یدیعوت آحارانوت: آمریکا به جای اسرائیل، جنگ را رهبری می‌کند

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارانوت» با اشاره به اینکه حمایت آمریکا از اشغالگران «بهای خود را خواهد داشت»، نوشت: «جنگ کنونی توسط واشنگتن و در راستای منافع این کشور هدایت می‌شود».

به گزارش مشرق، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارانوت» امروز سه‌شنبه، ۱۷ اکتبر در گزارشی تاکید کرد که ایالات متحده «به جای اسرائیل، رهبری جنگ کنونی را بر اساس منافع خود در منطقه به عهده می‌گیرد».

طبق گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «المیادین» و به نوشته این روزنامه، ورود ناو هواپیمابر آمریکایی، مداخله «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه واشنگتن و اظهارات «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا و سفر مورد انتظار وی به سرزمین‌های اشغالی، مواردی است که نشان‌دهنده حمایت نزدیک واشنگتن از تل‌آویو است؛ که البته «این کمک هزینه دارد».

یدیعوت آحارانوت با اشاره به اینکه مرحله کنونی «مرحله اقدامات دیپلماتیک» است، «به تعویق انداختن تهاجم زمینی به نوار غزه» را به سفر بایدن به تل‌آویو نسبت داد و تأکید کرد که این تهاجم «در مدت حضور بایدن» رخ نخواهد داد.

باتوجه به اعلام کاخ سفید مبنی بر این که بایدن فردا چهارشنبه، ۱۸ اکتبر به تل‌آویو سفر خواهد کرد، یدیعوت آحارونوت نوشت: ورود او «ممکن است مرزهای منطقه جنگی را مشخص کند».

گردان‌های عزالدین القسام، شاخه نظامی جنبش حماس در سحرگاه روز شنبه ۷ اکتبر آغاز عملیات طوفان الاقصی را با پرتاب بیش از ۵۰۰۰ موشک از نوار غزه اعلام کرد. مبارزان فلسطینی در عملیات به تعدادی از شهرک‌های اشغالی یورش بردند و پس از درگیری، تعدادی از سربازان و شهرک نشینان را اسیر کردند و خودروهای اسرائیلی را تحت کنترل خود درآوردند.

درگیری‌ها تا امروز برای یازدهمین روز متوالی ادامه یافته و جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی با تداوم حملات به نوار غزه، ساختمان‌های مسکونی و بیمارستان‌ها را هدف قرار می‌دهند. وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که شمار تلفات بمباران مداوم رژیم صهیونیستی به بیش از ۲۸۰۰ شهید و بیش از ۱۱۰۰۰ زخمی با جراحات مختلف رسیده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عبدالله IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
    0 0
    اسرائیل رسماً سقط شده و آمریکا الان دارد به آن تنفّس مصنوعی می دهد تا دوباره زنده شود ولی زهی خیال باطل به اذن خدای بزرگ !!!
  • IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
    0 0
    اینم بفرستن پناهگاه حساب کار دستش بیاد وتو نزنه
  • علی IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
    0 0
    اسرائیل سگ نگهبان آمریکا وانگلیس درمنطقه خاورمیانه هشت آنها اسرائیل راایجادکردند تا از طمع یهود برای مقابله بامسلمین استفاده کنند
  • IR ۰۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
    0 0
    باید خاک آمریکا را با بمب انم صاف کنیم تا مردم آمریکا زجر رو احساس نکنند دنیا درست نمیشه چرا توجه ندارید به این واقعیت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس