اشتباه فاحش پارلمان کانادا در دعوت از یک سرباز اوکراینی حامی نازی‌ها

مجلس عوام کانادا با حضور نخست وزیر این کشور و رئیس جمهور اوکراین به اشتباه از کهنه سربازی تقدیر کرد که بیشترین جنایات جنگی را در حمایت از نازی‌ها طی جنگ جهانی دوم انجام داده است.

به گزارش مشرق، رئیس مجلس عوام کانادا در جریان یک نشست پارلمانی با حضور رئیس‌جمهور اوکراین به دلیل اشتباه رخ داده در دعوت و تمجید از یک کهنه سرباز اوکراینی که در طی جنگ جهانی دوم برای نازی‌ها جنگیده بود، عذرخواهی کرد.

درست پس از سخنرانی رئیس جمهور اوکراین، ولادیمیر زلنسکی در پارلمان کانادا، قانون‌گذاران، یاروسلاو هونکا ۹۸ ساله را هنگام معرفی وی از سوی رئیس مجلس عوام کانادا، آنتونی روته تشویق کردند. در این مراسم هونکا به عنوان قهرمان جنگی معرفی و عنوان شد که طی جنگ جهانی دوم برای لشکر اول اوکراین جنگیده است.

پس از این اشتباه رئیس مجلس عوام کانادا از اقدام خود ابراز پشیمانی کرده و بابت اشتباه پیش آمده عذرخواهی کرد. روته همچنین عنوان کرد که هیچ یک از اعضای پارلمان کانادا و حتی هیئت اوکراینی از برنامه وی برای معرفی این کهنه سرباز اطلاعی نداشته‌اند.

روته در اظهارات خود عنوان کرد: من با تمام وجود از جوامع یهودی در کانادا و سراسر جهان بابت این اشتباه عذرخواهی می‌کنم و مسوولیت کامل این اقدام اشتباه را می‌پذیرم.

جالب اینجاست که پس از معرفی کهنه سرباز اوکراینی از سوی رئیس مجلس عوام پارلمان کانادا، همه قانون‌گذاران کانادایی وی را تشویق کردند و حتی زلنسکی مشت خود را به نشانه قدردانی از وی به سمت هونکا بلند و همراه جاستین ترودو ایستاده او را تشویق کرد.

روته این کهنه سرباز اوکراینی را "قهرمان اوکراینی و قهرمان کانادایی" خطاب کرد و عنوان کرد که بابت تمامی خدماتش در دوران جنگ از او تشکر می کنیم.

زلنسکی جهت جلب حمایت متحدان غربی‌اش برای نبرد اوکراین علیه روسیه به اتاوا رفته بود. ولادیمیر پوتین پیشتر دشمنانش در اوکراین را «نئونازی» معرفی کرده بود.

با این حال، جاستین ترودو در برابر اشتباه پیش آمده هیچ عذرخواهی نکرد و تنها عنوان کرد که عذرخواهی رئیس مجلس عوام کانادا بابت اتفاق پیش آمده پذیرفته می‌شود.

طبق بررسی‌های انجام گرفته شده کهنه سرباز اوکراینی دعوت شده در پارلمان کانادا، یکی از اعضای داوطلب "گالیسیا" نیروهای اس اس نازی بوده که جنایات گسترده ای علیه یهودیان، لهستانی‌ها و اسلواکی‌ها و بلاروس‌ها انجام داده‌اند. در پی این اشتباه رخ داده، مرکز مطالعات هولوکاست نیز در صدور بیانیه ای عنوان کرد که این گروه مسئول قتل عام غیرنظامیان بی گناه با بیشترین میزان وحشیگری و خباثتی غیرقابل تصور بوده‌اند.

رئیس سازمان حقوق بشر یهودیان کانادا نیز اشتباه رخ داده در پارلمان این کشور را فاجعه دانسته و عنوان کرده است که جای تعجب دارد، پارلمان از یکی از اعضای سابق نازی تقدیر کرده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
    3 3
    وظیفه تک تک شما روسگدایان وطنی به عنوان سگهای کاخ دربار کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است در نبود پریگوژین رهبر واگنر به جبهه های جنگ اوکراین و روسیه بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید و به درک واصل شوید که اگر خدای نخواسته شکستی برای روسیه در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد
    • عمیر IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
      0 1
      گریه کن دلقک ارباب
    • ایرانی با غیرت IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
      0 3
      تو مطمئن باش که "پوتین دلاور" مادر این یهودی سرگردان یعنی دلقک زلنسکی را به عزایش خواهد نشاند و انوقت تو و هم پالکی های تو بایستی بروید و یک جائی گم و گور شوید.
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
    1 0
    درود بر اوکراین
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
    0 0
    مرگ بر روسیه متجاوز

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس