تاکید اردن و قطر بر توقف اقدامات غیرقانونی تل‌آویو

وزیر خارجه اردن در سفری به دوحه پایتخت قطر با امیر این کشور دیدار و پیام شاه اردن را به وی ابلاغ کرد.

به گزارش مشرق، «أیمن الصفدی» وزیر خارجه اردن با «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر در دیوان امیری این کشور دیدار کرد.

در این دیدار روابط برادرانه قطر و اردن و راهکارهای تقویت و توسعه آن و نیز پاره‌ای از موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی بررسی شد.

بنابر گزارش وبگاه «الخلیج اونلاین»، وزیر خارجه اردن همچنین پیام «عبدالله دوم» شاه این کشور را به امیر قطر ابلاغ کرد.

وزیر خارجه اردن همچنین پیش از دیدار با امیر قطر با «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» همتای قطری خود دیدار و درباره همکاری دوجانبه به خصوص در زمینه‌های اقتصادی، تجاری و سرمایه‌گذاری گفت‌وگو کرد.

دو طرف همچنین درباره برگزاری نشست کمیته عالی مشترک دو کشور پیش از پایان سال جاری میلادی با هدف تقویت همکاری دوجانبه در زمینه‌های مختلف توافق کردند.

در بیانیه وزارت خارجه قطر آمده است که وزرای خارجه دو کشور درباره تداوم هماهنگی در خصوص مسائل دارای اهتمام مشترک به خصوص در زمینه اراضی اشغالی فلسطین، ضرورت آرام‌سازی اوضاع فلسطین و احیای مذاکرات جدی برای تحقق صلح عادلانه و فراگیر بر اساس راه‌حل دو دولت تأکید کردند.

دو طرف همچنین توقف تمامی اقدامات غیرقانونی رژیم صهیونیستی را که راه‌حل دو دولت را تضعیف می‌کند، ضروری خوانده و آن را تنها راه تحقق صلح عادلانه و فراگیر دانستند.

وزیر خارجه قطر درباره پیآمدهای نبودن افق‌های سیاسی و فشارهای اقتصادی در اراضی اشغالی فلسطین، تداوم شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی و مصادره اراضی فلسطینیان هشدار داد.

دو طرف همچنین بر ضرورت احترام رژیم صهیونیستی به وضعیت تاریخی و قانونی اماکن مقدس اسلامی و مسیحی در قدس، توقف تمامی اقداماتی که به تغییر این وضعیت منجر می‌شود و ضرورت تحقق آشتی و وحدت ملی فلسطینیان تأکید کردند.

در این دیدار همچنین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی، بحران‌های یمن و لیبی و اوضاع سوریه و لبنان بررسی شد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس