هیلاری کلینتون: رئیس مجلس نمایندگان آمریکا فردی «بسیار ضعیف» است

وزیر امور خارجه سابق آمریکا با انتقاد از عملکرد رئیس مجلس نمایندگان این کشور، وی را فردی بسیار ضعیف برای مقابله با طرح استیضاح جو بایدن از سوی جمهوری‌خواهان خواند.

به گزارش مشرق، «هیلاری کلینتون» سیاستمدار آمریکایی گفت «کوین مک‌کارتی» رئیس مجلس نمایندگان برای مقاومت در برابر آن گروه از نمایندگانی که در کنگره خواستار استیضاح بایدن هستند، بیش از حد ضعیف است.

وزیر امور خارجه سابق آمریکا روز گذشته در جریان یک گفت‌وگوی خبری، عملکرد کوین مک‌کارتی را برای مقابله با اقدامات جمهوری‌خواهانی که شدیدا خواستار استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا هستند، زیر سوال برد و عنوان کرد: برخی از اعضای حزب جمهوری‌خواه از طرح استیضاح بایدن به عنوان یک سلاح سیاسی برای حفظ پایگاه خودشان استفاده می‌کنند، با این حال خواسته آنها هیچ مبنای واقعی ندارد.

کلینتون با کنایه به عملکرد و اقدامات مک‌کارتی گفت: متاسفانه رئیس مجلس نمایندگان آمریکا آنقدر ضعیف است که حتی نمی‌تواند در مقابل سرسخت‌ترین و خشن‌ترین اعضای مجلس که اهمیتی برای مشخص شدن حقیقت و واقعیت‌های موجود قائل نیستند، بایستد.

کلینتون در حمایت از جو بایدن عنوان کرد که جمهوری‌خواهان افراطی فقط این برنامه را دارند که مقابل رئیس‌جمهور آمریکا بایستند و تلاش می‌کنند تا وی را با مشکلات جدیدی روبه رو و البته درگیر سازند.

به نوشته «یاهو نیوز»، «مک‌کارتی در اقدامی یکجانبه به کمیته‌های مجلس نمایندگان آمریکا دستور داد تحقیقات مربوط به استیضاح رئیس جمهور را از اوایل ماه سپتامبر آغاز کنند و به راحتی مقابل درخواست جناح راست تندروی حزب جمهوری‌خواه تسلیم شد».

جمهوری‌خواهان عنوان کرده‌اند اسناد معتبری را کشف کرده‌اند که به آنها نشان می‌دهد در سال‌هایی که بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا بوده، میلیون‌ها دلار پول از سوی نهادهای خارجی به حساب هانتر بایدن پسر وی واریز شده است. با این حال دموکرات‌ها ادعاهای مطرح شده را اغراق‌آمیز خوانده و آنها را اظهاراتی «پوچ» از سوی افراط‌گرایان جمهوری‌خواه و مخالفان بایدن می‌دانند.

کلینتون در صحبت‌های خود عنوان کرد: بر خلاف تصور افراط‌گرایان، روند استیضاح رئیس جمهور آمریکا «تهدیدی علیه جو بایدن» نیست بلکه در واقع جایگاه جمهوری‌خواهان را به خطر می‌اندازد. چرا که نشان می‌دهد آنها هیچ برنامه‌ای ندارند و تمایلی هم برای دور هم جمع کردن مردم جهت حل مشکلات کشور از خود نشان نمی‌دهند.

به گفته وزیر امور خارجه سابق آمریکا، پافشاری بر طرح استیضاح بایدن نشان می‌دهد که جمهوری‌خواهان به هیچ عنوان نگران آنچه در مرزهای کشور اتفاق می‌افتد، نیستند و اینکه آنها تنها خواستار مشکلات‌ سیاسی هستند که بتوانند از طریق این مشکلات به نفع خودشان و علیه دولت بایدن استفاده کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    0 0
    کدام قوی هستید . بدرستی هر یک زوال رقیب خود را فریاد میزنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس