رئیسی در گفت‌وگو با نخست وزیر ارمنستان: هرگونه تغییر مرزهای منطقه خط قرمز ماست

دولت ارمنستان از رایزنی تلفنی «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر این کشور با آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران درباره روابط دوجانبه و «تنش‌ها در منطقه» خبر داد.

به گزارش مشرق، در شرایطی که تنش‌های مرزی و اتهام زنی متقابل ایروان و باکو به یکدیگر ادامه دارد، نخست‌وزیر این کشور با رئیس‌جمهور ایران تلفنی گفت‌وگو کرد.

رسانه‌های ارمنستانی شامل «رادیو عمومی ارمنستان» به نقل از دولت ای کشور خبر دادند که نخست‌وزیر این کشور با رئیس‌جمهور ایران درباره «تنش‌ها در منطقه» تلفنی رایزنی کرد.

طبق گزارش‌ها، «مسائل مربوط به اوضاع منطقه مورد بحث و بررسی قرار گرفت. به ویژه به تشدید بحران انسانی در قره باغ کوهستانی در نتیجه بستن غیرقانونی کریدور لاچین، تجمع نیروهای (جمهوری) آذربایجان در اطراف قره باغ کوهستانی و تمایل به افزایش تنش در مرز (ارمنستان و جمهوری آذربایجان) اشاره شد».

پاشینیان در صحبت با آیت‌الله رئیسی، «یک بار دیگر بر تعهد (ارمنستان) به توافقات ششم اکتبر ۲۰۲۲ در پراگ و ۱۴ می ۲۰۲۳ در بروکسل و حصول به رویکردی برای حل همه موضوعات فقط از طرق دیپلماتیک و در یک محیط سازنده تاکید کرد».

نخست‌وزیر ارمنستان همچنین «آمادگی خود را برای رایزنی‌های فوری با رئیس‌جمهور آذربایجان به منظور کاستن از تنش‌ها اعلام کرد».

بنا بر روایت دولت و رسانه‌های ارمنستان، نیکول پاشینیان و آیت الله رئیسی در این تماس تلفنی درباره روابط دوجانبه ایروان و تهران هم صحبت کردند.

بنا بر اعلام رسانه‌های ارمنستانی، نیکول پاشینیان روز شنبه (امروز) با امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه، اولاف شولتز صدراعظم آلمان، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا هم تماس تلفنی داشته و درباره تنش‌ها با جمهوری آذربایجان رایزنی کرد.

پیش از این رایزنی‌های تلفنی پاشینیان، وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد که طی روزهای اخیر، اوضاع در مرز جمهوری آذربایجان همچنان به واسطه تجمع نیروهای مسلح این کشور، پرتنش است.

طی هفته‌های اخیر و به رغم شدت گرفتن تحرکات دیپلماتیک برای پایان دادن به اختلافات ارمنستان و جمهوری آذربایجان، تنش‌های مرزی بین دو کشور و اتهام زنی‌های دو طرف به یکدیگر درباره نقش آتش بس شدت گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • US ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    1 0
    پاشینیان می خواهد هم آخور و هم از توبره بخوره
  • BR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    1 2
    قره باغ خاک تاریخی ایران است. گوربابای پانترک. زنده بادایرانی.
  • IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    0 1
    دستورات به ارمنستان ابلاغ شد
  • IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    1 2
    حمایت نظامی که بوجود امدنش مدیون نظام مشروطه تبریز و کشوری که وجودش مدیون باکری هاست از ارمنی های جنایتکار مسلمان کش لکه ننگی هست که هیچوقت از تاریخ پاک نخواهد شد
  • DK ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    1 1
    حمایت فارس‌ها از ارمنی‌ها را ما تورک‌ها فراموش نمی‌کنیم
  • IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    0 0
    اگر پاشنیان دروغگو بر عهد خود ثابت بودس چرا استقلال خود خوانده و غیر قانونی عواملش در خانکندی را تبریک گفت؟.
  • BR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    1 0
    درودبرایران قوی💪🇮🇷💪
    • BR ۰۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
      1 0
      زنده بادایران.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس