رژیم صهیونیستی خواستار دسترسی صلیب سرخ جهانی به اسرای در بند حماس شد

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در دیدار با سفرای ۲۲ کشور خواستار دسترسی صلیب سرخ جهانی به اسرای در بند حماس شد.

به گزارش مشرق، الی کوهن وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در دیدار با سفرای ۲۲ کشور خواستار دسترسی کمیته بین المللی صلیب سرخ جهانی به آنچه که او گروگانهای اسرائیلی در بند حماس خوانده است، شد.

براساس بیانیه وزارت خارجه رژیم صهیونیستی، تل آویو درخواست کرده سازمانهای جهانی مثل صلبی سرخ اجازه داشته باشند با اسرای در بند حماس ملاقات کنند و امکان چک کردن وضعیت جسمانی آنها توسط پزشکان وجود داشته باشد.

در دیدار کوهن با سفرای خارجی سفیران کشورهای روسیه، فرانسه، ایتالیا، مجارستان، اتریش، هلند، صربستان و دیگر کشورهایی که شهروندان آنها به دست نیروهای مقاومت حماس به اسارت گرفته شده اند حضور داشتند.

دانیل هاگاری سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی روز پنج شنبه اعلام کرد که تعداد اسرای در بند حماس ۲۰۳ نفر است اما این عدد قطی نیست و ممکن است بیشتر باشد.

ابوعبیده سخنگوی گردان‌های القسام، شاخه نظامی حماس هفته گذشته با بیان اینکه عملیات طوفان الاقصی در دفاع از مسجدالاقصی و اسرای آن ادامه دارد، گفته بود: «تعداد اسرای صهیونیست چندین برابر آن چیزی است که دولت صهیونیست اعلام کرده و آنها در تمام مناطق در نوار غزه نگهداری می‌شوند».

هشام قاسم از رهبران حماس در خارج گفته که این فرصت بسیار خوبی برای آزادی فلسطینیهای دربند رژیم صهیونیستی است.

عادل حافظ سفیر اسرائیل در مسکو نیز روز گذشته گفته که حماس تا کنون هیچ علامتی که نشان دهد قصدی برای آزادی اسرا دارد از خود بروز نداده است.

اما یک منبع در وزارت خارجه ترکیه گفته که «هاکان فیدان» وزیر خارجه این کشور در تماس با «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس، آزادی اسرای غیرنظامی صهیونیست را بررسی کرده است.

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، منبع مذکور در وزارت خارجه ترکیه گفت که فیدان و هنیه آخرین تحولات درگیری در فلسطین و احتمال آزادسازی اسرای غیرنظامی را بررسی کردند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
    1 0
    همه اسراتو که زیر بمبارانها کشتی احمق
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
    1 0
    خیبر خیبر یا صهیون جیش محمد ص قادمون .... خیبر خیبر یا صهیون جیش محمد ص قادمون .... خیبر خیبر یا صهیون جیش محمد ص قادمون .... خیبر خیبر یا صهیون جیش محمد ص قادمون ....
  • رضوی IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
    0 0
    شما صهیونیستهای احمق اجازه دسترسی صلیب سرخ را به آزادگان فلسطینی در بند رژیم جنایتکارتان می دهید؟
  • ایرانی IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
    0 0
    صهیونیست‌ها فکر کردند با بمباران حماس تسلیم می‌شود ولی این نادانهای صهیونیست سالها ست که غزه را بمباران می کنند و حماس مرتب قوی می‌شود چون پشتوانه مردمی دارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس