حماس رای منفی برخی کشورها به قطعنامه انسانی روسیه را محکوم کرد

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در واکنش به رای منفی برخی کشورها به پیش‌نویس طرح انسانی روسیه برای کمک به مردم غزه واکنش نشان داد و تاکید کرد چنین مواضعی چراغ سبزی است برای تداوم جنایت‌های رژیم صهیونیستی.

به گزارش مشرق، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، ظهر امروز (سه‌شنبه)، به انفعال برخی کشورهای جهان در قبال طرح انسانی روسیه برای نوار غزه و رای منفی برخی دیگر از کشورها واکنش نشان داد.

روسیه، بامداد امروز، پیش‌نویس طرحی را برای برقراری آتش‌بس در نوار غزه و ایجاد گذرگاه‌های انسانی برای کمک به غیرنظامیان فلسطینی در نشست شورای امنیت مطرح کرد که با مخالفت آمریکا، انگلیس و فرانسه و رای ممتنع برخی دیگر از کشورهای مواجه شد.

حماس ضمن محکومیت مواضع کشورهایی که به پیش‌نویس طرح بشردوستانه روسیه رای منفی دادند، تاکید کرد چنین موضع‌گیری‌هایی به رژیم اشغالگر صهیونیستی برای جنایت‌های بیشتر و کشتار بیش از دو میلیون شهروند فلسطینی در نوار غزه چراغ سبز نشان می‌دهد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در عین حال تاکید کرد چنین مواضعی با تمام پروتکل‌ها و قوانینی بین‌المللی و قواعد انسانی منافات دارد.

نماینده چین که حمایت این کشور از پیش‌نویس روسیه را اعلام کرده بود، در نشست شورای امنیت گفت: «درگیری بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها بر ثبات منطقه تاثیر می‌گذارد. ما خواستار توقف هر چه سریع‌تر درگیری و پرهیز از گسترش آن هستیم. ما همچنین خواستار آزادی زندانیان و گشایش گذرگاه‌های بشردوستانه هستیم».

ممانعت از تصویب قطعنامه‌ای که صهیونیست‌ها را ملزم به توقف حمله به نوار غزه می‌کرد در حالی بود که وزارت بهداشت فلسطین عصر دوشنبه اعلام کرد تعداد قربانیان تجاوزات همه‌جانبه رژیم صهیونیستی به مردم در نوار غزه و کرانه باختری به ۲۸۰۰ شهید و ۱۰۸۵۹ مجروح رسیده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
    16 5
    مطمئن باشید طرحی که روسیه پیشنهاد کند هیچ انگیزه انسان‌دوستانه ای در آن نیست
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
    6 7
    بعضی ایرانی هایی که دلباخته و شیفته سیاستمداران اروپا و آمریکا هستند کی قرار است از خواب بیدار شوند؟!حمایت آشکار اروپا از رژیم اسرائیل و جنایت هایش را نمی بینند؟یاد آن سخن امام علی میافته آدم که به برخی منافقین مسلمان نما و سست عنصر فرمود"تا با چکمه دشمن از خواب بیدار نشوید،از خواب بیدار نمی شوید!"
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
    11 30
    اين همه كشته..بعدش مي گيد فلسطين پيروز شده
    • IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
      2 14
      رای ایران و لبنان و سوریه و... چی بود که به احتمال زیاد ممتنع بوده
    • IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
      5 2
      بمباران منطقه بی دفاع غزه توسط صهیونیست ها اسمش شکست است
    • IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
      0 0
      اگه یه احمقی مثل تو مبانی رو میفهمید...ایستادگی میکرد، فکر تولید میکرد، میرفت جلو، منتظر غرب و شرق نمی ایستاد، بله الان فلسطین قدم بزرگی برداشته، و پیروز خواهد شد.ان شاالله بحق محمد وآل محمد.
    • IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
      1 2
      جوجه را آخر پاییز میشمرند ابله
    • IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
      1 0
      نه این که عزرائیلی ها خیلی سر حال و قبراق شدن. همین نسبت و مقدار هم خیلی خوبه که به درک واصل شدن
  • ... IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
    7 2
    خوب باید هم یاران شیطان وتو کنن امریکا انگلیس فرانسه نجس ترین کشورها خون ریز ترین کشورها
  • IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
    2 2
    اسراییل (اسقاطیل) نمیخواد زمینی حمله کنه فقط با حمله هوایی و محاصره کردن و اجازه ندادن به وارد کردن کمک های دارویی و غذایی ، دو میلیون مردم غزه رو نسل کشی کنه باید حزب الله لبنان کرانه باختری و... هرچه سریعتر وارد کارزار شوند وگرنه فاجع رخ میده
  • ترابیان IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
    2 2
    شورای به اصطلاح امنیت ابزاری برای قدرت های مستکبر و جنگ افروز دنیا از جمله آلمان،فرانسه ،انگلیس و در راس آنان آمریکای جنایتکار برای تحت فشار قراردادن کشورهای مخالف برای چپاولگری شان می باشد نه برقراری صلح و امنیت در جهان ،در حال حاضر با توجه به حق وتوی آمریکا،فرانسه ،انگلیس در شورای امنیت قانون جنگل بر جهان حاکم است آنوقت افساد طلبان بزدل وطن فروش حقه باز جاسوس پرور اراجیف گو می خواستند علاوه بر برجام کذایی ،برجام موشکی و منطقه ای بر کشور و ملت تحمیل کنند و حدود ۷ سال موج سواری کردند و دست کثیف شان رو شد و روستا شدند انشاا... خفت و خواری شان را بیش از گذشته توسط خداوند متعال شاهد باشیم و با یزیدیان زمان محشور شوند
  • IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
    6 3
    خدا لعنت کنه اونهایی که رای منفی دادند و با حیله و نیرنگ خودشون حق و حقوق مظلومین فلسطینی رو ضایع میکنند
  • IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
    1 2
    اسقاطیل هر چه می گذرد با اعتمادبنفس بیشتری عمل م یکند بخاطر حمایتهای بی دریغ امریکا و اروپا قبلا در زمان درگیریها درخواست اتش بس می داد ولی الان می خواهند زمین سوخته درست کنند و بعد همان را هم ضمیمه اسقاطیل نمایند تا زمانی که جنگنده ها راحت بروند و بیایند 100 هزار نیرو هم برای کمک برود فایده ندارد هر چه زودتر باید فکر حسابی برای جنگنده ها کرد
    • مهدی IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
      1 0
      درست است غزه باید با موشک دوش پرتاب وارد عمل شود این کار شدنی است
  • محسن IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
    5 1
    الن چرا سلبریتی های بی شرف ایران خفه خون گرفتن...
  • IR ۰۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
    0 0
    أَلَا لَعْنَةُ اللَّهِ عَلَى الظَّالِمِينَ
  • سعید IR ۰۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
    0 0
    هیچ کشوری عرضه مقابله با اسرائیل کودک کش را ندارد وفقط بازی سیاسی با ملت بدبخت فلسطین میکنند ،با همین دلایل مرحوم عرفات بدنبال صلح رفت.چون دید کشورهای اسلامی و عربی فقط شعار میدهند،

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس