اتحادیه اروپا:‌ ایران با نفوذش بر حماس مانع از گسترش درگیری‌ها شود

سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا عنوان کرد که این اتحادیه از ایران انتظار دارد از نفوذ خود بر حماس برای جلوگیری از گسترش دامنه درگیری‌ها در منطقه استفاده کند.

به گزارش مشرق، پیتر استانو روز دوشنبه در نشست خبری اظهار داشت: «نماینده عالی (جوسپ بورل) از هر موقعیتی برای تشریح مواضع و انتظارات اتحادیه اروپا استفاده می‌کند.»

وی با اشاره به تماس تلفنی اخیر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با وزیر امور خارجه کشورمان گفت که اتحادیه اروپا انتظار دارد ایران تلاش کند از ظرفیت‌های خود برای جلوگیری از گسترش دامنه درگیری ها در منطقه و نفوذ خود بر حماس برای توقف آنچه موج حملات تروریستی نیروهای مقاومت فلسطینی نامید، استفاده کند.

این مقام اروپایی با بیان اینکه بورل، با نمایندگان کشورهای مسلمان منطقه هم در تماس است، افزود: اتحادیه اروپا انتظار دارد آن‌ها نیز «در برابر تداوم حملات حماس موضع شفافی را اتخاذ و کمک کنند که غیرنظامیان به ویژه در غزه آسیب نبینند.»

وی اضافه کرد که مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تلاش است تا از تشدید تنش‌ها جلوگیری کند و طرف‌ها را به میز مذاکره برگرداند.

نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

با آغاز عملیات و حملات نیروهای مقاومت فلسطین فقط در ۲۰ دقیقه، پنج هزار راکت به سمت مواضع صهیونیست‌ها روانه شد و هم‌زمان با آن پاراگلایدرهای حماس بر فراز سرزمین‌های اشغالی به پرواز درآمدند تا آسمان برای اشغالگران ناامن‌تر از همیشه شود.

رژیم صهیونیستی که در میدان نبرد با مقاومت فلسطین غافلگیر و شکست مفتضحانه‌ای را طی چند روز گذشته متحمل شده با اقدامی غیر انسانی تمام گذرگاه‌های غزه را بسته تا مقاومت فلسطین را ناگزیر به توقف عملیات دلاورانه «طوفان الاقصی» کند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیروز در جریان گفت‌وگو با امیر قطر در دوحه اظهار داشت: در صورت ادامه حملات رژیم صهیونیستی علیه شهروندان و مردم بی دفاع غزه، هیچکس نمی تواند کنترل اوضاع و عدم گسترش دامنه درگیری ها را تضمین کند.

وی با انتقاد از حمایت‌های همه‌جانبه غرب از رژیم صهیونیستی گفت: آنهایی که علاقمند هستند دامنه جنگ و بحران توسعه نیابد، ضرورت دارد مانع حملات وحشیانه جاری رژیم صهیونیستی علیه شهروندان و غیرنظامیان در غزه شوند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 32
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ابراهیم IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
    10 0
    چرا اتحادیه اروپایی ازنفوذش یر اسرائیل استفاده نمیکند واز نتانیاهو نمیخواهد تا غیر نظامیان وکودکان را سلاخی نکند؟
  • IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
    7 0
    غربی ها لا حمایت از اسراییل در حال به خاک و خون کشیدن مردم غزه هستن بعد انتظار دارن حماس و ایران تنش رو کاهش بدن.وقتی اسراییل به دنبال ورود زمینی به غزه و نسل کشی و کوچاندن فلسطینی هاست چه تنشی رو کاهش بدن.تنش رو شما با حمایت از اشغالگران جنایت کار افزایش دادین و میدین.
  • IT ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
    7 0
    جوزپ بورل از خود نمی پرسد که از نفوذش بر رژیم نجس یهود از حمله به مردم مظلوم فلسطین اجتناب کند ولی از ایران می خواهد از مظلوم بخواهد تسلیم شود اینست منطق کثیف اروپای وحشی
  • IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
    3 0
    کاری نداره که، سگای اشغالگری که از کشورهاتون روانه فلسطین اشغالی کردید، افسارشونو بگیرید به دستتون، تا مانع گسترش درگیری ها بشید
  • IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
    2 0
    ایران خود را متعهد می داند که در برابر هر آن چه که میتواند تهدیدی احتمالی در راستای حقوق بشر و رعایت قوانین بین المللی در هر منطقه ای از طول و عرض جغرافیایی که امنیت و منافع غرب آسیا و شهروندان این کشورها را تامین نماید محسوب شود، دفاع نماید.
  • امیر IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
    21 0
    چشم ، اروپایی‌ها انتظار دارند ایران مانع حمله حماس شود ولی اسرائیل وارد غزه شده و هر جنایتی انجام دهد
    • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
      3 0
      اتحادیه اروپا:‌ ایران با نفوذش بر حماس مانع از گسترش درگیری‌ها شود// اروپایی وحشی عوضی دست پیش رو گرفته که پس نیفته. امیوارم روزی شهرهای اروپا هم مثل غزه بشه. اروپایی کثافت حیوون.
    • IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
      1 0
      آفرین. هر درگیری دو طرف داره. نمیشه که یه طرف رو دید
  • IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
    2 0
    فن درلاین بدو بدو می‌ره که ازاسراییل حمایت کنه کی باید شفاف عمل کنه ایران یا اروپا وامریکا که دارن همه جوره حمایت تسلیحاتی ورسانه آیی میکنن ازاین سگهای پاچه گیر صهیونیست! اینایه بار دیگه نشون دادن که تمام کنوانسیونها وبیانیه ها وتمام کتابها و مقالات در مورد حقوق بشر جزمشتی کاغذ پاره نیستند و باکارهای شرم اور اونا درمفهوم انسانیت بایدبازنگری بشه انسانیت در دیدگاه غربی یعنی انسان توسری خورده ی برده مزدور بله قربانگو عقب مانده و مصرف گرا و.....
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
    26 0
    چرا شما از نفوذتون برای مهار اسراییل استفاده نمی کنید؟
    • US ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
      2 0
      اینها از نفوذ خود برای کم کردن تحریم ها علیه ایران هیچ کاری که نکردند!زمان مرگ مهسا کومله هم تحریم ها رو بیشتر کردن و ایران رو از عضویت در حقوق زنان سازمان ملل متحد اخراج کردند
    • DE ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
      1 0
      برای اینکه رژیم اشغالگر قدس، اولین پل منافع استعماری اروپا در جنوب غرب آسیا است. اروپا این منافع استعماری را تا آخرین توانش نگه می دارد، حتی با قتل عام همه کودکان فلسطینی، آنهم در یک روز! اما تعجب نکنید اگر در حین قتل عام کودکان ، فریاد حقوق بشر هم بزند. این خصلت ذاتی اروپا است.
  • FR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
    4 0
    سال پیش که مغز گنجشگی تون دستور جیک جیک مستانه را صدر می‌کرد باید حواستون بود که مثل احمق‌ها گول چهار تا رقاص و آواره بیسواد جنبش نحسا را نخورید
  • حسین IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
    3 0
    خاکبرسرت اروپا واقعا حقیر و بدبختی همین
  • سید فروزان CH ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
    3 0
    اتحادیه صهیونیستی اروپا نکران رژیم صهیونیستی است نه نکران مردم غزه ، یک مشت هم‌جنس باز جمع شدن بعنوان نمایندگان اروپا و تنها هدفشان حفظ رژیم اشغالکر
  • IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
    3 0
    اتحادیه اروپا زر زر زیاد میکنه.
  • IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
    1 0
    خوب شما هم از نفوذتون اگه داشته باشین برای جلوگیری از بمباران کودکان و زنان استفاده کنید ولی شما هیچکاره هستید چون زمانی که ترامپ برجام رو پاره کرد و خارج شد قرار شد شما اروپایی ها سازو کار مالی ( اینستکس) رو برای مراودات تجاری و مالی با ایران ایجاد کنید ولی دولت روحانی تمام شد و دولت رئیسی هم دو ساله شد ولی از شما خبری نشد شرکتها شما در عرض ایکی ثانیه چنان با سرعت از ایران خارج شدن که گویا شاه افعی بهشون زده بود
  • IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
    1 0
    چرا اتحادیه اروپاییان وحشی تلاش نمیکند از ظرفیت‌های خود برای جلوگیری از گسترش دامنه درگیری ها در منطقه و نفوذ خود بر تروریست‌های اسراییل جنایتکار برای توقف قتل عام فلسطینی ها ، استفاده کند.
  • IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
    5 0
    وحوش غربی شما جلوی وحشی گریتون رو بگیرید! حیوانات وحشی قلدر، باغ وحش اروپا
  • IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
    4 0
    خخخخخخخخ
  • IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
    1 0
    چرا اروپا قبلا در باره ظلم بر فلسطین کلامی نفرمودن . همواره از ابتدا در تکاپوی خاموش ساختن انقلاب اسلامی به انحا مختلف و هر گونه خدمتی در زمینه های مختلف که دفاتر هزار برگی آنها به دهها برسد در این جهت به صهیونیست در پیشانی دشمنی با ایران بجهت برداشتن پرچم فلسطین برآمدید ، اکنون نیز که حتی مردم خودتان بدان معترض هستند از ناحیه ضعف مقابل آمریکا و صهیونیست ها ، باز دهانتان به بیشرمی باز میشود
  • IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
    5 0
    اروپا توان درگیری همزمان در دو جبهه اوکراین و فلسطین رو نداره. اقتصاد اروپا به روغن سوزی افتاده
  • IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
    1 0
    از این اروپائی ها وآمریکائی ها و غربگدا های ایرانی پدر سوخته تر خودشونن.غزه به اندازه ۵۰۰کیلومتر مربع به اندازه یک شهر کوچک ایران وسعت داره و آمریکا با تمام امکانات و کشورهای دیگر اروپائی دارن کمک میکنن بعد از ایران انتظار دارن که جلوی گسترش جنگ رو بگیره.خیلی حروم هستین.
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
    2 0
    این اتحادیه غلط کرده
  • رضا IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
    1 0
    لطفا سیاست مدران ایران هم از اتحادیه اروپا به خاطر نفوذشان بر رژیم کودک کش صهیونیستی بخواهند به وحشی گری خود پایان دهد.
  • IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
    2 0
    خفه بمیر احمق. اسرائیل ولد اروپا و آمریکاست. شما زاییدیدش ولی ما زمینو از این لکه ننگ پاک میکنیم
  • IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
    0 2
    مشرق خلوت شده
  • احمد IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
    4 0
    سگ هارتون رو برگردونید به باغ اروپا.
  • زهرا IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
    1 0
    خوب اروپایی ها سگ هارشان را ببرند در اروپا جایی بهش بدهند مشکل را زیربنایی حل کنند. در جنگ دوم جهانی به قول خودشان اروپایی به یهود ستم کردند اگر واقعا کرده باشند جر ملت های مسلمان تاوان دهند.
  • IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
    2 0
    ته خواسته های نامشروع اینها اینه که خلع سلاح حماس رو‌ میخوان که در خواب هم نخواهند دید و به هدفشان نخواهند رسید
  • IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
    0 0
    شهروندان نگون بخت انگلیسی و آمریکایی ساکن در اسرائیل را خود اسرائیلی ها سر به نیست کرده وکشته اند و انداخته اند به گردن حماس تا آمریکا وانگلیس را در مقابل حماس قرار دهند. خود آمریکایی ها و انگلیسی ها به این خیانت اسرائیل پی برده اند اما خودشان را به خریت زده اند مثل همیشه. به همین خاطر است که آمریکایی ها التماس مصر می کنند که گذرگاه رفح را باز کند که باقیمانده آمریکایی ها از اسرائیل فرار کنند تا الباقیشون رو هم اسرائیل نکشه وسر به نیست نکنه.
  • IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
    0 0
    رو نیست که سنگ پا قزوینه حماسو متوقف کن تا ما به نسل کشی راحت تر ادامه بدیم شیطان پیش این ها لنگ انداخته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس