کد خبر 1532053
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴
کی‌یف: کمک‌های آمریکا کاهش پیدا نکرده است

وزیر خارجه اوکراین با بی‌اهمیت شمردن حذف بند کمک‌های مالی و نظامی به کی‌یف در طرح بودجه موقت کنگره آمریکا برای دولت، گفت که حمایت‌های واشنگتن از کشورش کاهش پیدا نکرده است.

به گزارش مشرق، همزمان با برخی اظهارنظرها و تحلیل‌ها درباره تأثیر عدم تصویب بودجه دولت آمریکا بر کمک‌های نظامی به اوکراین و همچنین احتمال کاهش این کمک‌ها در صورت پیروزشدن یک جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴، کی‌یف مدعی است حمایت‌های واشنگتن تغییری نکرده است.

«دمیترو کولِبا» وزیر امور خارجه اوکراین امروز (دوشنبه) با بی‌اهمیت شمردن حذف بند کمک‌های مالی و نظامی به کی‌یف در طرح بودجه موقت کنگره آمریکا برای دولت، گفت که حمایت‌های واشنگتن از کشورش کاهش پیدا نکرده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، کولبا با بیان اینکه اوکراین در حال مذاکره با جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها در کنگره آمریکا است، گفت که این نمایش حول حذف کمک‌ها در طرح بودجه موقت، بیشتر شبیه یک اتفاق بود تا مسئله‌ای نظام‌مند که باعث نگرانی شود.

وی در گفتگوی کوتاهی با خبرنگاران پیش از ورود به نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در کی‌یف، توضیح داد:‌ «ما احساس نمی‌کنیم که حمایت آمریکا قطع شده باشد. زیرا آمریکا می‌داند که آنچه در جنگ اوکراین در خطر است بسیار بزرگتر از خود اوکراین است».

وزیر خارجه اوکراین ادامه داد: «[چیزی که در جنگ اوکراین در خطر است] ثبات و قابل پیش‌بینی بودن جهان است و بنابراین من معتقدم که ما قادر خواهیم بود راهکارهای لازم را پیدا کنیم».

به نوشته رویترز، کولبا همچنین افزود: «ما با هر دو بخش کنگره – جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها - بحث بسیار عمیقی داریم. درباره تعطیلی احتمالی دولت [آمریکا] هم تصمیم همانطور که بود گرفته شد. ولی ما اکنون با هر دو طرف کنگره کار می‌کنیم تا مطمئن شویم که تحت هیچ شرایطی دیگر تکرار نشود.»

پیش از این، «کوین مک‌کارتی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا درباره حذف بند کمک به اوکراین در طرح بودجه موقت گفته بود که منافع واشنگتن بسیار مهمتر از ارائه کمک‌های بیشتر به کی‌یف است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عمیر IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    0 1
    زنده باد ارتش ازادیبخش اوکراین 💛💙
  • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    0 0
    اوکراین وزلنسکی آمریکا و اروپا را باج تسلیحاتی می کند و اگر این جنگ تا آخرین فشنگ آمریکایی ادامه پیدا کند اوکراین جلو سرایت آتش جنگ به باغ سبز اروپا را نخواهد گرفت . چون قصد زلنسکی یهودی و اربابش اسرائیل کشاندن آتش جنگ اوکراین به باغ سبز اروپاست. هدف اسرائیل سوختن باغ سبز اروپا به هر قیمتی است. شش میلیون یهودی را اروپایی ها کشتند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس