کد خبر 1525089
تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۶
کشته شدن بیش از 100 تروریست در ادلب سوریه

وزارت دفاع سوریه خبر داد که با همکاری نیروهای هوافضای روسیه، ارتش سوریه موفق شده است عملیاتهای موفقی در ادلب انجام دهد که در پی آن، بیش از صد تروریست کشته شدند.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع سوریه روز شنبه خبر داد که نیروهای ارتش این کشور با همکاری نیروهای هوافضای روسیه در جنوب استان ادلب (شمال سوریه) عملیات گسترده‌ای علیه تروریستها انجام داده‌اند.

روزنامه الوطن به نقل از وزارت دفاع سوریه گزارش داد، در راستای ادامه حملات گروههای تروریستی -تحت حمایت کشورهای منطقه‌ای و بین‌المللی- به روستاها، شهرها و مواضع ارتش سوریه در استانهای ادلب و حماه ، طی چند روز عملیاتهای زیادی در این مناطق صورت گرفت.

این نهاد سوری خبر داد، نیروهای مسلح سوریه پس عملیاتهای شناسایی و رصد مستمر مواضع تروریستها، مواضع و مقرهای تروریستها را هدف قرار دادند که در جریان آن، چندین انبار مهمات و سلاح منهدم شد.

وزارت دفاع سوریه همچنین گفت که در جریان این عملیات، علاوه بر انهدام سکوهای پرتاب راکت و تجهیزات نظامی تروریستها، ۱۱۱ تروریست از جمله چند سرکرده کشته شدند که بیشتر آنان وابسته به گروههای تروریستی انصار التوحید و القاعده بودند. در این عملیات بیش از هشتاد تروریست هم زخمی شدند.

نیروهای ارتش سوریه چهارم شهریور ماه جاری در محورهای جنوبی استان ادلب با عناصر گروه تروریستی القاعده درگیر شدند.این درگیریها در محور شهرک «الملاجه» واقع در جبل الزوایه (جنوب ادلب) بود.

منابع محلی خبر دادند که تروریستها همچنین به شهرک الفطیره حمله کردند. تروریستهای احرار الشام هم در محور شهرک «حزارین» در جنوب ادلب به مواضع ارتش سوریه حمله کردند که با ایستادگی نیروهای سوری، مجبور به عقب‌نشینی شدند.

ارتش سوریه همچنین در الفطیره و «سفوهن» به مسیرهای امدادرسانی تروریستها حمله کردند. در الملاجه و حزارین اما درگیریها به صورت پراکنده در جریان است. ارتش سوریه هم عملیات گسترده پاکسازی را در این مناطق آغاز کرده است.

چند روز پیش، مرکز مصالحه روسیه خبر داد که در جریان حملات هوایی به مقرهای تروریستهای تحریر الشام در یکی از روستاهای ادلب، ۱۷ تروریست کشته شدند. این مرکز از تروریستها خواست که از بمباران مواضع ارتش سوریه و زیرساختی شهری دست بردارند.

وزارت دفاع سوریه هم هفتم تیر ماه در بیانیه‌ای از پاسخ به حملات گروه‌های تروریستی علیه غیرنظامیان در حومه «حماة» خبر داد. تروریست‌های «جبهه النصره»، صبح همان روز شهرک «جورین» در حومه «حماه» سوریه را هدف خمپاره قرار دادند و بلافاصله پرواز جنگنده‌ها و هواپیماهای شناسایی بر فراز ادلب و حومه آن و حومه شمالی حلب آغاز شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    0 0
    بزنید لت و پار کنید همه دیگه رو تروریست ها
  • علی GB ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    0 0
    باور ندارم به خدا
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    0 0
    عالی
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    0 0
    بسیار عالی . مراکز تجمعی و تسلیحاتی را همچنان باید مورد هدف قرار داد . مدتی در اردوگاه های خود تحت حمایت کشورهای مشخص پروار شدند حالا بدستور سر از لونه های خود در آورده اند بتصور خود غلطی انجام دهند . اگر روسیه و ترکیه درخواست نکرده و مانع نمیشدند . اجازه حضور و تجمع همه در ادلب و حتی آمریکا در شمال داده نمیشد و کار یکسره شده بود و سوریه بطور کامل پاکسازی میشد
  • IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    0 0
    الباقی تروریست‌های را خداوند یکجا خواهد کشت. اگر خدا را یاری کنید خدا هم شمارا یاری خواهد کرد.
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    0 0
    قدرت برتر هوایی در منطقه ایرانه،پیروزی های ارتش سوریه به لطف توان برتری هوایی اش که نتیجه بکارگیری پهپاد ایرانی ست حاصل شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس