کد خبر 1536018
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
حمایت بلینکن از اسرائیل این بار در عربستان/ بن سلمان: باید آتش بس در غزه برقرار شود + فیلم

وزیر خارجه آمریکا در نشست خبری مشترک با همتای سعودی خود بار دیگر از رژیم صهیونیستی و جنایت هایش علیه ملت فلسطین حمایت کرد.

به گزارش مشرق، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با بن فرحان همتای عربستانی خود در ریاض بار دیگر با حمایت کامل از رژیم صهیونیستی و جنایت هایش علیه مردم غزه مدعی شد: حماس نماینده ملت فلسطین و انتظارات آن ها نیست.

وی بدون اشاره به جنایت ها و حملات ارتش رژیم صهیونیستی به ملت فلسطین در طول دهه ها و اصل دفاع فلسطینی ها از خود به عنوان یک حق مشروع و قانونی افزود: حمله حماس را نمی توان با کلمات توصیف کرد

بلینکن همچنین تلاش کرد که حماس را متهم به "کشتن یهودیان" کند، افزود: حماس به دنبال ویران کردن اسرائیل و کشتن یهودیان است و دنیا باید این واقعیت را ببیند. اسرائیل حق دفاع مشروع از خود را انجام می دهد.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه بدون اشاره به اعلام حمایت های همه جانبه سیاسی، نظامی، تسلیحاتی و اقتصادی خود از رژیم صهیونیستی و ارسال هواپیماهای حامل موشک برای این رژیم جهت بمباران غزه مدعی شد: باید از غیرنظامیان حفاظت کنیم. ما بدنبال ایجاد مناطق امن و گذرگاهای انسانی در غزه هستیم.

بلینکن همچنین گفت: بسیار مهم است که کشورهای ما برای کار با یکدیگر توافق کنند تا جلوی گسترش این بحران به کشورهای دیگر گرفته شود.

از سوی دیگر، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان امروز در این کنفرانس مطبوعاتی مشترک در ریاض گفت: باید آتش بس در غزه برقرار و به بحران انسانی رسیدگی شود.

وی تاکید کرد: باید برای تضمین ورود کمک های انسانی به غزه تلاش کنیم. نیازمند تلاشی گروهی برای توقف چرخه های خشونت هستیم.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • نشاط TR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    0 0
    ای عربستان پرمدعای بدبخت و حقیر وخائن
  • IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    0 0
    مرگ بر اسرائیل کودک کش
  • IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    0 0
    نماد و سبل کودکشی در جهان رژیم آپارتاید کودکش اسرائیل است
  • IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    0 0
    لعنت ابدی بر رژیم آپارتاید کودکش اسرائیل

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس