هم حزبی نتانیاهو تکرار «روز نکبت» و اخراج فلسطینیان را خواستار شد

«آریل کالنر» عضو پارلمان رژیم صهیونیستی از حزب لیکود با محکوم کردن عملیات طوفان الاقصی، خواستار اخراج دسته جمعی فلسطینیان و تکرار «روز نکبت» شد.

به گزارش مشرق، قانونگذار هم حزبی بنیامین نتانیاهو اعلام کرد که رژیم صهیونیستی باید در واکنش به عملیات نیروهای مقاومت، فلسطینی‌ها را به صورت دسته جمعی اخراج کند.

آریل کالنر نماینده شهر «حیفا» در پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) با انتشار پیامی در شبکه ایکس (توئیتر سابق)، شدت عمل این رژیم علیه فلسطینیان را خواستار شد.

قانونگذار حزب لیکود در کنست در واکنش به عملیات طوفان الاقصی مدعی شد که این عملیات شبیه به حمله نیروهای ژاپنی به بندر پرل هابر آمریکا است؛ حمله‌ای که واشنگتن به بهانه آن وارد جنگ جهانی دوم شد.

قانونگذار صهیونیست خواستار شدت عمل این رژیم علیه فلسطینیان شد و اعلام کرد که تل‌آویو باید «روز نکبت» را تکرار کند.

کالنر نوشت: «همین الان دشمن را خاموش کنید. امروز، پرل هاربر ماست. ما هنوز داریم درس می‌گیریم. همین حالا یک هدف (باید داشته باشیم): نکبت! یک روز نکبت که روز نکبت ۱۹۴۸ را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد».

قانونگذار هم حزبی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ادامه داد: «(روز) نکبت در غزه و نکبت برای هر کسی که جرات بکند به (عملیات علیه صهیونیست‌ها) ملحق شود! نکبت آنها چون شبیه به سال ۱۹۴۸، راه جایگزین مشخص است چرا که هیچ راه برگشتی وجود ندارد و هیچ راه دیگری وجود ندارد».

۱۵ ماه می میلادی سال ۱۹۴۸ سالروز فاجعه اشغال فلسطین توسط رژیم صهیونیستی موسوم به یوم النکبه (روز نکبت) است.

واژه «النکبة» (مصیبت) یادآور دو خاطره نامیمون در حافظه فلسطینی‌هاست: نخست استقرار رژیم اسرائیل در سال ۱۹۴۸ و دوم اخراج بیش از ۸۰۰ هزار فلسطینی از وطن خود.

روز نکبت نه تنها نماد فاجعه‌ای است که در آن سال بر سر سرزمین فلسطین نازل شد بلکه نمایانگر سختی ها و معضلاتی است که طی چندین دهه گذشته به این ملت تحمیل شده است.

درخواست برای اخراج دسته جمعی فلسطینیان از سرزمینشان در شرایطی مطرح شده که ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تا صبح یکشنبه (امروز) به وقت محلی، دست کم ۳۵۰ نفر در نتیجه عملیات طوفان الاقصی کشته و بیش از ۱۸۶۴ صهیونیست مجروح شده‌اند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
    0 0
    اریل کالنر به زودی تو نجس ازاین سرزمین فرار میکنی حرامزاده این جا جای تو صهیونیست نیست جایت. همان قبرستونی بوده که امده ای برگرد به همان گورستان
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
    1 3
    مردم عادی و زن و بچه رو گرفتن شکنجه میکنند ، افتخار هم میکنند
  • Ali IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
    0 0
    اسرائیل از ۷۰ سال پیش هزاران کودک و زن و مردم بی گناه رو کشته،هزاران نفر رو زندان کرده،هزاران نفر رو زنده زنده اعضای بدنشون رو در آوردن،شما طرفدار ی همچین رژیم پست و منحوسی رو می کنید،ت این چند سال کجا بودید وطن فروشا
  • IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
    0 0
    لابد میخوای از بمب اتمم استفاده کنی ؟ خخخ کور خوندید صهیونیست های نجس. آخرین روز های رژیم منحوس صهیونیستیه ان شاءالله.
  • ساس IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
    0 0
    پارگراف سوم اشتباه لپی داشت درستش کنید. اسراییل پیش از خلق یوم النکبت دومی باید کمی بداند که ۸۰۰هزار نفری که آنروز به زور بیرون کردن اکنون ۱۲ملیون نفر شده اند و بشدت و فراتر از حماس مسلحند شاید بخواهند در این هیاهو برگردند
  • مختار US ۰۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
    0 0
    شاه اسماعیل در جنگ چالدران به اذعان ناظران تاریخ،میتوانست از پشت دشمن خود را به توپخانه عثمانی برساند وپیروز شود ولی اینکار را ناجوانمرد ی میدانست وچنین نکردو از غم شکست دق کرد.البته شاه از نمیدانست شکست میخورد.ترکان ،غیرت ایرانیان و شاه آذری شان را ستودندو...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس