کره شمالی تصمیم ژاپن برای خرید موشک‌های کروز از آمریکا را گستاخانه خواند

کره شمالی دوشنبه تصمیم ژاپن برای تسریع در خرید موشک‌های کروز تاماهاوک از آمریکا را یک «انتخاب گستاخانه» خواند و هشدار داد که این اقدام تنش‌های منطقه‌ای را افزایش می‌دهد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری مرکزی کره شمالی در یادداشتی به زبان انگلیسی نوشت: انتخاب گستاخانه ژاپن چالش‌های امنیتی برای خودش ایجاد می‌کند و منجر به تشدید تنش‌ها در شبه‌جزیره کره و منطقه می‌شود.

این خبرگزاری با اشاره به توافق سران کره جنوبی، آمریکا و ژاپن در ماه اوت برای تقویت همکاری‌های امنیتی نوشت: تهاجم دوباره دولت جنگ‌طلب ژاپن (به کره) یک قصه نیست بلکه یک واقعیت است.

خبرگزاری مرکزی کره با اشاره به اینکه نیروهای مسلح کره شمای هر گونه اقدام ژاپن را از نزدیک رصد کرده و از صلح و ثبات در شبه جزیره کره دفاع می‌کنند، افزود: ژاپن نباید با شتاب و بی‌ملاحظگی اقدام کند.

کره شمالی همکاری امنیتی سه‌جانبه میان آمریکا، ژاپن و کره جنوبی را «نسخه آسیایی ناتو» نامیده و درصدد برآمده است تا روابط نظامی خود را با روسیه تقویت کند.

مینورو کیهارا وزیر دفاع ژاپن اخیرا اعلام کرد که ژاپن قصد دارد تا سال مالی ۲۰۲۵ موشک‌های کروز تاماهاوک از آمریکا خریداری کند. این تاریخ یک سال زودتر از موعدی است که پیشتر اعلام شده بود.

وی پس از دیدار با لوید آستین وزیر دفاع آمریکا این خبر را بیان کرد و افزود که توکیو همچنین قصد دارد استقرار موشک‌های دوربرد بومی را تسریع کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس