انفجار ترکیه

وزیر کشور ترکیه از تلاش برای یک حمله تروریستی در نزدیکی ساختمان وزارت کشور ترکیه در منطقه کیزیلای آنکارا و زخمی شدن دو مأمور پلیس خبر داد.

به گزارش مشرق، در حالیکه گزارش‌های اولیه منابع محلی از شنیده شدن صدای انفجار و تیراندازی در نزدیکی پارلمان و وزارتخانه‌های ترکیه در آنکارا در حدود ساعت ۰۹:۳۰ به وقت تهران خبر دادند، وزارت کشور ترکیه اعلام کرد که یک حمله تروریستی علیه وزارت کشور رخ داده که خنثی شده است.

شبکه «ان تی وی» ترکیه در ابتدا گزارش کرد که در پی وقوع انفجار در آنکارا هیچ زخمی یا تلفاتی گزارش نشده است و انفجار در یک جاده اصلی به وقوع پیوسته است و درست در جنب ساختمان وزارتخانه‌های ترکیه یا پارلمان این کشور نبوده است.

در گزارش‌ها اولیه پلیس هنوز علت انفجار را نمی‌دانست و تنها اعلام کرد که تحقیقات فوری در این زمینه را آغاز کرده است و خیابان‌های منتهی به ساختمان پارلمان و وزارتخانه‌های ترکیه در آنکارا مسدود شده است.

اولین تصاویر از انفجار نزدیک وزارت کشور ترکیه در آنکارا

پس از آن برخی منابع در محل گفتند که ظاهراً‌ هدف این انفجار که با آغاز کار پارلمان ترکیه پس از پایان تعطیلات تابستانی رخ داده است، وزارت کشور ترکیه بوده است و مظنون یا مظنونین این حادثه از یک ون خاکستری برای انجام این حمله استفاده کرده‌اند.

شبکه ریانووستی روسیه نیز به نقل از بخش ترکیه‌ای شبکه «سی ان ان» گزارش کرد که انفجاری در نزدیکی ساختمان وزارت کشور ترکیه در مرکز آنکارا به وقوع پیوست.

در این گزارش آمده است، «انفجاری در محله کیزیلای در مرکز آنکارا شنیده شد. ظاهراً انفجار در نزدیکی وزارت کشور رخ داده است. خیابان‌های اطراف محل انفجار مسدود شده است».

دقایقی بعد، سی ان ان ترک گزارش کرد که در پی وقوع انفجار فوق، یک نفر ظاهراً زخمی شده است. گارد ریاست‌جمهوری ترکیه بلافاصله پس از وقوع این انفجار به محل حادثه اعزام شد.

لحظه انفجار عامل انتحاری در مقابل وزارت کشور ترکیه

بعد از گذشت مدتی، وزیر کشور ترکیه با اشاره به اینکه دو افسر پلیس در اقدام تروریستی انفجار زخمی شدند، گفت: «دو تروریست با خودرویی به مقابل دروازه اداره کل امنیت آمدند و یک حمله بمب‌گذاری انجام دادند و یکی از آن‌ها خود را منفجر کرد».

سی ان ان ترک در این خصوص نوشت، «علی یرلی کایا» وزیر کشور ترکیه با تأکید بر تروریستی بودن این انفجار گفت: «در حدود ساعت ۱۰:۰۰ به وقت تهران، دو تروریست، خودرویی را به مقابل درب ورودی اداره کل امنیت وزارت امور کشور راندند تا بمبی را منفجر کنند. یکی از تروریست‌ها خود را منفجرکرد و حمله دومی خنثی شد».

خبرگزاری آناتولی ترکیه گزارش کرد که دادستانی آنکارا تحقیقاتی را درباره حمله تروریستی در مقابل اداره کل امنیت وزارت کشور آغاز کرده و ممنوعیت پخش و دسترسی به محتوای مرتبط با این حادثه را صادر کرد.

وزارت دادگستری ترکیه در واکنش به این حمله تروریستی گفته است که این حمله تروریستی مانع از ادامه مبارزه آنکارا با تروریسم نخواهد شد.

شبکه راشاتودی گزارش کرد که این حمله تروریستی درست در روزی رخ داده است که پارلمان ترکیه قرار بود امروز پس از تعطیلات تابستانی، مجدداً‌ تشکیل جلسه دهد.

در نوامبر سال گذشته میلادی، انفجاری در یک منطقه پر رفت‌ و آمد در مرکز استانبول که بزرگ‌ترین شهر ترکیه محسوب می‌شود، رخ داد که در نتیجه آن هشت نفر از جمله دو کودک جان باختند. مقام‌های ترکیه، گروه تروریستی «پ‌ک‌ک» (حزب کارگران کردستان) و «ی پ گ» (شبه‌نظامیان کرد سوریه) را عامل این حمله دانستند که البته پ ک ک هرگونه مشارکت در این عملیات تروریستی را رد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
    17 13
    ترکیه پاش رو درازتر از گلیمش دراز کرده
    • مقدس IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
      14 15
      حكومت تروريست پرور تركيه بايد تاوان جنايت هاى ضد بشرى در سوريه عراق ليبى يمن افغانستان قفقاز را بدهد .
    • مقدس IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
      13 11
      حكومت تروريست پرور تركيه بايد تاوان جنايت هاى ضد بشرى در سوريه عراق ليبى يمن افغانستان قفقاز را بدهد .
    • امینی IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
      10 4
      برو بمیر داعشی
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
    4 2
    مثل بروکسل واعتراضات
  • پیروز IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
    0 0
    اردوغان بخاطر فرافکنی مشکلات پیش رویش ، احتیاج به چنین شوهای طراحی شده توسط سیستم امنیتیش دارد ، چون تورم و مشکلات اقتصادی و بدهی سنگین به بانک جهانی ، دولت ورشکسته اردوغان را با چالش سختی مواجه کرده که با چنین عملیات هایی میتواند سوار بر موج ناامنی شده و مردم را ازترس چنین عملیات های تروریستی همچون آمریکا بایکوت کرده و کوچکترین اعتراض را با مشت آهنین جواب خواهد داد ، اردوغان دیکتاتوری همچون هیتلر و موسولینی با مرام اخوانی سلفی است، برخوردهای مرسی در مصر را ببینید تا زمانیکه در مسند قدرت بود انواع کثافت کاری ها را کرد و سریعا هم سرنگون شد ، حتی در زمان مبارک هیچگاه به شیعیان مصر تعرضی نشد ولی در دولت اخوانی مرسی رهبر شیعیان مصر به بدترین وجه ممکن به شهادت رسید ، اردوغان هم همان مرسی با چهره اتو کشیده می باشد
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
    5 1
    اوره سازها ادعای بدهی ناچیز خوراکشان به دولت را دارند ، متانول ساز ها ادعای گرانی خوراکشان . فعلا هر دو طرف فاسد دارند مردم را اهرم کرده و برای منافع خود استفاده می کنند . وزارت نفت را شفاف کنید . قیمت ها را شناور کنید بدون افراط و تفریط . حق مردم را بستانید
    • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
      0 0
      هر چی میکشیم از دست امثال تو فوق احمق هست که یاد نگرفتی هر کار و سخنی جایی داره!
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
    2 0
    یک تروریست به درک واصل شد
  • IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
    0 1
    ترکیه در هر دو بار حمله تروریستی شاهچراغ محکوم نکرد و تسلیت نگفت ... ایران اگه شخصیت و اقتدار داشته باشه تسلیت نمیگه ... ولی متاسفانه دیپلماسی التماسی مجبور میکنه محکوم کنیم
  • نمایش جدید رجب IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    0 1
    وقتی ترکیه رفیق فابریک اسرائیله و کاملا با تل آویو هماهنگ , وقتی ترکیه می شود بارانداز جمع آوری تروریست از سرتاسر دنیا و مسئول پمپاژ این ها به سوریه , عراق , اوکراین , قفقاز و ... و اینجوری با تروریست ها هماهنگه و وقتی کردهای تجزیه طلب زیر خیمه آمریکا جمع شدند و سرویس های های اطلاعاتی غربی با میت هماهنگ هستند و عملا امکان عملیات برای نیروهای جدایی طلب کردی اونم در عمق خاک ترکیه وجود ندارد اصلا چه معنی داره حمله تروریستی به ترکیه ؟ بعد اون شدت انفجار در حد ترکاندن یک سازه نیست در حد ترور یک نفر آدمه که اگر واقعی می بود طرف را شناسایی می کردند یکجا که از زون امنیتی دور باشد می زدنش , فکر می کنم رجب بجای سیاست می رفت دنبال بازیگری , قطعا ازش یک جرج کلونی درمی آمد البته کلونی افیونی نیست .
  • IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    0 1
    ترکیه که مشکلی نداره فقط از هر چیزی سهم میخواد کمی تو قبرست کمی تو سوریه کمی تو عراق گوشه چشمی هم به ایران و ... داره، مثل بمب ساعتی هست که دیر یا زود میترکه اسمش هم میزارن نی نی عثمان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس