قطارِ رهبر کره شمالی عازم روسیه شد

رسانه‌های کره جنوبی اعلام کردند قطاری که احتمالا حامل رهبر کره شمالی باشد، دقایقی پیش کره شمالی را به مقصد مسکو ترک کرده است.

به گزارش مشرق، وب‌سایت شبکه «ای‌بی‌سی‌نیوز» آمریکا به نقل از رسانه‌های کره جنوبی اعلام کرد که قطاری که احتمالا حامل «کیم‌ جونگ‌اون»، رهبر کره شمالی باشد، دقایقی پیش کره شمالی را به مقصد مسکو ترک کرده است.

هفته پیش رسانه‌های آمریکا به نقل از یک مقام ارشد کاخ سفید اعلام کردند که به زودی کیم جونگ اون در روسیه با «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه دیدار خواهد کرد. این مقام کاخ سفید که نامش اعلام نشده مدعی شده که رهبر کره شمالی به روسیه سفر خواهد کرد تا درباره تأمین تسلیحات مسکو گفتگو کند. نه پیونگ‌یانگ و نه کرملین این خبر رسانه‌های آمریکا را تاکنون تأیید نکرده‌اند.

از سوی دیگر شورای امنیت ملی آمریکا در گزارشی اعلام کرد که مذاکرات تسلیحاتی بین روسیه و کره شمالی به موقع در حال پیشرفت است. با این حال شورای امنیت ملی آمریکا اشاره‌ای به جزئیات این مذاکرات نکرده است.

انتشار خبر سفر احتمالی کیم جونگ اون رهبر کره شمالی به روسیه با انعکاس گسترده و طیف وسیع واکنش‌های رسمی و نیمه رسمی روبه رو شد؛ واکنش‌هایی که در جریان سازی رسانه‌های عمدتاً غربی شکل گرفته بود. (جزئیات بیشتر)

ولادیمیر پوتین روز شنبه در پیام تبریک خود به کیم جونگ اون به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد روز تاسیس جمهوری خلق کره تأکید کرد توسعه روابط دوجانبه روسیه و کره شمالی در همه جهات در راستای تضمین امنیت و ثبات شبه جزیره کره و شمال شرق آسیا است.

پیشتر نیز در ماه میلادی گذشته، آمریکا اعلام کرده بود که در صورت لزوم کره شمالی و روسیه را تحریم خواهد کرد. یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا پس از سفر وزیر دفاع روسیه به پیونگ یانگ اعلام کرد که ایالات متحده در خصوص اعمال تحریم‌ها علیه کره شمالی و روسیه در صورت لزوم تردید نخواهد کرد.

«متیو میلر»، سخنگوی این سازمان همچنین ادعا کرد که روابط نزدیک میان پیونگ یانگ و مسکو «دقیقا برای امنیت بین المللی مفید نبوده است!» وی در ادامه افزود: ما در گذشته تحریم‌هایی را علیه کره شمالی به دلیل فعالیت‌های مختلف اعمال کرده ایم.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی (KCNA) پیشتر گزارش داد که «کیم جونگ اون»، رهبر این کشور در پیونگ یانگ با یک هیئت نظامی روسیه به رهبری «سرگئی شویگو»، وزیر دفاع روسیه دیدار و گفتگو کرده است.

منابع کره شمالی گفتند که این دیدار به تعمیق بیشتر روابط بین روسیه و کره شمالی کمک خواهد کرد. در این دیدار همچنین وزیر دفاع روسیه پیام شخصی «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه را به «کیم جونگ اون» تحویل داد و رهبر کره شمالی از این پیام قدردانی کرد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    10 4
    ابر قدرت ما رو نگاه کن دست به دامن کی شده
    • IR ۰۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
      0 0
      کی میشه مردم دنیا از شر رژیم سفاک و آدمکش آمریکا راحت شن و تو آرامش و صلح و صفا زندگی کنن. هرجا جنایتی هست شک نکن که پشتش آمریکای کثافته.
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    6 9
    سلام و درود خداوند بر کیم جونگ اون پسر خلف کیم ایل سونگ.
    • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
      5 4
      خاک بر سرت. اخه نکبت اون خدا میشناسه که سلام خداوند رو میرسونی بهش 🤣🤣🤣
    • IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
      4 2
      اون خدارو نمیشناسه، خدا که اونو میشناسه
    • IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
      2 0
      اون که اصلا کمونیست بیخداست قبل حرف زدن فکر کنید😂
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    5 9
    تسلیت به ناتو و آمریکا و برخی غربگدایان داخلی🤣🤣🤣. الحمدالله
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    6 1
    کمک اصلی و موثر رو ایران به روسبه میکنه با دادن پهپاد که باعث برتری هوایی روسیه و صرفه جویی در استفاده از موشکهای کروز و همچنین سرکوب پدافند هوایی اوکراین شده،کره شمالی مهمات توپخانه رو تامین میکنه برای روسیه
    • IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
      3 3
      ایران و کره شمالی دو بال برای ابرقدرت نظامی یعنی روسیه هستن.
  • هاتف IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    4 1
    جریان غربگدا آشفته شدند.
  • روجا IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    1 0
    الان اصلاح طلبان منفور به نیابت از ارباب یانکی شان آمریکای جنایتکار از سفر کیم جونگ اون به روسیه مثل سگ هارو مثل کفتار زوزه می کشند فردا در اعتماد/ هم میهن / شرق و...این زوزه های مکتوب شده را ببینید و بخوانید‌!
  • IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    0 0
    سفر بی خطر
  • IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    0 0
    و جالب اینکه از دو هفته قبل رسانه های غربی و کره جنوبی اعلام و رسانه ای کردن !! عدو شود سبب خیر و دوست و رسانه اگر خدا خواهد !! خخخخخخخ
  • US ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
    0 0
    وظیفه تک تک شما روسگدایان وطنی به عنوان خادمین کاخ کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است در نبود پریگوژین رهبر واگنر به جبهه های جنگ اوکراین و روسیه بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید و به درک واصل شوید که اگر خدای نخواسته شکستی برای روسیه در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس