امیر قطر: رژیم اشغالگر قدس در قرن ۲۱ طلایه دار نژاد پرستی است

تامیر قطر در سخنانی در جریان هفتاد و هشتمین دور از نشست های مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک گفت تل آویو در قرن ۲۱ طلایه دار نژاد پرستی است.

به گزارش مشرق از شبکه الجزیره، تمیم بن حمد آل ثانی میر قطر در جریان این نشست با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت بی‌گناه فلسطین اظهار کرد : جایز نیست ملت فلسطین اسیر خودسری‌های اشغالگران اسرائیل بمانند.

امیر قطر ادامه داد: حمایت دولت قطر از ملت برادر فلسطین سیاسی، بشردوستانه و توسعه‌ای است و در همین راستا به کمک برای بازسازی نوار غزه که در محاصره است و به مواضع اصولی خود مبنی بر عادلانه بودن مسئله فلسطین ادامه می‌دهد.

وی درباره سوریه و متاثر شدن ملت این کشور از جنگ و حملات تروریست‌ها و همچنین تحریم‌های غرب علیه آنها تاکید کرد: ظلمی که بر مردم سوریه وارد می‌شود، قابل پذیرش نیست.

تمیم بن حمد افزود: بحران سوریه همچنان در انتظار حل و فصل همه جانبه از طریق یک فرآیند سیاسی است که منجر به انتقال سیاسی مطابق با قطعنامه شورای امنیت شود.

امیر قطر در بخش دیگری از اظهاراتش به درگیری‌های مسلحانه و خشونت آمیز در سودان پرداخت و در این باره تاکید کرد: مایه تاسف است که امسال شاهد وقوع خشونت در سودان هستیم

وی در این باره تصریح کرد: جنایات علیه غیرنظامیان در خارطوم و دارفور را محکوم می‌کنیم و خواهان مجازات عاملان آن هستیم.

امیر قطر همچنین درباره بحران سیاسی و اقتصادی لبنان و طولانی شدن دوره خلا ریاست جمهوری در این کشور گفت: نهادهای دولتی لبنان در معرض یک خطر و تهدید قریب الوقوع هستند و ما بر ضرورت یافتن راه حلی برای خلاء ریاست جمهوری در این کشور تاکید می‌کنیم.

وی درباره لیبی نیز تاکید کرد: قطر همواره و بطور مستمر از تلاش‌های نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در لیبی و تلاش‌های وی برای حل بحران این کشور و برگزاری انتخابات حمایت می‌کند.

تمیم بن حمد آل ثانی در ادامه درباره افغانستان نیز اظهار کرد: ما به هماهنگی تلاش‌های بین‌المللی برای اطمینان از پایبندی به توافقنامه دوحه برای جلوگیری از سقوط افغانستان به سمت بحرانی که حل آن دشوار است، ادامه می‌دهیم.

وی تاکید کرد: ما مجدداً از همه طرف‌ها می‌خواهیم تا از منشور سازمان ملل برای احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها پیروی کنند. ما در جام جهانی ۲۰۲۲ ثابت کردیم که ورزش در ارتباط بین مردم و فرهنگ‌ها نقش دارد. حل و فصل مناقشات از طریق روش‌های درست و مسالمت‌آمیز طولانی و دشوار است، اما هزینه کمتری نسبت به جنگ دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس