فشار آمریکا بر مصر و اسرائیل برای موافقت با خروج اتباع خارجی از غزه از طریق گذرگاه رفح

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن بر  مصر و رژیم اسرائیل برای موافقت با خروج اتباع خارجی از نوار غزه از طریق گذرگاه مرزی رفح تاکید کرده است.

به گزارش مشرق، یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا روز جمعه به وقت محلی برابر با ۱۳ اکتبر ۲۰۲۳ و ۲۱ مهرماه جاری به خبرنگاران اعلام کرد که واشنگتن در گفتگو با مصر و اسرائیل بر «اهمیت باز بودن گذرگاه رفح برای شهروندان آمریکایی و اتباع خارجی سایر کشورها که می‌خواهند غزه را ترک کنند» تاکید کرده است.

این مقام وزارت امور خارجه آمریکا به خبرنگارانی که با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا سفر می کردند، گفت که تمرکز ایالات متحده آمریکا بر شهروندان آمریکایی بوده است، اما کشورهای دیگر نیز سعی دارند شهروندان خود را خارج کنند

تخمین زده می شود که ۵۰۰-۶۰۰ فلسطینی آمریکایی در غزه زندگی می کنند.

به گزارش شبکه خبری سی ان ان آمریکا، مقامات آمریکایی تلاش کرده اند یک کریدور بشردوستانه ایجاد کنند که به آمریکایی ها و غیرنظامیان اجازه می دهد تا قبل از تهاجم نظامی احتمالی اسرائیل به غزه، این منطقه را ترک کنند.

سازمان ملل متحد روز پنجشنبه اعلام کرد ارتش اسرائیل به این سازمان اطلاع داده است که "کل جمعیت غزه در شمال این منطقه باید ظرف ۲۴ ساعت آینده به جنوب غزه نقل مکان کنند." اما سخنگوی نیروهای رژیم اشغالگر اسرائیل اعلام کرده است هر گونه ضرب الاجل "ممکن است رعایت نشود."

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس