مقام ارشد جهاد اسلامی: موضع آمریکا تفویض اختیار به نتانیاهو برای کشتار غیرنظامیان است

خالد البطش یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین چهارشنبه شب گفت که موضع آمریکا در واقعه تفویض اختیار به نتانیاهو برای دست زدن به کشتار غیرنظامیان فلسطینی در غزه است.

به گزارش مشرق به نقل از الجزیره، در همین راستا، محمد نزال از رهبران حماس نیز به این شبکه خبری گفت:️ حماس در چند دور جنگ از ورود فعالانه به آن پرهیز کرد تا مهمات و امکانات خود را برای این نبرد نگه دارد.

وی خاطرنشان کرد که برای نبرد طوفان الاقصی از چند سال پیش برنامه‌ریزی شده بود.

نزال اظهار کرد: دشمن غیر نظامیان را مجازات می‌کند تا ملت را علیه حماس بشوراند.

سخنان مقامات حماس درحالی انجام می شود که مقامات آمریکایی در پی وحشت و غافلگیری رژیم اسرائیل از عملیات طوفان الاقصی از سوی نیروهای مقاومت فلسطین اعلام کرده اند که از این رژیم حمایت خواهند کرد و جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در ۴ نوبت با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفتگو کرد.

بر اساس اعلام منابع خبری، رئیس جمهوری آمریکا امروز چهارشنبه به وقت محلی برابر با ۱۱ اکتبر ۲۰۲۳ و ۱۹ مهرماه جاری با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل برای چهارمین بار از آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر گفتگو کرده است

کاخ سفید روز سه شنبه نیز اعلام کرد جو بایدن رئیس‌جمهورس و کامالا هریس معاون رئیس‌جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل تماس گرفتند تا درباره حمایت آمریکا از اسرائیل گفت وگو کنند.

پیش از این، شبکه خبری سی ان ان آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی برابر با ۱۰ اکتبر ۲۰۲۳ و ۱۸ مهرماه جاری به نقل از یک مقام آمریکایی اعلام کرد: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تماس تلفنی با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، احتمال ورود به غزه را مطرح کرد و بایدن در مورد این اقدام به نتانیاهو هشدار نداده و خواستار خویشتن داری نشده است.

مقامات آمریکایی می گویند که تصمیم بایدن برای عدم دعوت به خویشتن داری نتانیاهو نشان دهنده شوک و وسعت حمله حماس به اسرائیل است که واکنش بایدن را متفاوت کرده است.

مقامات آمریکایی اذعان کرده‌اند که ورود ارتش رژیم صهیونیستی به غزه، دولت آمریکا را در موقعیت بسیار ضعیفی قرار می‌دهد: آمریکا به طور کلی هنگام وقوع درگیری‌ها در منطقه از همه طرف ها خواسته است آتش بس کنند.

سی ان ان نوشت: مساله دیگر احتمال نگهداری گروگان های آمریکایی در داخل غزه است. رئیس جمهور آمریکا و تیم امنیت ملی او به شدت از احتمال افزایش حمله نتانیاهو به غزه آگاه هستند.

نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

۵ روز از لحظه حمله حماس به سرزمین‌های اشغالی با پرتاب حدود ۵ هزار راکت می‌گذرد. طبق آمارهای اعلام شده، در این مدت بیش از یک هزار اسرائیلی و افزون بر ۹۰۰ فلسطینی کشته و هزاران نفر مجروح شده‌اند.

صهیونیست‌ها با تکیه بر تجهیزات پیشرفته نظامی، خود را دارنده یکی از ارتش‌های قوی دنیا معرفی می‌کنند، اما غافلگیری ارتش و به‌ویژه سازمان‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی که نتوانسته بودند، چنین حمله بزرگی را پیش‌بینی کنند، همه این تصورات را برهم زد؛ حالا اسرائیل با عنوان انتقام و جبران این شکست، حملات هوایی وحشیانه‌ای را علیه ساکنان غزه به راه انداخته و تانک‌ها و نیروهای زرهی خود را پشت مرزهای غزه مستقر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
    0 0
    لعنت ابدی بر رژیم آپارتاید کودکش اسرائیل
  • FR ۰۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
    0 0
    واقعا که اینها سرطان و افت هستند.هر کشوری که رفته مردمش رو با خاک یکسان کرده.
  • IR ۰۵:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
    0 0
    ظلم پایدار نمی ماند حتی اگر تمام عالم پشتیبان باشند پیروزی با جبهه حق است، چون خدا یاور مظلوم است.
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
    0 0
    همین خوبه که مقاومت در سنگرهای زیر زمین هستند دست اسرائیل بهشون نمیرسه از عصبانیتش میزنه ساختمانها شاید بی کی برخورد کنه متاسفانه مردم عادی کشته می شوند
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
    0 0
    سلام. آمریکایی دیگر وجود ندارد، آنچه هست محل امنی برای فاسدترین افراد جهان هست که خود را انسان برتر میدانند و بقیه را حیوانات جنگل.
  • IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
    0 0
    وظیفه تک تک شما حماس گرایان، جانفشانی در راه فلسطین و غزه است به جبهه های جنگ نوار غزه بشتابید و شربت شهادت را نوش جان کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس