1

رصد هواپیماهای باری از مقصد مناطق اشغالی نیز حکایت از جابجایی تسلیحات به نقاط مختلف جمهوری آذربایجان دارد.

سرویس سیاست مشرق- تحولات در منطقه قفقاز یکبار دیگر در کانون توجه ها قرار گرفته است. علت اصلی این امر را باید در مجموعه ای از رویدادهای سیاسی و تحرکات نظامی در منطقه جست. تحولات منطقه قفقاز به نحوی پیش می رود که احتمال وقوع رویدادهای مهم نظیر شکل گیری جنگ یا حتی اشغال مناطق جنوبی ارمنستان مطرح است.

ارمنستان با سرعت زیاد در حال فاصله گرفتن از روسیه و تبدیل شدن به کشوری در مدار غرب است. اظهارات پاشینیان در مورد اشتباه بودن اعتماد به یک کشور در خصوص مسائل امنیتی و نظامی که عملا اشاره به روسیه داشت، مبین چنین نکته است. در کنار آن برگزاری رزمایش ۱۰ روزه با آمریکا، تحرک دیگری از سوی ایروان محسوب می شود که به شدت موجب نگرانی مسکو شده است. همچنین حضور آنا آکوپیان همسر نخست وزیر ارمنستان در اوکراین و بازدید از نمایشگاه یادبود کودکان کشته شده در نتیجه مداخله نظامی روسیه نیز پیامی واضح برای مسکو داشت.

از سوی دیگر جمهوری آذربایجان به فشارهای سیاسی و نظامی خود سرعت قابل توجهی بخشیده است. در حوزه سیاسی، جیحون بایراموف وزیر امورخارجه آذربایجان تاکید کرده که «اگر ارمنستان به رویکرد غیرسازنده خود در پروژه کریدور زنگزور ادامه دهد، باکو برنامه "ب" برای افتتاح این کریدور دارد. آذربایجان با داشتن طرح "ب" به فعالیت خود در این مسیر ادامه خواهد داد، برای ما این پروژه حتی بدون مشارکت ارمنستان اجرا می شود اما در این صورت به سادگی از لیست ذینفعان خارج می شود.» اظهارات وزیر امور خارجه باکو عملا به مثابه تهدید محسوب می شود که اگر ایروان راه حل سیاسی را نپذیرد، گزینه نظامی روی میز است.

در حوزه نظامی نیز شواهد زیادی وجود دارد که جمهوری آذربایجان در حال تشدید آمادگی رزمی خود در منطقه است. در روزهای اخیر موارد زیادی از فیلم های ویدئویی مربوط به جابجایی یگان های نظامی و تسلیحات و تجهیزات ارتش آذربایجان و بسیج نیروها و آمادگی رزمی آنها منتشر شده است. اکثر گزارش‌ها از فعالیت شدید نیروی هوایی باکو برای جابه‌جایی ادوات و نیروهای پیاده نظام در مرز ارمنستان حکایت دارد.

همچنین رصد هواپیماهای باری از مقصد مناطق اشغالی نیز حکایت از جابجایی تسلیحات به نقاط مختلف جمهوری آذربایجان دارد. در عرض ۳ هفته، ۴ پرواز ترابری توسط ایلیوشین IL-۷۶TD خطوط هوایی راه ابریشم با رجیستری ۴K-AZ۴۰ جمهوری آذربایجان به مقصد اسرائیل صورت گرفته است، خطوط هوایی راه ابریشم در زمان جنگ دوم قره‌باغ نیز اصلی‌ترین خط لجستیک هوایی باکو جهت تأمین تسلیحات از اسرائیل بود. دو پرواز در روزهای ۱۵ و ۲۹ ماه آگوست و دو پرواز دیگر در روزهای ۱ و ۲ ماه سپتامبر(چند روز پیش و همزمان با آغاز تحرکات ارتش باکو) صورت گرفته است، مقصد هر ۴ پرواز پایگاه هوایی عوودا اسرائیل در ۶۰ کیلومتری شهر ایلات بوده است.

عبور از خط قرمز ایران در منطقه قره‌باغ چه تبعاتی برای باکو دارد؟ / ردپای پنهان ناتو با هدایت انگلیسی‌ها در استان سیونیک+ نقشه‌های میدانی

نکته قابل تامل، افزایش توان رزمی باکو، هم در سرزمین اصلی و هم در نخجوان است. نیروهای نظامی باکو از سمت شرق در زنگیلان مواضع خود را مستحکم کرده اند و از سمت غرب در نخجوان دست به تحرکات زیادی زده اند. این آرایش نیرو نشان می دهد که احتمال حمله به جنوب ارمنستان از دو سوی شرقی و غربی کاملا وجود دارد. در عین حال نیروهای نظامی جمهوری آذربایجان در گنجه نیز به شدت تقویت شده اند که خود می تواند زمینه برای حمله اجتمالی به ایروان را فراهم کند.

از سوی دیگر روسیه به شدت از تحولات منطقه و حرکت باکو و ایروان به سمت غرب ناراضی است اما ظاهرا با توجه به درگیری در جنگ اوکراین فاقد ابزارهای موثر برای ایفای نقش در منطقه است. به نظر می رسد تنها راهکار مسکو برای حفظ شرایط موجود، ورود به چالش های منطقه از طریق سازمان پیمان امنیت جمعی باشد. چنانکه اخیرا ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با توجه به وجود تلفات ارمنستان در جریان تنش چند روز پیش در مرز آذربایجان و ارمنستان بر عدم تاثیرگذاری ناظران اتحادیه اروپا تاکید کرده بود. همچنین وی اعلام کرد که «طرف روسی فکر می کند که استقرار ماموریت سازمان پیمان امنیت جمعی در مرز می تواند با کمک روسیه از تشدید تنش جلوگیری کند.»

در حوزه تحولات میدانی، باکو از حدود ۹ ماه پیش تنها مسیر دسترسی ارمنستان به قره‌باغ یعنی کریدور لاچین را مسدود کرده است. این امر موجب شده که مردم این منطقه در شرایط نامساعدی از حیث دسترسی به مواد غذایی و امکانات درمانی و بهداشتی قرار گیرند. همچنین فشار باکو موجب شده که دولت پاشینیان به صورت تلویحی، تعلق قره‌باغ به جمهوری آذربایجان را بپذیرد. با این حال هنور درباره سرنوشت ساکنان این منطقه که همگی ارمنی هستند، هیچ توافقی وجود ندارد. در هفته گذشته، جمعی از مسدولان بلندپایه قره‌باغ از جمله رئیس جمهور ناگزیر به استعفا شدند. این استعفا را به دو صورت می توان ارزیابی کرد:

نخست آنکه مسئولان قره‌باغ که همگی از نزدیکان پاشینیان بودند، به دلیل پیشبرد طرح توافق صلح وی با باکو از سمت های خود استعفا داده اند تا شرایط برای انتقال ساده تر قدرت به آذری ها در قره‌باغ فراهم شود.

دوم آنکه مسئولان قره‌باغ از شرایط موجود و گفتگوهای پاشینیان با باکو ناراضی هستند و به دلیل نمایش مخالفت خود با نخست وزیر ارمنستان، از سمت های خود استعفا داده اند.

اگر چه نباید فشارهای مردمی در قره‌باغ و ارمنستان برای استعفای این افراد را نادیده گرفت اما جدا از آنکه کدام گزینه به واقعیت نزدیکتر باشد، استعفای مقامات این منطقه شرایط جدیدی پدید آورده که می تواند بیش از پیش زمینه را برای تسلط باکو فراهم کند.

در حال حاضر جمهوری آذربایجان چند هدف را از تشدید فشارهای سیاسی و نظامی دنبال می کند:

۱. از طریق تحرکات نظامی، ایروان را ناگزیر به پذیرش شرایط خود کند.

۲. به منظور تصرف کامل قره‌باغ ، به این منطقه لشگرکشی کند.

۳. با هدف ایجاد کریدور جعلی زنگزور به اشغال جنوب ارمنستان بپردازد.

با توجه به انکه باکو از حیث نظامی در موقعیت برتری قرار دارد و همچنین از حمایت بازیگران مختلف در منطقه و غرب نظیر ترکیه، اسرائیل، انگلیس، ناتو و لابی های یهود برخوردار است، اگر واکنش جدی از سوی ایران یا روسیه صورت نگیرد، به احتمال زیاد به یک یا هر سه هدف خود دست می یابد. البته این گزینه نیز با احتمال قوی مواجه است که پاشینیان با بهانه جلوگیری از وقوع جنگ، امتیازات خواسته شده باکو را اعطا کند. این امر به خصوص درباره منطقه قره‌باغ با احتمال بیشتری مواجه است.

عبور از خط قرمز ایران در منطقه قره‌باغ چه تبعاتی برای باکو دارد؟ / ردپای پنهان ناتو با هدایت انگلیسی‌ها در استان سیونیک+ نقشه‌های میدانی

در این بین ممکن است ارتش ترکیه با ارسال نیرو به نخجوان سعی کند به عملیات آینده باکو کمک کند. همچنین این احتمال وجود دارد که برای جلوگیری از دسترسی سریع زمینی ایران جهت جلوگیری از اشغال استان سیونیک، باکو و آنکارا استان شمالی آن یعنی استان وایوتس‌جور را برای عملیات انتخاب کنند تا با دوری از مرزهای ایران، حساسیت تهران را برنیانگیزند.

سفر اخیر هاکان فیدان به تهران که با هدف ارزیابی آخرین مواضع تهران در خصوص مسائل منطقه ای به خصوص قفقاز صورت گرفت، حائز اهمیت بود. اگر چه ایران به صراحت در عرصه سیاسی از خطوط قرمز طراحی شده توسط مقام معظم رهبری در مورد تغییرناپذیری مرزهای زئوپلیتیکی منطقه سخن گفت اما ظاهرا باید پیامی جدی تر در عرصه نظامی به باکو، آنکارا و تل آویو ارسال شود. به خصوص که در پشت پرده، همچنان رد پای پنهان ناتو با هدایتگری انگلیس کاملا مشهود است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 307
  • در انتظار بررسی: 29
  • غیر قابل انتشار: 52
  • علی از تبریز IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    مسئله خیلی ساده است ارمنستان باید دو شرط زیر را بر اساس حقوق بین الملل قبول کند اون موقع جنگ نخواهد شد 1- بر اساس حقوق بین الملل قره باغ جزء تمامیت ارضی آذربایجان می باشد باید ارمنستان نیروهایش را از اونجا خارج کند 2- بر اساس توافقنامه 10 نوامبر 2020 ارمنستان باید راههای مواصلاتی بین آذربایجان و نخجوان را از طریق زنگه زور(استان سیونیک ارمنستان)باز کند
    • میثم IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      ما هم به شما پانترک ها می گوییم. فهمیدنش خیلی ساده است. اگر فکر می کنید. ایران وایمیسته نگاه کنه. که کریدر جعلی زنگزور درست کنید. و به اسم این کریدر ارتباط زمینی ایران با اروپا قطع کنید. و پای ناتو رو لب مرز ایران باز کنید. بزرگترین حماقت عمرتون رو مرتکب می شید.
    • US ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      76 20
      این همه سال راه مواصلاتی نخجوان به استان آران جمهوری جعلی آذربایجان از طریق ایران بوده چطور از سمت ایران نمی‌آید بروید و میخواهید مسیر مرزی ایران مسدود کنید ؟
    • AE ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      46 19
      بعد این سادگی را خودت به تنهایی کشف کردی؟!!! خواب دیدی خیر باشه
    • IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      10 5
      پسرقضیه پیچیده ترازاین حرفهای ساده لوحانه شماست .پازل تعریف شده درتغییر مرزهای بین المللی توسط ترکیه وجمهوری آذربایجات وعقبه آنان برای قفقاز جزخونریزی پیامد دیگری ندارد صدام درزمان انقلاب وجمهوری اسلامی نوپا وضعیت را با پشتیبانی لجستیک دهها کشوراروپاوغربی ومنطقه مناسب دید اما دیدید که به چه سرنوشتی دچار شد .ما به سرزمین مسلمین ارزش بسیاری قائل هستیم
    • حمیدرضا IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      15 8
      یوووخ بابا.
    • IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      6 3
      فعلا که همینطوری داره پیش میره.
    • هادی IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      49 25
      پانترک عزیز بهتره خفه شی
    • حسین IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      23 7
      از کی تا حالا تجاوز به خاک کشور حقوق بین الملل شده؟
    • IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      25 12
      زنگه گور از طریق خاک و پرچم ایران باز است. میتوانید رد شوید ولی اگر فکر اشتباهی کردید گورتان همانجا کندید
    • IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      11 9
      امروز رسانه های بین المللی تصویر اردوغان را در اجلاس گروه 20 پوشش دادند به شدت مضطرب بود به نظر می رسد شدبداًً منتظر بازگشت به ترکیه و آغاز جنگ تجاوزکارانه با علیف جنایتکار است. عمر هر دوی آن ها به پایان نزدیک می شود.
    • اذری IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      42 13
      بله آقای علی آقا خیلی ساده تر از آن چیزی که تو گفتی. نخجوان برای ایران است و باید به ایران برگردد و الهام و اردوغ خفه خون بگیرند و سر جایشان بنشیند و بعد اینکه باید بفهمی ما آذری هستیم نه هم نژاد با ترکیه جنگ چالدران را فراموش نکردی که بین آذری های ایران. با ترکان عثمانی را و منافع وطن ما ایران بر همه چیز ارجح هست
    • IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      16 40
      عزیزم ارمنستان نشون داده که به جزء زور و مشت آهنین هیچ‌چیزی دیگه ای نمی‌فهمه. باید کشته و تلفات بدن و تحقیر بشن تا از قوانین بین‌المللی تمکین کنن
    • IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      29 11
      طبق قوانین بین الملل طبق سند تسلیم حاکم لیدیه که اولین سند مالکیت شهر استانبول است. شهر استانبول به ایرانیان تعلق دارد.
    • IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      39 15
      ما ترک و اذری و ارمنی سرمون نمیشه ،فقط منافع ایران سرمون میشه و خلاص این به اربابان صهیونیست هم بگو
    • IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      25 9
      ایران اینجا هم چوب بی درایتی و بی کفایتی دولت سازندگی!! را دارد می خورد. کار دست کاردان نباشد همین میشود نخجوان به ایران برمیگشت اوضاع اینطور نبود
    • IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      15 6
      اسراییل مرده اون زمان
    • IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      13 5
      طبق قوانین بین الملل طبق سند تسلیم حاکم لیدیه به ایرانیان که اولین سند مالکیت شهر استانبول است. شهر استانبول به ایرانیان تعلق دارد.
    • IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      21 9
      مسئله خیلی ساده است همه تون جمع شید زور تون به ایران نمیرسه
    • IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      23 10
      مسئله خیلی ساده است همه تون جمع شید زور تون به ایران نمیرسه
    • یاشاسین اردبیل IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      28 12
      گوش کن علی از تبریز، ساده تر از این که گفتی اینه که الهام علیف گول شعارها و وعده های اردوغان و دسیسه های اسراییلی ها را خورده و داره به همه آذری های خیانت میکنهه به نفع کسانی که هیچ ربطی به ما آذریها ها ندارند. دالان تورانی و این مزخرفات کشکه و ترکیه و اسراییل دارن جمهوری آذربایجانو میبلعن برای خودشون. الان در خود باکو مخالفان علیف زیادن و همه شون حرف اینه که علیف داره فرهنگ و هویت اذری ها را نابود میکنه و گره میزنه به اقوامی که ربطی به اذری اصیل با ان فرهنگ و تاریخ غنی ندارند.
    • IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      42 12
      قدیمی ترین حقوق بین المللی، حق مالکیت ایرانیان بر کل خاورمیانه و مصر و یونان است. ایران اولین کشور جهان است.
    • DE ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      18 6
      به نظرم ایران جهت سرنگونی علی‌اف بدون متوسل شدن به گزینه های نظامی زیاد از حد مماشات کرده و بهش فرصت داده. یه چیزی مثل مماشات با کردهای استان کردستان عراق
    • فردین FR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      34 14
      پان مغول متوهم!
    • محمد IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      2 3
      فقط گِد
    • IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      20 9
      مسئله خیلی ساده است پایان علی اف و پایان توهم زنگه زور ....و ایران ابرقدرت یکپارچه ...
    • DE ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      18 4
      شما ماست خوردی چرت و پرت میگی مسئله خیلی ساده است تا زمانی که رهبر عزیزم خامنه ایی عزیز میگه در مرزها تغییر را نمیپزیریم آذربایجان و ارمنستان باید از ایران اطاعت کنند
    • DE ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      13 3
      شما ماست خوردی چرت و پرت میگی مسئله خیلی ساده است تا زمانی که رهبر عزیزم خامنه ایی عزیز میگه در مرزها تغییر را نمیپزیریم آذربایجان و ارمنستان باید از ایران اطاعت کنند
    • IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
      6 0
      حتما باید ارمنستان سمت غرب غش میکرد سنسور هاتون حساس شه یا نه گفتین کج دار و....با آذربایجان هم باشین اسرائیل اذیت نکنه فرقی نداره اسرائیل و آذربایجان و ترکیه کارشونو میکنن چه مماشات کنین و برادر برادر بگین چه نگین
    • US ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
      17 7
      پان ترکیسم خایین اصلا کشوری به نام آذربایجان وجود ندارد. اگر علیف عروسک دست آموز بیگانگان خطای مرتکب شودآن موقع دودمان علیف وپان ترکیسم ها ویران میگردد واذربایجان شمالی نیز به اغوش وطن اصلی باز میگردد
    • تبریزلی IR ۰۶:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
      15 7
      به عنوان بیر تبریزلی نظر احمقانتون را برای خود نگه دارید یاشاسین ایران
    • قهرمان IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
      3 4
      کدام شرط همه اینها به علت بی غیرتی قاجار از وطن جدا شدن
    • امیر IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
      1 2
      خب شما ایرانی نیستی
    • IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
      6 4
      اقدام آذربایجان برای اتصال نخجوان به باکو فرصت تاریخی برای بازگرداندن آذربایجان و نخجوان به ایران فراهم می کند. بر اساس معاهده های تاریخی آذربایجان و نخجوان به ایران تعلق دارند و در غیاب اقدام قانونی باکو در بازگرداندن حقوق حقه ایران باید در فرصت مقتضی اقدام به الحاق اراضی جدا شده در سرتاسر منطقه تحت اشغال باکو کرد.
    • IR ۰۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
      1 1
      خائن چقدر نزدیک شدن
    • ایمان IR ۰۶:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
      0 2
      حرف نزنی یا نظر ندی نمیکنم لالی مردک
    • اسی IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
      3 1
      آفرین علی.
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    این تحولات و خط توطئه به علت ریاست جمهوری مجدد اردوغانه وگرنه علیف و باکو نه توانایی نظامیش را دارند و نه جرئتش رو ... در اصل این ترکیه اردوغانیست که در آنجا می جنگد...این نبرد دیر و زود دارد اما وقوع آن حتمی ست و در نهایت به نابودی خط پان طرکیسم در محور قففاز و تجزیه طرکیه خواهد انجامید
    • پدی ازپیج همسایه IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      29 13
      الهام دماغ پشتش به ترکیه و اسراییل گرمه. از همزمانی اعتراضات و تحریم و و عدم مشروعیت بین المللی و داخلی و ضعیف شدن پیشی منطقه هم داره استفاده میکنه.البته حالیش نیست
    • اذربایجان IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      8 23
      اونا می خوان خاک خودشنو بگیرند
    • مراد خان IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      6 9
      خخخخخ پس باید مغولستان و مقدونیه هم بیان کل ایران رو ضمیمه خاکشون کنن چون جز کوچکی از فتوحات چنگیز و اسکندر بود
    • مقدس IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
      11 4
      مسائل مربوط به منطقه قفقاز جنوبى اصلا هيچ ارتباطى به حكومت تركيه منافق صفت رذل جنايتكار ندارد . تركيه گرسنه براى فرار از ورشكستگى و تجزيه احتمالى بدنبال آتش افروزى در كل منطقه از جمله قفقاز ميباشد , حاكم بى سروپاى متوهم جمهورى جعلى باكو با طرح واهى و خيالى دالان زنگه زور هم در حال تنفس مصنوعى حكومت متزلزل خودش هست و هم اينكه بتواند از ايران و روسيه باجگيرى نمايد .
    • فرخ۰۹۱ فرخ IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
      10 6
      یاشاسین تورک میلتی
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    40 63
    درود بر پوتین
    • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      23 47
      درود بر جمهوری اسلامی❤ درود بر پوتین❤ درود بر چین ❤
    • IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      13 9
      همین جناب پوتین دست پاشینیان را در پوست گردو گذاشت. باز هم میگید پوتین؟
    • IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
      5 3
      جوجه فکاهی شما جرات ندارید بگید هواپیمارفته بوده کریمه،
    • عمیر IR ۰۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
      9 7
      زنده باد اوکراین
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    58 17
    اگر قانون جنگل حاکم است ایران هم باید استان سیونک را اشغال کند تا زمانی که ترکیه از استان شمالی تر آن عقب نشینی نکند در آنجا بمانند و از ترکیه بخواهند که مرز بین المللی ایران را ترک کنند
    • IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      32 39
      جراتش رو نداری وگرنه تا حالا اشغال شده بود
    • IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      8 2
      چرا سیونیک . کلش سر جمع چند ؟
    • IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      11 3
      کم کم وقت بازگشت استان های شروان (جمهوری قلابی آذربایجان) و ارمنستان و استان لیدیه هخامنشی (تورچیه! فعلی) به سرزمین مادری نزدیک می شود.
    • IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      18 5
      نخجوان عزیز به ایران بر میگردد
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    54 1
    قطعا هدف باکو از لشگرکشی اخیر تصرف کل خاک قره باغ و بدنبال اون متصل کردنش به نخجوانه . شکی در این موضوع نیست . ترکیه هم بهمراه رژیم صهیونیستی کاملا پشتیبانش هستن
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    43 12
    ابله منافق بورسی فوری بیا و اینجا هم حرف مفت بزن و از ترکیه ورشکسته منافق دفاع و تعریف کن
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    36 12
    ارتش ایران وارد ارمنستان میشود ؟!
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    32 9
    ارتش ایران وارد ارمنستان میشود ؟!
  • اسماعیل US ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    22 58
    اگر در غرب انگشت مسلمانی بشکند ودر شرق مسلمان دیگری ناراحت نشود باید به ایمان این مسلمان شک کرد
    • IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      95 23
      حکومت باکو مسلمان نیست حکومت صهیونیستی است
    • IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      72 20
      امثال علی اف دهها سال است از مسلمانی دور شده اند ، بلکه از ابتدا هم نزدیک نبوده اند ، ارمنی ها متحد و مورد اعتماد ما هستند ، مسلمان نما هم نیستند مثل باکویی ها
    • IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      10 14
      چه ربطی به علیف داره؟! مردم آذربایجان که مسلمان هستند.
    • صبا IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      10 6
      اگر مردم باکو مسلمان واقعی هستند پس بفرمایید و این حکومت صهیونیست طلب خاله علیف را همانطوری که ما خانواده ملعون پهلوی را ریختیم بیرون، بریزن بیرون و مسلمانیشون را ثابت کنن
    • IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      7 3
      فتنه آذربایجان از علائم ظهور هست الهام نوچه صهیونیستها هم باعث فتنه است این در روایات امامان معصوم اومده اگر مسلمانی شیعیان آذربایجان باید از فتنه های حکومت فاسدشون دوری کنند و در خانه بنشینند تا وقتی که به یاری ایران شیعه یاری کننده امام زمان عج برای نابودی مزدوران صهیونیسم بشتابند.
    • NL ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      14 4
      بله مردم آذربایجان مسلمان هستن مثل مردم عراق ولی دلیل نشد در برابر زیاده خواهی صدام کوتاه بیاییم
    • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
      0 0
      خطاب به صبا IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸ اگه مسلمان بودی
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    59 15
    این الهام علیف به احتمال زیاد سال های پایانی ریاست جمهوری دیکتاتوری اش هست :)
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    64 5
    واقعا خاک بر سر پاشینیان بی عرضه. پاشینیان یکیه مثل همه ایرانی هایی که با موشک و پهپاد و حضور منطقه ای مخالف هستند.
    • IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      6 2
      داداش اگر دراختیارداشتم خونه ات را روی سرت خراب میکردم .تسلیحات روز دنیا برای ما ازاقتصاد مهمتره وقتی پای امنیت بمیان است .
  • ساسان IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    70 10
    اتاق فکر عثمانی گویا حساب همه چی رو کرده و حساب ویژه ای باز کرده روی شعله ور شدن اغتشاشات در اواسط شهریور ، وای بحال کشوری که مردمش با اغتشاش جاده صاف کنن بشن برای بیگانه و از بین رفتن منافع ملی
    • محسن IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      3 3
      زدی به هدف.من فکر میکنم زمان حمله25شهریور باشه
  • ایرانی IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    52 8
    با سلام اینها همه توطئه برای گسترش ناتو است بهتر است ایران هم زودتر استان جنوبی هم مرز مارا اشغال کند
  • شهروند IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    34 4
    سلام علیکم ، چقدر نقشه نخجوان ، شبیه به نقشه ، ایران می باشد ...
    • IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      2 2
      علیکم السلام، نه خیر، خداحافظ
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    51 1
    دنیا فقط حرف زور رو میفهمه
  • عمیر IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    43 16
    خیالتون راحت ، احمقای باکویی هیچ غلطی نمیتونن بکنن ایران پشت ارمنستانه و نمیزاره قره باغ بدست اذربایجان بیفته
    • IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      3 4
      اشتباه نکنید اگر درمنطقه قفقاز جنگ بشود انتهایش ناپیدا میشه
    • IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      9 4
      اولا ادب داشته باش که اگه بی‌ادبی کنی از تو خیلی قهارتر هستیم، ثانیا یکم اخبار بخون حالیت بشه چی به چیه، قره‌باغ خیلی وقته برگشته به آذربایجان، فقط یک خورده تمیز کاری و ضدعفونی لازم هست که داره انجام می‌شه
  • محمد IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    80 2
    وَمَكَروا وَمَكَرَ اللَّهُ ۖ وَاللَّهُ خَيرُ الماكِرينَ
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    46 6
    بر پدر انگلیس و صهیونیست لعنت
    • محمدهادی IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      41 5
      پدر ندارن گور به گور شده ها،اینا قوم بی پدر مادرن
  • علی IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    45 0
    جمهوری اسلامی در مواجهه با راهبرد آذربایجان پس از آزاد سازی اراضی تحت اشغال خود ، دچار اشتباه محاسباتی شد
  • آراز IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    17 53
    کریدور زنگه زور کجا جعلی هست .جدا افتادن نخجوان از آذربایجان حاکی از آن است ک ارمنستان توسط روسیه مابین نخجوان وآذربایجان را اشغال کرده اند واین باعث جدایی این مناطق از هم شدن . 8
    • کریم IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      21 12
      البته خود آذربایجان هم توسط شوروی از ایران جدا شده! حالا که قراره برگردیم به مرزهای قدیمی، پس آذربایجان رو پس بدن به ایران
    • IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      10 4
      کلهم کشور باکو جعلی است و استالین اسم استان آذربایجان رو این کشور گذاشت.
  • مهدی IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    66 6
    چنین جنگی در شمال ایران و بودن اسرائیل در آن می‌تواند و باید بهانه به دست ایران دهد برای بازپس گیری سرزمین‌های از دست داده.
    • کیوان IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      5 0
      خیالت راحت
  • باربد IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    56 17
    تا دیر نشده به ارمنستان پهپادشاهد و موشک بدین تا این مزدورای اسرائیل رو ادب کنن
    • بهزاد FR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      15 56
      به کافر حربی اسلحه بدید مهدور الدم هستید.
    • داود DE ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      42 5
      از کی تا بحال الهام علی پوف مسلمان شده ، ایشون اصلأ دینی ندار ، لائیک مثل مرد هزار چهره ترکیه است. برین ببینید چه بلاهایی سر مسلمانان داخلی درآورده..
    • IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      20 31
      اگه به مزدور اسرائیل اسلحه بدیم منافق هستیم. قره باغ خاک رژیم صهیونیستی شده.
    • ببر مازندران IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      11 3
      نصرانی بهتر از شیعیان اسرائیلی
    • احمد IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      13 5
      اقای بهزاد مردم ارمنستان و دولتش بسیار خداپرست تر از علی اف هستن
  • BE ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    31 7
    در جنگ قره‌باغ ترکیه و اسرائیل که از متحدین آذربایجان بودند از هیچ گونه کمکی دریغ نکردند اما ایران و روسیه که از متحدین ارمنستان بودند فقط حرف زدند و عملا هیچ کمکی به ارمنستان نکردند بنابراین ارمنی ها ناچار شده اند از آمریکا کمک بخواهند. انعقاد یک پیمان نظامی بین ایران و ارمنستان هم مرزهای ایران را محافظت خواهد کرد و هم ارمنستان را از غرب دور خواهد کرد.
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    2 0
    با این روند پاشینیان مطمئنا عامل جنگ اتمی خواهد بود و البته همه ارمنستان پاشینیان نیست! و نظرات سیاسی بسیار متکثر هست
  • علی IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    17 55
    ایران به نفع اش نیست ماجراجویی کند
    • IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      44 8
      بیا پایین بابا سرمون درد گرفته مگه علی اف و اردوغانت سگ کی هستن که ایرانو تهدید میکنی بشین سر جات
    • باربد IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      12 6
      اون که حلب و قصیر بود پس گرفتیم آرتساخ که بغل گوشمونه
  • FI ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    48 5
    آذربایجان شتاب داره به خاک ایران برگرده
    • IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      4 5
      تا کم سرهایی مثل تو وجود داره این کشور درست نمیشه
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    34 5
    باید بجنگیم
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    57 4
    آذربایجان در حالت بحرانی هست. یه جرقه کافیه برای تغییر الهام علی‌اف. کودتا یا انقلاب. مردمش ضدصهیونیستی اند.
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    10 16
    بنظر من کشورمان ایران باید با جمهوری آذربایجان وارد مذاکره بشه و یک توافق مکتوب الزام آور بین اامللی وبطور ابدی؛ منعقد بکنه که ایران در هر صورت حق استفاده وعبور ومرور از این گذرگاه را به سمت اروپا داشته باشه وحتی برای ایران هزینه ناچیزی هم داشته باشه باز اقدام کنه؛
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    32 3
    اونای که ایران صد برابر بدتر از سوریه میخوان غرق در ویرانی و جنگ داخلی و کشت و کشتار باز برنامه دارن برای ایران مظلوم
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    16 5
    تهش چی؟ ایران داره مماشات میکنه هی میگه کشور دوست و برادر ترکیه و جمهوری باکو روسیه که خائنه باید الان ایران لشکرشو ببره تو ارمنستان به بهانه محافظت از جاده ترانزیتش و از تونور طرفداران داخل نخجوان رو تا دندون مسلح کنه که اگر خبری شد نخجوان رو الحاق به خاک مادریش کنه تا وی مماشات
    • IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      7 1
      دقیقا بهترین راه همینه. این وحشی‌ها بویی از برادری و انسانیت نبردن
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    28 4
    ایران بایدبه تعدادبالاترازبیست۲۰ماهواره تجسسی ونظامی بادقت تصویر۱۰ده برابرقدرتمندترازماهواره خیام دربرنامه طراحی وتولیددرارتفاع ایندفعه۲۰۰۰ دوهزارکیلومترازسطح زمین داشته باشه یعنی دقت تصویربرداری۱۰ده سانتیمتری ازارتفاع دوهزارکیلومتر ازسطح زمین برای پایش نقل و انتقالات اطراف مرز
  • DE ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    77 9
    اگر رضاشاه گوربگوری اون منطقه بسیار مهم قرسو رو به ترکیه نمی بخشید الان این مشکلات نبود و الهام خانم برای ما شاخ نمیشد . اون تعداد افرادیکه شعار دادن رضاشاه روحت شاد واقعاً نفهم هستند .
    • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      46 5
      امکانش هست که ایران دوباره این منطقه مهم راباز پس بگیره؟چه بانیروی نظامی چه به هرطریقی بشه آی خاک برسررضاپالان بی شرف و گماشته وتوسری خور انگلیس که خاک ایران رادودستی هدیه آتاتورک کرده آنهم به این مهمی!
  • بهمن IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    42 2
    ما از دولت انتظار داریم.۲ هزار هکتار زمینی که طالبان چنده ماه پیش تصرف کرده را پس بگیره
  • DE ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    15 63
    زنگه زور قبلا جزئی از آذربایجان بود استالین بافت برای اهداف شوم .زنگه زور به ارامنه بخشید .....یاشاسین آذربایجان
    • IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      32 7
      بازم حق ارامنه است و دلیل توجیه تجاوز آذربایجان نمیشه
    • IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      45 4
      اگه اینجوریه که کل خاک باکو باید ضمیمه ایران بشه
    • IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      2 3
      بکوری چشم دشمنان زنگ زور باز خواهد شد
    • IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      6 2
      قره سو هم جزیی از ایران بوده
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    42 24
    حمایت از ارمنستان منافع ملی ایران است و حکومت جمهوری اسلامی باید ارمنستان را به موشک های دوربرد نقطه زن و پهباد مجهز نماید
    • ARMAN NL ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      25 17
      علی اف و پاشانیان جنگ زرگری راه انداخته اند هر دو متحد غرب و صهیونیستها هستن یادمان باشد ارمنستان هم سفارت در اورشلیم افتتاح کرد و بعد از جنگ دوم قره باغ تعطیلش کرد ارمنستان و جمهوری باکو هرگز با ایران دوستی ندارند مرز ارمنستان با ما فاقد اهمیت است کریدور جنوب شمال رویا پردازی است
    • IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      19 9
      رزمایش مشترک ایران و ارمنستان گزینه بهتری است
    • IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      9 21
      مگه اینکه یک ارمنی باشی، این رو بگی.
    • US ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      14 5
      ارمنستان ارزشش را ندارد
    • IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      6 5
      لابد کشور جعلی باکو خیلی ارزش دارد
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    43 16
    الهام خانم یادش رفته بخاطر دزدی وخیانت داشت از آذربایجان فرار میکرد حالا هوس کشور گشایی به سرش زده.مردم کرد دزد
    • علیرضا IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      17 1
      من کرد و ترک نیستم ولی توهین به اقوام مردود است
    • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
      1 0
      الهام چه ربطی به کرد داره؟
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    24 8
    نظری راجب رزمایش ارمنستان با امریکاندارید؟
    • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      11 26
      نظری ندارند چون پشت همه صغری کبری چیدنشون از غرب و ناتو و داعش و غیره و ذالک ودر ناخودآگاهشون نفرت و فاشیسم خوابیده جهل خوابیده
    • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      31 10
      نظرمان مثبت است. مایل هستیم ایران هم با ارمنستان رزمایش داشته باشد. جهت مقابله با تروریسم مغول هر کاری موجه است.
    • هادی IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      1 2
      اون رزمایش هر سال برگزار میشه و تازه نیست. ولی شما پانترک ها خیال خام دارید که بتونید با این حرفا ایران رو مچل کنید
    • DE ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      6 1
      کاربر 15,35 مسئله مهم ایننست که منطقه آران را بزور از ایران جدا کرده اند و ایرانیان حق دارند که به این منطقه توجه کنند . با این حال اکنون که آقای علییتوپولفف پای اسقاطتیون با پشتییبانی عثمانی را به منطقه باز کرده ایران هم بناچار بایستی اقداماتی انجام بدهد. اینکه ایران محاصره بشه نقشه دائمی روباه پیر انگلیس است که چراغ خاموش دنبال تجزیه ایران است و این وظیفه هر ایرانی باشرف است که به مقابله با مأمور صهیون آقای توپواوف اقدام کند.
    • DE ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      5 4
      کاربر 15,35 مسئله مهم ایننست که منطقه آران را بزور از ایران جدا کرده اند و ایرانیان حق دارند که به این منطقه توجه کنند . با این حال اکنون که آقای علییتوپولفف پای اسقاطتیون با پشتییبانی عثمانی را به منطقه باز کرده ایران هم بناچار بایستی اقداماتی انجام بدهد. اینکه ایران محاصره بشه نقشه دائمی روباه پیر انگلیس است که چراغ خاموش دنبال تجزیه ایران است و این وظیفه هر ایرانی باشرف است که به مقابله با مأمور صهیون آقای توپواوف اقدام کند.
  • DK ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    23 52
    ایران خوب میداند که با دم شیر بازی نکند، حرف‌های ایران پوچ هست
    • IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      59 9
      فعلا که از ترس ایرانه حرکت نمیزنن پان مغول عزیز
    • IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      41 6
      فعلا که پوشک لازم شدن😁 شردوغان و دماغوف جزئت اشغال ارمنستان رو ندارن
    • IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      5 5
      جمهوری جعلی زپرتی باکو رو به دم شیر تشبیه میکنی؟! ایران اگر بخواد میتونه خاک باکو رو به توبره ببنده.
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    35 66
    قطعا ایران در حدی نیست کاری کند فقط غر میزند
    • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      49 7
      قطعا اگه اردوغان و علی اف از ایران نمیترسیدن تا حالا ارمنستان را گرفته بودن
    • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      10 0
      ایندفعه خواهی دید
  • مرگ بر آمریکا IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    24 10
    دماغف مفسد کودن مطمئنا به پایان ریاست جمهوری دیکتاتوری اش نزدیکه
    • IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      5 0
      فقط می‌سوزین 😜
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    24 6
    متاسفانه توهم نوعثمانی ترکیه ثبات منطقه ای را از بین برده واین کشور برای رسیدن به آمال ترکانی خودش ابایی از جنگ و خونریزی بیگناهان ندارد از سوریه و شمال عراق گرفته تا ارمنستان و لیبی. قطعا اردوغان جنایتکاری است که رفاه ملتش را توجیه همه خورریزی ها و خیانت هایش به امت اسلامی قرارداده
  • ایوب DE ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    20 50
    آخه آذربایجان از خاک خودش در مقابل کفار دفاع می‌کند به ایران چه ربطی دارد
    • علی IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      23 10
      توضیح این قضیه برای افرادی در حد فهم و شعور تو فایده ای ندارد.برو یکم مطالعه کن
    • Nig bang IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      17 12
      مسلمانان آذربایجانی با همکاری اسراییل یهودی با ارمنستان مسیحی در حال جنگ اند. جنگ اهل الکتاب است. کفار که در این حوالی نیستند.
    • IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      23 9
      آذربایجان میخواهد به این بهانه به ایران نیز حمله کند نقشه آذربایجان بزرگ را ببنید تا بفهمید چه در سر دارند
    • IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      34 5
      درسته که چیز های زیادی در سر دارند اما یادتان نرفته است که صدام هم سودای فتح تهران در یک هفته را با خود به گور برد. علیف هم آگه بخواد با ایرانی جماعت در بیفته سرنوشت‌ی بهتر از صدام ملعون نخواهد داشت. صدام با جنگ با ایران اقتصادش ضعیف شد و کویت که کشور نفت خیزی بود وسوسه اش کرد. دماغوف هم آگه بخواد با ایران در بیفته به نابودی میره. البته‌ آذربایجان انگشت کوچیکه ایران هم نیست.
    • IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      4 1
      یه مقدار از جاده ایران ارمنستان از قره باغ رد شد آذربایجان راه را بست راننده کامیون ها را هم بازداشت کرد اصلا تمام ارمنستان برا آذربایجان پس چرا راه کشور مسلمان ایران را میبنده
  • تورک IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    20 47
    کریدور زنگه زور چه ایران بخواد چه نخواد باز میشه. ایران بهتره به فکر امتیاز از این کریدور باشه تا مخالفت. مثلا میتونه از شهر خدافرین به این کریدور وصل بشه و درخواست استفاده رایگان از راه داشته باشه. برای شهرهای شمال غرب ایران هم باعث رونق میشه. مثلا با این کریدور از مغان میشه محصولات کشاورزی به روسیه یا ارمنستان صادر کرد
    • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      7 3
      یا مثلا ایران قسمت شمالی آذربایجان های شمالی ایران را هم بدهد در عوض امتیاز های دیگری از ارباب علیف و اردوغان بگیرد نه؟! واقعا ملت ایران کجاست یکی بیاد جواب اینهارو بده وقاحت داره بخدا
    • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      50 5
      میتونی برو بازش کن. ایران با حرکت های خلاف منافع ملی اش مخالفت میکنه.
    • IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      6 1
      کشور آذربایجان با آن سابقه بستن راه نباید کنترل مرز ایران را داشته باشه اصلا کنترل این مرز با ایران باشه بهتره نه آذربایجان نه ارمنستان
    • IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      1 2
      خوب آذربایجان هم ساحل دریای کاسپینش را بده ایران برای کریدور ایران به روسیه و اروپا .....اونجا که تورک نشین نیست .....تضمین هم نمیخواد....اونی که فکر میکنی ماییم خودتی ....بیخود که یهودیها روتون حساب باز نکردن.....کلی تو علم ژنتیک تحقیق کردن ....
    • IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      1 2
      با راه اندازی کریدور صهیونیستی زنگزور اردوغان به هدف کثیفش برای متروکه کردن شهرهای اردبیل، تبریز و ارومیه در محور شرق به غرب و جایگزین کردن محور بادکوبه-نخجوان به جای آن می رسد.
  • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    11 8
    اصلا خودتون فهمیدید چی نوشتید؟ چقدر بین اول و انتهای مقاله تناقض وجود داشت از یک طرف میگید ارمنستان به سمت غرب چرخش میکند با امریکا رزمایش انجام میدهد از سوی دیگر هم میگید اذربایجان پشتش به ناتو گرم است؟ اول مقاله از عصبانیت روسیه از ارمنستان میگویید و در اخر هم میگویید روسیه در حمایت ارمنستان اقدام کند ؟
    • IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      2 5
      نقدا اسراییل به همراه ته مانده داعش به جا خدمت به ارمنستان مشغول خدمت به عل اف و اردوغان اند در گذر گاه و مرز ایران در ازای چی خدا داند
    • IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      3 0
      برای آمریکا اصلا ارمنستان و آذربایجان اهمیتی ندارند فقط مهره هستند برای مقابله با ایران.هدفشون فقط ایران هست که نقشه هاش رو در غرب آسیا نابود کرده.دنبال تجزیه ایرانند.صهیونیستها و انگلیس از آذربایجان و آمریکا به ظاهر از ارمنستان دفاع میکنند آمریکا همون کاری که با افغانستان کرد با ارمنستان میکنه. آمریکا و ناتو و صهیونیسم یکی هستند هدفشون ایران هست ولی کور خوندند.
  • IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    5 0
    معلومه . نابکاران میرن تو قوطی .
  • حسین IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    11 10
    در صورت هرگونه تجاوز گری باکو ایران باید بدون کوچکترین مماشات و با سرعت نخجوان رو فتح کنه ،اگر این کار رو انجام ندهیم ضرر و زیان جبران ناپذیری به کشور وارد میشه.
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    23 1
    امریکا به هیچکس وفا نکرده ، پاشینیان جذب سخنان شیرین امریکا شده ولی خبر نداره که امریکا به هیچکس وفادار نیست
  • A.m IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    18 5
    خخخخخخ مثلا در مقابل کدوم کفتار. خود الهام کفتار به تمام معناست. انشالا دماغ همچین غلام حلقه بگوش ترکیه و انگلیس به خاک مالیده میشه. اونا خوب میدونن تو دنیا فقط یه کشور وجود داره که برا یه وجب از خاکش هزاران نفر شده خون میدن. و نمیتونن به اسونی از این کشور عبور کنن. پس ما آماده ایم تا از خط قرمزی که مسئولان اعلام کردن بگذرن.اونموقع خدا واقعا بداد الهام برس.
    • IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      14 17
      دشمنان آذربایجان شمال آراز، همان دشمنان آذربایجان جنوب آراز هستند
    • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
      1 2
      نژاد پرستی که اردوغان وافرادی مثل شما به آن دامن میزنند درشان ملت ایران نیست .
  • ایران IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    8 37
    ایران نباید دخالت کنه اونا دوتا کشور مستقل هستن
  • علویان IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    15 6
    بخشی از مخالفان ایران درباکو کمونیستهاییند فراری درجریان غائله جعفر پیشه وری وفرزندان آنها هستند ه برای اینکه راه راگم کنند ومردم باکو انها را بیرون نکنند کا سه از آش داغ ترشده اند وادعا می کنند که باکوئی هستند درحاکی که ر از سراب ومیانه اند این خائنان وطن فروش وطرفدار استالین باید تحویل این شوند برای محاکمه اموال
  • عمیر IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    18 13
    زنده باد اوکراین
    • IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      11 18
      تو چی میگی این وسط مزدور رجوی؟
    • IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      21 24
      زنده باد ایران پاینده خدایا رهبر عزیزمان آیت الله خامنه ایی را حفظ بفرما
    • IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      1 13
      عمیر ببند
    • IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      0 16
      اشتباهی لایک کردم
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    11 5
    از چی میترسید ما اینجا هستیم آنها در برابر ما صفر هستند
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    33 36
    زیاد دست و پا بزنید می گم طالبان بیاد بحسابتون برسه
    • IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      40 22
      البته بعد اینکه پلیس آلبانی به حساب تو رسید :-)
  • ایران IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    24 5
    سلام علیکم... سیاست خارجی کشورها عموما در سیر طولانی و طی سالها قدم به قدم به اجرا گذاشته می شود. متاسفانه در کشور بنا به دلایلی که واقعیت آن برای تحلیل گران مشخص نیست تسامح عجیب و غریبی نسبت به روند کلی سياست منطقه ای ترکیه به عنوان متحد اصلی و راهبردی باکو شده است. اجازه دادن به ترکیه جهت استقرار بیش از ۸۰ پایگاه در اقلیم کردستان عراق و تلاش نسبتا موفق در نابودی پ ک ک به عنوان اصلی ترین عامل محدوده کننده ترکیه در داخل و منطقه یکی از بزرگترین اشتباهات ما تلقی می شود که اگر برای آن اقدام نشود در کتاب های تاریخ برای آیندگان به عنوان یکی از مشخصات سياست خارجی اشتباه ما تدریس می شود‌ ما ابزار خاصی برای کنترل ترکیه در قفقاز جنوبی جز از طریق تحمیل فشار از جبهه دیگر نداریم‌ وسلام
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    52 12
    نظر امام خامنه ای این هست که ایران تغییرات ژئو پلوتیک را نخواهد پذیرفت و این خط قرمز ما هستش. به عنوان یک ترک به این پانتورچ ها عرض میکنم که خیال بافی نکنند. شیر ایران برای تو قفس موندن نیست. جنگ بشه باکو رو شخم می زنیم و علیف را به غلط کردن میندازیم. آره جونم
  • IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    9 6
    اردوغان و علی اف خیلی دور برداشتن، ایران باید اول تل اویو و حیفا رو بزنه بعدش حق این دو تا رو بذاره کف دستشون
  • IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    18 5
    در صورت اقدام ترکیه وباکو باید ولرد فاز جنگ تمام عیار بشیم ونخجوان را تصرف کنیم .وحتما نیشود قبل از تسلیح جهانی مانند اووراین به باکو هم رسید وکار را تمام کرد .ابتدا یک دولت شیعی و بعد باز گشت ولایت از دست رفته به مام وطن
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    8 29
    آذربایجان افتخار دنیاست. ایران باید به‌خاطر آذربایجان هر کاری که از دستش برمیاد بکنه.
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    42 4
    دشمن اصلی آرمیده در شمال غرب ایران همین باکو هست شما اگر در اسناد تاریخی هم ببینید ارزیابی های ساواک و رکن دو ارتش در دهه چهل و پنجاه در معرض خطر بودن مرزهای غربی توسط دولت تازه تاسیس عراق را نشون می داد و درست هم از آب دراومد البته که حالا که ایران قدرت داره هیچ کاری نمی تونه باکو بکنه ولی وای به روزی یه کمی احساس ضعف در دولت مرکزی ایران ببینند. پشتیبانی یک سری دول متخاصم و رقیب را هم دارند و مهمتر تز اون یک ستون پنجم نسبتا گسترده در شمال غرب ایران.
  • ناصر IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    9 28
    بهتر است دولت به فکر مرزهای خودمان با افغانستان باشد تا دخالت در امور دیگران
  • IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    9 6
    همسر پاشینیان در نشست همسران عضو ناتو شرکت کرده که سانسور کردی ارمنستان درخواست عضویت در ناتو را داده بعد چرا باید ناتو طرف آذربایجان رو بگیره؟!
  • IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    27 4
    از طالبان چه خبر خخخخ
  • IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    8 2
    پوتین سکوت کرد تا پای ایران به مناقشه اکراین و غرب باز بشه از طریق آذربایجان
    • باربد IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
      0 0
      تو سوریه روشون کم شد
  • IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    12 5
    جنگ با آذربایجان یعنی جنگ با ترکیه
    • هادی IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      4 2
      منظور؟ ترکیه نوکر کی باشه؟
    • حسین IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
      2 1
      حالا ترکیه مگه چی هست؟نوکر حلقه به گوش آمریکا..
  • IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    31 6
    اگرباکو به ارمنستان‌ حمله‌ کند بهترين موقعیت است که ایران هردو کشور به مام میهن برگرداند وبه جدایی این مناطق پايان دهد
  • سوسان IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    2 0
    هردو و همه جزوی از پارتهای هلنیست آینده خواهند بود که به سرعت منطقه را مانند فتوحات اسکندر کبیر در بر میگیرد و تمامی منطقه سوای دین و مذهب و قومیت و ایل و تبار و... زیر سایه سناتوریسها متحد خواهند شد تا در برابر فریسیان از خود دفاع کنند بزودی با سقوط آمریکا قدرت منهتن به اسرائیل می آید و ملتها چاره ای جز اتحاد هلنیستی در برابر فریسیان ندارند
  • Omid IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    40 4
    پیروز جنگ امروز کسیه که در لحظه اول ضربه کاری رو بزنه.پهبادهای بی شمار هدف های بی شمار ثانیه های اول ضریه شصت اول
    • IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      2 0
      از موتوری جنس نخر
  • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    22 48
    ما نباید درگیر منازعات ترکی و ارمنی شویم و باید بی طرفی خود را حفظ نماییم
    • IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      3 20
      مگه کارشناس بین الملل هستی 😂😊
  • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    6 25
    ما نباید درگیر منازعات ترکی و ارمنی شویم و باید بی طرفی خود را حفظ نماییم
  • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    10 31
    ما نباید درگیر منازعات ترکی و ارمنی شویم و باید بی طرفی خود را حفظ نماییم
  • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    22 31
    ما نباید درگیر منازعات ترکی و ارمنی شویم و باید بی طرفی خود را حفظ نماییم
  • IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    31 5
    پولهای عربستان وارد آذربایجان شد
  • Farhad US ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    10 3
    علی از تبریز این مزخرفاتی را که گفتی بگذار دم کوزه آبش گندیده و کثافتش را فقط خودت نوش جان کن چون ظاهرا با سیستم بدن تو بیشتر سازگارترست.
    • IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      1 1
      همین چند روز آینده میایند سراغت میخوام ببینم بلبل زبونی میکنی یا نه 😂😂
  • مرگ بر آمریکا IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    19 4
    رضا خان ملعون آگه قره سو رو هدیه نمی‌داد به آتاتورک ملعون الان دماغوف انقد شاخ و شونه نمیکشید البته بازم انگشت کوچیکه ایران نیستش
  • مرگ بر منافق IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    17 5
    منتظر چرت و پرت های پیر های سگدونی آلبانی(که البته سگدونیشون تعطیل شده) باشید :)
  • IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    0 3
    این ناتو و ترکیه بیچاره هم وقتی خورده به تور ایرانیا که ایرانیان امپراطوری خودشون رو تشکیل دادن و دوباره شکست ناپذیر شدن
  • IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    0 3
    باکو اگر متوقف نشود خطر جدی برای ایران خواهدبود
  • محمد از تهران IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    7 1
    ارمنستان باید قبول کند قره باغ جزئی از آذربایجان هست طبق حقوق بین‌الملل...در ثانی .کریدر زنگه زور. که قبلا مال آذربایجان بوده جناب استالين برای اهداف راهبردی. به ارمنستان واگذار کرده ..طبق مفاد صلح نامه. بین آذربایجان وارمنستان بعد جنگ دوم قره باغ.....کریدر زنگه زور داده شده .....
  • CA ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    1 0
    ارمنستان در جنگ آخر متوجه شد که روس‌ها تا چه اندازه وقیح هستند و هیچ یک از خریدهای نظامی ارمنستان تا پایان جنگ تحویل ندادند
  • GB ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    4 1
    یاشاسین آذربایجان یاشاسین تورک ملتی....
  • پرویز IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    2 2
    در این دنیا که معلوم نیست چه خبره فقط به یه چیز شک نکنین ایرانی در هر شرایطی برای یک وجب از خاک ایران آماده جان دادنه ! زنده باد کشور واقعیی وده هزار ساله ایران بزرگ در بین کشورهای جعلی همسایه!!
  • هادی IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    5 4
    باکو مال ایرانه و باید به خاک مادری برگرده.
  • Ja ad IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    0 0
    نقشه پنهان گردانندگان جهان که صاحبان بانکها و نطام پولی ، صاحبان شرکتهای نفت و انرژی ، صاحبان رسانه های بزرگ ، صاحبان شرکتهای تولید اسلحه و ... هستند و اغلب یهودی هم هستند یک خاور میانه با مرزهای جدید است که آتش بیار این معرکه ، حاکمان ابله و نادان و البته مردمی است که اسیر احساسات قوم گرایی میشوند .با اجرای این نقشه جدید آتش اختلاف و تفرقه همچنان باقی میماند و ایران و ترکیه متضرر میشوند . در نقشه جدید کردستان و بلوچستان از جمله کشورهای مستقل با مرزهای جدید هستند و مرزهای آذربایجان هم تغییر میکند . روسیه هم مجددا دست به کشور گشایی میزند . به پرچم اسراییل دقت کنید . دو خط آبی و یک ستاره داوود در وسط که این دوخط یکی نشانه رود نیل و دیگری نشانه رود فرات است . نقشه بدی برای خاور میانه ترسیم شده .
  • IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    0 0
    در حد و اندازه این حرفا نیست (:
  • IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    1 4
    کم هزینه ترین راه تجهیز ارمنستان است
  • IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    1 1
    به نظر هردو هم آذربایجان و هم ارمنستان از طرف غرب پشتیبانی میشوند تا بلکه فشار ناتو را بین مرزهای ایران و روسیه بالا ببرند.
  • IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    5 5
    خطر پانترک نفوذی مکار در داخل بزرگترین خطر برای وطن
  • IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    2 3
    متاسفانه، آقای پاشینیان، عامل و مجری سیستم غربی، عبری هست از یک مزدور توقعی نمیشه داشت، ایران باید به روش خودش باید برای افکار غلط در باکو پیغام محکم و کمی دردناک بفرسته!
    • IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      1 2
      خوده غربی ها واسرائیلی ها و آمریکایی ها که بزرگ الهام هستن هیچ غلطی نتونستن بکنن ،الهام علی آف که دیگه عددی نیست ،رهبر فرزانه ما این مشکل کوچک رو هم حل می‌کنه همون طور که در عراق و سوریه و لبنان و یمن و فلسطین حل کردیم همه دنیا خواستن که بشار اسد بره ولی ایران خواست بمونه و بشار اسد موند از همین درس بگیرین
  • US ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    1 2
    هدف نهایی این تحولات ایران است .اینها در صورت موفقیت برای چند سال آینده و دهه های آینده برنامه دارند.اینها به آذربایجان ایران آذربایجان جنوبی می گویند و قطعا علیف و اردوغان به انسداد مرزایران و ارمنستان قانع نخواهند شد.وظیفه ای خطر بر عهده ی نیروهای مسلح ایران و دیپلمات هاست‌..
  • یک آذری IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    3 7
    جاوید و همیشه پیروز ایران بزرگ اسلامی به زعامت حضرت آیت اله خامنه ای
  • IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    0 0
    مثل همیشه
  • کارمند ساده IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    1 2
    امپراطوری عثمانی جدید در ترکیه عمل نکرده و تورم های مکرر و سنگین کشورش را دوچار از هم گسیختگی کرده و این را به کشور دیکتاتور کمونیستی هندل می کند و بچه دیکتاتور کمونیست را سر کار گذاشته است
  • وحیدمحمدی IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    0 2
    سلام به نظرمن ازیکسال پیش باید ایران باتوافق ارمنستان دواستان جنوبی ارمنستان رو دراختیارکامل می‌گرفت ویک منطقه خودمختارمتعلق به ایران میکردباحفظ منافع ارمنستان تادست ترکیه وآذربایجان برای همیشه قطع بشه خواهشا این موربافوریت به ستادکل وارتش وسپاه ووزارت خارجه اعلام بشود
  • Ali DK ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    3 2
    ایران ما خودش رو نباید به خواب بزند، راه ورود انرژی ما اگر این جاده ها بسته بشوند علنا می افتند دست ترکیه و آذربایجان،اونها هم میدانید چه مرد رند هایی هستند،ولی مشکل اساسی هم که هست ،ارمنی ها مرد جنگیدن نیستند! ایران باید اساسی فکر کنه که سیونیک نباید دست اونا بیافتد والا گاز و انرژی ما علنا در محاصره قرار میگیرد که چپ و راست باید باج بدیم برا انتقالش
  • IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    2 8
    ایران مجبور است از خاکش دفاع کند تا علیف و اردوخان را سر جایش بنشاند .
  • مهدی IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    2 2
    بوی توطئه اسرائیل به مشام میخوره
  • پرهام IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    3 2
    آمریکا داره از ارمنستان حمایت می‌کنه و اسراییل از آذربایجان خود بخوان حدیث این ....
  • عبدالرضاا IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    3 1
    البته ازربایجان برای اینکه ایران ناراحت نشه از شمال زنگزور و از دو طرف وارد شده و کریدور زنگزور را در شمال زنگزور دور از مرز ایران ایجاد می کنند و حرف ایران زمین نمی افته و در صورت دخالت ایران بایستی وارد اراضی ارمنستان شده و متجاوز شناخته می شود والبته بایستی با ازربایجان تورکیه ناتو اسراییل نیز بجنگد
  • IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    4 5
    ترک های ایران از زبان فارسی برای حاکم شدن بر خاورمیانه استفاده می کنند درست همان کاری که امپراطور ایران امپراطور الپ ارسلان کرد. زبان ایرانی یا همان زبان "به اصطلاح فارسی" کنونی, یک‌اسلحه در دست ترکان ایران است برای سلطه بر خاورمیانه و سلطه بر دیگر ترکان, زنده باد ایران فرانژادی
    • IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      0 2
      ساغ اولسون
  • IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    2 2
    اصلا ما ایرانیا عمدا می‌خوایم کاری کنیم که آذربایجان وارد جنگ با ما بشه و آذربایجان بشه مال خودمون و طبق تاریخ مال ایران بوده و هست و خود آذربایجانی ها هم دوست دارن به ایران بپیوندند به سرزمین مادریشون جانم فدای رهبر
  • IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    1 2
    آذربایجان هم خاک ایران بوده و هست و باید پیش بگیریم و میگیریم ،کسی حق ندارد به ایرانیا توهین بکنه نمی‌دونم چرا بعضیا طرف دشمن ایرانو میگیرن بابا مگه تو ایرانی نیستی لامصب ایرانیا حاظرن واسه یک وجب خاکشون جونشونو بدن ،تاریخ رو بخونی میبینی که خاک ما بوده و هست انشاالله به زودی جانم فدای رهبر
  • م IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    4 0
    بابا چرا اینقدر خودتونا ناراحت میکنید ؛ من راه حل اختلاف را پیدا کردم : تو زنگزور چنتا تقاطع غیر همسطح بزنن؛ هرکس راه خودشا بره؛ دور برگردان هم نزارن که ی موقع ترک و فارس وارمنی چشمشون بهم بیفته ؛ هر کس هم اشتباه رفت باید دنده عقب بگیره ؛ هرکس راه خودشا بره؛ آشتی ماشتی هم نداریما
  • ش. AE ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    0 1
    همه گفتن نر شما گفتید بدوش حالا به فکر افتادید که چرا اسرائیل کفتار صفت آمده پشت مرز ایران از ماست که بر ماست
  • IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    2 3
    ی نگاه بندازین به شخصیت و هوش و ذکاوت وایمانو پاکیو زندگی رهبر فرزانه ایران و ی نگاه بندازین به شخصیت و زندگی الهام علی آف بعد خودتون آخر ماجرا رو تشخیص میدین
  • ش. AE ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    4 7
    تمام دنیا گفتن بشار اسد باید بره ایران گفت نه بشار میماند در این اوضاع آذربایجان فقط ایران باید بگه علی اف باید بره والسلام
    • IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      1 3
      دم و دقیقه میگن بشار اسد دیکتاتوره ولی ظاهرا دماغوف خیلی دموکراته از نظر اینا :) منافقین یه جوری به بشار میگن دیکتاتور انگار همین صدام که نوکری اش رو میکردن خیلی دموکرات بوده‌ 🤭🤣
  • میلاد IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    0 2
    اگه قرار باشه آذربادگان برای هموطنانش شاخ شانه بکشه بهتره یه نگاه به نقشه دوره قاجاریه بندازه تورکیه هم به قبل اسلام یادشون زیر مجموعه‌ چه امپراطوری بودند ما کاری با بسیج سپاه نداریم درسته تو کشورما نارضايتي هست ولی پاش برسه خونمون رو در راه خانمان ایران میدیم ما مردم ایران ،ایران پرستیم
  • IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    1 2
    کوریدور شمال-جنوب و کوریدور جاده ابریشم شرق-غرب باعث می شود تا تبریز و اردبیل به قلب جهان و قطب ترانزیت عالم تبدیل شوند. و کوریدور زنگزور باعث میشود تا تبریز و اردبیل برای ابد یک مسیر بن بست و‌ متروک شوند. همه ایران برای تبریزبرای جلوگیری از زنگزور _یاشاسین عزیز ایرانم یاشاسین جانم تربیزه
  • IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    1 0
    چقدر چرت و پرت باغ زیاده
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    0 6
    جنگسالار قاآنی هست ایران خیالش راحته
  • سید روح اله IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    1 3
    1. آمریکا خود در پازل یهودیان بازی میکند. ۲. پاشینیان خائن است ۳. آمریکا برای جلوگیری از نزدیکی ارمنستان به ایران دست به اقدامات نمایشی میزند ۴. امریکا هیچگاه از ارمنستان دفاع موثر نخواهد کرد همانطور که از کرد ها نکرد. ۵. ارمنستان در مقایسه منابع نفت و گاز آذربایجان عملا برای غرب هیچ مزیتی ندارد ۶. ترکها و غربی ها با یهودیان پیمان استراتژیک بستند و هم در قفقاز و هم در سوریه منافع مشترک دارند ۷. ترکیه میداند که ایران از مواضعش در مورد قفقاز کوتاه نمی آید و میخواهد ایران را با آذربایجان وارد جنگ کند تا فرصت لشکر کشی به سوریه و عراق پیدا کند چون در صورت وقوع جنگ ایران همانند روسیه مجبور به خروج از سوریه میشود و اسرائیل در این مورد با ترکیه اهداف مشترک دارد. ۸. در این بین ترکیه کاملا منتفع میشود ۹. شیعیان آذربایجان در صورت همراهی با نقشه یهود دچار خسران دنیا و آخرت میشوند. چراکه با دوستان اهل بین دشمنی میکنند و با دشمنان اهل بیت دوستی میکنند. ۱۰. ایران در نهایت مجبور به مداخله نظامی می شود.
  • سید روح اله IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    1 2
    1. آمریکا خود در پازل یهودیان بازی میکند. ۲. پاشینیان خائن است ۳. آمریکا برای جلوگیری از نزدیکی ارمنستان به ایران دست به اقدامات نمایشی میزند ۴. امریکا هیچگاه از ارمنستان دفاع موثر نخواهد کرد همانطور که از کرد ها نکرد. ۵. ارمنستان در مقایسه منابع نفت و گاز آذربایجان عملا برای غرب هیچ مزیتی ندارد ۶. ترکها و غربی ها با یهودیان پیمان استراتژیک بستند و هم در قفقاز و هم در سوریه منافع مشترک دارند ۷. ترکیه میداند که ایران از مواضعش در مورد قفقاز کوتاه نمی آید و میخواهد ایران را با آذربایجان وارد جنگ کند تا فرصت لشکر کشی به سوریه و عراق پیدا کند چون در صورت وقوع جنگ ایران همانند روسیه مجبور به خروج از سوریه میشود و اسرائیل در این مورد با ترکیه اهداف مشترک دارد. ۸. در این بین ترکیه کاملا منتفع میشود ۹. شیعیان آذربایجان در صورت همراهی با نقشه یهود دچار خسران دنیا و آخرت میشوند. چراکه با دوستان اهل بین دشمنی میکنند و با دشمنان اهل بیت دوستی میکنند. ۱۰. ایران در نهایت مجبور به مداخله نظامی می شود.
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    2 2
    امپراطوری ایران باید احیا شود از افغانستان تاجیکستان تا ترکیه وعراق وسوریه این آرزوی شهید احمدشاه مسعود تا آرد بزرگ و همه ایران دوستان است
    • IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      1 0
      اسم شهید نذار
    • IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      0 1
      امپراطوری ایران
  • IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    6 5
    🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ایران نماینده دو تمدن ترکی و فارسی است. اربابی ایران بر جهان، حق بسیار طبیعی ایران است.🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
  • سید روح اله IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    0 2
    1. آمریکا خود در پازل یهودیان بازی میکند. ۲. پاشینیان خائن است ۳. آمریکا برای جلوگیری از نزدیکی ارمنستان به ایران دست به اقدامات نمایشی میزند ۴. امریکا هیچگاه از ارمنستان دفاع موثر نخواهد کرد همانطور که از کرد ها نکرد. ۵. ارمنستان در مقایسه منابع نفت و گاز آذربایجان عملا برای غرب هیچ مزیتی ندارد ۶. ترکها و غربی ها با یهودیان پیمان استراتژیک بستند و هم در قفقاز و هم در سوریه منافع مشترک دارند ۷. ترکیه میداند که ایران از مواضعش در مورد قفقاز کوتاه نمی آید و میخواهد ایران را با آذربایجان وارد جنگ کند تا فرصت لشکر کشی به سوریه و عراق پیدا کند چون در صورت وقوع جنگ ایران همانند روسیه مجبور به خروج از سوریه میشود و اسرائیل در این مورد با ترکیه اهداف مشترک دارد. ۸. در این بین ترکیه کاملا منتفع میشود ۹. شیعیان آذربایجان در صورت همراهی با نقشه یهود دچار خسران دنیا و آخرت میشوند. چراکه با دوستان اهل بیت دشمنی میکنند و با دشمنان اهل بیت دوستی میکنند. ۱۰. ایران در نهایت مجبور به مداخله نظامی می شود.
  • IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    3 4
    علیف به شدت میترسه که ترکیه نخجوان رو از آذربایجان بگیره.
  • عمو IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    14 11
    زنده باد ارمنستان .
  • IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    8 0
    من نمی فهمم. یک جاده دست ارمنستان باشد یا آذربایجان برای ایران چه فرقی می کند؟
    • IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
      1 4
      خوب نفهمی چکارت کنم
  • sami TR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    0 1
    ما آذربایجانی های ایران از خدامونه وارد جنگ بشه
  • IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    17 4
    سیونیک خط قرمز ما ایرانیاس میخوان تنها مرز ایران و ارمنستان دست آذربایجان و ترکیه بیفته من ایرانی هیچ وقت اینو قبول نمیکنم و اگه قرار باشه جنگی رخ بده تا آخرین نفس میجنگم واسه وطنم آذربایجان داره پرو میشه
  • US ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    1 0
    ز سوی دیگر روسیه به شدت از تحولات منطقه و حرکت باکو و ایروان به سمت غرب ناراضی است اما ظاهرا با توجه به درگیری در جنگ اوکراین فاقد ابزارهای موثر برای ایفای نقش در منطقه است.
  • TR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    1 3
    اردوغان در کوریدور زنگزور بازی رو به وطن پرستی مردم تبریز باخت.دفاع می کنیم
  • TR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    1 3
    اردوغان در کوریدور زنگزور بازی رو به وطن پرستی مردم تبریز باخت.
  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    3 2
    امپراطوری باستانی ایران دوباره زنده شده است
  • IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    4 2
    در صورت وقوع جنگ بین آذربایجان و ارمنستان و طرفداری ایران از ارمنستان، وارد شدن ایران به جنگ داخلی است
  • IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    2 3
    این طرح شکل بگیرد ایران باید طرح تجزیه خودش را باید دیر و زود امضا نماید بهتر است ایران با اشغال سریعتر سیونیک و ورود نظامی به این منظقه جلوی بسیاری مسائل را بگیرد بعد آن باید پاشینیان را از راس قدرت بیرون بیندازند
  • آرنوش IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    4 0
    با لابی گری ارامنه ایران به جای ارمنستان با آذربایجان جنگ راه خواهد انداخت. وآمریکا ارمنستان دوستان مرز های شماایمان خواهند بود. یه مقدار تعقل
  • IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    2 6
    باکو ب ایران نمیخوره ایشالله باکو سر عقل بیاد بشینه سر جاش
  • IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    0 2
    امپراطوری باستانی ایران دوباره زنده شده است این کارها عو عوی سگانی هست که با رفتن امریکا بی ارباب شده اند و برای پذیرش اربابی ایران کمی مقاومت دارند.
  • کارشناس IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    3 0
    این نقشه برای ایران است همانطور که برای روسیه نقشه کشیدند و اجرا شد. فقط احمق ها به جنگ فکر میکنند و انشاالله پایانشان فرا رسیده است. چین باهوش بود که فریب امریکا برای جنگ با تایوان را نخورد
  • IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    1 2
    الهام رو باد کردن باید بادش خالی بشه
  • لبیک یا خامنه ی IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    0 0
    چرا تمام نوشته ها از طرف یک نفر نوشته شده طرف هم فارسی زبونه هم آذری یا شاد طرف کلا آذری هست
  • IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    0 1
    مسوولین امر در ایران توجه میکنن
  • IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    0 0
    هیچ
  • IR ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    0 1
    داستان مردیمانی ورسیدن به ترکیه وشکست ازایران وکج کردن راه بسمت مدینه درحال وقوع است عاشق مهدی فاطمه آماده باشید
  • IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    0 2
    جنگ این دو کشور جدا شده ازایران شکل بگیره قول بهتون میدم ضریب حضور درانتخابات آتی بیش از ۹۰ درصد خواهد بود مشروط بر اینکه عرق ملی را توام با احساسات وطن دوستی توام کنید اگرهمین اتفاق نیافتد مرا اعدام کنید
  • US ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    1 2
    ار موشک های کروز و بالستیک می‌توان به عنوان اسکن سریع منطقه جنگی یا کل یک کشور مثلا آذربایجان استفاده کرد یا موشک بالستیک در لحظه وارد شدن به منطقه و شهر مورد نظر سر جنگی اش دارای پهپاد های کوچکی باشد که مثل سر جنگی خوشه ای باز شود منطقه را تصویر برداری مختلف آنلاین کند و تصاویر را ارسال کند یا سر جنگی موشک بالستیک می‌تواند دارای پهپاد های انتحاری کوچک یا بزرگ شود که به هدف های مختلف حمله کنند
  • محید US ۰۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    1 3
    بجای اینکه منتظر تحرکات آزربايجان باشیم، چرا سعی نکنیم با نیروهای هم پیمان یک کودتا در آزربايجان کنیم و الهام خانم رو کشته و یا مجبور به فرار کنیم؟ روسیه هم نیروی هوایی خوبی داره که میتونه فرودگاهای آزربايجان رو بمباران کنه.
  • بیژن IR ۰۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    1 2
    سلام‌‌اوضاع‌قفقاز‌مطابق‌اراده‌الهی‌درنهایت رقم‌میخورد‌حسبی‌الله
  • IR ۰۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    0 2
    من عقیده دارم که ایران باید به تعداد استانهای کشور دارنده تمام تجهیزات مورد نیازقوای نظامی یک کشورباشد .چرا ما درکشور بتعداد استانها یک ناتوی اسلامی که مجهز به تجهیزات وتسلیحات هوا زمین وحتی دریا نباشیم تصورمیکنم ۳۲ استان که حکم یک ناتو را دارد میتواند هراستانی مورد تهدید واقع شد باصطلاح به امنیت جمعی فکر کنیم مگر ناتو اروپایی چیست که ترکیه برای اون غش میکنه بابا جان شما درکشور یک ناتو ایرانی خواهید بود وهرآنچه بکار گرفته میشود با دانش بومی است که اجنبی ازفن آوریهای آن اطلاعات ندارد .اینقدر اروپا ناتو ناتو کرد که فرانسه به ضعف ناتو یا اتلانتیک هم اذعان کرد ولی ناتوی اسلامی با تکیه برخود پاسخگوی همه استانها که هرکدام خود قوای مسلح یک کشور قلمداد میشوند ازکارائی بالایی برخوردارست .بسرعت سازماندهی کنید و دستورالعملها وآئین نامه ها را ترسیم کنید که درچهارضلع کشور هرکدام مورد تهدید واقع شدند ازضلع دیگر با کمترین هزینه به کمک استان دیگربرود بدون آنکه هزینه حمل ونقل وسربار داشته باشید .مطمئن باشید دشمن اصلا قادر نخواهد بود درمواضع مناسب شما را هدف قرار دهد مثل مواضع ارمنستانیها که هدف میگرفتند دیگه نیاز به تعیین خط مقدم هم نیست هراستانی خط مقدم یک هدف ازپیش تعیین شده خواهد بود
  • حسن IR ۰۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    5 2
    کریدور باز خواهد شد چون انگلستان برنامه ریزی کرده که نفت و گاز آسیای میانه و اذربایجان رو به اروپا برسونه
  • آذری اردبیلی IR ۰۵:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    1 5
    قوای پانترک های اسرائیلی چه وارد سیونیک بشن و چه وارد وایوتس جور بشن این را باید بفهمند که در واقع پا روی خطوط امنیت ملی ایران گذاشتند چون ایران بحثش سیونیک نیست می گه ارتباط جغرافیایی , انرژی و ... من با ارمنستان و اوراسیا نباید قطع شود در نتیجه اگر این ها وارد وایوتس جور بشن ما نه تنها وارد سیونیک خواهیم شد که وارد نخجوان هم می شویم و خاک مان را برمی گردانیم و چون امنیت ملی ما تهدید شده این حق ما خواهد بود تو اون روز اما مشخص می شه که تعداد واقعی پان ترک های از مغز ساقط چقدره اینجا مجازیه و دست جمعی با اسرائیلی ها و منافقین و ... نشستن منفی مثبت می دن
    • IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
      0 1
      زنده باد
  • من غدیریم IR ۰۷:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    4 4
    اظهار نظرات ارائه شده در این مورد کاملا بچه گانه است . پانترکها و فلان وفلان بابا ول کنید.قضیه تحرکات اخیر ارتش الهام علی او در منطقه قره باغ در پشت پرده اسرائیل وآمریکا و ناتو هست. بطور می خواهند ارتباط مرزی ایران و دسترسی ایران از راه زمینی به روسیه را قطع کنند. و غرب وناتو می گویند که ارمنستان سی ودومین استان ایران است و حیات خلوت ایران و روسیه هست. اگر دولت باکو کارهای غیرعاقلانه انجام دهد اوکراین دوم خواهد شد. با توجه به اینکه رد پای اسرائیلی ها از خاک آذربایجان قطع شود و باکو و مناطق قره باغ حیات خلوت آمریکا و اسرائیل نباشد امنیت ایران و روسیه را بخطر بیندازند روسیه و ایران مجبور اندر مجبور هستند به دولت باکو یه گوشمالی بدهند مناطق را با نفس های کثیف ناتو( ارتش تروریست جهان) آمریکا وغرب آلوده نکنند. هدف اصلی این تحرکات اخیر در مناطق قره باغ، حواس ایران را دراین منطقه مشغول کنند اسرائیل با حزب الله درگیر شود. ولی فکر خام اسرائیلی هاست ایران این سناریو را قبل ازشما خوانده و برنامه ریزی شوم آنها را بهم خواهد زد. چه کسی در این قضیه ضرر خواهندکرد ؟ دولت باکو، احتمال اینکه تاسیسات و شهرهای مهم باکو زیر موشکهای میان برد و پهپاد شاهد مواضع ترکیه را کنترل خواهند کرد. الهام علی او، خیال می کند قره باغ را با ارتش خویش تصرف کرده است هرکسی هم خبری از ارتش آذربایجان نداشته باشد بلاخره ما سرحد نشین هستیم بهتر از خودشان قدرت ارتش باکو را بلد هستیم. یک سرباز ارمنی، دو روز لشکر 27 پیاده آذربایجان را در منطقه لاچین مختل کرد. بلاخره ایران چراغ سبز داد لشکر از روی پل لاچین چای عبور کرد. ای بابا پهپاد ترکیه باضافه پاکستان باضافه تروریستهای داعش را اسرائیل هدایت کرده بود. کل خاک آذربایجان را در عرض 2 ساعت فقط یک لشکر پیاده حمزه می توانند تصرف کنند. مردمان شایعه پرست کافیست شایعه حمله موشکی ایران اشاعه شود فردایش تمام روستا و شهرها خالی میشود. سیاست الهام در قبال ایران کاملا غلط و اشتباه است بدن ایران باکو معنا ومفهوم ندارد.
    • فرخ IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
      0 0
      واقعا ما چرا اینقدر کوتاه فکر هستیم
  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    0 1
    علیف یک ذوق زده است. ذوق زده بخاطر چشم و آبروی وخالی بندی های اسرائیل و آمریکا. زمانیکه فشار روی اسرائیل و آمریکا زیاد شود، که دارد اتفاق هم می‌افتد، علیف سگ کی باشه؟
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    0 0
    کریدور رو میگیرن ایران
  • ایران IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    0 2
    طبق توافق ایران و روس هر گاه منطقه جدا شده باکو مسعله امنیتی برای ایران درست کنه ایران می‌تونه وارد اون سرزمین بشه واداره اونجا روداشته باشه.حال چه مقدار سیاست خارجی کمک کنه آینده نشان میده
  • بهزاد فدایی رهبر و انقلاب IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    5 1
    قره باغ خاک مسلمانان است و باید تحت حاکمیت مردم و دولت آذربایجان باشد
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    1 0
    پروژه‌های انتقال آب و سد سازی‌هایی که شده، چون مجوز نداشته لذا ترک فعل و جرم است و پرونده را به قوه قضاییه فرستاده‌ایم. خیر جرم ،ترک فعل مدیران اصلی کشور در انتقال آب از دریا های جنوب به مناطق مرکزی مانند اصفهان است که صنایع بزرگ و کشاورزی های وسیع به دور از دریا ایجاد کرده اند، است . بدون فکر آب ان مناطق . سد سازی و انتقال اب راه حل های موقتی بوده اند تا مدیران اصلی سر عقل بیایند نه اینکه حالا مجرم شوند . چقدر کوته فکری و خیانت از دولت عبا ایتالیایی و مدعیان محیط زیست ببینیم سراغ دانه درشت ها بروید نه مهندسان و مدیران جز که از ناچاری راه حل های استانی و منطقه ای انجام داده اند . مدیران فاسد کشوری را مجازات کنید
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    0 0
    به راحتی به اساتید دانشگاهی ارتقا رتبه ندهید . به راحتی به اساتید رتبه استاد تمامی ندهید . در رتبه اساتید دانشگاهی بازنگری شود . اساتیدی که بدون ثبت اختراع و کار صنعتی شاخص ارتقا رتبه میگیرند درست نیست . دانشگاه ها را از مقاله محوری خارج کنید . چرا ارز های هنگفت صرف انتقال تکنولوژی های قدیمی صنعتی در نفت و گاز و پتروشیمی می شود . چرا به جای محققان چینی ، دانشگاه های کشور مجری طرح ها نمی شوند . چرا اساتید دانشگاه ها مقاله محور شده اند
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    5 2
    باکو دشمنه تکلیف روشنه اما خنجر از پشت ارمنستان خیلی خطرناکه
    • US ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
      0 2
      ارمنستان باید پاشینیان نادان رو برکنار کنه
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    5 0
    خط قرمز خط قرمز نکن، هیچ کاری نمیکنین و در واقع نمی تونین بکنین
  • وحیدمحمدی IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    0 1
    سلام به نظر بایدایران باارمنستان واردمذاکره فوری شود تا با انتقال دواستان جنوبی خود به ایران به صورت خودمختار البته باحفظ منافع ونظارت ارمنستان موافقت کند
  • IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    1 0
    ارمنستان باید نابود شود والسلام
  • هومن IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    0 0
    عجب مقاله ای. برای همه تعیین تکلیف کرده!
  • عبدالحمید US ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    0 0
    با سلام خیلی خوب همه چیز رو شده.
  • IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    0 3
    دو کشور در آینده نزدیک جزئی از ایران میشوند
  • سعید US ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    1 1
    آقایان مسئولین ایران طرح بنده را اجرا کنید و نتیجه آنرا ببینید،مذاکره برای اتحاد آذربایجان ایران و جمهوری جعلی باکو را به پانترکهای ایران بسپارید،همه خواهند دید و خواهند فهمید که علیف از زیر مذاکره فرار خواهد کرد چون باید در یک انتخابات آزاد از همه آذری‌ها برای نوع حکومت تبعیت کنه وچون تعداد ما آذری‌ها ۱۰ برابر آنان هست باید قدرت را به پانترکهای ما تقدیم کنه،وعلیه این کار را نخواهد کرد،و در نتیجه خود ترک پندارند ایرانی ما خواهند فهمید که در صورت حتی اتحاد دو آذربایجان جائی در حکومت اونجا ندارند
    • زهرا IR ۰۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
      0 0
      سلام به همه مطمئنا این جنگ صورت میگیره و ایران روسیه و آذربایجان در یک طرف و ارمنستان وامریکا در سوی دیگر .جنگ سختی در پیش است که در آن کودکان از شدت آن پیر خواهند شد .تنها کسی نجات میابد که با تمام وجود به امام زمان مهدی فاطمه پناه بیاورد.وسلام
  • سعید US ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    0 1
    دوستان خدا شاهده این روباه پیر باز قصد جدا کردن قسمت‌های دیگری از ایران را دارد،به والله اینبار باید جوابی بگیره که در تاریخ بنویسند،باید باکو ونخجوان و بحرین به مام وطن برگردند و اصلاح سرزمینی باید انجام شود.
  • سعید US ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    1 1
    دوستان خدا شاهده این روباه پیر باز قصد جدا کردن قسمت‌های دیگری از ایران را دارد،به والله اینبار باید جوابی بگیره که در تاریخ بنویسند،باید باکو ونخجوان و بحرین به مام وطن برگردند و اصلاح سرزمینی باید انجام شود.
  • کوروش IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    2 0
    روسیه خوابه هر دو کشور آذربایجان و ارمنستان بزودی میرن بقل ناتو
  • DE ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    0 1
    ایران نبایست از جنگ بترسد و در مقابل پیشروی آذری‌ها و ترکها در مواصله ارتباطی زمینی ایران مسیر جدیدی را در نخجوان باز کند.
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    1 1
    تنها راه الحاق نخجوان به ایرانه باید همه پرسی برگزار بشه
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    3 0
    هر دو طرف به مرزهای یکدیگر احترام بگذارند وباکوارامنه قره باغ را باید مانند شهروندان خود بداند و حمایت کند البته آنها هم از استقلال خود دست بردارند آنها داخل خاک باکو باید نبعیت کنند اگر می خواهند خارج شوند بتوانند دارائیهای خود را به ارمنستان بیاورندو در آنجا زندگی کنند در هر حال کنترل مرز و رفت و آمد مانند هر مرز دیگر از اختیارات باکوست متاسفانه قدرتهای شیطانی خارجی برای قائله درست کردن در این منطقه به ضرر ایران و روسیه آنها را تحریک می کنند و اگر جنگ دیگری شروع شود و پای ایران به میان آید هر دو منطقه ایرانی را بعلاوه نخجوان و قره سو به کشور عزیزمان باز خواهیم گرداندتا قائله ختم به خیر شود.
  • IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    0 0
    من خودم آذری ام اگر اردوغان گرگ صفت و علیف قمارباز بخوان غلطی بکنند بدانند که دارن با جانشان قمار میکنند ومن خودم به عنوان یک آذری از تبریز اعلام امادگی برای دفاع از مرزهای کشورم را میکنم یاشاسین ایران.
  • IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    0 0
    من خودم آذری ام اگر اردوغان گرگ صفت و علیف قمارباز بخوان غلطی بکنند بدانند که دارن با جانشان قمار میکنند ومن خودم به عنوان یک آذری از تبریز اعلام امادگی برای دفاع از مرزهای کشورم را میکنم یاشاسین ایران.
  • IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    0 0
    من خودم آذری ام اگر اردوغان گرگ صفت و علیف قمارباز بخوان غلطی بکنند بدانند که دارن با جانشان قمار میکنند ومن خودم به عنوان یک آذری از تبریز اعلام امادگی برای دفاع از مرزهای کشورم را میکنم یاشاسین ایران.
  • IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
    2 1
    در اینکه ترک ها و آذری ها مردمان شریف غیرتمند و شجاعی هستند شکی نیست و غیرت آنها اجازه نمی دهد که پاره تن ایران از ایران جدا باشد چه آذربایجان و نخجوان و چه ترکیه باید به ایران ملحق شود
  • ایمانقلی IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
    2 2
    تمام مردم قره باغ ارمنی هستند،آخه بی انصاف متعصب نادان ،چطور میشه این منطقه تحت تسلط دولت دیکتاتور فاشیست علی اف باشه.فقط باید قره باغ خودمختار باشه.
  • محمد IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
    0 0
    دوستان عزیز بحث جنگ و زور نیست تمامی اراضی ایران که در معاهدات ننگین پیشین که مدت برای آنها تعیین شده ،باید به ایران باز گردد چه هرات باشد چه باکو و نخجوانو ارمنستان چه با سازش چه با زور
  • اصغرغیاثوند IR ۰۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    0 0
    سلام آذربایجان و ارمنستان بخشی از ایران بوده‌است حال که دوکشورمتخاصم صلح نمیکنند ایران قره باغ را تصرف کند تادیگرجنگی میان دو کشور سرندهد
  • Tohid IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    0 0
    جنگ ایران با آزربایجان سبب جنگ و اختشاشات داخلی در ایران میشود و این شروع جنگ با تورکیه و ورود ناتو میشود همان چیزی که آمریکا و اروپا میخواهد
  • سلام من ... هستم IR ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    0 0
    به نظر من ارمنستان و آذربایجان باید زیر یک پرچم باشد تا این همه جنگ بین شون تمام شود. با امید الحاق دو کشور به ایران زمین.
  • امیر IR ۰۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
    0 0
    دوستان باتوجه به این که آمریکا وارد شده و طرف ارمنستان دراومده و روسیه به احتمال زیاد میره سمت آذربایجان ایران هم به جای ارمنستان میره سمت آذربایجان و طبق روایات جنگ شدیدی دراین منطقه صورت میگیرد که کودکان از شدت آن پیر میشوند .و تنها راه نجات توسل به امام مهدی است .الهام عجل لولیک الفرج
  • عزیز IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
    0 1
    ایران خط قرمز ترکها و کردها و لرها و فارسها و همه ی قبایل ایرانی است،علیف بازیچه نقشه های اردوغان شده ،اردوغان و هیچ کس دیگر نمی‌توانند پایه های سست و لرزان حاکمیت ترکیه را تا زمانی طولانی حفظ کنند.
  • ایرج IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
    0 0
    خط قرمزماروله هم بکنه بازهیچ کاری نمی تونیم انجام بدیم تمام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس