کد خبر 1529957
تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵
بازداشت ۱۶۸ معترض در تظاهرات‌ها در ایروان

پلیس ایروان می‌گوید ۱۶۸ نفر را در جریان اعتراضات امروز بازداشت کرده اما اپوزیسیون دولت ارمنستان تهدید کرد که به تظاهرات علیه نخست‌وزیر این کشور ادامه می‌دهد.

به گزارش مشرق، در ادامه اعتراضات مردم ارمنستان به دولت این کشور در پی تحولات اخیر در منطقه قره‌باغ کوهستانی با جمهوری آذربایجان، امروز (دوشنبه) نیز معترضان بار دیگر به خیابان‌های ایروان آمدند.

تظاهرات‌کنندگان که خواستار استعفای «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان هستند از صبح امروز خیابان‌های ایروان را مسدود کرده و تلاش داشتند که روند حمل‌ونقل در پایتخت این کشور را فلج کنند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، همزمان ستون‌های طولانی از معترضان به انفعال دولت ارمنستان در برابر اقدامات جمهوری آذربایجان در قره‌باغ، در خیابان‌های ایروان به راه افتاده و به نافرمانی مدنی پرداختند.

پلیس و نیروهای امنیتی ارمنستان نیز با یورش بردن به تظاهرات‌های امروز در ایروان، با معترضان درگیر شده و تعداد زیادی را بازداشت کردند.

اداره پلیس ایروان به شبکه «ریانووستی» گفت که تاکنون ۱۶۸ در اعتراضات امروز در پایتخت ارمنستان بازداشت شده‌اند.

گروه‌های اپوزیسیون دولت ارمنستان نیز اعلام کردند که باوجود حملات پلیس و بازداشت معترضان، تظاهرات در ایروان را تا زمان استعفای پاشینیان و کابینه وی ادامه خواهند داد.

به نوشته اسپوتنیک، در بیانیه صادرشده از سوی معارضان ارمنستانی آمده است: «امروز (دوشنبه) از ساعت ۱۸:۰۰ در میدان جمهوری مقابل ساختمان دولت، نتایج اعتراضات امروز را بررسی کرده و برای تظاهرات‌های فردا برنامه‌ریزی می‌کنیم».

روز گذشته سرویس امنیت ملی ارمنستان از خنثی شدن تلاش برای کودتا علیه پاشینیان و کابینه وی، و بازداشت هشت نفر در رابطه با این اقدام خبر داده بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
    1 0
    خاک برسرهرچی مسئول وطن فروش درهرکشوری.
    • IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
      0 0
      دقیقا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس