اردن و مصر حمله تروریستی در آنکارا را محکوم کردند

وزارت‌خانه‌های امور خارجه کشورهای اردن و مصر طی بیانیه‌هایی، حمله تروریستی امروز در ترکیه را محکوم کردند.

به گزارش مشرق، در پی انفجار امروز (یکشنبه، ۱ اکتبر) در مرکز آنکارا، که وزارت کشور ترکیه آن را تروریستی اعلام کرد، وزارتخانه‌های خارجه مصر و اردن با صدور بیانیه‌هایی این حمله را محکوم کردند.

ساعت ۹:۳۰ صبح امروز (به وقت تهران)، منابع رسانه‌ای از شنیده شدن صدای انفجار و تیراندازی در نزدیکی پارلمان و چند وزارتخانه ترکیه خبر دادند و سپس وزارت کشور تایید کرد که یک حمله تروریستی علیه وزارت کشور رخ داده که خنثی شده است.

مصر

وزارت خارجه مصر طی بیانیه‌ای، حمله تروریستی در آنکارا را به شدت محکوم و بر «همبستگی کامل با دولت ملت دوست و برادر ترکیه» تاکید و برای مجروحان این حادثه شفای عاجل آرزو کرد.

در این بیانیه آمده است: مصر بر موضع ثابت خود در رد همه انواع تروریسم و خشونت که به بی‌ثباتی و هراس شهروندان تاکید می‌کند.

اردن

وزارت خارجه اردن نیز طی بیانیه‌ای این حمله تروریستی را محکوم و ضمن ابراز همبستگی با ترکیه تاکید کرد که به شدت کلیه اشکال تروریسم که به بی‌ثباتی منجر می‌شود را رد می‌کند و برای زخمی‌های این حادثه، شفای عاجل آرزو کرد.

«علی یرلی کایا» وزیر کشور ترکیه با تأکید بر تروریستی بودن این انفجار در خصوص جزئیات این حادثه گفت که دو تروریست، خودرویی را مقابل درب ورودی اداره کل امنیت وزارت امور کشور راندند تا بمبی را منفجر کنند. یکی از تروریست‌ها خود را منفجرکرد و حمله دومی خنثی شد.

خبرگزاری آناتولی ترکیه گزارش کرد که دادستانی آنکارا تحقیقاتی را درباره حمله تروریستی در مقابل اداره کل امنیت وزارت کشور آغاز کرده و ممنوعیت پخش و دسترسی به محتوای مرتبط با این حادثه را صادر کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
    0 1
    ترکیه شاهچراغ رو محکوم نکرد .... اگه شرف داشته باشید و نترسید شما هم محکوم نمیکنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس