اسرائیل توانایی اجرای عملیات زمینی و نابودی حماس را ندارد

مجله فارین پالیسی در گزارشی به مشکلات رژیم اشغالگر اسرائیل در روند تلاش برای از بین بردن جنبش حماس با آن مواجه خواهد شد، پرداخته است.

به گزارش مشرق، مقامات رژیم صهیونیستی پس از غافلگیری و رسوایی اطلاعاتی و نظامی که پس از حمله ناگهانی نیروهای مقاومت فلسطین به این رژیم تحت عنوان عملیات طوفان الاقصی در پاسخ به جنایت‌های طولانی مدت آن علیه فلسطینیان به بار آورده اند، از نابودی جنبش حماس و اجرای حمله زمینی به نوار غزه برای تحقق این ادعا سخن به میان آورده اند.

مجله آمریکایی فارین پالسی در گزارشی نابودی حماس توسط رژیم صهیونیستی را غیر ممکن خوانده و با اشاره به مشکلاتی که این رژیم با آن مواجه است، نوشت: اگرچه نتانیاهو ممکن است اعتراف نکند، اما احتمالاً می‌داند که حماس با اسرایی که از اسرائیل در اختیار گرفته است راه نجاتی دارد و تا زمانی که اسرائیلی‌ها در دست حماس هستند، نتانیاهو تحت فشار قرار خواهد بود و در نهایت برای آزادی آن‌ها مجبور به مذاکره خواهد شد.

این مجله یادآوری کرد: در سال ۲۰۱۱، اسرائیل بیش از هزار اسیر فلسطینی را در ازای آزادی سرباز اسرائیلی «گیلاد شالیت» آزاد کرد؛ بنابراین آزادسازی اسرا برای اسرائیل اولویت است، اگرچه این تنها دلیل ناتوانی اسرائیل برای حمله زمینی که از مدت‌ها پیش در فکر آن بوده، نیست. سرویس‌های امنیتی اسرائیل برای مدت طولانی معتقد بودند که از بین بردن حماس به چیزی بیش از یک عملیات نظامی کوتاه‌مدت نیاز دارد و راه‌اندازی یک کارزار گسترده‌تر مجموعه‌ای از چالش‌ها را برای مقامات اسرائیلی ایجاد خواهد کرد.

با این حال، طبق گفته این مجله، فشار در رژیم صهیونیستی نه فقط برای انتقام از حماس، بلکه برای دستیابی به یک پیروزی استراتژیک و مهم بالا است.فارین پالسی اضافه کرد: بدون حضور نیروهای زمینی، (اسرائیل) نمی‌تواند حماس را متوقف کند. حمله زمینی تنها به معنای صرف مبالغ هنگفت در مرحله پس از درگیری نیست، بلکه همچنین به معنای تلفات جانی بسیار بالا از هر دو طرف نیر هست.

این مجله با بیان اینکه برای دستیابی به قابلیت‌های (حماس) و از بین بردن آن، ارتش اسرائیل نیازمند پشتیبانی اطلاعاتی و کمک نیروی هوایی برای ورود به غزه است و باید تمام محلات و خانه‌های موجود در غزه را تفتیش کند، تاکید کرد: هزینه بالا و نیروی انسانی زیاد مورد نیاز برای چنین اقدامی کافی است تا اسرائیل را از فکر نابودی حماس منصرف کند.

بر اساس آنچه فارین پالیسی تأکید کرده است، هدف قرار دادن اعضای حماس در داخل غزه به داده‌های اطلاعاتی بسیار خوبی نیاز دارد که ممکن است به راحتی در دسترس نباشد.

علاوه براین، روزنامه عبری هاآرتص با انتقاد از کمبود شدید تجهیزات ارتش رژیم صهیونیستی تاکید کرده است که انبارهای اضطراری ارتش آنگونه که ادعا می‌شود پر نیستند. وب سایت عبری واللا نیز اذعان کرده است که ارتش اسرائیل قادر به حمله زمینی نیست، چراکه اعتماد شهرک نشینان به آن از بین رفته و این ارتش اشغالگر شکست نظامی مفتضحانه‌ای را از آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون متحمل شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
    0 1
    اگر نیروی هوایی صهیونیست ها نبود حماس و جهاد اکنون در قدس بودن واسقاطیل تمام شده بود وارتش منگی صهیونی برای تسلیم شدن به صف شده بودن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس