سعدالله زارعی

کارشناس ارشد مسایل منطقه‌ای گفت: در عظمت و دقت عملیات طوفان الاقصی همین بس که فلسطینی‌ها در روز عملیات، ۶ سیستم اطلاعاتی دقیق و گسترده رژیم صهیونیستی را از کار انداختند.

به گزارش مشرق، سعدالله زارعی کارشناس ارشد مسائل منطقه‌ای در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاه علامه طباطبایی در خصوص عملیات طوفان الاقصی و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه اظهار داشت: رژیم صهیونیستی یک کشور و دولت نبود بلکه پروژه‌ای بود که آمریکا و غرب در این منطقه طرح ریزی کردند. چند روز قبل وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که این شکست اسرائیل نبود بلکه شکست ما بود و این خود نشان دهنده همین موضوع است که اسرائیل صرفاً یک پروژه دقیق از طرف آمریکا بود.

وی در ادامه این نشست، ضمن بیان تاریخچه‌ای از تکمیل طرح پروژه اسرائیل توسط آمریکا بیان داشت: اسرائیل پروژه‌ای بود که برای تحقق اهداف مشترک کشورهای غربی در شرق ایجاد شد و بارها انگلیس، آلمان، آمریکا و سایر کشورهای غربی اعلام کردند که امنیت اسرائیل، امنیت ما است و این پروژه برای غرب یک ابر پروژه بود.

وی در ادامه گفت: حضرت امام خمینی در ابتدای انقلاب بیان داشتند که «آزادی فلسطین، آزادی تمام جوامع اسلامی است»، زیرا این پروژه برای تمام جهان اسلام طرح ریزی شده است. اما چون این پروژه بر اساس ظلم بنا شده بود نتوانست اهداف غرب را محقق کند و انتظار غرب از این پروژه برآورده نشد.

کارشناس مسائل منطقه افزود: در مقابل پروژه اسرائیل یک پروژه‌ای به نام پروژه انقلاب اسلامی به وجود آمد که هدف آن آزادی آسیا بود. از زمانی که این جبهه شکل گرفت مانع اساسی رژیم صهیونیستی شد و از این زمان بود که رژیم صهیونیستی نتوانست مانند قبل مسیر توسعه را بپیماید.

وی در ادامه تصریح کرد: مقام معظم رهبری از اسرائیل با عنوان غده سرطانی نام بردند و فرمودند این غده باید از بین برود و سازش با این غده غیرممکن است.

زارعی گفت: آزادسازی فلسطین باید به دست خود فلسطینی‌ها انجام شود و بقیه کشورهای مسلمان و همسایه در حد توان خود باید از آنها حمایت کنند حالا با هر چیزی که می‌توانند اما کار اصلی به دست خود فلسطینی‌ها انجام می‌شود. این آزادی با هیچ روشی هم به جز مقاومت مسلحانه ممکن نیست به دلیل اینکه طرح اسرائیل یک ابر طرحی است که به وسیله سلاح پشتیبانی می‌شود در حال حاضر هم آمریکا در حال ارسال اسلحه به اسرائیل است و اسرائیل هم کمبود اسلحه ندارد. بنابراین از طرق مدنی نمی‌توان فلسطین را آزاد کرد، فلسطین فقط از طریق مقاومت مسلحانه آزاد می‌شود. اسرائیل هم از ابتدا با اسلحه شروع کرد و هر چیزی را هم با اسلحه پاسخ می‌دهد.

کارشناس مسائل منطقه در ادامه با اشاره به نتایج عملیات طوفان الاقصی گفت: عملیات طوفان الاقصی دو نتیجه مهم داشت یکی اینکه اسرائیل و غرب به میزان قدرت دستگاه امنیتی و اطلاعاتی خود شک کردند، دوم اینکه فلسطینی‌ها فهمیدند امکان غلبه بر اسرائیل وجود دارد و می‌توانند تمام سیستم‌های اسرائیل را خنثی کنند، بنابراین به یک خودباوری رسیدند.

وی افزود: در عظمت و دقت عملیات طوفان الاقصی همین بس که رژیم اسرائیل ۶ سیستم اطلاعاتی دقیق و گسترده دارد و موساد یکی از آنها است اما فلسطینی‌ها در روز عملیات هر ۶ سیستم را از کار انداختند. اسرائیل تمام این سال‌ها به این میزان تلفات نداده بود و این خود نشان گسترده بودن و جدی بودن عملیات طوفان الاقصی دارد.

زارعی با اشاره به این موضوع که اسرائیل پیش بینی کرده که عملیات بعدی فلسطینی‌ها یک عملیات نظامی اجتماعی است و از این هراس دارد، اظهار داشت: اسرائیل بازدارندگی داخلی و خارجی خود را از دست داده است و سعی می‌کند آن را ترمیم کند اما نمی‌تواند.در مرحله بعدی اسرائیل قطعاً شکست خواهد خورد و پایان رژیم صهیونیستی و این پروژه جهان غرب نزدیک است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
    1 0
    نابودی یهود نزدیک است..جانم فدای رهبر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس