واکنش «یونیفل» به انهدام مراکز اطلاعاتی صهیونیستی در لبنان

نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان (یونیفل)، خواستار خویشتنداری حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی شد.

به گزارش مشرق، ساعاتی بعد از انتشار خبرها درباره حمله حزب‌الله لبنان و انهدام ۳ مرکز راداری و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در مزارع اشغالی شبعا، یونیفل خواستار خویشتنداری دو طرف شد.

صبح امروز (یکشنبه)، چند خمپاره از داخل خاک لبنان به سمت «جبل الشیخ» و «مزارع شبعای» اشغالی شلیک شد و ارتش رژیم صهیونیستی در پاسخ نقاطی را در خط مرز لبنان هدف حمله توپخانه‌ای قرار داد.

جنبش حزب‌الله لبنان با انتشار یک بیانیه‌ اعلام کرد: «در راه آزادسازی مابقی خاک اشغالی لبنان و در راستای همبستگی با مقاومت پیروز فلسطین و مردم مجاهد و صبور این کشور، گروه‌های فرمانده شهید حاج عماد مغنیه در مقاومت اسلامی [لبنان] صبح امروز یکشنبه برابر با هشتم اکتبر سال ۲۰۲۳ سه موضع اشغالگران صهیونیستی در منطقه مزارع شبعای اشغالی را هدف قرار دادند».

در ادامه این بیانیه آمده است که موضع راداری، موضع «زبدین» و موضع «رویسات العلم» با موشک‌های هدایت‌شونده و توپ هدف حمله قرار گرفته‌اند که «این مواضع مستقیما مورد اصابت قرار گرفتند».

به دنبال حمله حزب‌الله، ارتش رژیم صهیونیستی دستور داد تمام پارک‌ها و استراحتگاه‌ها در مجاورت خطوط مرزی لبنان تعطیل شوند. ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که با یک پهپاد چند زیرساخت حزب‌الله را هدف قرار داده است.

نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان (یونیفل) با انتشار یک بیانیه به این تحولات واکنش نشان داد و اعلام کرد: «صبح امروز، نیروهای حافظ صلح یونیفل چندین موشک شلیک شده از جنوب شرق لبنان به سمت اراضی اشغال شده اسرائیل در منطقه عمومی کفر شوبا و شلیک توپخانه از اسرائیل به لبنان را در پاسخ به آنها شناسایی کردند».

یونیفل اعلام کرد: «ما با مقامات دو طرف خط آبی (ترسیم مرزی) در تمام سطوح در تماس هستیم تا اوضاع را مهار و از تشدید شدیدتر جلوگیری کنیم. نیروهای حافظ صلح ما در مواضع و ماموریت خود باقی می‌مانند. آنها به کار خود ادامه می‌دهند، برخی از به خاطر امنیت خود در پناهگاه‌ها هستند».

نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان افزود: «ما از همه می خواهیم که خویشتن داری کنند و از مکانیسم‌های ارتباطی و هماهنگی یونیفل برای کاهش تنش برای جلوگیری از وخامت سریع وضعیت امنیتی استفاده کنند».

شورای امنیت سازمان ملل در سال ۱۹۷۸ نیروی حافظ صلح موقت خود را با هدف اطمینان حاصل کردن از عقب‌نشینی نیروهای رژیم صهیونیستی از خاک لبنان و برقراری مجدد ثبات و امنیت در جنوب و تسلط مجدد ارتش لبنان بر مناطق مذکور تشکیل داد.

بعد از جنگ ۳۳ روزه، شورای امنیت تصمیم گرفت مأموریت‌های زیرنظر گرفتن اقدامات خصمانه و پایش استقرار نیروهای مسلح لبنان در جنوب و حمایت از آن و همچنین تضمین ورود کمک‌های بشردوستانه و اشراف بر بازگشت امن آوارگان را به مأموریت‌های یونیفل اضافه کند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • وطنم ایران IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
    4 1
    حزب الله به میدان آمده تا کولاک کند. اومده دوران آپارتاید اشغالگری و کودک کشی رو تمام کنه. نمیزاریم بلایی که آمریکای خونخوار سر سرخ پوستا آورد سگ دست نشاندش سر مردم منطقه ما بیاره.
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
    1 4
    مردم عادی و زن و بچه رو گرفتن شکنجه میکنند ، افتخار هم میکنند
    • IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
      0 0
      مدال افتخار با شکنجه کشتن مخصوص شما زباله های متعفن ززآ است #شهید_آرمان_علی‌وردی
    • IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
      0 1
      در جواب کسی یا کسانی که میگویند چرا غیرنظامیان صهیون را میکشید اولا هیچ کس غیرنظامی نیست ثانیا اگر کسی توان جنگ کردن و اسلحه گرفتن نداشته باشد مثل نوزادان و بعضی کودکان و پیرمردها و زنها که تسلیم بشوند کشته نمیشوند و هر کس تسلیم بشود نظامی و غیرنظامی کشته نمیشود و امثال آن در این موضوع در همه چزز مطالب و اینکه جنازه دشمن را با لگدمالی و عکس و فیلم تحقیر میکنند از تاکتیکها و تکنیکهای جنگ برای تسلیم طرف مقابل است و عقلانی و شرعی و قانونی و درست است و امثال آن در همه چیز مطالب شما زمانی که طرف کشته میشود اعتراضی نمیکنی و نداری ولی با عکس مشکل داری قلبت منافق است مشکلت این است و اسراییل بینهایت برابر فلسطین در این هشتاد سال در مکانهای مختلف از غیرنظامیان ملتهای منطقه را قتل عام کرده است از جمله زنان و کودکان را بینهایتی توطئه گر اااابببلللهههه ناتوان زپرتی ابتر معنوی و مادی و غیره ....
    • کورش FR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
      0 0
      چی میگی کلوچه
  • IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
    0 0
    آخرش حزب الله را وارد جنگ کردن تا این جوجه وهابی مطمئن نشن شیعه ها هم کشته میشن آروم نمیگیرن خدایا خودت شر دشمنی ها و توطئه های دشمنان شیعیان رو به خودشان برگردان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس