اختلافات شدید میان صهیونیست‌ها درباره آغاز عملیات زمینی علیه غزه

منابع عبری از اختلافات شدید میان مقامات صهیونیست درباره آغاز عملیات زمینی علیه غزه خبر می دهند که دلیل اصلی آن نگرانی درباره تکرار کابوس های گذشته ارتش رژیم صهیونیستی در تقابل با مقاومت است.

به گزارش مشرق، روزنامه یسرائیل هایوم امروز در گزارشی از اختلافات شدید میان مقامات سیاسی و نظامی صهیونیست درباره آغاز عملیات زمینی علیه نوار غزه خبر داد.

براین اساس، مقامات صهیونیست که مخالف عملیات زمینی علیه غزه هستند دلیل اصلی مخالفت خود را نگرانی از آسیب های شدید علیه ارتش رژیم صهیونیستی در صورت اجرای چنین اقدامی می دانند.

به ویژه اینکه باید در نظر داشت ارتش رژیم صهیونیستی هنوز از کابوس رویارویی زمینی با مبارزان مقاومت فلسطین و لبنان در سال های ۲۰۱۴ و ۲۰۰۶ که باشکست های سنگین و مفتضحانه آنها همراه بوده، خارج نشده است.

این در حالی است که روز گذشته نیز رسانه های عبری از لغو جلسه کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی با موضوع جنگ غزه، خبر دادند.

پایگاه خبری عبری زبان حدشوت حموت تاکید کرد که به وزرای کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی اطلاع داده شده که جلسه شامگاه گذشته کابینه که قرار بود ساعت ۲۰:۳۰ برگزار شود، لغو شده است.

روز گذشته نیز دیدار بازدید نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از یگان های ارتش رژیم صهیونیستی مستقر در اطراف غزه، به دلیل اعتراضات برخی نظامیان ناتمام مانده بود.

نتانیاهو که برای بازدید و ارزیابی وضعیت جنگ به حومه غزه رفته بود، با چند نظامی خوش و بش کرد و به آن‌ها روحیه داد.

اما این بازدید در پی اعتراضات شدید برخی نظامیان صهیونیست به نتانیاهو و اقدامات وی در نهایت ناتمام ماند.

یکی از افسران صهیونیست در لشکر ۹۶۷ که در اطراف شهر رحوفوت مستقر است در حالی که نتانیاهو در جمع نظامیان حضور داشت، از جای خود برخاست و شروع به فریاد زدن بر سر نتانیاهو کرد و الفاظ رکیکی علیه او به کار برد. وی گفت: تو دروغگو هستی، تو هیچ نیستی!

وی در ادامه نیز الفاظ رکیکی علیه نتانیاهو به کار برد که در این حین نخست وزیر رژیم صهیونیستی از سخنرانی جمعی منصرف شد و چند نظامی ذخیره را جمع کرد و جداگانه با هر کدام از آنها صحبت کرد.

چند روز پیش نیز شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی از اختلاف اعضای کابینه امنیتی در مورد حمله زمینی به غزه خبر داد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس