کد خبر 1600980
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۳
‌

شاکیان پرونده درگیری با اوباش در محله نازی‌آباد در حضور پلیس و متهمین ضمن تشریح جزییات واقعه خواهان مجازات موثر برای آنان شدند.

به گزارش مشرق، حدود دو هفته گذشته در روز پنجشنبه خبر درگیری در خیابان مدائن واقع در محله نازی آباد در رسانه‌ها منتشر شد. بر اساس ویدئوهای منتشر شده در رابطه با این ماجرا سه نفر از اراذل و اوباش با حمله به تعدادی از کسبه و دست‌فروشان این خیابان، پس از مصدوم کردن دو نفر با سلاح سرد متواری می‌شوند.

دو نفر از ضاربان پس از گذشت ۴۸ ساعت از واقعه، دستگیر شده نفر سوم نیز مدتی بعد به دام می‌افتد.

صحنه بازسازی جرم با حضور سرهنگ سعید راستی معاون عملیات پلیس اطلاعات تهران بزرگ با حضور متهمین و جمعی از خبرنگاران و همچنین شاکیان پرونده در محل حادثه برگزار شد.

جزییات جدید از پرونده اوباش نازی‌آباد تهران+ عکس

از ناحیه ریه آسیب دیده‌ام

یکی از مصدومین حادثه که آثار جراحات روی صورتش نمایان بود در تشریح حادثه گفت: یک زن به همراه یک دختر و پسری نوجوان از پیاده‌رو می‌گذشتند. سه فرد ضارب شروع به آزار لفظی و متلک پرانی کردند. این اتفاق موجب شد که پسر نوجوان با آن‌ها وارد درگیری لفظی شود.

وی ادامه داد: دو مرد حدود ۴۰ سال به بالا از ماشین پیاده شده و با سلاح سرد به تعقیب پسر در پیاده‌رو پرداختند.

مرد مجروح که یکی از کسبه آن محله بود اظهار داشت: ما همان لحظه رسیدیم، دوست من دست یکی از آنان را گرفت و آن‌ها را به آرامش دعوت کرد. در همین زمان نفر سوم از ماشین پیاده شد و به صورت ناگهانی ضربه‌ای به سر دوستم وارد کرد. در پی این اتفاق ما هم درگیر شدیم.

وی از ناحیه صورت و قفسه سینه و ریه آسیب جدی دیده و ده شب در بیمارستان بستری بود. ‌

همسرم می‌خواست از ناموس مردم دفاع کند

همسر مصدوم دیگر این حادثه که همچنان در بیمارستان بستری است گفت: آخر شب بود و همه کسبه به خانه رفته بودند که این اتفاق افتاد. همسرم از ناحیه دست و صورت آسیب جدی دیده و تحت عمل جراحی قرار گرفته است. اوباش ضربه‌های متعددی به او وارد کردند.

وی افزود: من با دخترم به صحنه درگیری رسیدیم و همسرم را غرق در خون یافتیم. تیغه سلاح سردی که ضاربان استفاده کرده بودند بر اثر شدت ضربه شکسته بود. او از ناموس مردم دفاع کرده است.

جزییات جدید از پرونده اوباش نازی‌آباد تهران+ عکس

متهمین ظرف ۴۸ ساعت دستگیر شدند

سرهنگ سعید راستی معاون عملیات پلیس اطلاعات تهران بزرگ در حاشیه این برنامه ضمن نمایش تصاویر مجروحین این درگیری اظهار داشت: با استفاده از فیلم‌های موجود از درگیری متهمین ظرف ۴۸ ساعت دستگیر شدند. یکی از آنها اراذل و اوباش سطح ۱ و دو نفر دیگر فاقد سابقه بودند.

وی تاکید کرد: نداشتن سابقه پیشین دلیل بر وقوع جرم و سلب آسایش مردم نمی‌شود، هر چند این افراد پیش از این نیز سابقه مزاحمت برای نوامیس مردم را داشته‌اند.

سرهنگ راستی تاکید کرد: اراذل و اوباش بدانند که به هر جا که بگریزند در چنگال قانون خواهند بود.

جزییات جدید از پرونده اوباش نازی‌آباد تهران+ عکس

سلب آسایش مردم مجازات سنگین در پی خواهد داشت

سرهنگ راستی با تاکید بر اینکه به دستور قاضی پرونده متهمان جهت بازسازی صحنه جرم برده در محل درگیری حاضر شده‌اند، گفت: سهم شرارت و جرمی که هر یک از متهمان مرتکب شده‌اند باید در جریان فرایند پرونده مشخص شود.

وی اظهار داشت: این افراد پس از طی مراحل قانونی و تکمیل پرونده برای صدور حکم به دادسرا احضار می‌شوند و دستگاه قضائی برای آنان اشد مجازات را در نظر خواهد گرفت.

مردم نگران نباشند

سرهنگ راستی در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص احتمال تکرار جرم توسط این اشرار هم بیان کرد: سطح برخورد در حدی خواهد بود که این افراد امکان چنین عملی نخواهند داشت و برای سایرین نیز درس عبرتی خواهد بود. مردم از این بابت نگرانی نداشته باشند.

راستی در جمع خبرنگاران گفت: یکی از این افراد ۴۷ سال دارد و ۱۵ سال سابقه شرارت دارد اما در نهایت در چنگ پلیس گرفتار شده است. اراذل سارق و جیب‌بر و در موضوعات مختلف هستند. کسی هست که ۲۸ کیلو قرص و ۲۰ کیلو شربت اعتیادآور از او کشف می‌شود به تنهایی می‌تواند چندین محله را در کلان‌شهری مانند تهران آلوده کند.

جزییات جدید از پرونده اوباش نازی‌آباد تهران+ عکس

وی افزود: انتظار مردم از پلیس و قوه قضائیه در برخورد شدید با این افراد شرور به حق است. در سال ۱۴۰۳ تصمیم‌های خوبی در سلسله مراتب فرماندهی فراجا و همین‌طور قوه قضائیه در خصوص برخورد با اراذل گرفته شده است. اوباش هم بدانند که هیچ نقطه امنی در سرزمین جمهوری اسلامی ایران نخواهند داشت و هر جا که فرار کنند با قاطعیت دستگیر خواهند شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 40
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • طاهری IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۰
    18 0
    برای چی باید دستگیر بشن ؟؟!! پلیس اشتباهی ، خطایی یا چیزی نداره که اینها سقط بشن ؟!از پلیس زودتر میرن خونه شون !!!
    • IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۰
      17 0
      قوانین مجازات بازدارندگی لازم رو ندارن برای همین فردی مثل این با ۱۵ سال سابقه شرارت و بی ناموسی باز کارش رو ادامه میده و درگیری پلیس با اشرار شده در حد بازی دزد و پلیس . حقیقت تلخ این موضوع شهادت نیروهای پلیس و الداغی هاست
    • IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۰
      9 0
      منطقه سه راه آذری و خیابانهای اطراف تا میدان آزادی مملو از اوباش . پارک ها را تصرف کرده اند . کسی جرات نمیکند در تاریکی بیرون بیاید.
    • IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۰
      8 0
      قضات ما کلاه شان را کج تر بگذارند که این اوباش از احکام صادره شان علیه خود واهمه ای ندارند !!!
    • با نام IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۰
      2 8
      ماشااله ایشااله بدبینی به دستگاه عدلیه خیلی زیاد شده!! ببین عموهه، اینطوریام نیستا...! بازپرسی پدرشونَم در میاره، مَگ میتونن به این راحتی فرار کنن، کار که به اینجا رسیده قطعاً ولشون نَمکنن.
    • اصغر تواب IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۱
      5 0
      یادش بخیر اوايل انقلاب اراذل و اوباش و متجاوزین به ناموس مردم را در ملأ عام شلاق می‌زدند و حکم الهی را پیاده می کردند. باور کنید همون اجرای حکم برای خیلی ها درس عبرت انگیز بود. نمونه اش خود من... دیگه سراغ خلاف و گناه نرفته و نمیروم. الهی العفو ...
    • حمید IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۱
      0 0
      انتظاری بیش از این نیست
    • حمید IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۱
      5 0
      فردا آزادن با رأفت اسلامی
  • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۰
    10 1
    تاریخ ایران از زمان قاجار تا کنون در پروبال دادن به اوباش سابقه ی درخشانی داره کاش نیروی انتظامی و کلمه دهن پرکن عدلیه ناموس ملتو مثل ناموس خودش بدونه و پچه پوچه این ارازلو جمع کنه واین ناموس پر دردسر بی غیرت ای ناموس خودتم یکم رو خودت غیرت داشته باش و حجاب درست داشته باش
    • IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۰
      14 0
      اشرار رو اول اخته و سپس به کمپ ویرجینیا یا تگزاس یا شیکاگو (باید روش یه اسم خارجکی باشه!) وسط کویر تبعید کنید. این حیوانات لیاقت زندگی در بین مردم رو ندارن. کفتارهارو جمع کنید.
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۰
    18 0
    آیا قرار است بعد از دهه کرامت این اراذل و اوباش آزاد شوند...! قابل توجه دستگاه قضایی
    • حمید IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۱
      0 0
      فردا آزادن
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۰
    14 0
    احتمالا با یک فیش حقوقی میان بیرون
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۰
    21 0
    همه زحمت میکشند و اینها رو دستگیر میکنند ، نکته جالب قضیه این هست که قوه قضاییه تمام این زحمات رو مثل آب خوردن دود میکنه، نهایتا زندان که اون هم هتل شده زندان نیست
    • IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۰
      5 1
      زندان تو ایران شده هتل 5 ستاره. یارو لاغر مردنی میره زندان و 6 ماه پلو مرغ مفت با دسر می خوره و چاق و چله میاد بیرون و میگه اونجا خیلی منو شکنجه کردن!! آره ارواح خیک گنده ت.پس چرا اینقدر چاق و خیکی شدی؟ نمونه ش اون نسرین کثافت.
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۰
    13 1
    قاضی دو روز دیگه با عفو آزادشون میکنه.
  • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۰
    11 1
    فردا آزاد میشن
  • IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۰
    9 1
    اعدامشون کنید
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۰
    10 1
    فقط اعدام سریع میتونه ان شاء الله امنیت و احساس امنیت رو به جامعه برگردونه
  • IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۰
    4 1
    صبح زود آزاد می شوند
  • IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۰
    6 0
    تو طرح جمع آوری اوباش یک سر به خیابان بهشت بزنید
  • IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۰
    0 0
    حداقل برین جلوی بورس درگیری ایجاد کنید . رئیس بورس رو بزنید . به درد مردم میخورید لاقل
  • محسن آزاد RU ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۰
    1 1
    تبرئه
  • ناشناس IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۰
    3 0
    ممنون از پلیس، اما قانون جزا در باره این افراد مجازات در خوری حکم نمیکند و باز به آغوش جامعه برگشته همچنان به تعداد سوابق خودشون اضافه خواهند کرد، اینها تعداد دفعات جرم و زندان رو برای خودشون امتیاز و افتخار میدونند اگر قانون بلایی سرشون بیاره که چنین حسی نداشته باشند اونوقت میشه امیدوار بود.
  • هومن IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۰
    4 0
    مردم نگران نباشند چند روز دیگه بیرون هستند روز از نو روزی از نو
  • امیرسالار IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۰
    4 0
    باز احکام آبکی برای وحووش ارازل و اوباش و مردمی که قربانی آنها میشوند خدایا به تو پناه می برم از این قضات و وحوش ارازل
  • US ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۰
    6 0
    ملت کارد به استخوان شدن از این اراذل و اوباش و بی امنیتی
  • IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۰
    7 0
    همه زحمت میکشند و اینها رو دستگیر میکنند ، نکته جالب قضیه این هست که قوه قضاییه تمام این زحمات رو مثل آب خوردن دود میکنه، نهایتا زندان که اون هم هتل شده زندان نیست
  • حسن IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۰
    0 4
    این مجرمین را به جزایر تنب بزرگ و تنب کوچک تبعید کنند .
  • IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۰
    0 1
    احکام قضایی باید تغییر کنه مثلا همین افراد باید ۵ سال نظافت منطقه نازی آباد را انجام دهند ویا باید ۱۰۰۰ اصله درخت بکارند و ۳ سال نگهداری کنند و یا در مناطق محروم به مدت ۱۰ سال کار کنن و یا ...
    • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۱
      0 0
      این‌ها که نوشتی خواست دشمن خبیث است. احکام قضایی باید رعب‌آور و بازدارنده باشه نه چیزی که مجرم بگه اگر گرفتار شدم هم مشکلی پیش نمیاد! به جای احکام باید امثال تو رو تغییر داد. از روی زمین به زیر خاک منتقل کرد.
  • IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۰
    0 0
    عجیب است که در طرح اخیر مجلس در رابطه با اصلاح قانون مجازات حمل سلاح، هیچ اشاره ای به ممنوع بودن اجازه از قمه، غداره و دیگر سلاح های سرد غیر جنگی نشده است و فقط به سلاح‌ سرد جنگی اشاره شده است.
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۰
    0 1
    اتفاقا الان که دستگیر شدن سطحشون میره بالا....خیلیم براشون خوب شد
  • سید فروزان CH ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۰
    2 0
    روحت شاد خلخالی ، در زمان تو اوباش و اراذل جرات نفس کشیدن هم نداشتن چه برسد به قداره کشی و ، اراذل و اوباش جرات نداشتند ناخنکیر در جیبشان بگذارند
  • DE ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۰
    3 0
    سه نفر از اراذل و اوباش با حمله به تعدادی از کسبه و دست‌فروشان این خیابان، پس از مصدوم کردن دو نفر با سلاح سرد متواری می‌شوند.\\ این اراذل و اوبشاش و چاقو کش ها دزدان کیف قاپ ها عرق خورها رانتخواران همجنس بازها غرب پرستان منافقین بهایی ها حیواناتی که با سر میرند داخل سطل آشغال ....همه و همه ستون فقرات و نیروی اصلی ژن ژندگی آژادی و فتنه و اغتشاش ها هستند .این حیوانات لاشخورچاقو کش را از هشتک آویزونشون کنید.
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۰
    2 0
    این کارها سلب آسایش نیست بلکه سلب آرامش و امنیت مردمِ، اعدام هم برای این آدمها کمه 🤮
  • IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۱
    2 0
    همشون را بفرستین مرز آلمان برن اونجا پناهنده بشن و آبادش کنن
  • IR ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۱
    2 0
    عکسشون را نداختن
  • فرزاد کلبعلی IR ۰۱:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۱
    6 0
    نخست باید به آن خواهری که همسرش ده روز هنوز در بیمارستان بستری است گفت درود بر شرف شما و همسرت و خانواده ات و پدرومادری که چنین جوانمردی را تربیت کرده اند تا در برابر اراذل بی شرف از ناموس مظلوم دفاع کند. گفتنش ساده است اما عمل به آن بینهایت دشوار است که در محله ای مانند نازی آباد یک شروری درجه یک با سابقه 15سال حبس و شرارت و کلکسیونی از اوباشگری همراه نوچه هاش با اون سلاح های سرد مرگبارشون ببینی و در چنین زمانه ای که همه اسیر بدبختی اقتصادی اند حاضر بشی به دفاع از ناموس دیگران بپردازی درحالیکه میدونی قطعا ممکنه خونت ریخته بشه و الدنگی مثل اون استاد حقوق دانشگاه تهران بعدش بیاد بگه "نفله شد!" تازه از طرفی خیلی ها بابت دوقطبی شدن شدید جامعه احتمال دارد کار جوانمردانه شما را در کنار اعمال خیلی از گروههایی قرار دهند که من نوعی ازشان بیزارم و جای بحثش نیست. پس فعلا شکر ایزد که مرام و جوانمردی در این خاک نمرده هرچند بشدت ریشه اش را زده اند. نکته دوم اینکه اظهر من الشمس و از فرط تکرار به ابتذال کشیده از بس همگان می گوییم با همان سرعتی که پلیس اوباش را دستگیر می کند, قوه قضائیه آزاد می کند. در خیابان انقلاب پشت پنجره اتاق نگاه میکردم یک شرور موادفروش با موتور سرقتی مشغول نئشه کردن بود پلیس رسید و طرف گفت بچه هیاتی ام اما پاسخ مرکز به استعلام طرف این بود که این یک سارق موادفروش سابقه دار شرور فراری است و جالب در نهایت میخواست با زور فرار کنه که نتونست. الان چهارماه نمیگذره از اونموقع اما یک هفته است تو خیابان انقلاب و بزرگمهر با چند اوباش دیگه می پلکه و اوباشگری علنی و موادفروشی میکنه. کمتر از دو هفته سارقان مسلح گروگانگیر به لطف وکلایی که قبلا قاضی بوده اند آزاد می شوند...
  • IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۱
    1 0
    بي محاکمه دارشون بزنيد همين

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس