کد خبر 1529260
تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱
طوفان پرواز زابل- تهران و مدارس و ادارات منطقه سیستان را لغو کرد

به دلیل طوفان گردوخاک و کاهش دید پرواز امروز تهران -زابل و بالعکس لغو شد، همچنین مدارس و ادارات ۵ شهرستان منطقه سیستان امروز تعطیل است.

به گزارش مشرق، رییس فرودگاه زابل اعلام کرد به دلیل طوفان گردوخاک و کاهش دید پرواز امروز تهران -زابل و بالعکس لغو شد.

همچنین بنا بر تصمیم مدیریت بحران استانداری سیستان وبلوچستان با توجه به هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر وقوع طوفان گرد و خاک و افزایش ریزگردها شنبه یک مهر ماه تمامی مدارس، ادارات و بانک ها در ۵ شهرستان منطقه سیستان تعطیل است.


مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان نیز گفت: وزش باد شدید تا بیشینه ۱۰۸ کیلومتر در ساعت بامداد امروز ۱ مهر ۱۴۰۲ زابل را درنوردید و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی را در منطقه فرودگاهی به ۸۰۰ متر کاهش داد.

محسن حیدری افزود: همچنین در شهرستان زهک بیشینه‌ سرعت باد به ۹۰ کیلومتر در ساعت رسید و دید افقی را در ایستگاه هواشناسی به ۵۰۰ متر کاهش داد.

محسن حیدری افزود: مطابق با هشدار سطح نارنجی شماره ۲۲ تا دوشنبه وزش باد شدید تا خیلی شدید و طوفان و گرد و خاک پدیده غالب جوی در شمال استان خواهد بود. همچنین در نوارشرقی و غرب استان وزش باد نسبتا شدید تا شدید انتظار می رود. لذا افزایش غلظت غبار و کاهش دید افقی را برای غالب مناطق استان خواهیم داشت.

وی توصیه کرد: در زمان غبارآلود شدن هوا از ترددهای غیر ضروری در فضای باز پرهیز شود. از استحکام سازه ها و پوشش گلخانه ها اطمینان حاصل شود. همچنین در زمان طوفان از کار در ارتفاعات جدا خودداری شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
    0 0
    ممنون از سلاجقه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس