آمریکا استقرار نیروی زمینی برای مشارکت درجنگ با اسراییل را رد کرد

آمریکا اعلام کرد که هیچ برنامه یا قصدی برای استقرار نیروهای آمریکایی برای همراهی «اسراییل» در جنگ غزه وجود ندارد.

به گزارش مشرق، کاخ سفید اعلام کرده است که هیچ برنامه یا قصدی برای استقرار نیروهای آمریکایی روی زمین برای مشارکت در جنگ با «اسراییل» وجود ندارد.

همزمان، «جان کربی»، هماهنگ کننده امنیت ملی کاخ سفید نیز در واکنش به بمباران بیمارستان غزه گفته است که بایدن از اتفاقی که در بیمارستان غزه افتاد عصبانی است و به تیم امنیت ملی خود دستور داده تا اطلاعاتی را برای کشف جزییات این ماجرا جمع آوری کنند.

از سوی دیگر، همزمان با فاجعه بمباران بیمارستان در غزه، هزاران معترض با برگزاری تظاهراتی در مقابل کاخ سفید، دولت بایدن را به کمک و همدستی با کابینه نتانیاهو در ارتکاب قتل عام بیمارستان غزه متهم کردند.

همچنین گزارش شده که جنایات صهیونیست‌ها در غزه ادامه دارد و نانوایی النصیرات در مرکز نوار غزه در حالی که کارگران داخل آن بودند، هدف مستقیم موشک قرار گرفت.

پیش از این نیز، «جو بایدن»، رییس جمهور آمریکا در اولین واکنش به فاجعه بمباران بیمارستان معمدانی غزه توسط جنگنده‌های صهیونیستی مدعی شده بود که احساس خشم و ناراحتی عمیق دارم.

این در حالی است که روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا اعلام کرد بمبی که با آن بیمارستان معمدانی در غزه مورد حمله قرار گرفت، بمب آمریکایی MK-۸۴ بوده است.

بمب مارک ۸۴ (Mark ۸۴)، یک بمب سقوط آزاد چندمنظوره ساخت آمریکا است که حدود یک تن وزن داشته و قدرت تخریب بسیار بالایی دارد.

خبرنگار بی بی سی هم می‌گوید که با توجه به حجم انفجار بسیار سخت است که آن را چیزی جز موشک اسراییلی بدانیم.

از سوی دیگر، بنا به اعلام منابع آمریکایی، سفر «جو بایدن»، رییس جمهور آمریکا به اردن لغو شد و کاخ سفید اعلام کرد که بایدن سفر خود را به اردن پس از مشورت با پادشاه این کشور لغو کرده است. کاخ سفید با اشاره به اینکه بایدن راهی تل آویو شده، تاکید کرد که او کشتار فلسطینیان در بیمارستان غزه را صمیمانه تسلیت می‌گوید.

همزمان وزیر امور خارجه اردن هم اعلام کرد که نشست چهارجانبه فردا چهارشنبه در امان را لغو کردیم. وزیر خارجه اردن در گفتگو با الجزیره بیان کرد: «تصمیم گرفتیم این نشست چهارجانبه را لغو کنیم، زیرا واشنگتن قادر به اتخاذ تصمیم توقف جنگ نیست. این تصمیم با مشورت تشکیلات خودگردان و قاهره و رایزنی با واشنگتن اتخاذ شده است.» به گفته وزیر خارجه اردن بمباران بیمارستان معمدانی در غزه جنایتی وحشیانه است که به هیچ وجه نمی‌توان در برابر آن سکوت کرد و سفر روز چهارشنبه رییس جمهور آمریکا به اردن انجام نخواهد شد.

اردن هم در پی بمباران وحشیانه بیمارستان معمدانی در غزه در این کشور ۳ روز عزای عمومی اعلام کرد.

دیده‌بان حقوق بشر: نیز اعلام کرد که کشتن بیش از ۵۰۰ نفر در بیمارستان معمدانی در غزه جنایتی غیر قابل توصیف است.

گروه‌های مقاومت در لبنان و یمن به جنایت بزرگ بمباران بیمارستان غزه واکنش نشان دادند.

انصار الله یمن در واکنش به بمباران بیمارستان معمدانی غزه گفت: «اسراییل تمامی خطوط قرمز را زیر پا گذاشته و تنها با زور و قدرت باید با آن تعامل کرد.»

حزب الله لبنان نیز اعلام کرد که جنایت بیمارستان معمدانی نقاب از چهره کریه و جنایتکارانه رژیم صهیونیستی و همپیمانش واشنگتن برداشت. به گفته حزب الله، پیام ما واضح و روشن است، این روزی است که رخدادهای زیادی در پی آن در مسیر مقاومت و انتقام‌گیری از ظالمان خواهد آمد.

از سوی دیگر، تظاهرات یمنی‌ها در محکومیت کشتار وحشیانه رژیم صهیونیستی در بیمارستان معمدانی غزه برگزار شده است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
    0 0
    آمریکا دروغ گفته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس