پرونده قتل  داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی فر

فضای شایعات در فضای مجازی به دلیل دخالت غیرحرفه‌ای در اطلاع رسانی آنقدر پیچیده می شود که دادستان فردیس از مردم می‌خواهد تحت تاثیر شایعات درباره قتل این زوج قرار نگیرند.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق - ساعت دوازده و سی چهار دقیقه شب گذشته یکی از فعالان فرهنگی رسانه‌ای توییتی را منتشر می‌کند و در آن می‌نویسد: ساعتی قبل جسد آقای داریوش مهرجویی خانم وحیده‌محمدی‌فر، در ویلایشان واقع در شهرکی در حوالی کرج در حالی که با ضربات چاقو به قتل رسیده بودند، پیدا شد. دیروز مرحومه محمدی‌فر در اینستاگرام مطلبی درباره تهدید شدنش با چاقو توسط یک ناشناش که وارد ویلایشان شده و گریخته نوشته بود.

فضای شایعات در فضای مجازی به دلیل عدم اطلاع رسانی رسمی آنقدر پیچیده می شود که دادستان عمومی و انقلاب فردیس از مردم می‌خواهد تحت تاثیر شایعات درباره قتل داریوش مهرجویی و همسرش قرار نگیرند. هنوز هیچ منبع رسمی این خبر را تائید نکرده بود و احتمال می‌رفت توییت مندرج به حقیقت نزدیک نباشد، اما بیست دقیقه پس از انتشار این خبر حوالی ساعت ۱۰ دقیقه به یک بامداد خبرگزاری‌های رسمی به تدریج خبر قتل داریوش مهرجویی را تائید می‌کنند.

تلاش گسترده برای سیاسی نشان داده مرگ تراژیک داریوش مهرجویی و همسرش

پیامد دسترسی غیرطبقه‌بندی شده به چنین اخبار ملتهبی توسط این فعال توییتری، زمینه یک موج مخرب سیاسی با دامنه‌ای بزرگ را در فضای مجازی تشدید می کند.

آنطور که منابع رسمی در دقایق اولیه تائید می‌کنند قتل در ساعت ده دقیقه به نه شب تا ده و نیم اتفاق می‌افتد و ۱۰۰ دقیقه به طول می‌انجامیده است اما انتشار این توییت در کمتر از نیم ساعت به دستاویزی سیاسی تبدیل می شود.

پس از انتشار این توییت، در ساعات اولیه نیمه شب شایعه بسیار گسترده‌ای در فضای مجازی منتشر شد که داریوش مهرجویی و همسرش کاردآجین و سر بریده شده‌اند و مقایسه این حادثه با قتل‌های زنجیره‌ای با پیوست‌های دیگری مانند موضوع اتباع بیگانه به سرعت در فضای مجازی گسترش پیدا می‌کند و وضعیت مشابهی با ابهامات مطرح شده در زمان مرگ مرحوم کیومرث پوراحمد را پدید می‌آورد.

تلاش گسترده برای سیاسی نشان داده مرگ تراژیک داریوش مهرجویی و همسرش

شایعات منتشر شده به شدت در فضای مجازی گسترش پیدا می‌کند اما توییت وب سایت اینترنتی فراز دامنه حواشی این قتل را گسترده می‌کند، پستی که در ساعت نه و سی چهار دقیقه شب منتشر شده است.

دامنه شایعه پراکنی در حالی در فضای مجازی گسترش پیدا می‌کند و خبرگزاری‌ها و منابع رسمی در پلیس دست کم نیم ساعت بعد اصل خبر را پوشش می‌دهند و در این فاصله زمانی تقریبا نیم ساعته شایعات حول قتل این با ضریب بسیار سیاسی و منفی گسترش پیدا می‌کند.

این شایعات در حالی منتشر می شود که داریوش مهرجویی در هیچ فعالیت سیاسی دست کم در سال‌های اخیر مشارکت نداشته است.

او در نوروز ۱۴۰۱ در حالیکه چالش‌هایی حول اکران فیلم لامینور شکل می‌گیرد، گروهی از معارضان حمایت مهرجویی از محمدباقر قالیباف شهردار سابق تهران را در انتخاب سال ۹۲ دستمایه حملات به او قرار می‌دهند.

اظهارنظر داریوش مهرجویی از هر گونه موضع گیری سیاسی پس از شهریور ۱۴۰۲ در لوکزامبورگ

فضای شایعات در فضای مجازی آنقدر پیچیده می شود که دادستان عمومی و انقلاب فردیس از مردم می‌خواهد تحت تاثیر شایعات درباره قتل این زوج قرار نگیرند. با توجه به عدم اظهار نظر مهرجویی درباره شرایط سیاسی ایران پس شهریور ۱۴۰۱، همزمان با نمایش فیلم «گاو» در لوکزامبورگ در اردیبهشت امسال، موج حملات خارج نشینان به این کارگردان ایرانی اوج می‌گیرد.

با این حال نیمه شب گذشته، در حالیکه منابع رسمی اخباری حول قتل این زوج این هنرمند را به صورت محتاطانه منتشر می‌کنند، اخبار تائید شده رئیس هیات مدیره خانه سینما و اعضای کانون کارگردانان جنبه رسمی در خبرگزاری‌ها پیدا می کنند.

فضای شایعات در فضای مجازی به دلیل مداخله غیرحرفه‌ای در روند اطلاع رسانی رسمی آنقدر پیچیده می شود که دادستان عمومی و انقلاب فردیس از مردم می‌خواهد تحت تاثیر شایعات درباره قتل این زوج قرار نگیرند.

حسین ناصرخاکی دادستان عمومی و انقلاب فردیس بامداد یکشنبه ۲۳ مهرماه با حضور در صحنه قتل داریوش مهرجویی و همسرش می‌گوید: با توجه به اهمیت موضوع دستور لازم برای شناسایی سریع مظنوین صادر شده و انشالله پلیس در سریعترین زمان ممکن مظنوین را شناسایی و قاتل دستگیر خواهد شد. این مقام قضایی از مردم درخواست می‌کند به شایعات درباره این حادثه توجه نکنند.

شایعه سربریدن مهرجویی چرا منتشر شده است؟

طی هشت ساعت پس از انتشار خبر قتل کارگردان هامون که پیامد انتشار اخبار در درگاه‌های رسمی است، شبکه‌های معاند ضد انقلاب تلاش می‌کنند تا مرگ این زوج را ادامه قتل‌های زنجیره‌ای و کاملا آنرا سیاسی جلوه دهند و از ویدئوی اعتراضی مهرجویی پس از عدم اکران فیلم لامینور در نوروز ۱۴۰۱ به عنوان دستاویزی سیاسی استفاده می کنند.

فضاسازی نحوه قتل ادامه دارد تا اینکه حسین فاضلی هریکندی رئیس کل دادگستری استان البرز در اظهار نظری رسمی می‌گوید: روز گذشته قتل داریوش مهرجویی فیلمساز، نویسنده و کارگردان به همراه همسرش خانم وحیده محمدی فر در ویلای شخصی واقع در زیبادشت فردیس رخ داده است.

وی افزود: طبق اظهارات مونا مهرجویی، پدرش حدود ساعت ۲۰:۵۰ روز شنبه مورخ ۲۲مهرماه به وی که در جهانشهر کرج بوده پیام می‌دهد که برای شام به منزل بیاید.

رئیس کل دادگستری استان البرز بیان کرد: دختر مرحوم مهرجویی حدود ۲۲:۲۵ به منزل پدرش می‌رسد و ابتدا زنگ منزل را می‌زند و با توجه به اینکه کسی جواب نمی‌دهد با کلید در را باز و وارد منزل می‌شود و مشاهده می‌کند که پدر و مادرش با ضربات چاقو یا جسم برنده دیگر به نواحی گردن به قتل رسیده‌اند.

این در حالی است که توییت وب سایت فراز در ساعت نه و نیم حین زمان این قتل منتشر شده است و کاملا به صورت اتفاقی و تصادفی روزنامه اعتماد در هنگام قتل صفحه نخست خود را با چاپ مصاحبه‌ای با همسر داریوش مهرجویی می‌بندد.

تلاش گسترده برای سیاسی نشان داده مرگ تراژیک داریوش مهرجویی و همسرش

امروز روزنامه اعتماد امروز ۲۳ خرداد همزمان با قتل این زوج هنرمند مصاحبه‌ای را منتشر کرده که شائبه‌های سیاسی را به این حادثه پیوند می‌زند.

این روزنامه درباره سرقت از خانه مهرجویی در هفته گذشته با وحیده محمدی فر مصاحبه‌ای کرده و تاکید دارد که پانزدهم مهرماه همسر داریوش مهرجویی در صفحه اینستاگرام خود از تهدید شخصی ناشناس با چاقو و سرقت از خانه‌شان خبر داده است در حالیکه این پست اینستاگرامی در بهمن ماه سال گذشته منتشر شده است. متن گفت و گوی منتشر شده بسیار شبیه به همان پست اینستاگرامی است.

در اظهارنظر مرحومه «وحیده محمدی‌فر» در اعتماد آمده است: «شب حادثه حدود ساعت ۸ در حالی که خانه در آرامش کامل بود ناگهان متوجه سر و صدای سگ‌مان در حیاط خانه شدم. سریع در ورودی آشپزخانه را قفل کردم. تا اینکه متوجه شدم مقابل در ورودی ساختمان یک نفر با چاقو به شیشه‌های مات پنجره چسبیده است. هرچه از او خواستم خودش را معرفی کند هیچی نگفت. موبایلم نزدیکم نبود، ولی سعی کردم سرعت عمل داشته باشم. با صدای بلند گفتم؛ الان به ۱۱۰ زنگ می‌زنم. او هم در پاسخ به این حرف من گفت خب زنگ بزن. ترسیده بودم تا گفتم الو ۱۱۰ سارق فرار کرد. وقتی او در جواب به من گفت خب زنگ بزن، متوجه شدم؛ لهجه ایرانی ندارد. بعد از فرار سارق با نگهبانی شهرک تماس گرفتم. آنها هم سریع خودشان را به حیاط خانه ما رساندند و شروع به گشتن حیاط و کوچه‌های اطراف کردند، اما کسی را ندیدند. البته مدتی پیش هم یکسری وسایل از جمله سنتور مربوط به فیلم سنتوری را از خانه ما سرقت کردند که در حال حاضر وکیل همسرم پیگیر کارهای قانونی این موضوع است. »

تاملی در پیامدها و حواشی این قتل

اظهارنظر منتشر شده مرحومه محمدی‌فر درباره لهجه غیرایرانی مهاجمان بحث داغ توییتری هفته‌های اخیر درباره مهاجران کشورهای دیگر را داغ خواهد کرد. این در حالی است که پیگیری مشرق نشان می‌دهد در بازداشت اولیه مظنونین این حادثه هیچ اتباع بیگانه‌ای بازداشت نشده است.

در الگوی فضاسازی در مرگ مرحوم پوراحمد تلاش های فراوانی صورت گرفت تا خودکشی، قتل سیاسی جلوه داده شود. با توجه به اینکه این دو قتل بر اساس قرائن، پیامدهای یک انتقام یا سرقت و مسائلی از این دست می‌تواند باشد، سیاسی جلوه دادن آن غیرممکن به نظر می‌رسد و نسبت دادن آن به اتباع غیرایرانی، فرضیه انحرافی را تقویت می‌کند که می‌تواند موج فضای مجازی ضدانقلاب درباره مهاجران را دوباره داغ کند.

خانه‌ای در انزوا که بلای جان شد

اما وب سایت فراز گزارشی را درباره این قتل تراژیک منتشر کرده که وضوح آشکاری از محیط ناامنی دارد که کارگردان ۸۴ ساله و همسرش در آن زندگی می کردند. خبرنگار این این وب سایت با حضور در محل حادثه می‌نویسد:

همه شواهد نشان می‌دهد که خانه ویلایی مهرجویی فاقد هرگونه پارامترهای اولیه امنیت بوده است. جایی که قرار بوده خلوت‌گاه سال‌های پیری کارگردان و محلی برای آرامش و خوش‌حالی‌اش باشد، بلای جان او و همسرش شده. فقط یک دوربین مداربسته بالای در ورودی است و دیوارهای خانه‌ بیشتر شبیه حصار هستند.

روبه‌روی خانه بیابانی بزرگ و متروک است و دست راستش دیوارهای شهرک کشیده شده که پشت آن‌ها هم بیابان است. این یعنی قاتلان به راحتی در تاریکی از متروکه‌های بیابان وارد خانه شدند. هیچ در و پنجره‌ هم نشکسته و آن‌ها این بار به راحتی پا به خانه گذاشتند. در حالی که گویا بار قبل همسر مهرجویی در خانه را قفل کرده بوده و جانیان بیگانه را ناکام گذاشته بود. دادستانی می‌گوید هنوز دوربین‌ مداربسته چک نشده اما ممکن است که جانیان حتی از روبه‌روی آن نگذشته باشند. روبه‌روی خانه و پشت دیوارهای شهرک تا چشم کار می‌کند بیابان است.

با این حال باید منتظر ماند و دید که با پیدا شدن سریع قاتلان، سناریوی تازه‌ای که تلاش می‌کند ابعاد این قتل‌های تراژیک را سیاسی جلوه دهد چیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 58
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 9
  • هاتف IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    51 20
    حنای جنبش ز ز آ دیگه رنگی نداره. الان اسم رمز اغتشاشات افسادطلبان بنفش داخلی شده مرگ مهرجویی و افغان هراسی.
    • IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
      37 7
      قتل یک انسان قطعا گناه بزرگی هست و عاملینش باید مجازات بشن . ولی دقت کردین سلبریتی هایی که این مدت برای کشته شدن فجیع کودکان فلسطینی خفه خون گرفته بودن یکی یکی دارن برای این مسئله واکنش نشون میدن
    • IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
      3 8
      تا قاتل را پیدا نکردید برنگردید من خیلی میترسم
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    6 1
    لطفا اطلاع رسانی تون ‌‌‌‌فقط از طریق رسمی باشه ممنون میشم از طریق رسمی هم حرفه ای باشه با تشکر
  • IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    10 18
    کشتنشون بهاحتمال نودونه درصدولی پلیس سیاسی کاری میکنه
    • IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
      6 7
      زرنزن
  • IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    17 7
    تو ایران اگه کسی با نوشابه خفه بشه هم میگن کار فلان گروه و فلان کشور بوده و باید شورای امنیت دست به کار بشه و....
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    12 7
    برید سراغ حج...یان و دارو دسته اش !
  • پری مجرد 44ساله IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    18 10
    لعنت خداوند بر شیخ بنفش انگلیسی و باند تبهکارش
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    11 4
    خب مشکل اینه که حالت پدفندی دارید کلا نه آفندی!وقتی میبینید که ویدئو اعتراض مرحوم مهرجویی داره در شبکه های اجتماعی پخش میشه شما هم باید همین ویدئو توهین و تحقیر ایشون توسط ضدانقلاب در زمستان سال پیش در لوکزامبورگ و بی تفاوتی بازیگرانی که امروز خودشون رو عزادار نشون میدن رو به اشتراک بگذارید.ضمنا دست داشتن ضد انقلاب در این قتل باتوجه به مسائل سال پیش و عدم همراهی این کارگردان با موجهاشون باید رسانه ایی شود و مورد توجه قرار گیرد
  • IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    16 5
    خداوند رحمتش کند خوب جواب گزارشگر رو داد
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    8 7
    انتقام؟!!! عدم همراهی با سران صهیون؟!!! قربانیِ حواس پرت کننده ی جنایات اسرائیل؟
  • یزدان IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    5 8
    موضوع اینه که اگر دست از سر این کشور بردارید هیچ اتفاقی نمیفته
    • IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
      6 2
      منتظر فرمان شما بودیم به جا زر زدن که کار هر روزت اینجاست خیلی مرد بودی تشریف میاوردی ۲۵ منتظر بودیم همه اینجا میدون تو عقده ای اینجا فقط حرف مفت میزنی یه روز برا اسراییل دستمال میکشی یه روز برا اذربایجان یه روز برا عربا یه روز امریکا خلاصه شغلت ... خوردنه ۲۴ ساعته هم اینجا پلاسی اره برید کنار تا الاف مفت خور حرافی مثل تو مملکت اداره کنه خخخخ سانسور نکن مشرق
    • یزدان IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
      1 3
      محظ اطلاع تو دو خط نوشته ده تا غلط املایی داری جوابت منو امیدوار میکنه عصبانی و عجول نباش که این دو از صفات شیطانه
    • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
      2 1
      یزدان همینه که اینطور جلز ولز میکنی یعنی خوب هدف زدم وصف حال واقعیت گفتم مردک الاف خخخخخ
  • شاهزاده صفوی IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    14 4
    تنها در ایران است که هرکس میتونه تهمت و دروغ به پای دیگری ببندد . اینهمه دروغ و شایعه اعصاب ملت را خراب کرده وهدف اصلی هم این است که ثابت کنند که حکومت ایران رفتاری ضدبشری و ظالمانه دارد . این گعده نشستنها تاکی ؟ تاکی بانامردی غیبت یاتهمت به پای دیگران ببندند . مگرحکومت گاو داره که سر کارگردان گاو را باشاخهایش بشکند یاببرد!!! ؟
  • IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    5 6
    انشاالله قسمت بقیه سلبریتی ها طرفدار فواجع بشه تا دیروز به مامور انتظامی و بسیجی فحش میدادید امروز دلتون میخواد امنیت شماهارو حفظ کنن برید از همون قماش فواحش زرا بخوایید مواظبتون باشن مامور واسه این کارا نداریم :) منتظر خبرهای شیرین بیشتر از این نوع هستم
    • IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
      3 6
      انشاالله خبر مرگ امثال تو
    • RO ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
      3 6
      آفرین به شما برادر مسلمان و طرفدار اسلام . این نظر شما حدس ما را در مورد آبشخور فکری قاتلان تایید می کند . قطعا همفکران شما درین کار نقش داشتند چون در مجموع نظرات مشابه است . حق هم دارید ، از نیروی سرکوب ‌که نباید انتظار حمایت داشت و از شیوه تفکر طالبانی نباید انتظار پذیرش انتقاد و اهمیت دادن به نظر و آراء جامعه. از اینکه بی پرده تهدید می کنید و نشانگر دیدگاه ایدئولوژیک خود هستید سپاسگذارم‌ .
    • IR ۰۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
      4 2
      اتفاقا بنده خدا مهرجویی با فتنه گران فتنه پارسال همراهی نکرد، خدا بیامرزه خودش و خانمشو
    • IR ۰۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
      2 1
      بجاش امنیت داری مردک نفهم. البته الان دیگه اونم نداری
    • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
      4 1
      1:15 خیلی تاثیر گذار بود چیزی که عوض داره گله نداره هیچ حس ترحمی نبش،قماش شما نداریم یادتونه موقع شهادت مامور بسیجی چه شاد بودید همینی که هست خخخخخ
  • حسین صابری مشهد IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    2 1
    اتفاقا راست گفتن چون اون منطقه مهاجر افغان زیاد داره
  • حسین صابری مشهد IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    4 3
    شک نکنید که زنجیره‌ای بوده.‌ این پست مشرق و کامنت ها هم یادگار میمونه تا همه بفهمن کی راست میگه و کی دروغ
  • IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    4 2
    نميفهمين جنايت به اين هولناكي رونميتوان مخفي كرد انقدر بيشعور هستين كه اولش گفتين فوت كرده يارو تيكه تيكه كردن اگه كار شمانيست پس چرا خواستين مخفيش كنين
  • از ايالات منفرده IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    2 2
    قاتل بايد اعدام شود. اما چون دل برعندازها رئوف و پر از تناقض است!!! همگي با هم نه به اعدام را برا ي قاتلش هشتك كنيد
  • IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    1 0
    اینجور افراد مهم وقتی جای خلوتی میرن حتما با بادیگارد باید برن.اینها هم ناپختگی کردن
  • سكينه سلطان US ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    4 2
    قتل يك شخصيت فرهنگى در فضاى امروز و به ويژه استفاده از فردى با لهجه فارسى غير ايرانى براى تهديد خانواده اين هنرمند بسيار شك برانگيز است. هيچ بعيد نيست كه پروژه كشته سازى حالا به سوى شخصيت هاى محبوب و اثرگذار فرهنگى چرخيده باشد. با اين كار دشمن با يك تير چند هدف مى زند: ١- ادامه قتل عام فرهنگى ايرانيان ( دانشمندان و هنرمندان و به ويژه فيلمسازان تأثير گذار همسو با انقلاب ترور فيزيكى يا بيولوژيك مى شوند و اگر غير همسو باشند قربانى كشته سازى) ٢- ملتهب كردن فضاى سياسى و زنده نگه داشتن فضاى نا اميدى و اعتراض. ٣- دامن زدن به احساسات ضد همسايگان عراقى و افغانى و … بين ايرانيان. فتل به روش سر بريدن شيوه كومله است. سازمان امنيت بايد درگير شود.
  • IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    4 1
    خیلی تابلوئه !!
  • IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    0 2
    برخی از این نوع افراد با ملل مختلف تبادلات و مراودات دارند که ممکنه بحث جاسوسی و انتقال پول و غیره باشد و توسط عوامل خودی و خارجی و محرمانه رخ داده باشد و ربطی به مسایل متداول روزانه نداشته باشد
  • IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    5 4
    قسم می خورم کار خودتونه
  • یزدان DE ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    3 2
    همه اینا که گفتی درست ایا ما امنیت داریم ؟؟؟
  • تاج IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    3 0
    به نظرازشواهدمعلومه این جنایت کاراتباع بیگانه است چون سارقان داخلی تااین حدخشن وبی رحم نیستند
  • IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    4 4
    اتفاقا خیلی هم سیاسیه،
  • IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    3 0
    خودش حیف شد
  • IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    3 0
    همه اینها به کنار مرحومین چون شناخته شده بودند این موضوع به چشم آمد متاسفانه در یکی دو سال اخیر جنایات این چنینی بسیار افزایش یافته همین چند هفته پیش مامور نیروی انتظامی روز روشن در بوشهر با ضربات متعدد چاقو به قتل رسید ولی هیچ خبری از دستگیری مهاجمان گزارش نشد وزارت کشور و نیروی انتظامی به شدت ضعیف عمل کرده و امنیت اجتماعی دچار مشکل شده
  • IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    1 2
    این ها مثل سگ هستند ولشون کنی پارس میکنند سمتشونم بری پارس میکنند ... بنابراین وقتتون رو صرف تقویت خودتون کنید این ها احمق هستند
  • IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    4 0
    دنبال قاتل بروسلی می‌گردید؟؟؟
  • IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    3 1
    وقتی افغانی ها شدن سرايدار و کارگر های خونه... فقط بخاطر اینکه یه ایرانی رو استخدام نکنید و پول بیمه و مالیات بدید میشه همین...
  • IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    5 2
    کشتن تا جامعه افکارش از غزه دور بشه
  • IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    10 2
    با اسرائیلیا که در افتادیم باید منتظر اینجور اتفاقات عجیب و غریب هم باشیم اسرائیل زخمی شده و خطرناک است باید کارش را یکسره کرد
  • IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    2 0
    خانوادش زنگ زدن اول به این گفتن یا به کسی کفتن اون اول به این گفته بعد خبر گذاری ها خبر گذاشتن یعنی یه ادم مشهور فوت میکنه اول خبرگذاری باید خبر دار بشه ؟
  • IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    3 0
    در زمان حمله اسرائیل و تیتر سنتوری روزنامه و.... مشکوک است احتمالا همون جریان داخلی و خارجی باهم بعد بازی سپاهان این داستان سرهم کردند
  • IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    3 1
    مسئله فقط عدم امنیت در کرج است.
  • IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    2 2
    اخیرا برخی شرکتها با عنوان فعالیت هنری و مشترک فعالیت تولید فیلم و ... دارند و ماهیت اصلی اینکه جاسوسی به نفع دو طرف یا یک طرف و سایر فعالیت دارند یا خیر نامشخص است و ممکنه بحث انتقال پول و ...مطرح باشد یا در تقسیم به نتیجه نرسیدند و منجر به قتل شده باشد که نمیشود به راحتی گفت درگیری داخلی بوده یا خارجی
  • IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    0 2
    اخیرا برخی شرکتها با عنوان فعالیت هنری و مشترک فعالیت تولید فیلم و ... دارند و ماهیت اصلی اینکه جاسوسی به نفع دو طرف یا یک طرف و سایر فعالیت دارند یا خیر نامشخص است و ممکنه بحث انتقال پول و ...مطرح باشد یا در تقسیم به نتیجه نرسیدند و منجر به قتل شده باشد که نمیشود به راحتی گفت درگیری داخلی بوده یا خارجی
  • قتلهای زنجیره ای IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    3 0
    همه آنچه در بالا آوردید نشان می دهد با یک قتل ساده روبه رو نیستیم. شاید بهتر باشد این گزینه مهم: کسانیکه به دنبال بحران افرینی در جامعه ایران هستند پیگیری شود! مهرجویی در سال گذشته با بحران آفرینان در ایران همراه نشد! در این مملکت همواره بحران آفرینان در امن و امان هستند، فرقی هم نمی کند کدام طرف باشند! چه لباس دفاع از نظام را پوشیده باشند، و چه لباس به اصطلاح اپوزیسیون! اما مهرجویی اهل بحران آفرینی نبود، در حالیکه قبلا روی وی سرمایه گذاری شده بود. در سال 92 یا 93 به وی جایزه شوالیه فرانسه را دادند، قبلا از هم نشینان احمد فردید مزدور هانری کربن ماسون فرانسوی در ایران بود، ... اما ظاهرا در زمین آنها بازی نکرد...
  • IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    2 0
    همه آنچه در بالا آوردید نشان می دهد با یک قتل ساده روبه رو نیستیم. شاید بهتر باشد این گزینه مهم: کسانیکه به دنبال بحران افرینی در جامعه ایران هستند پیگیری شود! مهرجویی در سال گذشته با بحران آفرینان در ایران همراه نشد! در این مملکت همواره بحران آفرینان در امن و امان هستند، فرقی هم نمی کند کدام طرف باشند! چه لباس دفاع از نظام را پوشیده باشند، و چه لباس به اصطلاح اپوزیسیون! اما مهرجویی اهل بحران آفرینی نبود، در حالیکه قبلا روی وی سرمایه گذاری شده بود. در سال 92 یا 93 به وی جایزه شوالیه فرانسه را دادند، قبلا از هم نشینان احمد فردید مزدور هانری کربن ماسون فرانسوی در ایران بود، ... اما ظاهرا در زمین آنها بازی نکرد...
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    0 1
    ال حمدالله عوضش امنیت داریم پول شاید نه
  • سید فروزان CH ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    3 1
    چاپ‌مصاحبه همسر مهر جویی توسط روزنامه زنجیرهای اعتماد و مقاله روزنامه هم‌میهن ، هیچ کدام تصادفی نبوده و به عمد ،جهت حوسازی و‌ملتهب کردن جامعه و در نتیجه ایجاد یک موج جدید فتنه بوده ، اینکه قوه قضاییه طبق معمول اقدامی علیه این روزنامه ها انجام نمیدهد و میدان را باز برای سرمایهای رژیم اشغالکر در داخل کشور جهت ایجاد اغتشتش و جوسازی ، نشان از عدم صلاحیت رییس قوه و افراد نفوذی در این قوه است طبق قانون ،خود این قوه ،هر کس که در فضای مجازی سعی به ایجاد جوسازی علیه نظام میکند ،مجرم است و باید سریعا بازداشت یا توقیف شوند .
  • IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
    3 0
    تا زمانی که با رافت اسلامی ( شما بخوانید توجیه بی عرضگی قوه قضاییه) رفتار کنید همین آش و همین کاسه
  • سید فروزان CH ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
    3 1
    روزانه در دنیا ، سرقت از منزل سلبریتها انحام میشود ، اکر منزل باشد کتک هم میخورد ،مقاومت کند کشته میشود ، اما در مملکت ما اکر یک سلبریدی باد پیچ شود شکمش و بمیرد ، مقصر میشود نظام . قوه قضاییه هم که ماشالله !!!!!!!بی خیال فضای مجازی و روزنامه های زنجیرهای شایعه ساز . رییس قوه خودش شده سلبریتی ، در دولت گذشته ، ریش قشنکه کارش باید گفتن بود و از عمل هیچ خبر ، شده حکایت اژه ای
  • US ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
    3 3
    بوى توطئه مى آيد. قتل آقاى مهرجويى به احتمال بسيار بالا با انگيزه سياسى انجام شده و تنها مى تواند به سود صهيونيزم باشد. مى خواهند پيش از عكس العمل احتمالى ايران به جنايات اسرائيل انسجام ملى ايرانيان را دوباره به هم بريزند و هزينه جنگ برون مرزى را براى ايران بالا ببرند. بايد سازمان امنيت فوراً به ماجرا ورود كند. اين موضوع فراتر از پليس و شهربانى است. مسئله امنيت ملى است. اين داستان به همين جا ختم نخواهد شد. بايد به همه هنرمندان و سلبريتى ها به ويژه آنان كه در گذشته در برار حكومت موضع گرفته بوده اند، هشدار امنيتى داده شود. بايد انتكار عمل از دست دشمن و رسانه هاى بيگانه گرفته شود. بهترين راه حل صدور هشدار امنيتى براى سلبريتى هاست تا مواظب جانشان باشند.
  • mehraad IR ۰۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
    0 4
    غزه غزه می کنی کلا می دونی کجای نقشه اس؟ اصلا می دونی کجا واسادی؟
  • M.M IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
    1 1
    چه قدر محکم جواب گزارشگر رو دادند مرحوم مهرجویی...چرا ایران در مورد امنیت ایشان کوتاهی کرد؟
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
    1 0
    چقدر برخی آدم ها احمق و پوچ و عقده ای هستن که سر هر چیزی موضع گیری های احمقانه و خارج از منطق می کنند
  • US ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
    4 0
    بوى توطئه مى آيد. قتل آقاى مهرجويى به احتمال بسيار بالا با انگيزه سياسى انجام شده و تنها مى تواند به سود صهيونيزم باشد. مى خواهند پيش از عكس العمل احتمالى ايران به جنايات اسرائيل انسجام ملى ايرانيان را دوباره به هم بريزند و هزينه جنگ برون مرزى را براى ايران بالا ببرند. بايد سازمان امنيت فوراً به ماجرا ورود كند. اين موضوع فراتر از پليس و شهربانى است. مسئله امنيت ملى است. اين داستان به همين جا ختم نخواهد شد. بايد به همه هنرمندان و سلبريتى ها به ويژه آنان كه در گذشته در برار حكومت موضع گرفته بوده اند، هشدار امنيتى داده شود. بايد انتكار عمل از دست دشمن و رسانه هاى بيگانه گرفته شود. بهترين راه حل صدور هشدار امنيتى براى سلبريتى هاست تا مواظب جانشان باشند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس