وزش باد شدید با سرعت ۹۰ کیلومتر در ساعت زابل را درنوردید

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید تا بیشینه ۹۰ کیلومتر در ساعت بامداد امروز ۱۴ مهر ۱۴۰۲ زابل را درنوردید و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی را در ایستگاه هواشناسی فرودگاهی به ۸۰۰ متر کاهش داد.

به گزارش مشرق، محسن حیدری گفت: وزش باد شدید تا بیشینه ۹۰ کیلومتر در ساعت بامداد امروز ۱۴ مهر ۱۴۰۲ زابل را درنوردید و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی را در ایستگاه هواشناسی فرودگاهی به ۸۰۰ متر کاهش داد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان فزود: همچنین در شهرستان زهک بیشینه سرعت باد به ۵۸ کیلومتر در ساعت رسید و دید افقی را در ایستگاه هواشناسی تا ۸۰۰ متر کاهش داد.

حیدری بیان کرد:در شمال استان تا صبح شنبه وزش باد شدید و گردوخاک برخی ساعات طوفان و گردوخاک پیش بینی می شود در همین مدت برای مناطق شرقی و نوار غربی استان وزش باد نسبتا شدید تا شدید خواهیم داشت. از اواسط روز شنبه تا دوشنبه شمال استان باد و گرد خاک و سایر مناطق استان غالبا صاف و آرام پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: از نظر دمایی جمعه کاهش محسوس و موقتی دما برای نیمه شمالی استان پیش بینی می شود.

محسن حیدری توصیه کرد: به نکات بهداشتی و استفاده از ماسک در زمان غبار آلود شدن هوا توجه شود. در ترددهای جاده ای احتیاط شود و تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، در زمان غبار آلود شدن هوا خودداری شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس