دلایلی که ثابت می‌کند رژیم صهیونیستی عامدانه به المعمدانی حمله کرد

اسرائیل همانند همیشه سعی دارد رد پای خود را از جنایت حمله به بیمارستان پاک کند. اما رد خونی که روی دست‌های تل‌آویو مانده، دست‌کم برای کشورهای اسلامی قانع‌کننده نیست

به گزارش مشرق، همه منتظر حمله زمینی رژیم صهیونیستی به غزه بودند اما یک جنگ روانی «آنلاین» خیلی زودتر شروع شد. ساعت ۷ روز ۱۷ اکتبر، زمانی که یک موشک روی فرق بیماران، کودکان، زنان و پناهندگان در بیمارستان «المعمدانی» فرود آمد و بدن‌های زخمی و نیمه‌جان را تکه‌پاره کرد.

اعتراف صریح مشاور نتانیاهو به حمله به بیمارستان

چند دقیقه بعد از این جنایت جنگی بود که «حنانیا نفتالی» یکی از دستیاران مورد اعتماد و از مشاوران «بنیامین نتانیاهو» در شبکه ایکس یا توئیتر سابق نوشت: «نیروی هوایی اسرائیل به پایگاه حماس در داخل بیمارستانی در غزه حمله کرد»، اما دو دقیقه بعد، این پیام پاک و عملیات رژیم صهیونستی برای گمراه‌ کردن افکار عمومی آغاز شد.

شلیک دو توپ برای هشدار به بیمارستان المعمدانی

تل‌آویو نه تنها مسئولیت این حمله غیرانسانی را نپذیرفت، بلکه تلاش کرد «حماس» را به عنوان متهم این جنایت معرفی کند. رژیم صهیونیستی مدعی شد، آنچه به بیمارستان «المعمدانی» اصابت کرده، یکی از راکت‌های «جهاد اسلامی» از گروه‌های مقاومت فلسطین بوده‌ است که به سوی سرزمین‌های اشغالی پرتاب شده بود اما به مقصد نرسید و اتفاقی درست به بیمارستانی برخورد که رژیم صهیونیستی چند روز پیش با آنجا تماس گرفته و خواستار تخلیه آن شده بود. اسرائیل مدعی بود زیر بیمارستان، یکی از مراکز حساس حماس قرار دارد.

«الجزیره» در گزارشی که بعد از فاجعه منتشر شد، خبر داد ارتش رژیهم صهیونیستی هفته گذشته دستور تخلیه ۲۲ بیمارستانی را صادر کرده بود که بیش از ۲۰۰۰ بیمار در نوار غزه را تحت درمان قرار می‌دادند. این رسانه به نقل از یک مقام ارشد بهداشتی در غزه تأیید کرد که اسرائیل چند روز قبل دو گلوله توپ را به عنوان «هشدار» به سمت این بیمارستان شلیک کرده بود.

حمله به ۵۱ مرکز بهداشتی و درمانی غزه

اگرچه نتانیاهو در واکنش به این اخبار عنوان کرد ارتش رژیم صهیونیستی به بیمارستان حمله نمی‌کند اما «الجزیره» به نقل از سازمان بهداشت جهانی (WHO) خبر داده که از ۷ اکتبر به بعد یعنی از زمان آغاز درگیری‌های اخیر در غزه به بیش از ۵۱ مرکز بهداشتی و درمانی در غزه حمله شده که موجب کشته یا زخمی شدن دست‌کم ۴۰ نفر از کادر درمان شده است. البته این امار منهای کشته‌شدگان در بیمارستان «المعمدانی» است.

قطع برق؛ تیر خلاص به مصدومان و مجروحان

علاوه بر این، قطع برق غزه از سوی رژیم صهیونیستی پیش از حمله به بیمارستان، بیش از هرچیز برای قطع کمک‌رسانی به مصدومانی بود که از بمباران‌ها و آوار نیمه‌جان بیرون کشیده شده بودند اما رژیم صهیونیستی می‌خواست با قطع امکان امداد وارائه خدمات درمانی و پزشکی به آنها، تیر خلاص بزند.

دروغ سر بریدن ۴۰ نوزاد

علاوه بر حملات مسبوق به سابقه رژیم صهیونیستی به مراکز بهداشتی، پناهگاه‌ها و ...، اعتراف صریح مشاور نتانیاهو در شبکه «ایکس» مبنی بر حمله اسرائیل به بیمارستان و همچنین رویکرد رسانه‌ای تل‌آویو در موارد مشابه نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی همواره با رویکرد انکار و فرار از مسئولیت، سعی داشته افکار عمومی تهییج‌شده را با توسل به دروغ منحرف کند.

نمونه موخرش ادعای بریدن سر ۴۰ نوزاد از سوی حماس بود. ادعایی که نخستین بار از سوی «نیکول زدک» خبرنگار شبکه خبری «آی‌۲۴ اسرائیل» به نقل از نظامیان رژیم صهیونیستی مطرح و با ادعای «نیر بارکات» وزیر اقتصاد اسرائیل در گفتگویی با «اسکای نیوز»تکرار شد: « در مورد ۴۰ پسربچه شنیدیم که برخی از آن‌ها زنده‌زنده سوزانده شدند. سر از تن بعضی از آن‌ها جدا شد و به سر برخی دیگر شلیک شد.»

«تل هاینریش» سخنگوی رژیم صهیونیستی نیز ادعای سربریدن را تأیید کرد و گفت: «نوزادان و کودکانی که سر از تنشان جدا شده است، در کفار عزه کشف شدند.» بعد از این ادعاها بود که روزنامه‌های مطرحی چون «تایمز»، «ایندیپندنت» و «دیلی میل» صفحه نخست خود را به این موضوع اختصاص دادند.

کار به آنجا رسید که جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده در دیدار با رهبران جامعه یهودی در کاخ سفید با گفتن اینکه «هیچ‌وقت فکرش را نمی‌کردم که تصاویری از از بریدن سر کودکان را به دست تروریست‌ها ببینم و آن را تایید کنم»؛ اینگونه القا کرد تصاویر موثقی از این روایت دیده است. «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا هم در جریان سفر به سرزمین اشغالی گفت که «اسرائیل تصاویر و ویدیوهایی از جمله نوزادی که گلوله‌باران شده، سربازانی که سر از تنشان جدا شده و جوانانی که زنده زنده در خودروهایشان سوزانده شدند را به او نشان داده است.»

این اظهارات، پشتوانه رژیم صهیونیستی برای حمام خونی شد که بعد از عملیات «طوفان الاقصی» در غزه راه انداخته است اما نه تنها حتی یک عکس از این ادعا منتشر نشد، بلکه چند روز پیش «سارا سیدنر» خبرنگار «سی ان ان» با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس عذرخواهی کرد و نوشت که رژیم اسرائیل امروز اعلام کرده که نمی‌تواند ادعای دفتر نتانیاهو مبنی بر قطع کردن سر نوزادان را تایید کند و همه چیز به همین راحتی ساخته و پرداخته و البته فراموش شد!

غائله ابوعاقله

یکی دیگر از مواردی که از سوی رسانه‌ها یادآوری شد، رویکرد رژیم صهیونیستی در شهادت «شیرین ابوعاقله» بود؛ خبرنگاری که موقع حمله نظامیان صهیونیست به اردوگاه جنین در کرانه باختری، هدف گلوله مستقیم قرار گرفت. رژیم صهیونیستی طبق رویه خود ابتدا نه تنها مسئولیت این حادثه را قبول نکرد، بلکه «نفتالی بنت» نخست وزیر وقت رژیم اسرائیل، فلسطینی‌ها را متهم کرده و گفت: «طبق اطلاعاتی که ما جمع‌آوری کرده‌ایم، به نظر می‌رسد که فلسطینی‌های مسلح - که در آن زمان بی‌رویه تیراندازی می‌کردند- مسئول مرگ ناگوار این روزنامه‌نگار بوده‌اند.»

اگرچه مشخص بود گلوله‌ای که باعث شهادت ابوعاقله شد از سلاح یک نظامی اسرائیلی شلیک شده اما امریکا مانند همیشه به کمک شریک راهبردی خود آمد و با این ادعا که شلیک به خبرنگار الجزیره عمدی نبوده، این موضوع را به یک اشتباه پیش‌پا افتاده تقلیل داد اما رژیم صهیونیستی بعد از یک سال پذیرفت که شیرین ابوعاقله بر اثر شلیک گلوله اسرائیل جان باخته است.

پست‌های سردرگم

حال بنظر می‌رسد سناریوی تکراری رژیم صهیونیستی بر سر حمله به بیمارستان، بازپخشی مجدد دارد ولی برخلاف گذشته گویا اینبار خود تل‌آویو ابتدا سعی در پرده‌پوشی نداشت. چنانکه اندکی قبل از حمله به بیمارستان «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت ملی رژیم اسرائیل، در «ایکس» نوشت: «تا زمانی که حماس گروگان‌های در دستان خود را آزاد نکند، تنها چیزی که باید وارد غزه شود صدها تن مواد منفجره از نیروی هوایی است، نه یک اونس کمک‌های بشردوستانه.»

نتانیاهو هم پیشتر از او نوشته بود: «این مبارزه‌ای است بین فرزندان نور و فرزندان تاریکی، بین بشریت و قانون جنگل». پستی که بعد از حمله به بیمارستان حذف شد تا این فرضیه تقویت شود که آمریکا کمتر از شریک خود هیجان‌زده است و بهتر از او می‌داند بهتر است افکار عمومی نداند رژیم صهیونیستی برای کشتار هیچ خط قرمزی ندارد.

بر همین اساس شخص بایدن به یاری تل‌آویو آمد و مدعی شد آنالیزها نشان می‌دهد، یک موشک غیراسرائیلی به اشتباه یه یک بیمارستان اصابت کرده است.

هنگامی که خبرنگاران از رئیس جمهور ایالات متحده پرسیدند چه چیزی باعث شد مطمئن شود که اسرائیلی‌ها پشت حمله به بیمارستان نیستند، بایدن پاسخ داد: «داده‌هایی که وزارت دفاعم به من نشان داد»؛ به این ترتیب شاهدِ رژیم صهیونیستی، جو بایدن است و شاهدِ جو بایدن، وزارت دفاع امریکا. اما این شهادت‌دادن و کمک‌رساندن‌ها تا اینجای کار نه تنها نتوانسته از خشمی که بعد از حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان غزه در کشورهای اسلامی گسترش یافته بکاهد بلکه آن را تشدید نیز کرده است.

اعتراف صریح مشاور نتانیاهو به حمله به بیمارستان، تماس با بیمارستان‌ها و شلیک دو توپ برای هشدار به بیمارستان «المعمدانی» قبل از پرتاب موشک، حمله به۵۱ مرکز بهداشتی و درمانی غزه در دو هفته اخیر، قطع برق غزه برای زدن تیر خلاص به مصدومان و مجروحان، توسل به دروغ بریدن سر ۴۰ نوزاد از سوی حماس و غائله ابوعاقله تنها بخشی از استدلال‌هایی است که به صراحت نشان می‌دهد اسرائیل همانند همیشه سعی دارد رد پای خود را از جنایت حمله به بیمارستان پاک کند.

در این مسیر نه تنها آمریکا و امپراطوری رسانه‌ای و تبلیغاتی ایالات متحده و سایر شرکا و متحدان رژیم صهیونیستی به کمک او آمده‌اند اما رد خونی که روی دست‌های تل‌آویو مانده، دست‌کم برای کشورهای اسلامی قانع‌کننده نیست؛ حتی همان‌هایی که می‌خواستند رابطه‌شان را با اشغالگران قدس «عادی» کنند و حال به وضوح می‌بینند هرچیز که به رژیم اسرائیل مرتبط باشد، نه «عادی» است و نه انسانی!

منبع: نور نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 9
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
    12 4
    فقط یک احمق باور می کند که کار اسراییل نبوده خدا لعنتشان کند و همه شان را از روی زمین بردارد
  • ایران قوی IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
    6 4
    این اسلاف هند جگر خوار فقط خون وکشتار مسلمانان سیراب شون میکنه یا مرگ..ایا دیال البشری پیدا نمیشه مرگ و به اینا بچشاند؟
  • IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
    12 7
    خیبر خیبر یا صهیون جیش محمد ص قادمون .... خیبر خیبر یا صهیون جیش محمد ص قادمون .... خیبر خیبر یا صهیون جیش محمد ص قادمون .... خیبر خیبر یا صهیون جیش محمد ص قادمون ....
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
    17 3
    پناه به خدا می‌بریم! از داغ و اندوه این مصیبت بزرگ و سنگین.
  • IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
    4 6
    اگر یکی از دو طرف کاملا نابود نشود درگیری ادامه خواهد یافت و مردم ایران فقط ضرر خواهند کرد
    • سیروان مهابادی IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
      7 3
      در این میان بهتر است امثال شما و سایر اصلاح طلبان نابود شوید
    • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
      0 0
      انشاالله اسراییل نابود بشود
  • IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
    0 7
    اگر قراربود اسراییل نابود بشه دراین75سال نابود میشد
    • IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
      0 0
      مستکبران بعد چند سال نابود شدن؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس