کد خبر 1532009
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷
چین حمله تروریستی در پاکستان را محکوم کرد

رئیس‌جمهور چین در گفت‌وگو با رئیس‌جمهور پاکستان در خصوص حادثه اخیر تروریستی در بلوچستان ابراز تأسف و از ثبات و امنیت این کشور حمایت کرد.

به گزارش مشرق، بمب‌گذاری هولناک در مراسم عید «میلاد النبی» در پاکستان، محکومیت‌های جامعه جهانی را به دنبال داشت و«شی جینپینگ» رئیس‌جمهور چین نیز به این واقعه هولناک واکنش نشان داد.

روزنامه دیلی تایمز در این گزارش نوشت، جینپینگ با ابراز بهت و حیرت، حمایت پکن از امنیت و ثبات پاکستان را در پیامی به «عارف علوی»رئیس‌جمهور پاکستان اعلام کرد.

طبق این گزارش، رئیس‌جمهور چین با خانواده‌های قربانیان و زخمی‌شدگان بمب‌گذاری انتحاری پاکستان ابراز همدردی کرد.

مقام‌ها و رسانه‌های محلی پاکستان روز جمعه هفته گذشته از یک انفجار انتحاری در بلوچستان پاکستان خبر دادند که در آن ۶۰ نفر جان باختند و دهها نفر دیگر نیز زخمی شدند.

رئیس‌جمهور چین تأکید کرد که پکن باتمامی اشکال تروریسم مخالف است و حمایت تزلزل‌ناپذیری را از ثبات و امنیت ملی کشورهای جنوب آسیا ابراز کرد.

«انورالحق کاکر» نخست‌وزیر پاکستان پیش از این پیام تسلیت «لی کیانگ» نخست‌وزیر چین را در خصوص این حادثه تروریستی دریافت کرده بود.

شمار زیادی از کشورهای دیگر از جمله ایالات متحده، روسیه، انگلیس،‌ عربستان سعودی، مصر، ترکیه و جمهوری اسلامی ایران بمب‌گذاری‌های انتحاری در پاکستان را محکوم کرده بودند و به خانواده‌های قربانیان این حادثه تسلیت گفته بودند.

خبرگزاری رویترز با اشاره به این حمله تروریستی در پاکستان گزارش داد: «استان بلوچستان در جنوب غربی (پاکستان)، در گذشته محلی برای حملات شبه نظامیان اسلام گرا و جدایی طلب بوده است».

هنوز هیچ گروهی مسئولیت حمله تروریستی امروز جمله در استان بلوچستان پاکستان را برعهده نگرفته و گروه «تحریک طالبان» (طالبان پاکستان) هر گونه دخالت در این حمله را رد کرده است.

روز گذشته، با افزایش تلفات حمله انتحاری روز جمعه به یک مسجد استان بلوچستان پاکستان، وزیر کشور پاکستان سازمان اطلاعاتی هند را به دست داشتن در این اقدام تروریستی متهم کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس