سناتور آمریکایی: باید رژیم علی اف را تحریم‌های هدفمند کنیم

«گری پیترز» سناتور ارشد دموکرات آمریکایی بعد از پایان سفر به ارمنستان، افزایش نقش آفرینی واشنگتن و اعمال «تحریم‌های هدفمند» علیه جمهوری آذربایجان را خواستار شد.

به گزارش مشرق، قانونگذار ارشد آمریکایی پس از انجام دیدار با نخست‌وزیر ارمنستان و بازدید از استان «سیونیک» و گذرگاه لاچین، خواستار افزایش نقش آفرینی واشنگتن در قبال تحولات قره باغ شد.

گری پیترز سناتور هم حزبی جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا، در صدر هیاتی آمریکایی به ارمنستان رفت و ضمن دیدار با نخست‌وزیر این کشور، از برخی مناطق ارمنستان شامل «سیونیک» (استان هم مرز با ایران) دیدن کرد.

سناتور دموکرات ایالت میشیگان، یک قانونگذار ارشد کنگره است و ضمن ریاست بر کمیته‌ «امنیت داخلی و امور دولتی»، در کمیته‌های تخصیص اعتبارات، نیروهای مسلح و چند کمیته دیگر مجلس سنای آمریکا عضویت دارد.

به گزارش وبگاه ارمنستانی «آرمن پرس»، این سناتور ارشد آمریکایی در سفر به ایروان با نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان دیدار دوجانبه ترتیب داد.

به روایت دفتر پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان ضمن قدردانی از سفر این سناتور «در شرایط دشوار کنونی برای مردم ارمنستان، بر اهمیت حمایت ایالات متحده برای غلبه بر مشکلات کنونی تاکید کرد».

سناتور آمریکایی: باید رژیم علی اف را تحریم‌های هدفمند کنیم
بازدید «گری پیترز» سناتور ارشد دموکرات از مرز ارمنستان

به گزارش رسانه‌های ارمنستانی، پاشینیان در این دیدار «شراکت نزدیک موجود با ایالات متحده از جمله برای تقویت دموکراسی در ارمنستان، اجرای موثر اصلاحات و سایر موضوعات» را مهم خواند.

آرمن پرس خبر داد، گری پیترز در دیدار با پاشینیان «نسبت به وضعیت وخیم انسانی در ناگورنو-قره باغ (قره باغ کوهستانی) ابراز نگرانی و بر ضرورت ارسال کمک‌های بشردوستانه مانند غذا، دارو و سایر لوازم ضروری تاکید کرد».

این سناتور آمریکایی و هیات همراهش پیش از دیدار با پاشینیان از بخش‌هایی از مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان شامل استان‌های سیونیک بازدید داشت و «بر حمایت ایالات متحده از تمامیت ارضی ارمنستان تاکید کرد».

این سناتور ارشد دموکرات بعد از پایان سفر به ارمنستان و بازگشت به آمریکا با انتشار یک بیانیه، خواستار افزایش فعالیت و نقش آفرینی واشنگتن در مسائل مرتبط به ارمنستان و قره باغ شد.

در بیانیه پیترز آمده است: «من عمیقا نگران وضعیت وخیم انسانی در قره باغ کوهستانی هستم. این دیدار تأیید کرد که ما باید برای حفاظت از جان ارامنه و جلوگیری از پاکسازی قومی تلاش بیشتری انجام دهیم. افزایش کمک‌ها به مردم ارمنستان حیاتی است و ما باید کمک‌ها به (جمهوری) آذربایجان را متوقف و تحریم‌های هدفمندی را علیه رژیم علی‌ اف اعمال کنیم».

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 17
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    1 4
    عالی
  • IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    3 4
    قدرتمندترین کشور خاورمیانه رو به کجا رسوندین که طالبان و باکو هم برامون شاخ شدن !!!! بخدا هنر میخواست !!!! دزدهای بورس
    • TR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
      6 3
      در مورد کدوم کشور حرف میزنی زمان پهلوی مستعمره غرب بودید الان مستعمره روسیه
    • US ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
      0 0
      💪🇮🇷🇮🇷🇮🇷💪
  • IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    7 1
    ارمنستان با توافق زنگزور را به ترکیه میده ... روسیه هم ایران را بخاطر ترکیه کنار زده ... چین هم رفته طرف عربستان ... ایران موند و عراق و سوریه ای که اونا هم دیگه ایران رو به فحش میبندن
  • IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    8 7
    عاقبت دل بستن به روس همینه
  • IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    8 3
    مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر. آمریکا وایادی سرسپرده .....
  • IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    5 2
    آمریکا کثیف‌ترین دولت است سیاست کثیف وخیانت در حق ملت فهیم ایران روزی صدباربذ این دولت لعنت
    • US ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
      0 3
      کثیف ترین موجودات هم پانهای تجزیه طلب اند.
  • IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    0 3
    امریکا نه دشمن اذربایجان! نه دلسوز ارمنستان! امریکا...............
  • فرزاد IR ۰۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
    1 0
    اوضاع خیلی پیچیده شده یعنی رژیم صهیونیستی طرفدار جمهوری باکو و امریکا طرفدار ارمنستان؟! معلوم نیست چه بازی جدیدی در حال شروع شدن است باید بسیار مواظب باشیم.
  • من غدیریم IR ۰۷:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
    0 1
    الهام علی اف تحویل بگیر اینم که آمریکا وآمریکا را به رخ ما کشیده بودید درصورتیکه سیاستمداران ایران خوبی و خوشی ملت آذربایجان را می خواستند این روزها را برایت پیش بینی کرده بودند. مگر ندیدید که آمریکا چه بلای برسر ملت اوکراین آورد آتشی را دراین کشور افروخت کسی نمی تواند این آتش را خاموش کند مگر ایران اسلامی، این آقای دماغ اف خیال میکرد که آمریکا و اسرائیل خیرخواه ملت مسلمان آذربایجان هستند ای بابا ما ایرانیان پسورد خیانت آمریکا را کشف کردیم محال است آمریکا و اسرائیل ،کشوری که مردمانش مسلمان اونم شیعه 12 امامی باشد تخم خیانت و چالش را نکاشته باشد. چرا اسرائیل به کشورهای قیرقیزستان و ازبکستان سرمایه گذاری نکردند چون از اعتقادات ملت این کشور ها خبر داشته خیالش راحت هست ولی ملت آذربایجان شیعه هستند شیعیان هم از مکتب امام حسین درس آزادگی جوانمردی واز خود گذشتگی را اموختند اغفال کردن شیعیان یه کم سخت است. آمریکا احساس میکرد که یک کشور کمی قدرت نظامی پیدا کرده اون کشورا اول تحریم دوم جنگ داخلی سوم قومگرایی بجون هم می اندازند تا سرمایه آن کشور را چپاول کنند. آمریکا و غرب خیرخواه ملت ستمدیده نیستند بلکه عاشق سرمایه و چپاول آن ملت را می خواهند. ترکیه در این خصوص نقش منافقین را بازی می کند البته خصومتی که عثمانیان با ملت آذربایجانی ها دارند این خصومت به دوران صفویان برمی گردد الان هم هست افراتی های عثمانی ها میگند که شما دشمن ما هستید هرچه هم بگید که بابا هم زبان هستیم و مسلمان هستیم برادریم این جور چیزها بگوششان نمی رود اردغان هم یکی از این افراتی هاست آدم دو رو منافق صفت معلوم نیست که این فرد دوست شماست یا دشمن شماست. ولی ترکیه ها خیرخواه ملت آذربایجان هم نیستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس