کد خبر 1534716
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۶
۱۰ کارشناس خارجی درباره «طوفان الاقصی» چه گفتند؟

عملیات بزرگ و غافلگیرنه «طوفان الاقصی» مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی موجب شگفتی و حیرت بسیاری از رسانه‌ها و کارشناسان با گرایش‌های مختلف سیاسی شده است.

به گزارش مشرق، نیروهای مقاومت فلسطین از صبح روز شنبه (۱۵ مهر) در یک عملیات دقیق و هماهنگ ضمن عبور از مرزهای غزه و ورود به شهرک‌های اشغالی در اطراف نوار غزه، در کمتر از نیم ساعت بیش از ۵ هزار راکت و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک کردند.

تصاویر فرار صهیونیست‌ها با لباس شخصی، کشته‌شدن سربازان مرزی، غنیمت‌گرفته‌شدن ماشین و حتی تانک‌های اسرائیلی در پاسگاه‌های مرزی همگی نشان از عمق غافلگیری صهیونیست‌ها دارد.

طوفان الاقصی، در رسانه ها و حتی برخی کارشناسان ضد مقاومت هم طوفان بپا کرد. در ادامه نمونه هایی از این اتفاق را مرور می کنیم:

۱. مایکل فریدمن، ستون‌نویس روزنامه نیویورک تایمز:

تفسیر اطلاعاتی اسرائیل این بود که حماس برای اقدامی آماده می‌شود که هرگز جرأت انجام آن را ندارند؛ در حالی که این قضاوت، اشتباه و از سر غرور بود. حماس در مقابل (این نگاه مغرورانه) تهاجمی را از زمین و دریا آغاز کرد که به شیوه باورنکردنی، پخته و پیچیده بود.

۲. خالد الغرابلی، کارشناس فرانس ۲۴:

اسرائیل برای کشورهای عربی تصویری از خود ترسیم کرده بود که قدرتی نظامی و اطلاعاتی است و می‌خواهد از آنها در مقابل ایران حمایت کند اما با اتفاقی که امروز افتاد این تصویر فرو ریخت...

۳. رئوین برکوکارشناس اسرائیلی:

در فهمیدن نیت و آمادگی‌های حماس، شکست اطلاعاتی و نظامی سنگینی خوردیم. باید به آن بپردازیم تا عبرت بگیریم. متاسفانه یکی از ژنرال ها و فرماندهان بلندپایه ما کشته شده و حماس خدمت به ایران را ترجیح داده است.

۴. ندیم قطیش، کارشناس شبکه امارتی:

امروز اقتدار و بازدارندگی اسرائیل از بین رفته است. این یک کودتای هوشمندانه علیه عادی سازی روابط اسرائیل و عربستان است.وقتی مجری از بن سلمان پرسید ممکن است مذاکرات متوقف شود، بدون تردید پاسخ داد خیر! اسرائیل یا باید نتایج این زلزله را بپذیرد که به معنای پذیرش گفته های (آیت‌الله) خامنه‌ای در مورد اسرائیل است و یا باید دوباره معادله بازدارندگی را محقق کند.

۵. ری‌تکیه، کارشناس شورای روابط خارجی آمریکا:

طوفان الاقصی بخشی از جنگ نیابتی ایران و اسرائیل است. کمک‌های مالی و نظامی به خصوص موشکی ایران به حماس موجب تقویت این گروه شده است.

۶. نیر دفوری کارشناس کانال ١٢ رژیم صهیونیستی:

در شرایطی که همه از کیفیت و چگونگی حمله حماس و شکست اطلاعاتی اسرائیل سخن می‌گویند، شواهد نشان می‌دهد فلسطینی‌ها هماهنگی‌های لازم برای اجرای این عملیات را از طریق وسایل ارتباطی انجام دادند که نهادهای امنیتی اسرائیلی کاملاً از آن بی‌اطلاع بوده‌اند.

۷. مهدی خلجی، کارشناس ضدایرانی در گفت‌وگو با شبکه ایران‌اینترنشنال:

در نظام‌هایی مثل جمهوری اسلامی هیچ وقت دروغ نمی‌گویند؛ اگر آقای خامنه‌ای می‌گوید که اسرائیل به پایان خودش خواهد رسید یعنی ما تلاش می‌کنیم اسرائیل را به پایان خودش برسانیم.

۸. مروان بشاره، تحلیلگر الجزیره:

تصاویر اسرائیلی‌هایی که از ترس، از خانه‌ها و شهرک‌های خود فرار می‌کنند تا سال‌های آینده در حافظه جمعی آنها ثبت خواهد شد. روز شنبه، شاید بدترین روز در تاریخ اسرائیل بود. یک تحقیر مطلق. تشکیلات نظامی اسرائیل بدون شک تلاش خواهد کرد ابتکارات راهبردی و نظامی حماس را با واردکردن سریع یک ضربه نظامی بزرگ، پس بگیرد. همان‌گونه که در گذشته انجام داده؛ بمباران‌های شدید و عملیات ترور.

۹. فیلیپ تامپسون، تحلیلگر نظامی آمریکایی:

اسرائیل در انتقام‌جویی از حماس با وضعیت «پیچیده» مواجه است، زیرا گروگان‌های اسرائیلی در دستان حماس هستند.

۱۰.« صباح العکیلی» تحلیلگر سیاسی عراقی:

چنانچه اشغالگران صهیونیست وارد نوار غزه شوند حزب الله از سمت لبنان به اراضی اشغالی حمله می‌کند و ممکن است خود را به الجلیل برساند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
    0 0
    لعنت ابدی بر رژیم آپارتاید کودکش اسرائیل
  • IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
    14 0
    مرگ بر اسرائیل کودک کش
  • IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
    0 0
    وظیفه تک تک شما جانفدایان راه اسلام و انقلاب، جانفشانی در راه فلسطین و غزه است به جبهه های جنگ نوار غزه بشتابید و شربت شهادت را نوش جان کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس