وزیر دفاع آمریکا: شرطی برای تجهیز اسرائیل قائل نیستیم

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا (پنتاگون) همزمان با تشدید جنگ میان نیروهای مقاومت فلسطین و رژیم اسرائیل اعلام کرد که ایالات متحده آمریکا هیچ شرطی برای تجهیز این رژیم قائل نیست.

به گزارش مشرق، لوید آستین رئیس پنتاگون روز پنجشنبه به وقت محلی پس از نشست وزاری دفاع ناتو گفت: «اسرائیل ارتشی حرفه‌ای است و ما امیدواریم و انتظار داریم که آنها در ادامه مبارزات خود، اقدامات درستی انجام دهند.»

کاخ سفید در پی عملیات طوفان الاقصی از سوی نیروهای مقاومت فلسطین علیه رژیم اسرائیل و شوک و وحشت رژیم اشغالگر قدس اعلام کرد که آمریکا تحویل مهمات و تجهیزات نظامی مورد نیاز را به اسرائیل آغاز کرده است و پنتاگون درحال بررسی موجودی تسلیحات خود برای ارسال کمک های بیشتر به رژیم صهیونیستی است.

جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا تایید کرد که اولین دسته از کمک‌های نظامی آمریکا " به سوی اسرائیل" ارسال شده است.

کمک نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی در حالی انجام شد که جو بایدن، رئیس‌جمهور این کشور پس از تایید کشته شدن دست‌کم ۱۱ آمریکایی در جنگ اسرائیل، قصد دارد از کاخ سفید به صورت رسمی سخنرانی کند.

کربی گفت: «درخواست‌های دیگر کمک‌های امنیتی برای اسرائیل وجود خواهد داشت زیرا اسرائیل درحال استفاده از مهمات است. ما در کنار آنها خواهیم ماند تا نیازهای آنها را به بهترین شکل ممکن و سریع‌تر برآورده کنیم.»

همچنین روز دوشنبه، یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا هشدار داد که واشنگتن از نزدیک حزب‌الله و سایر گروه‌ها را زیر نظر دارد و خاطرنشان کرد که تصمیم برای اعزام ناوهای آمریکایی به منطقه به منظور جلوگیری از ورود هر یک از این گروه‌ها در درگیری با اسرائیل بوده است.

جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی برابر با ۱۱ اکتبر ۲۰۲۳ و ۱۹ مهرماه جاری در نشستی با روسای جوامع یهودیان در آمریکا درباره تحولات در سرزمین های اشغالی فلسطین گفت: ما در حال افزایش کمک‌های نظامی به اسرائیل هستیم. ناو هواپیمابر را به شرق مدیترانه منتقل کردیم و جنگنده‌های بیشتری را به آنجا می‌فرستیم و به روشنی برای ایرانی‌ ها توضیح دادیم که مراقب باشند.

ناتو به جنگ اوکراین کشیده نخواهد شد

وزیر دفاع آمریکا همچنین اعلام کرد که ناتو هیچ برنامه ای برای ورود به جنگ اوکراین ندارد، اما به حمایت از کی یف ادامه خواهد داد. وی پس از نشست وزرای دفاع ناتو گفت: اجازه دهید واضح بگویم: ناتو یک اتحاد دفاعی است.

آستین افزود که ناتو وارد درگیری نخواهد شد.«اما ما از حق اوکراین برای دفاع از خود حمایت خواهیم کرد.»

وزیر دفاع آمریکا ادامه داد: ما به تقویت این اتحاد برای چالش‌های پیش رو ادامه خواهیم داد و از حاکمیت و قلمرو هر متحد ناتو دفاع خواهیم کرد.

درحالیکه وزرای دفاع ناتو قرار بود در نشست این هفته خود بر روی حمایت از اوکراین تمرکز کنند، حماس غافلگیرانه به اسرائیل حمله کرد.

بیشتر بخوانید:

صهیونیست‌ها خواستار گفت‌وگوی چین با ایران برای مهار حماس

نشریه «پولیتیکو» در گزارشی به دغدغه جدید سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) درباره رژیم صهیونیستی پرداخت و نوشت: از حمایت نظامی کاخ سفید از اسرائیل گرفته تا جلسات اضطراری [مقامات] در سراسر اروپا، متحدان ناتو با احساس تازه‌ای به درگیری اسرائیل و فلسطین پرداخته‌اند.

حملات غافلگیرانه حماس در چند روز اخیر منجر به تصمیم رژیم صهیونیستی برای انتقام‌گیری شده، به طوریکه اسرائیل در اقدامی بی سابقه بیش از ۳۰۰ هزار نیروی ذخیره را در عرض ۴۸ ساعت فراخوانده است.

بر اساس این گزارش، این برهه زمانی برای اوکراینی‌ها ناراحت‌کننده است، به دلیل آنکه هدف اوکراین جلب حمایت بیشتر کشورهای ناتو در اولین نشست وزرای دفاع پس از نشست سران این پیمان نظامی در ماه ژوئیه (تیر/مرداد) بود.

الکساندر مرژکو (Oleksandr Merezhko) رئیس کمیته سیاست خارجی پارلمان اوکراین به «ترس» هموطنانش اذعان کرد؛ درباره اینکه آیا غرب می‌تواند هم بر حمله روسیه متمرکز بماند و هم به وضعیت کنونی اسرائیل و حماس بپردازد.

این مقام اوکراینی با اذغان به اینکه چنین ترس‌هایی وجود دارد، مدعی شد: اما از آنجایی که آمریکا از نظر اقتصادی و نظامی کشور «قدرتمندی» است، فکر می‌کنم که در نهایت مشکلی وجود نخواهد داشت.

پولیتیکو نوشت: در حالی که قرار بود رستم عمروف وزیر دفاع جدید اوکراین در این نشست ساعت‌ها مورد توجه قرار گیرد اما احتمالا وضعیت کنونی اسرائیل نیز حداقل در حاشیه این نشست مورد بحث قرار می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

با آغاز عملیات و حملات نیروهای مقاومت فلسطین فقط در ۲۰ دقیقه، ۵ هزار راکت به سمت مواضع صهیونیست‌ها روانه شد و هم‌زمان با آن پاراگلایدرهای حماس بر فراز سرزمین‌های اشغالی به پرواز درآمدند تا آسمان برای اشغالگران ناامن‌تر از همیشه شود.

رژیم صهیونیستی که در میدان نبرد با مقاومت فلسطین غافلگیر شده و شکست مفتضحانه‌ای را طی چند روز گذشته متحمل شده با اقدامی غیر انسانی تمام گذرگاه‌های غزه را بسته تا مقاومت فلسطین را ناگزیر به توقف عملیات دلاورانه «طوفان الاقصی» کند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
    0 0
    آنها که به دولتهای عربی تکیه میکردند الان کجا هستند دولتهای عرب، ملت فلسطین اشغالی را تنها گذاشته اند وبخاطر شکم حاضر به فداکاری نیستند
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
    0 0
    وظیفه تک تک شما حماس گرایان، جانفشانی در راه فلسطین و غزه است به جبهه های جنگ نوار غزه بشتابید و شربت شهادت را نوش جان کنید
    • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
      0 0
      به کوری چشم شما غرب گرایان خود تحقیر و احمق فلسطین و رزمندگانش نیاز به کسی ندارند و خود آنها از پس جنگ بر می آیند
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
    0 0
    به فلسطین کی میخواد سلاح ارسال کنه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس