کد خبر 1534668
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۵
وزیر صمت: مشکل تامین برق صنایع برطرف شود

وزیر صمت گفت: یکی از مهمترین مسائلی که برای تابستان سال آینده باید هدف گذاری شود تامین برق صنایع است زیرا کمتر از ۹ ماه زمان داریم تا از تکرار مشکلات دو سال گذشته جلوگیری کنیم.

به گزارش مشرق، با اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت عبلس علی آبادی مجمع عمومی سالیانه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، ضمن تاکید بر تامین برق صنایع تا تابستان سال آینده گفت: سرمایه گذاری برای ساخت شهرک های صنعتی، باید با تکیه بر مزیت و توجیه اقتصادی استان ها باشد.

وزیر صمت اظهار داشت: یکی از مهمترین مسائلی که برای تابستان سال آینده هدف‌گذاری شود، تامین برق صنایع است زیرا کمتر از ۹ ماه زمان داریم تا از تکرار مشکلات دو سال اخیر جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه باید با همکاری نهادهای ذیربط مشکل قطع برق و تامین آب و گاز صنایع در شهرک‌های صنعتی برطرف شود، افزود: سرمایه‌گذاری‌ برای ساخت شهرک‌های صنعتی، باید با تکیه بر مزیت و توجیه اقتصادی استان‌ها باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:: بحث خوشه‌سازی بسیار مهم است زیرا در این روش صنایع می‌توانند همدیگر را پوشش داده و از حمایت‌های همدیگر استفاده کنند. البته ممکن است خوشه‌ها در یک منطقه و استان نباشد اما با همدیگر یک گروه را تشکیل می‌دهند که این مساله به توسعه صنایع کمک می‌کند.

وی افزود: یکی دیگر از برنامه‌هایی که باید به شکل جدی مورد توجه قرار بگیرد، پشتیبانی متمرکز از همه صنایع در شهرک‌های صنعتی در حوزه‌های آموزشی، حقوقی (آموزش و مشاوره در این حوزه و خصوصا عقد قراردادهای رسمی برای همکاری با شرکت‌های دیگر)، بیمه، خدمات فنی، تامین مالی و تضامین است.

علی‌آبادی افزود: بهره‌مندی و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان (شرکت‌هایی که واقعا دانش‌بنیان هستند) در شهرک‌های صنعتی و ترغیب سرمایه‌گذاران برای حمایت و سرمایه‌گذاری از این شرکت‌ها و در نهایت سوق دادن آنها به سوی فعالیت‌های اقتصادی موضوع مهمی است که در عمل می‌تواند فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص خلق ثروت از دانش را اجرایی کند.

وی بر اهمیت ارتباط با شرکت‌های صنعتی بزرگ فعال در کشور از جمله فولاد مبارکه، ایران خودر، سایپا و ... و اتصال هرکدام از آنها به شهرک‌های صنعتی برای پیشتیبانی مالی از این شهرک‌ها تاکید کرد و افزود: این شرکت‌های بزرگ می‌توانند شهرک‌های صنعتی را به‌عنوان مجموعه‌های تخصصی خود در نظر بگیرند، یعنی در یک شهرک صنعتی، به شکل ویژه گیربکس یا قطعات دیگر خودرو را تولید کنند که این مساله به رشد و شکوفایی شهرک‌های صنعتی کمک خواهد کرد.

وزیر صمت با بیان اینکه باید بهره‌وری در صنایع را با تدابیر خاص و ایجاد انگیزه‌های مالی افزایش داد، ابراز امیدواری کرد تیم مدیریتی جدید صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی بتواند قدم‌های موثر و متفاوتی در زیر مجموعه‌ها و شهرک‌های صنعتی در سراسر کشور را برطرف کند تا در نهایت سال آینده مشکلات موجود در این شهرک‌ها خصوصا در حوزه‌های برق، آب و گاز کاملا برطرف شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس