کد خبر 1525844
تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹
آمریکا در سیستان و بلوچستان به دنبال چیست؟ + سند

رهبر انقلاب در جریان دیدار هزاران نفر از مردم سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی فرمودند: «معلومات اطلاعاتی ما نشان می‌دهد دولت آمریکا مجموعه‌ای برای بحران‌سازی در کشورها از جمله ایران ایجاد کرده است.

به گزارش مشرق، «دبکا فایل» پایگاه خبری وابسته به نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی است. این خبرگزاری امنیتی روز هشتم بهمن ۱۳۸۶ طرح اطلاعاتی آمریکا علیه ایران را فاش کرد. در این طرح آمده بود که دولت آمریکا مجموعه‌ای از اقدامات را برای ارعاب نظام ایران در دستور کار قرار داده است. برخی از مولفه‌های این طرح در جنگ سرد منجر به تسهیل روند فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی شده بود.

دبکا به نقل از منابع خود در واشنگتن خبر داد که وزارت امور خارجه آمریکا و پنتاگون رقابت سنتی خود را کنار گذاشته‌اند و به طور مشترک در این پروژه، ضد تهران کار می‌کنند. کاخ سفید و شورای امنیت آمریکا نیز بر سر اجرای این پروژه به توافق رسیدند.

آمریکا در سیستان و بلوچستان به دنبال چیست؟ + سند
افشای پروژه ضدایرانی در پایگاه خبری وابسته به رژیم صهیونیستی
تاریخ: هشتم بهمن ۱۳۸۶

آمریکا در سیستان و بلوچستان به دنبال چیست؟ + سند
دستور به ماموران حاضر در منطقه پیرامونی ایران برای ارتباط با گروه‌های قومی


یکی از مولفه‌های این پروژه، تحریک قومیت‌های مرزنشین ایران است.

در این گزارش آمده، به مامورانی که به طور مشترک برای وزارت امور خارجه آمریکا و سیا (CIA) از طریق سفارتخانه‌های مستقر در کشورهای هم مرز با ایران (نظیر پاکستان) اداره می‌شوند، دستور داده شد که با گروه‌های قومیتی ضد تهران ارتباط برقرار کنند. منابع اطلاعاتی دبکا گزارش دادند که ماموران آمریکایی در آن برهه زمانی، نیروهای تازه نفسی را به صفوف مسلحین عبدالمالک تزریق کردند.

آمریکا در سیستان و بلوچستان به دنبال چیست؟ + سند
تزریق نیروی تازه نفس به گروه تروریستی عبدالمالک ریگی توسط ارتش آمریکا


با استناد به دبکا، کارشناسان نهادهای اطلاعاتی آمریکا بر این باور بودند که شورش چهار گروه اقلیتی در چهار گوشه علیه دولت مرکزی می‌تواند ایران را با شکاف جدی و فروپاشی احتمالی مواجه کند. این محاسبه در شرایطی انجام گرفت که ایران در سال ۱۳۸۶ از سوی ارتش آمریکا محاصره شده بود.

آمریکا در سیستان و بلوچستان به دنبال چیست؟ + سند

آمریکا در سیستان و بلوچستان به دنبال چیست؟ + سند
نقشه‌ای که اندیشکده USIP آمریکا از اقوام ایران منتشر کرده است
*نقشه پراکندگی اقوام دقیق و قابل تایید نیست

نیروی قدس سپاه و محور مقاومت سه سال بعد ارتش آمریکا را از همسایه غربی کشورمان اخراج کردند. «عبدالمالک ریگی» سرکرده تروریست‌های مستقر در شرق کشور نیز به دلیل شرارت‌های متعدد نظیر ذبح شهروندان و برنامه ریزی برای ترور رئیس جمهور وقت ایران از سوی نهادهای اطلاعاتی نظام شکار شد.

اما این باعث نشد که پرونده تحریک اقوام ایرانی به بایگانی سپرده شود. اندیشکده صهیونیستی «بگین-سادات» در سال ۲۰۱۸ گزارش داد که جان بولتن به در خواست استیو بنن (مشاور امور راهبردی رئیس جمهور وقت آمریکا) طرحی را تدوین کرد که شامل پشتیبانی از گروه‌های تجزیه طلب شرق کشور در استان سیستان و بلوچستان ایران و ایالت بلوچستان پاکستان بود.

این اندیشکده صهیونیستی به نقل از مسلحین پاکستان خبر داد که عربستان کمک مالی به مدارس مذهبی شبه نظامیان در بلوچستان را افزایش داده بود. این مدارس در حکم پناهگاهی برای جنگجویان ضد ایرانی است.

آمریکا در سیستان و بلوچستان به دنبال چیست؟ + سند
طرح جان بولتون برای پشتیبانی از تجزیه طلبی در ایران - پاکستان - عراق - سوریه

سرهنگ دوم «ُمردخای کِدار» عضو سازمان اطلاعات ارتش رژیم صهیونستی (آمان) نیز روز ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ در مقاله‌ای نوشت: «فروپاشی رژیم آیت‌الله‌ها و تجزیه ایران مایه خیر و برکت است!» این عضو امنیتی رژیم در این مقاله اظهار کرده بود که غرب باید از آنچه مبارزه اقلیت‌های قومی در ایران نامید، پشتیبانی کند.

آمریکا در سیستان و بلوچستان به دنبال چیست؟ + سند
سرهنگ دوم «ُمردخای کِدار» عضو سازمان اطلاعات ارتش رژیم صهیونستی (آمان):
اکنون ایران را تکه تکه کنید!

این افسر پیشین آمان در میانه آشوب‌های پاییز ۱۴۰۱ نیز گفته بود که سقوط ایران دقیقاً همان چیزی است که به نفع بازی ماست. سرهنگ «کِدار» اینگونه اظهار نظر کرده بود: «چیزی به‌نام ملت ایران وجود ندارد. چیزی که هست، شهروندانی هستند که متعلق به قومیت‌های مختلفی هستند. اعراب هستند، بلوچ‌ها هستند، آذری‌ها هستند، کردها هستند، ترکمن‌ها هستند، مازندرانی‌ها هستند، کاسپین‌ها هستند، لرها، قشقایی‌ها و انواع گروه‌هایی که نه شما و نه دیگران هیچ چیز راجع به آن‌ها نشنیده‌اند. چیزی به نام ملت ایران وجود ندارد!»

دبکافایل رژیم صهیونیستی سال ۱۳۸۶ گزارش داد که کارشناسان آمریکا بر این باور بودند، شورش قومیتی در چهار گوشه کشور می‌تواند ایران را با فروپاشی احتمالی مواجه کند.

نشریه فارن پالیسی (Foreign policy) روز ۲۷ مهر ۱۴۰۱ پیرامون اغتشاشات نوشت: اقلیت‌های قومی ایران می‌توانند تأثیر بزرگی بر موفقیت اقداماتِ ضد [جمهوری اسلامی] داشته باشند. بسیاری از مهم ترین نقاط استراتژیک ایران در مناطقی قرار دارند که اقلیت‌های قومی در آن زندگی می‌کنند ... بندر استراتژیک چابهار ایران در منطقه بلوچستان قرار دارد.»

اشاره نویسنده آمریکایی به منطقه چابهار نشان از یک تمرکز فرامنطقه‌ای به این نقطه از کشور دارد. سیستان و بلوچستان دروازه اصلی کریدور «شمال - جنوب» است و در آینده‌ای نزدیک در شمار مهم‌ترین نقاط کشور از منظر اقتصادی خواهد شد. بندر چابهار دارای تعدادی ویژگی متمایز است که آن را از منظر داخلی و خارجی جذاب می‌کند. این بندر تنها بندر اقیانوسی ایران است.

آمریکا در سیستان و بلوچستان به دنبال چیست؟ + سند
گرای درگیری قومی از سوی «فارن پالیسی» برای اخلال در فعالیت نقاط راهبردی ایران
تاریخ: روز ۲۷ مهر ۱۴۰۱


کریدور شمال - جنوب می‌تواند منجر به رقابت چین و هند به عنوان دو ابرقدرت آینده اقتصاد جهان بر سر بهره‌برداری از جغرافیای راهبردی ایران جهت ترانزیت کالا و سرمایه‌گذاری در بنادر کشورمان از جمله چابهار شود. این کریدور تقریباً بدون رقیب است. از طرفی، پنج کشور محصور در خشکی آسیای مرکزی برای دستیابی به آب‌های آزاد به دنبال دسترسی به سواحل جنوبی سیستان و بلوچستان هستند.

نشریه دیپلمات (The Diplomat) می‌نویسد: «بندر چابهار یک نمونه مطالعاتی مهم در همکاری و رقابت بین‌المللی است: می‌تواند یک انقلاب تجاری در منطقه ایجاد کند، اما می‌تواند رقابت‌های منطقه‌ای را نیز تشدید کند.»

آمریکا در سیستان و بلوچستان به دنبال چیست؟ + سند


رقابت هند و چین از این جهت حائز تامل است که طبق برآورد PWC، چین و هند در سال ۱۴۲۸ بالاتر از آمریکا و در جایگاه اول و دوم اقتصاد جهان قرار خواهند گرفت. هند ۱۵% از مجموع تولید ناخالص داخلی (GDP) کل دنیا را به خود اختصاص خواهد داد. این یعنی اقتصاد هند به تنهایی بزرگتر از اقتصاد ۲۷ کشور اتحادیه اروپا خواهد شد.

دیدار برادران اهل سنت با رهبر انقلاب

با مرور شواهدات و مستندات عینی درباره طراحی‌های گسترده دشمنان برای اقدامات تجزیه طلبانه و اختلاف افکنی قومی-مذهبی خصوصا در شرق کشور، دلایل هشدارهای صریح رهبر انقلاب درباره هوشیاری در مقابل نقشه و توطئه‌های دشمن برای هدف گرفتن امنیت و وحدت ملی بیش از پیش نمایان می‌شود.

رهبر انقلاب دیروز در جریان دیدار هزاران نفر از مردم استان‌های «سیستان و بلوچستان» و «خراسان جنوبی» در تبیین نقشه آمریکا گفتند: «معلومات اطلاعاتی ما نشان می‌دهد دولت آمریکا مجموعه‌ای برای بحران‌سازی در کشورها از جمله ایران ایجاد کرده که مأموریت آن یافتن و تحریک نقاطی است که به نظر آنها می‌تواند باعث بحران شود. از نظر آنها، تفاوت‌ها و اختلاف‌های قومی و مذهبی و مسئله جنسیت و زن جزو نقاط بحران‌ساز در ایران است که می‌خواهند با تحریک آنها به کشور عزیز ما ضربه وارد کنند اما شتر در خواب بیند پنبه دانه!»

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
    0 0
    حالا ایشون یه چیزی گفتند شما دیگه اینقدر بزرگش نکنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس