بازی‌های آسیایی| طلای ستاره سنگنوردی ایران و برنز قایقرانی در روز حذف بسکتبال

در روز دهم بازی‌های آسیایی کاروان کشورمان به یک مدال طلا و یک برنز دست پیدا کرد.

به گزارش مشرق، دهمین روز از بازی‌های آسیایی هانگژو در حالی پیگیری شد که ملی‌پوشان بدمینتون، بسکتبال، تیراندازی با کمان از دور رقابت‌ها کنار رفتند. در روز دهم هدیه کاظمی در کایاک ۵۰۰ متر به برنز رسید و ستاره بی‌چون و چرا سنگنوردی ایران دوباره به مدال طلا دست پیدا کرد.

نتایج کلی به شرح زیر است:

واترپلو:

تیم ملی کشورمان در دومین دیدار مقابل تایلند قرار گرفت و با نتیجه ۲۶ بر ۷ پیروز شد.

طلای ستاره سنگنوردی و برنز قایقرانی در روز بد بسکتبال +جدول

قایقرانی:

تیم کایاک چهار نفره ۵۰۰ متر بانوان ایران دربازیهای آسیایی متشکل از الناز شفیعیان، کیانا کمال‌زاده، هدیه کاظمی و نرجس کارگرپور با ثبت زمان ۱:۴۶.۹۴۲ دقیقه در رده پنجم قرار گرفت.

تیم کایاک چهار نفره ۵۰۰ متر مردان با ترکیب پوریا شریفی، سپهر ساعتچی، علی آقامیرزایی و پیمان قویدل با ثبت زمان ۱:۲۶.۴۸۰ دقیقه پس از تیم‌های چین، کره جنوبی و ژاپن به مقام چهارم رسید.

بیشتر بخوانید:

رضا علیپور ششمین طلای کاروان ایران را گرفت

تیم کانوی ۲ نفره ۱۰۰۰ متر مردان با ترکیب محمدنبی رضایی و کیا اسکندانی با زمان ۳:۵۵.۳۰۱ چهارم شد.

هیوا افضلی در کانوی تک نفره ۲۰۰ متر در جایگاه ششم قرار گرفت.

هدیه کاظمی در کایاک ۵۰۰ متر به مدال برنز دست یافت.

طلای ستاره سنگنوردی و برنز قایقرانی در روز بد بسکتبال +جدول

تیراندازی با کمان:

گیسا بایبوردی در مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات کامپوند به مصاف کمانداری از کره‌جنوبی رفت و با نتیجه ۱۴۸ بر ۱۴۴ شکست خورد و از صعود به نیمه‌نهایی بازماند.

کبدی:

تیم‌ملی بانوان در نخستین دیدار مقابل نپال قرار گرفت و با نتیجه ۴۳ بر ۱۹ پیروز شد.

تیم ملی مردان در دومین دیدار مقابل مالزی قرار گرفت که توانست حریفش را با نتیجه ۵۳ بر ۲۳ شکست دهد.

طلای ستاره سنگنوردی و برنز قایقرانی در روز بد بسکتبال +جدول

بدمینتون:

علی حیاتی تنها نماینده ایران در بدمینتون مردان برابر رقیبی از کامبوج ‌قرار گرفت و با نتیجه ۲ بر صفر شکست خورد و از گردونه رقابت‌ها کنار رفت تا پرونده بدمینتون ایران با شکست وی و یگانه کرمانی‌ بسته شود. کرمانی با نتیجه ۲ بر یک مقابل حریفی از مالدیو شکست خورده بود.

طلای ستاره سنگنوردی و برنز قایقرانی در روز بد بسکتبال +جدول

بسکتبال:

تیم ملی بسکتبال کشورمان در مرحله یک‌چهارم مقابل فیلیپین قرار گرفت که با نتیجه ۸۴ بر ۸۳ شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

سنگنوردی:

محیا دارابیان نماینده ایران در ماده سرعت زنان بود که با ۱۷ سنگ نورد دیگر به رقابت پرداخت و موفق شد در جمع صعودکنندگان به مرحله یک‌هشتم نهایی قرار بگیرد. دارابیان در این مرحله ۸۸۱ هزارم ثانیه برای صعود کم آورد.

در بخش مردان هم امروز رضا علیپور و میلاد علیپور نمایندگان ایران بودند که ۲۳ سنگ نورد را حریف خود می‌دیدند. رضا علیپور نیز در ابتدا ارتفاع دیوار را در پنج ثانیه و ۵۲۰ هزارم ثانیه طی کرد. او در تلاش دوم رکوردش را به پنج ثانیه و ۱۸۴ هزارم ثانیه بهبود بخشید و خود را تا رتبه چهارم بالا کشید.

میلاد علیپور زمان پنج ثانیه و ۶۳۷ هزارم ثانیه را به ثبت رساند. تلاش دوم او با زمان ۶ ثانیه و ۵۱۲ هزارم ثانیه همراه بود و رده دهم جدول را مقابل نام او درج کرد. میلاد علیپور اما در مرحله یک‌هشتم نهایی با «جینبائو لونگ» از چین باخت و از فرصت حضور در مرحله یک چهارم را پیدا نکرد. او در پایان این جدال نزدیک و دیدنی، نماینده کشور میزبان موفق شد زمان پنج ثانیه و ۵۴۲ هزارم ثانیه را ثبت کند و تنها ۲۴۲ هزارم ثانیه کم آورد.

اما رضا علیپور باز هم شاهکار به پا کرد و با ثبت زمان پنج ثانیه و ۳۰۲ هزارم ثانیه، انتهای طلایی دیواره را لمس و از عنوان قهرمانی خود دفاع کرد. او در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا نیز موفق به کسب مدال طلا شده بود. حریف چینی او در فینال لیز خورد و ترجیح داد مسابقه را ادامه ندهد.

طلای ستاره سنگنوردی و برنز قایقرانی در روز بد بسکتبال +جدول

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس