وزیر خزانه‌داری آمریکا: توان مالی حمایت از دو جنگ را داریم!

وزیر خزانه‌داری آمریکا در اظهاراتی مؤید جنگ‌طلبی این کشور مدعی شد که واشنگتن توان مالی حمایت از دو جنگ در دو جبهه متفاوت را دارد.

به گزارش مشرق، جنت یِلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا با اشاره به اینکه خزانه این کشور برای حمایت از منافع خارجی آمریکا جهت پشتیبانی از اوکراین و همچنین تنش‌های جاری در خاورمیانه، در شرایط خوبی قرار دارد، مدعی شد که واشنگتن برای حمایت از دو جنگ توان مالی دارد!

یلن در آستانه نشست با وزرای اقتصاد «منطقه یورو» مدعی شد: آمریکا قطعا توان مالی حمایت از نیازهای نظامی اسراییل و ایستادن کنار آن را دارد و همچنین قادر است و می‌بایست از اوکراین در جنگ با روسیه حمایت کند.

وی همچنین مدعی شد که دورنمای مالی آمریکا برای پشتیبانی از متحدان خارجی‌اش کافی است. با این حال، او هشدار داد که پیامدهای اقتصادی احتمالی ناشی از جنگی بزرگ‌تر در خاورمیانه همچنان مبهم است به ویژه اینکه بازار جهانی نفت و گاز همین حالا نیز بی‌ثبات است؛ مساله‌ای که پارسال به بحران هزینه‌های زندگی در چندین کشور اروپایی دامن زد.

یلن که پیش‌تر ریاست ذخایر ملی آمریکا را برعهده داشت، مدعی شد که تورم در حال تعدیل است اما از جمهوری‌خواهان خواست تا تلاش‌ها در راستای انتصاب رییس جدید مجلس نمایندگان آمریکا را تسریع و از تداوم جریان کمک مالی فرامرزی اطمینان حاصل کنند.

یلن افزود: باید هم برای اسراییل و هم اوکراین، منابع و پول تامین کنیم. این مساله همچنان اولویت دولت بایدن است و مجلس نمایندگان موظف به انتصاب یک سخنگو و هموار کردن مسیر برای ما جهت وضع و تصویب قانون است.

کوین مک‌کارتی، جمهوری‌خواه ایالت کالیفرنیا اوایل ماه جاری از ریاست مجلس نمایندگان آمریکا کنار گذاشته شد. به‌دنبال ادعاها مبنی بر اینکه او مقابل درخواست‌های دموکرات‌ها جهت تصویب یک لایحه مالی گسترده تسلیم شده است، از سمتش عزل شد. مک‌کارتی همچنین به انعقاد توافقی با جو بایدن، رییس جمهور آمریکا برای تداوم تامین بودجه نظامی برای اوکراین متهم شد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
    3 1
    همه چی داره به نفع روسیه میشه
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
    1 1
    ان شاءالله از جایی که فکرش رو نمی کنید از دست خدا سیلی بخورید...
  • طدمر IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
    3 1
    از جیب مردم آمریکا
  • IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
    1 1
    با چاپ دلارهای بی پشتوانه که تورمش نثار کشورهای دیگه و بمب های که خریده میشه باهاشون نصیب مردمان بی گناه کشورهای دنیا میشه
  • IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
    1 1
    اخه کشتار زنان وکودکان انهم با بمباران هوایی جنگ است ؟
  • IR ۰۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
    1 1
    أَلَا لَعْنَةُ اللَّهِ عَلَى الظَّالِمِينَ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس