کره جنوبی: در حال کار برای آزادسازی 6 میلیارد دلار ایران هستیم

کره جنوبی اعلام کرد با ایران و آمریکا در حال رایزنی بوده تا از پیشرفت همه رویه‌ها برای انتقال وجوه ایران اطمینان یابد.

به گزارش مشرق، کره جنوبی امروز دوشنبه اعلام کرد با همه طرف‌های درگیر در موضوع آزادسازی شش میلیارد دلار ایران در حال همکاری است که به محض رفع محدودیت انتقال، اجرای توافق تبادل زندانی بین ایران و آمریکا آغاز خواهد شد.

رویترز پیش‌تر به نقل از منابعی گزارش داد به محض آنکه مبالغ به قطر منتقل شود، انتظار می‌رود پنج شهروند آمریکایی زندانی در ایران تهران را به مقصد دوحه ترک کنند که از آنجا راهی آمریکا خواهند شد. در مقابل هم پنج ایرانی زندانی در آمریکا آزاد خواهند شد و می‌توانند به ایران بازگردند.

به گزارش «جروزالم پست» به نقل از رویترز، زمان دقیق انتقال وجه هنوز به طور عمومی اعلام نشده است. وزارت خارجه کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: دولت ما از نزدیک با کشورهای درگیر از جمله ایالات متحده و ایران برای حل موضوع مبالغ مسدودشده در حال رایزنی بوده و در حال حاضر تلاش می‌کند از پیشرفت روان همه رویه‌ها اطمینان حاصل کند تا یک بار برای همیشه حل شود.

شبکه «صدای آمریکا» هم امروز در گزارشی اعلام کرد تبادل زندانیان بین جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمریکا احتمالاً‌ به زودی انجام خواهد شد. پیش از این، وبگاه تحلیلی «بلومبرگ» به نقل از افراد مطلع مدعی شده بود که قرار است تبادل زندانی بین ایران و ایالات متحده تا دوشنبه انجام شود.

«جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید هفته گذشته به صدای آمریکا گفته بود دولت بایدن رئیس‌جمهور آمریکا امیدار است که انتقال زندانیان «در روزهای آتی» انجام شود.

هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا در مصاحبه با شبکه صدای آمریکا ابراز امیدواری کرده بود که با تکمیل انتقال دارایی‌های مسدودشده ایران از بانک‌های کره جنوبی به قطر، پنج تبعه آمریکایی که در ایران در بازداشت هستند، به ایالات متحده بازگردند.

«علی باقری کنی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه و مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران پنجشنبه ۱۹ مرداد در پی انتشار اخباری مبنی بر آزادسازی بخشی از دارایی‌های ایران اعلام کرد: فرآیند آزادسازی چند میلیارد دلار از دارایی‌های ایران که چند سال است به‌ طور غیرقانونی توسط آمریکا توقیف شده، آغاز شد. ایران تضمین‌ لازم برای پایبندی آمریکا به تعهدات خود را دریافت کرده‌ است. آزادی چند ایرانی که به‌طور غیرقانونی در آمریکا بازداشت شده بودند در این چارچوب است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
    0 0
    کره کشوری کاملا حلقه بگوش و نوکر آمریکاست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس