واکنش کویت به حمله شهرک‌نشینان به مقر آنروا

 وزارت خارجه کویت در بیانیه‌ای حمله شهرک نشینان صهیونیست به دفاتر آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در قدس شرقی را محکوم کرد.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه کویت در بیانیه‌ای اعلام کرد: حمله شهرک نشینان زیر نظر مقامات اشغالگر اسرائیل به مقر آنروا در قدس اشغالی را محکوم می‌کنیم.

وزات خارجه کویت افزوده است: کویت از جامعه بین المللی و شورای امنیت می‌خواهد تا برای پایان دادن به این موارد که نقض سیستماتیک کلیه قوانین و قواعد بین المللی است، اقدام کند.

آنروا پیش تر اعلام کرده بود که شهرک نشینان صهیونیست دفاتر این آژانس را در قدس شرقی به آتش کشیدند.

آنروا افزوده است: کارمندان ما و سایر آژانس‌های سازمان ملل متحد در دفاتری که شهرک نشینان در قدس شرقی به آتش کشیدند، حضور داشتند.

آنروا اضافه کرده است: هیچ یک از کارکنان ما در معرض آتش سوزی در مقر ما در شرق بیت المقدس قرار نگرفتند، اما خسارت قابل توجهی رخ داده است.

این آژانس وابسته به سازمان ملل متحد در پایان اعلام کرد: ما تصمیم گرفتیم تا زمان اتخاذ تدابیر امنیتی مناسب، مقر خود را در قدس شرقی ببندیم.

رئیس آنروا روز سه‌شنبه نیز از حمله صهیونیست‌ها به مقر این آژانس در قدس شرقی اشغالی خبر داده بود.

فیلیپ لازارینی اعلام کرد که گروهی از معترضان رژیم صهیونیستی پس از فراخوان یک مقام شهرداری این رژیم برای اعتراض به آنروا، به مقر این آژانس در قدس شرقی اشغالی حمله کردند.

شهرک نشینان صهیونیست پیش از این نیز به کاروان کمک‌های اردن به غزه در گذرگاه بیت حانون حمله کرده بودند.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۱
    0 0
    کویت تازه از خواب بیدار شد!!!!
  • US ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۱
    0 0
    کو پس اتحادیه بی خاصیت عربی؟! چرا محکوم نکرد!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس