تظاهرات آلمانیها در مخالفت با بسته جدید کمکهای نظامی به اوکراین

صدها نفر از مردم در جنوب غرب آلمان با حضور در خیابانها با بسته جدید کمکهای نظامی برلین به اوکراین مخالفت کردند.

به گزارش مشرق، به دنبال موافقت دولت آلمان با کمک ۴۰۰ میلیون یورویی به اوکراین در قالب یک بسته تسلیحاتی جدید، صدها نفر از شهروندان این کشور در مخالفت با آن دست به تظاهرات زدند.

براساس گزارش شبکه راشا تودی، صدها نفر از مردم در شهر «هیلبرون» در جنوب غربی آلمان با راهپیمایی در خیابانهای شهر علیه سیاستهای دولت برلین و ارسال کمکهای نظامی و تسلیحاتی به ارتش اوکراین شعار دادند.

تصاویر منتشر شده از این راهپیمایی نشان می‌دهد که مردم پیاده، با خودرو و همچنین با تراکتور با در دست گرفتن پلاکاردهای مختلف که روی آن شعارهایی در مخالفت با ارسال کمکهای نظامی نوشته شده است مخالفت خود را با این تصمیم دولت اولاف شولتز صدراعظم آلمان اعلام کردند.

وزارت دفاع آلمان روز یک شنبه از بسته جدید کمک‌های نظامی به کی‌یف به ارزش ۴۰۰ میلیون یورو خبر داد.

طبق گزارش رسانه‌های غربی، برلین قصد دارد که ۵۰ شهپاد به اوکراین بدهد.

پیش از این نشریه آلمانی «بیلد» گزارش داد، «بوریس پیستوریوس»، وزیر دفاع آلمان جزئیاتی از یک بسته جدید کمک‌های نظامی دولت متبوعش برای اوکراین که ارزش آن به ۴۰۰ میلیون یورو (۴۲۷.۸۴ میلیون دلار) می‌رسد را اعلام کرد.

طبق گزارش این نشریه آلمانی، پیستوریوس گفت، برلین قصد دارد در قالب این بسته کمکی جدید خودروهای زرهی، تجهیزات مخصوص پاکسازی مین و مهمات بیشتر را برای اوکراین بفرستد اما هنوز تصمیم به ارسال موشک‌های دوربرد تاوروس برای کی‌یف نگرفته است.

آمریکا و اتحادیه اروپا از زمان آغاز جنگ اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ ده‌ها میلیارد دلار تسلیحات به کی‌یف ارسال کرده‌ و به تدریج سلاح‌های سنگین‌تر و پیشرفته‌تری شامل تانک‌های جنگی اصلی، سامانه‌ پدافند هوایی «پاتریوت» و موشک‌های دوربرد نظیر موشک‌های انگلیسی «سایه توفان» را در اختیار این کشور قرار داده‌اند. با این حال «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین همچنان باز هم درخواستهایش برای دریافت کمک‌ها و تسلیحات بیشتر را تکرار کرده و مدعی شده است، ادامه یافتن جنگ با روسیه به نفع آمریکا و ناتو است. تداوم ارسال تسلیحات از سوی غربی ها به اوکراین همچنان صلح را دست نیافتنی تر و آتش جنگ را در اوکراین شعله ور می‌کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
    0 0
    وظیفه تک تک شما روسگدایان وطنی به عنوان سگهای کاخ دربار کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است در نبود پریگوژین رهبر واگنر به جبهه های جنگ اوکراین و روسیه بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید و به درک واصل شوید که اگر خدای نخواسته شکستی برای روسیه در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس