تاکید وزیران خارجه اردن و آمریکا بر آتش‌بس فوری در غزه

وزیران خارجه اردن و آمریکا طی تماس تلفنی در بامداد چهارشنبه، بر لزوم دستیابی به توافق آتش‌بس فوری، آزادی گروگان‌ها و جلوگیری از گسترش درگیری تاکید کردند.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه اردن بامداد چهارشنبه از تماس تلفنی «أیمن الصفدی» وزیر خارجه این کشور با «آنتونی بلینکن» همتای آمریکایی خود خبر داد.

این وزارتخانه طی بیانیه‌ای گفت: «الصفدی در تماس با بلینکن درباره تلاش‌ها برای توقف فاجعه انسانی در غزه و حمله اسرائیل به رفح گفتگو کرد».

به گزارش شبکه «الجزیره»، در این بیانیه آمده است: «الصفدی و بلینکن درباره تلاش‌ها برای دستیابی به آتش‌بس فوری، آزادی گروگان‌ها و جلوگیری از گسترش جنگ در منطقه گفتگو کردند».

وزارت خارجه اردن گفت که وزیر خارجه آمریکا حمله شهرک‌نشینان صهیونیست به کاروان کمک‌های اردنی و جلوگیری از ورود آن به غزه را به شدت محکوم کرد.

این بیانیه می‌افزاید: «بلینکن بار دیگر تاکید کرد که کشورش از دولت اسرائیل انتظار دارد اقداماتی را برای جلوگیری از این حملات انجام دهد و عاملان آن را بازخواست کند».

پیش از این نیز «عبدالله الثانی بن الحسین» پادشاه اردن درباره کنترل رژیم صهیونیستی بر سمت فلسطینی گذرگاه «رفح» در مرز مصر هشدار داده بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس