.

برخی کارشناسان معتقدند جمهوری اذربایجان به جای حمله به منطقه قره باغ کوهستانی ممکن است به شکل همزمان از نخجوان و جنوب قره باغ به سمت استان سیونیک ارمنستان یورش ببرد.

سرویس جهان مشرق _ بنابر گزارش منابع محلی و تصاویر منتشر شده در روزهای گذشته، به نظر می رسد یک بار دیگر آتش جنگ در منطقه قفقاز میان دو کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان شعله ور شده است.

پس از این که در پایان جنگ ۲۰۲۰ قره باغ توافقنامه صلح میان دو طرف با وساطت روسیه و ترکیه امضا شد، قابل پیش بینی بود که توقف درگیری ها موقت بوده و در سالهای بعد احتمال جنگی بزرگتر نیز وجود خواهد داشت؛ در پایان جنگ ۲۰۲۰ ارمنستان از مناطقی که خاک رسمی جمهوری آذربایجان محسوب می شد عقب نشینی کرد اما همچنان کنترل منطقه قره باغ کوهستانی را در اختیار داشت که از طریق گذرگاه لاچین به خاک اصلی ارمنستان متصل بود.

آیا جنگ سوم قره‌باغ در راه است؟ / احتمال حمله گازانبری باکو به استان سیونیک ارمنستان +نقشه و تصاویر


حدودا از ۸ ماه قبل ارتش باکو به بهانه انجام نشدن توافقات ذکر شده در معاهده صلح در خصوص ایجاد دسترسی زمینی به منطقه نخجوان (کریدور زنگه زور) اقدام به قطع مسیر ارتباطی گذرگاه لاچین کرده است؛ حدود ۱۲۰ هزار سکنه ارمنی منطقه قره باغ به ویژه در پایتخت این منطقه خودمختار یعنی اسپاناکرت (خان کندی) در آستانه فاجعه انسانی به دلیل قطع تدارکات قرار دارند.

در روزهای گذشته درگیری های پراکنده ای میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در اطراف لاچین و سایر مرزهای دو کشور رقم خورده است؛ وزارت دفاع جمهوری اذربایجان مدعی است با استفاده از پهپادهای رزمی بیرقدار یک پست هدایت پهپادهای ارمنی را منهدم کرده است.


اختلال گسترده در سامانه موقعیت یاب جهانی در مرزهای دو کشور

با توجه به اینکه نقطه قوت اصلی ارتش باکو نسبت به رقیب خود استفاده گسترده از پهپادهای رزمی و انتحاری است، ارتش ارمنستان با سامانه های اخلالگر خود اقدام به ایجاد اختلال در عملکرد سامانه های GPS در منطقه تماس کرده است.

آیا جنگ سوم قره‌باغ در راه است؟ / احتمال حمله گازانبری باکو به استان سیونیک ارمنستان +نقشه و تصاویر


ارتش ارمنستان از زمان جنگ ۳ سال قبل تا کنون در تلاش برای بهبود وضعیت پدافندی خود و مهار ناوگان پهپادی جمهوری آذربایجان بوده است.

پروازهای متعدد نظامی از باکو به اسرائیل

رصد داده های هوانوردی آنلاین نشان می دهد در روزهای اخیر چندین بار هواپیماهای ترابری رزمی ارتش جمهوری آذربایجان اقدام به پرواز به پایگاه های نظامی در سرزمین اشغالی کرده اند.

آیا جنگ سوم قره‌باغ در راه است؟ / احتمال حمله گازانبری باکو به استان سیونیک ارمنستان +نقشه و تصاویر


در عرض ۳ هفته، ۴ پرواز ترابری توسط ایلیوشین IL-۷۶TD خطوط هوایی راه ابریشم با رجیستری ۴K-AZ۴۰ جمهوری آذربایجان به مقصد اسرائیل صورت گرفته است، خطوط هوایی راه ابریشم در زمان جنگ دوم قره‌باغ نیز اصلی‌ترین خط لجستیک هوایی باکو جهت تأمین تسلیحات از اسرائیل بود.

آیا جنگ سوم قره‌باغ در راه است؟ / احتمال حمله گازانبری باکو به استان سیونیک ارمنستان +نقشه و تصاویر


دو پرواز در روزهای ۱۵ و ۲۹ ماه آگوست و دو پرواز دیگر در روزهای ۱ و ۲ ماه سپتامبر(چند روز پیش و همزمان با آغاز تحرکات ارتش باکو) صورت گرفته است؛ مقصد هر ۴ پرواز پایگاه هوایی عوودا رژیم صهیونیستی در ۶۰ کیلومتری شهر ایلات بود.

آیا جنگ سوم قره‌باغ در راه است؟ / احتمال حمله گازانبری باکو به استان سیونیک ارمنستان +نقشه و تصاویر


به نظر می رسد جمهوری آذربایجان اقدام به دریافت فوری تسلیحاتی نظیر پهپادهای انتحاری هاروپ یا موشک بالستیک لورا برای جنگ جدید با ارمنستان کرده است.

نقل و انتقال گسترده نظامی در نخجوان و جنوب قره باغ

منابع محلی تصاویر متعددی از ارسال گسترده تجهیزات نظامی به سمت مرزهای ارمنستان منتشر کرده اند.


برخی کارشناسان معتقدند جمهوری اذربایجان به جای حمله به منطقه قره باغ کوهستانی ممکن است به شکل همزمان از نخجوان و جنوب قره باغ به سمت استان سیونیک ارمنستان یورش برده و ارتباط مرکز این کشور با این استان جنوبی و مرز مشترک با ایران را قطع کند.

آیا جنگ سوم قره‌باغ در راه است؟ / احتمال حمله گازانبری باکو به استان سیونیک ارمنستان +نقشه و تصاویر



همچنین تصاویر منتشر شده از سوی وزارت دفاع جمهوری آذربایجان نشان می دهد این کشور تمرینات نظامی ویژه ای را در روزهای گذشته آغاز کرده است.

آیا جنگ سوم قره‌باغ در راه است؟ / احتمال حمله گازانبری باکو به استان سیونیک ارمنستان +نقشه و تصاویر


کلیه شواهد نشان می دهد احتمال یک درگیری بزرگ دیگر میان دو کشور در روزهای یا هفته های آینده وجود دارد؛ درگیری که می تواند منجر به تغییرات ژئوپلتیک بسیار مهمی در منطقه قفقاز در سالها و دهه های آینده شود.

آیا جنگ سوم قره‌باغ در راه است؟ / احتمال حمله گازانبری باکو به استان سیونیک ارمنستان +نقشه و تصاویر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 336
  • در انتظار بررسی: 21
  • غیر قابل انتشار: 64
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    97 25
    و باز هم مسولیین ایرانی در خواب فقط بلدن شعار بدن
    • CA ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
      80 41
      مشکل اینه که هم ارمنستان جیره خوار و بشدت هوادار آمریکاست و هم رژیم الهام دماغف نوکر و جیره خوار اسرائیل ، آمریکا و ترکیه هست، بعبارتی ایران در حال حاضر در بدترین شرایط بسر میبرند از نظر پشتیبانی مردمی بشدت ضعیف از نظر درآمد و اقتصاد، تجارت و روابط بین‌الملل بشدت ضعیف، حتی نمی‌تواند جواب ترورها و تخریب‌های عمدی گروهای تروریست وارداتی از افغانستان رابده و همه اینها از چشم کفتارها پوشیده نمانده و بهترین زمان را برای رسیدن به اهدافشان انتخاب کرده‌اند ، پس بهتره خوانندگان اخبار زیاد حرص نخورند و نظاره گر نقشه های خداوند برای ظالمان باشند.
    • IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
      ما بهائیان از اردوغان و علیف حمایت میکنیم. باید آذربایجان جنوبی به شمالی بپیوندد. جزایر سه گانه متعلق به اعراب است . ایران غاصب است.
    • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
      37 10
      باید به نویستنده بهایی گفت سما بهاییان دم ضربه خورده اسراییل هستید که همواره در گنداب صحیونیسم می‌چرخد پس حمایتتان از ارذوعان و علی‌تف بخاطر نوکریتان چیز جدیدی نیست و ما منتظر حمایت ادم‌های روحا نجس نیستیم
    • IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
      36 9
      20:39 نتیجه مماشات با بهاییان. باید با اردنگی همه تان را ریخت بیرون. بروید حیفا .تاریخ نشان داده شما جز جاسوسی ، خرابکاری و خیانت کاری برای این مملکت نکردید. پی پی بر گور بها .
    • IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
      22 8
      ایران است فارسستان نیست. اسم های نژادی فقط برازنده ی کشورهای کوتوله‌ی نژادپرست است. ( ایرانی ها سالهاست که از نزادپرستی عبور کرده اند ولی بری کشورها هنوز در کلاس اول تمدن سازی مردود شده اند)
    • IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
      46 7
      بهائیان اعدام شوند همانطوری امیرکبیر انجام داد
    • IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
      13 1
      شما بهائیان نجس و بیچاره تهتون میشید سیما ثابت آواره دربدر وطن فروش از اینجا و آنجا رانده و مانده در فلاکت و بدبختی نه روی در وطن دارد و نه جای در غربت به لقمه نانی که جلو سگ می‌اندازند به واق و واق و دم تکانی مشغولید
    • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
      9 0
      شما بهاییان خدا نشناس همانند دوستان ارمنی خود هیچ غلطی نمیتوانید بکنید...و تو صد در صد یک ارمنی بهایی هستی...در ضمن بهایی ها همه میدونن طرفدار ارمنی ها هستن پس آدرس غلط نده
    • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
      12 12
      ما همواره گوش به فرمان سیدعلی هستیم صبح فرمان بده وارد جنگ شید تا بعدالظهر همان روز سرنوشت باکو رو یکسره مبکنیم و علی‌دماغف را می‌فرستیم به درک
    • IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
      12 3
      من شیعه مرتضی علی هستم و طرفدار مطلوم چه ارمنی باشد یا نباشد
    • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
      11 4
      ارمنستان اعلام کرد امنیت استان سیونیک به ایران سپرده شده و پهبادهای ایرانی در حال گشت زنی در آن مناطق هستند. ایران به وزیر خارجه ترکیه اهمیت حفظ مرزها برای ایران قویا گوش‌زد شده است. حالا بیان بیرون حرکت کنند تا ما هم سیل وار بیام بیرون و حرکت کنیم. لازم شد لباس رزم باید پوشید و حکایت نبرد شکست حصر آبادان را دوباره زنده کرد اینبار با توانی ملیونها برابر آنروز
    • ساسان IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
      5 3
      اتاق فکر عثمانی گویا حساب همه چی رو کرده و حساب ویژه ای باز کرده روی شعله ور شدن اغتشاشات در اواسط شهریور ، وای بحال کشوری که مردمش با اغتشاش جاده صاف کنن بشن برای بیگانه
    • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
      2 2
      مشکل اینه که هم دماغوف و هم ارمنستان نوکر های آمریکا و غرب هستند و مردشون خیلی بدتر از ما جدا کنه هست وضعشون در صورتی که شما غرب گداها فک می‌کنید کلید مشکلات ما دست آمریکا و غربه.
    • مصطفی IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
      5 7
      ببین هر کشوری ذخیره ارزی برای جنگ داره. ..دوم اگه بخواد آذربایجان و ایران جنگ بشه کمتراز 5روز آذربایجان زیر چکمه سپاه و ارتش ایرانه نیاز به ذخیره هم نیست چه برسه مردم بعدشم صحبت ایرانه مردم ایران ....همین العان رهبر اعلام کنه تمام ملت چه مرد درجلو جنگ چه زن در پشت جبهه تکبیر میگن
    • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      28 1
      منافع ایران و امریکا در حمایت از ارمنستان هست
    • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      1 1
      مثل اینکه اخطار ایران به هافکان کار خودشو کرد و باکو سفیران کشورها رو جمع کرده کی بود کی بود راه انداخته و گفته ما اصلا قصد حمله به ارمنستان را نداریم.
    • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      2 2
      اگر ایران نبود اردوغانی هم نبود و اگر ایران اراده کنه حمایت از اردوغان رو برداره با کوچکترین بادی اردوغ رو باد میبره و باید دنبال سوراخ موش بگرده حالا شما در مقیاس خیلی کوچکتر به علی‌تف بنگرید که در برابر اردوغ هیچی جز دماغ نیست که یه بسیجی بگیردش جونش بالا میاد و نیاز به سپاه و ارتش نیست
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    آذربایجان چیه که حمله گاز ان بری اش باشد.
    • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
      61 10
      صهیونیست ها نجس هستند و به هر حکومتی ارتباط برقرار کنند ان حکومت را نجس و کثیف میکنند . ارتباط کشور اذربایجان با صهیونیست ها به معنی نجس و کثیف شدن حکومت علی اف
    • وطنم ایران IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
      74 7
      اینا تحریکات اخر رژیم صهیونیستیه که داره نابود می شه مدام داره کرم می ریزه
    • IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
      17 6
      فقط عملیات کربلای 5
    • فرزند ایران IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
      69 10
      این اقدام منافقانه در قرار دادن مداحی بر روی انتقال نیروها و تجهیزات ارتش باکو ما را فریب نمیدهد. باکو نوکر اسرائیل در رویارویی با محور شیعی ایران در برابر اسرائیل است. امیدواریم جنگ بعدی استان باکو را به سرزمین مادری بازگرداند
    • IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
      78 12
      آذربایجان سرزمین‌های جنوب رود ارسه. منظور شما «اران» هست در واقع.
    • وَلا! IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
      48 8
      آنقدر میدان دادیم به علیف، انقدر این کوچولورو دست کم گرفتن مسئولان ما که همینم نمیتونیم بنشونیمش سرجاش. کری نخون جان عزیزت نمک نپاش
    • IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
      25 12
      واقعا متوجه نمیشم چرا ایران به ارمنستان کمک نمیکنه در حالیکه دشمنی آذربایجان با ایران و کمک به اسرائیل علیه ایران علنی شده
    • IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
      8 7
      تمام این جنگ ها از سوی دوکشوری است که هر دو برای پیوستن به ناتو و اتحادیه اروپا و برقراری ارتباط نظامی با آمریکا با هم در رقابتند . فعلا دخالت ایران و روسیه نتیجه مناسبی ندارد و باید برای عدم شروع جنگ و صلح کاری کرد نه دخالت در هر جنگی . ولی متاسفانه دو کشور کوچک تر جنگ را برای رسیدن به همان هدفشان می خواهند
  • رضا IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    71 28
    ایران باید پیش از آغاز جنگ، به وضوح مشخص کند که دخالت نظامی خواهد کرد.
    • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
      39 9
      ایران باید رزمایش جدی برگزار کنه نزدیک مرز باکو نه نخجوان
    • IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
      45 8
      باکو میداند کاری را شروع کند قبل ازاینکه ارمنستان را اشغال کند خودش اشغال میشود فعلا تواین بازی روسیه وترکیه وآمریکا وصهیونیستهاوبعضی دیگر ازکشورها که هنوز پشت پرده اند حواسشان هست که قفقاز را جولانگاهی کنند که بیشترین آسیب را روسها خواهند دید وخطرش ازعملیات نظامی روس دراوکراین بیشتر است وآمریکا وترکیه وصهیونیستها برای کم کردن فشار ازروی اوکراین بعید هم نیست یک بازی را شروع کنندتا تمرکز روسها را به این نقطه جلب کنند چون اوکراین برای صهیونیستها مهم است واوکراین برای اروپا وآمریکا مهمتر واردوغان ناتو دوست هم قطعا خواب های افسانه ایی از این بازی درسر دارد
    • IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
      51 8
      احسنت باید علی تف را سرجاش بنشانبم
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    42 12
    آیا منافع ایران در قفقاز از این هم بدتر می شود
  • US ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    یعنی در صورت حمله جمهوری باکو به استان سیونیک و قطع یکی از مرزهای مهم بین المللی ایران پاسخی دریافت خواهند کرد یا نه؟بالاخره بعد از صدام علیف جدی ترین تهدید علیه تمامیت ارضی ایران است
    • IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
      56 19
      ۹ مزدور منفی داردن اینها تو موضع منفی با ایران هستن باید همه مخالفا رو زندانی کرد
    • IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
      10 17
      چه فرقی داره مرز و جاده دست آذربایجان باشد یا ارمنستان ؟ مگر خاک ایران است که برای ما مهم باشد ؟ به ما اصلا هیچ ربطی ندارد.
    • خاین باید بمیرد IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
      3 4
      خطاب اونی که گفته چه فرقی داره! جاسوس عثمانی گورتو گم کن. جرات داشته باش بیا بگو من طرفدار عثمانی هستم دارم وانمود می کنم ایرانی هستم
  • . IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    اردوغان و الهام توله دست آموز اسرائیل
    • BR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
      47 15
      دوتاعوضی.
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    24 8
    مشکل مسئولین خائن در ارمنستان هستند وگرنه کافی است یک پیمان امنیتی با ایران ببندد آنوقت الف خور (علیف) ماستش را کیسه میکند اینهمه مسئولین ما گفتند ما در صورت تهاجم علیف به ارمنستان بی تفاوت نمیمانیم یک بار مسئولان ارمنستان علنی نگفتند ما استقبال میکنیم طوری که اردوغان جسارت کرد و گفت ایران مانع زنگزور است نه ارمنستان
  • هادی IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    48 6
    جمهوری اسلامی میخواد چکار کنه؟ بزاره یه اسرائیل کنار مرزهاش درست شه؟ ارمنستان برود تمام توافقات کریدوری ایران هم باهاش می‌رود. بماند که شمال ایران هم تجزیه می‌شود.
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    32 82
    ارمنستان دست از اشغالگری بردارد
  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    14 8
    خدا رو شکر که مسئولان مث عقاب حواسشون جمع شده که اجازه ندن تو این جنگ ها دسترسی ایران به اروپا قطع نشه 🤦‍♂️ و با خوش خیالی و فریبی که از الهام علیف میخورن همزمان هم ارمنستان رو به عنوان یه متحد از دست میدن و هم بعد استراتژیک خودشون در آذربایجان رو و تا چند دهه آینده هم شمال غربی ایران رو آفرین و صد آفرین 🤦‍♂️🤦‍♂️
  • احسان IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    32 7
    این گوی و این میدان ... مگه رهبر اعلام نکرد نباید توی مرزها تغییری حاصل بشه حالا ببینم نظامیامون چه میکنن
    • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
      1 5
      احسان ارمنی تو برو از فرانسه و روسیه مایه بزار ما خودمون میدونیم گوی و میدان چگونه مدیریت کنیم
  • DK ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    37 44
    یاشاسن جان آذربایجان ، نیاز باشه حاضر هستم ، یک بار برای همیشه نسخه جنایت کاران بسته بشه
    • IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
      14 12
      فکرکنم ازتاریکی میترسی حتمی توتنهایی وتاریکی ازترس آواز میخونی🤣🤣🤣
    • آذرلی IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
      13 12
      چه ربطی به آذزبایحان داره. جمهوری باکو و علی اف خیانت می کنن و شدن نوکر نو عثمانی سنی فتنه گر قاتل مردم آزربایجان و اسراییل فاشیست
    • آذرلی IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
      7 7
      چه ربطی به آذزبایحان داره. جمهوری باکو و علی اف خیانت می کنن و شدن نوکر نو عثمانی سنی فتنه گر قاتل مردم آزربایجان و اسراییل فاشیست
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    86 29
    تمام اینها زیر سر اردوغانِ نژادپرسته.در صورت جنگ جدید، ایران باید خاک از دست رفته ی خودش رو پس بگیره
  • حسین IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    13 4
    هیس.الان امام جمعه محترم اردبیل بیانیه صادر میفرمایند.
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    65 23
    ایران چی؟ مگه ایران تهدید نکرده بود در صورت تغییر مرزها ساکت نمیشینه؟!
    • مقدس IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
      35 6
      تمام اينها تله و سناريوى نخ نما و از پيش طراحى شده انگل ستان هست مجرى اين سناريو حاكم بى سروپاى متوهم كفتارصفت باكو ميباشد ، هفته آينده در خاك ارمنستان آمريكا مانور مشترك با ارمنى ها دارند ، متاسفانه اين وضعيت كمى پيچيده شده احتمالا پاى سازمان مافيائى تروريستى ناتو به قفقاز جنوبى باز خواهد شد و اين براى منافع كشور ما اصلا خوب نيست البته براى روسيه بسيار خطرناك خواهد بود ، خدا لعنت كند دارو دسته اصلاحاتيون وطن فروش خائن نفوذى را زمانيكه در مصدر قدرت بودند تمام فرصت ها و منافع ايران را در منطقه با أطاعت از دستورات اربابان آمريكائى و انگليسى شان از بين بردند .
    • علی IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
      6 3
      ق داره ارمنستان عضو ناتو بشه، ایران باید قبل از عضویت ارمنستان یه کاری بکنه در غیر این صورت وقتی عضو ناتو شد روسیه هم کاری ازش بر نمیاد، اون وقته که ارمنستان بایک جنگ ساختگی و استفاده از ماده ۵ اساسنامه ناتو باکو رو تنبیه خواهد کرد و ترکیه هم به عنوان هم عضو نمی تونه کمک علی بکنه. ارمنی ها می دونن دارن چکار میکنن، نه با ایران متحد میشن نه با پوتین
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    20 20
    و با توجه به انفعال فعلي ايران، گويا هاكان فيدان در سفر اين هفته خود، نظر تهران را جلب كرده است.
    • IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
      7 14
      شاید هم تهدید کرده و ایران دست را تو رفته از ترس
  • US ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    22 11
    مشرق این آخر که نوشتید می تواند منجر به تغییرات ژئوپلتیک مهم در منطقه قفقاز شود یعنی چی؟نیروهای ایران حتی در زمان قاجار به فرماندهی عباس میرزا با روس ها جنگیدند ولی شکست خوردند الان جمهوری باکو بقدری قوی است که باید فقط نظاره گر بود؟
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    49 18
    این الهام بی عقل آخر کار دست خودش میده
    • BR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
      37 8
      الهامه جان.
    • صافکار IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
      12 18
      معلمه از آن ترک های بد هستید آذری های ایران مگر مرده اند که چنین اجازه به احمق علیف بدهند دوموشک وسط آنکارا بخورد اردوغان می فهمد رجزخوانی بی هزینه نیست
    • IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
      3 5
      الهام خیلی عاقل هست. این من و امثال من هستند که بی عقل هستند ودر جنگ قبلی به ارمنستان کمک نکردند.بلکه به علی اف کمک کردند.
  • حسین IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    47 30
    اگر باکو چنین حماقت کرد ایران باید بدون کوچکترین تردید وارد عمل بشه و کل نخجوان رو ضمیمه خاک خودش کنه،انفعال یعنی خسارت محض.
    • احسان موحدیان RU ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
      9 5
      نخجوان دست ترکیه هست. گلوله ای از ایران شلیک نخواهد شد نه به آذربایجان و نه به ارمنستان و نه به نخجوان. آذربایجان هم زنگه زور را خواهد گرفت. تمام
    • م IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
      0 0
      احسان موحدیان جنستو عوض کن. خلوص بالا هم خوب نیست. آران هوا برش داشته. طمع زیادی هم می شه باعث خسران
  • مصطفی IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    7 1
    خوب الحمدالله که مسولین ایرانی دست رو دست میزارن و نگاه می کنند
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    54 28
    مرگ بر جمهوری اذربایجان
    • IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
      19 27
      مرگ بر خودت
    • ایرانی IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
      12 10
      مرگ بر ارمنستان قاتل شیعیه که در مساجد ما خوک و حیوان نگه می داشتن مرگ بر منافق های بی صفت مرگ بر تو که وطن فروش هستی
    • BR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
      8 9
      مرگ برهرچی پانترک عوضی ضدایرانی. پاینده ایران.
    • IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
      0 0
      مرگ بر نگو
  • هادی IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    31 47
    زنده باد سرزمین مقدس من آزربایجان قهرمان
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    61 28
    اين بارایران باید کنار ارمنستان بایستد واز جابجایی مرزها جلوگیری کند پانترک وهمش برداشته
    • BR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
      50 17
      پانترکیسم کثیف منطقه را آلوده کرده.
  • رضا IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    44 72
    انشالله آذربایجان به تلافی ۳۰سال تجاوزات ارمنستان پاسخ سخت خواهد داد
    • BR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
      71 15
      بادکوبه به آغوش ایران بازخواهدگشت.
  • تورک IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    12 40
    چقدر نا امید شدی تو....طرفدار ارمنستان..
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    75 23
    ایران سریعا سیونیک را مجهز کند . وگرنه دیگه کسی به اقتدار ما اهمیتی نخواهد داد ...
    • سلام IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
      41 5
      باید سریعن گروه نیابتی با امکانات کامل تشکیل بشه.پاشینیان می خواد برنامه های دیگه شو دنبال کنه. دنبال رفتن سمت غربه حتا بادادن کل خاکش غیر ایروان
    • حسین IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
      6 7
      سونیک مگه رزمنده و نیرو داره که ایران مجهز کنه آدم برای خاک آبا و اجدادی خودش میجنگه نه خاک غصبی سونیک یا در اصل همان زنگه زور خاک آذرباجانه
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    2 0
    از رمز واژه حمله گاز انبری استفاده میکنه
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    37 26
    مگه ایران نگفت اجازه نمیده مرزها قطع بشه ؟؟ به نظر میرسه اذربایجان ترسی از ایران نداره و این کار را انجام میدهد ... این ضعف بزرگی برای ایران هست
    • IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
      21 6
      ایران طالبان رو هم تهدید کرد اما طالبان به مرز ایران حمله کردن سربازان ایران رو کشتند هیچ واکنشی هم نشان ندادن به گفتن نیست به عمل کردن است
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    26 5
    قشنگ مشخصه روی سالگرد مهسا امینی و اعتراضات داخلی حساب کرده اند و با استفاده از درگیری های داخلی ایران میخوان کارشونو در همان زمان انجام بدن
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    21 55
    وزیر خارجه ترکیه چند روز پیش به ایران اومده و به ایران اطلاع داده که قراره این اتفاق بیفته و از ایران خواسته دخالتی نکنه وگرنه جنگ بزرگ تر خواهد شد ... خدا بخیر کنه
    • ارسلان IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
      16 8
      حالا اومده هر زری زده برا خودش زده وجود و منافع ایران در صورت هجوم آران در خطر قرار می گیره این مساله از یمن و عراق و سوریه باید مهمتر باشه و باید سفت وایسیم
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    14 4
    ایران قرار بود چنین اجازه ی ندهد اگر همین امروز با نیرو زیادی به مرزهای آذربایجان و ارمنستان و نخجوان نفرسته فردا دیگر فرستادنش ن هم هزینه داره هم احتمالا دیگر ایران دخالتی نداشته باشه که این از نظر اینکه ایران قبلا تهدید کرده در صورت این اتفاق حتما دخالت خواهد کرد و اگر این کار را نکنه به شدت بر قدرت ما تاثیر خواهد گذاشت و دوم ا فشار اقتصادی و بر ما زیاد میشه و بعد هم حضور ناتو در قفقاز و در نهایت کل شما کشور ما
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    52 19
    ما در جنگ قبلی قره باغ در خواب ناز بودیم و اگر ان بار هم دیر بجنبیم صهیونیستها و ترکیه و علیوف حرومی ژئپولوتیک مرزها و همسایه های ما را تغییر میدهند. باید تا دیر نشده پهپادهای شاهد و کمک مستشاران سپاه قدس بت ارمنستان را آغاز و زمینه الحاق خاک استان جدا شده در معاهده گلستان یعنی آذربایجان شمالی را فراهم کنیم.
    • من IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
      24 46
      مرد میخواد جلوی لشکر تورک وابسته
    • IR ۰۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
      4 2
      اگر تورانی ها برنده شوند ریشه ی تشیع را از قفقاز در می آورند همان طور که شهرهای متعدد اران- آذربایجان شمالی را سنی حنفی کردند.
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    59 12
    حکومت لائیک الهام علیف برای تهییج و تحریک شیعیان آذری متوسل به نوحه امام حسین شده
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    3 4
    سپاه هم نشسته فقط نگاه میکنه
    • یک سپاهی IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
      1 1
      عجله نکن ، به وقتش همه میبینند که سپاه چی تو چنته داره ... به وقتش
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    11 17
    و ما هم جز تماشا چاره ی نداریم !؟
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    17 6
    ما باید بریم بمیریم که مرز ما با اروپا را میخواهند ببندند پس کو اقتدار و بازدارندگی ایران
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    14 13
    ای بابا بد شد که یعنی الهام به این همه خط و نشون عدم تغییر مرز ایران وقعی ننهاد؟
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    47 16
    سلطان ترکان عالم و مالک جانهای همه ترک ها و مسلمین جهان اکنون در تهران رهبر است.
    • IR ۰۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
      1 0
      یا علی مدد!
  • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    68 28
    هفته پیش وزیر خارجه ایران دستورات لازم را به وزبر خارجه ترکیه داد و وظایف آنها را در خاورمیانه تعیین کرد. کسی جزات جنگ با ایران را ندارد.
    • IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
      60 14
      مرگ بر مزدوران ترکیه که اینجا میان منفی می دن و یارانه این مملکت حروم شون می شه
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    17 6
    نخجوان
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    7 11
    شرایط داخلی طوری نیست که بشه دست به ماجرا جویی زد. بنابر این زنگزور باز میشه و راه ایران و ارمنستان قطع میشه .. لعنت بر مسئولان فاسد
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    30 12
    نابود باد جمهوری صهیونیستی و ضد اسلام مفولبایجان
    • IR ۰۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
      4 6
      احسنت بیش باد
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    30 18
    ما منتظر دخالت جدی ارتش و سپاه هستیم باید یکبار برای همیشه این درس به آذربایجان و و ترکیه و اسرائیل بدیم که در جای که منافع ما به خطر بیفته بسیار جدی برخورد می‌کنیم
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    31 16
    این فاشیست های بدشانس مغولی کوردی ناتویی هم وقتی به‌تور ایران خوردن که ایران دیگه امپراطوری باستانی هخامنشی-سلجوقی-صفوی خودش رو تشکیل داده و شکست ناپذیر شده.
  • حسین US ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    49 85
    دعای خیر کل ترکهای جهان بدرقه راه ارتش مظفر آزربایجان کشوری که بد عهدی کند و زیر قولش بزند و از بازگشایی کریدور زنگه زور امتناع کند لایق تنبیه است
    • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
      50 33
      اذری ها ترک نیستند به زور شمشیر ازبکان و ترکان ترکزبان شده اند.
    • ایرانی IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
      32 10
      بازگشایی کریدور زنگه زور یعنی خفگی ژئوپولتیک ایران! توی ... یا نمی فهمی یا ایرانی نیستی یا خائنی! پس دهن گشادت رو ببند قبل از اینکه توسط شیرمردان ایران زمین با سُرب داغ پر بشه
    • IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
      1 0
      انشالله نژاد پرستها شکست میخورن
  • حسین US ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    21 42
    دعای خیر کل ترکهای جهان بدرقه راه ارتش مظفر آزربایجان
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    96 25
    بعد ایران هم به شکل گاز انبری علی اف رو جر میده
  • یک معلم IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    30 65
    اشغالگران ارمنی هر چه زودتر باید از سرزمینهای آذربایجان خارج شوند
  • DE ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    26 98
    ارمنستان بدبخت خودشم میدونه چاره ای جز قبول حق حاکمیتی آذربایجان به قره باغ و باز شدن کوریدور زنگه زور نداره ولی تحت فشار کشور های دیگه داره بسمت سوریه شدن و تکه تکه شدن از لحاظ سرزمینی و اقتصادی پیش میره
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    17 58
    لبیک سنه قوربان لبیک شه عطشان لبیک شاهمئز امام حسین (ع)یار و یاورتان باشد
    • IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
      40 10
      انشالله که امام حسین بزنه کمرشان
    • صادق IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
      62 7
      داری به الهام صدام اف لبیک میگی؟! یا به امام حسینی که عزاداراش توسط توله سگ دست آموز اسرائیل تهدید و زندانی میشن؟! حماقت هم حدی داره
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    93 27
    آخرین روزهای کشور جعلی بادکوبه بزودی به مام میهن باز خواهد گشت
    • BR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
      60 13
      استان آران به ایران تعلق دارد.
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    12 9
    ظاهرا چینی ها بما گفتن شما چینگ چون چون دخالت یعنی ایرانیا دخالت نکنین
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    73 18
    منافع ایران ایجاب میکند که درکنارارمنستان باشیم
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    57 20
    ایران هم می ایسته و نگاه می کنه ببینه الهام خانم چه کار می کنه؟ من روزی رو می بینم که تنگه زور رو که به دست نمیاره نخجوان رو هم از دست میده
  • 111 IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    12 14
    اگر حقیقتا چنین خبری هست چرا نیروهای مسلح ایران برای حفظ مرز با ارمنستان و ممانعت از قطع ارتباط زمینی کشور با اروپا در مرز فعال نیست یا اینکه طرح عوض شده؟؟؟؟؟ و یا اینکه خبری نیست و شما ها شلوغش می کنید
  • GB ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    37 92
    انشاالله ارتش آزربایجان پیروز است به کوری چشم طهران
    • یک هشدار IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
      62 11
      مرگ بر تو خاین به وطن و مزدور دولت باکو و آنکارا از اینجا گورتو گم کن تا خاکت نکردیم
    • یک هشدار IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
      20 8
      مرگ بر تو خاین به وطن و مزدور دولت باکو و آنکارا از اینجا گورتو گم کن تا خاکت نکردیم
    • IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
      7 10
      همون درست گفتی ارتش‌ "آززززربایجان" زر درست اومدی ذر نه
    • BR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
      11 6
      انشاالله خودت کور میشی و از تو خبر خبردار میشی که چی شده
    • CA ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
      5 7
      انشاالله
    • IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
      21 7
      تفاله صهیونیستی و کافر مغولبایجان درس عبرت بگیرد از اینکه رهبرش نتانیاهو آنجا که ایران حاضر بود نتوانست حتی یک شهر یعنی غزه را شکست بدهد
    • BR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
      1 5
      عاظربایجان جعلی درسته.
  • م IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    45 21
    خدا به داد منطقه برسه؛ اگرچه ریشه این جنگ تو نسل کشی ترک های مسلمان اواسط ارامنه ارمنستان و یونان بوده؛ اگرچه ترکها هم متهم به نسل کشی هستند اما ابتدا ارامنه اقدام به نسل کشی کردن و سالها بعدش ترکها مرتکب اقدامات تلافی جویانه شدن واقع و الآنم بنظرم ارمنی ها باید کوتاه بیان و سرزمین اسلام را تحویل صاحبش بدن تا شر بخوابه و جمهوری آذربایجان هم باید حدود مرزی خودش با ایران رو رعایت بکنه و پس از آزادی سرزمینهاش ؛ توافق ابدی با ایران در خصوص زنگزور برقرار کنه به نحوی که حق مرزی ایران کمافی السابق تامین باشه
    • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
      24 9
      سرزمین اسلام کجاست در ضمن نکنه علیف بی دین صهیونیس و طرفدار هم جنسگراها متولی امارت مسلمین شده اگر بنا به الحاق باشد سرزمین مسلمان مادری مستحق تر به پذیرش ۱۷ شهر قفقاز است
    • IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
      33 11
      آرزوی یک وجب از خاک ارمنستان رو به گور خواهید برد.زنده باد ایران🇮🇷🇮🇷
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    27 13
    خیلی منتطرم ببینم ایران با این همه تهوید چیکار میکنه؟
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    9 29
    الله پشتیبان لشکر شاه عطشان امام حسین است انشالله بزودی ازادی تمام سزمینهای اشغالی آذربایجان
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    49 8
    زمان بازگشت قفقاز عزیز به دامان مادرش ایران فرا رسیده است.
  • محسن IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    41 6
    ایران باید نقشه کثیف ترکیه اذربایجان شمالی و اسراِِییل رو نقش بر اب کنن .اگه خانم الهام (خخخ]زنگه رو بگیره مطمنا ترکیه هم راه ورودی ایران به اروپارو مشکل خواهد کرد و دستیابی ایران به اروپا عملا قطع میشه واسه ورود ایران به خاک اروپا از ماشین های ترانزیتی حق ورودی زیادی خواهد گرفت این خودش عامل تورم در ایران میشه تنها راه ایران اینه تزاره الهام خانم زنگه اشغال کنه حتی بشه مساقیما وارد جنگ بشه. ولی عده ای احمق توی ایران بیشترشون هم بیسواد هستن دوست دارن اذربایچان شمالی زنگه رو تصرف کنه
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    49 4
    به نظر ایران باید سریعاً سیاست خویشتنداری و عدم درگیری را کنار گذاشته و نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران با همکاری ارتش ارمنستان بدون فقفه در استان سیونیک استقرار یابند و مانع اشغال آن توسط رژیم باکو شود. روسها هم اکنون درگیر جنگ اوکراین هستند و توان آنها برای کنترل اوضاع در منطقه قفقاز از بین رفته. ارتش باکو را می توان با چند ضربه موشکی و پهپادی کشنده سرجایش نشاند.
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    6 2
    ننگ باد بر اشغالگران
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    28 8
    اگر اینبار هم جمهوری اسلامی سکوت کند به نام خیانت در تاریخ نوشته خواهد شد. در صورت تازش باکو باید وارد نخجوان شویم.
  • NL ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    41 0
    سفر فیدان به تهران و اردوغان به روسیه همزمان با تحرکات اذربایجان؟!!!
  • ساس IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    30 1
    معاملات بزرگ انجام شده و الهام بدون تضمین پشتیبانی و لجستیک مناسب دست به چنین اقدامی نمیزد.
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    16 46
    یاشاسین آذربایجان
    • BR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
      2 1
      یاشاسین ایران قدرتمند.
  • ایرانی IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    43 8
    لعنت به علیف نوکر اسراییل
  • IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    14 15
    چنان سیلی از ارمنستان بخوره که تا بخال تو عمرش ندیده. ارمنستان بیشتر از پانصد هزار موشک بالستیک و پهپاد جهت ارسال به آذربایجان داره. اگر چیزی تابحال نگفته به خاطر پس دادن زمینهای آذربایجان بود ولی از این پس یک وجب از خاکش رو نخواهد داد
  • Ahmad IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    35 9
    ایران باید استان سیونیک را از ارمنستان بخره و تمام این نقشه های شوم را نقش بر آب کنه. تمام
  • محمد IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    22 11
    دوستان پانترک توی چه توهماتی هستن همه چی توی میدون مشخص میشه نه با لفاظی یک مشت متوهم نژاد پرست
  • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    20 34
    شنیدم ارمنستان عزیزتر از جونتون با آمریکا مانور ده روزه گذاشته🤣
    • IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
      8 8
      خیلی خوبه لازم باشه ایران هم با ارمنستان رزمایش برگزار میکنه تا چشت دراد
  • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    13 3
    با صادرات پراید و دیگر محصولات ایرانخودرو و سایپا به آزربایجان میتوانیم نسل آنها را منقرض کنیم
    • IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
      5 2
      این مشکل به هیچ وجه شوخی نیست منطقه رو به جنگ می کشونه
    • IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
      0 0
      نگران نباش! موشک های فراصوت و هاپیر سونیک و پهبادهای مخوف ایرانی در راهند
  • یه فرد عادی IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    18 5
    دیگه کار به کجا رسیده که آذربایجان هم با کمک رژیم غاصب صهیونیستی مدعی هست و میخواد حمله گازانبری کنه‌.
  • اشکان IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    28 8
    از کی تا حالا هویج هم جزو میوه ها تلقی میشه آذربایجان هم آره...... هی چی بگم
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    14 37
    ارامنه مسیحی و پ ک ک تروریست کمونیست آماده نابودی
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    57 7
    اون مارمولک غاصب لعنتی رژیم صهیونیستی داره یه ابلهی مثل علیف را سر همیاری میکنه
  • کیا IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    14 9
    جمهوری اذربایجان کلا دو تا پالایشگاه دارد اگر دو تا موشک این ارمنستان خرجشون می کرد باد اقای الهام علی اف خالی می شد ان وقت معلوم می شد که ایا رژیم صهیونیستی دوست الهام است یا دوست نفت الهام .تا جنگ قبلی طبق همه قوانین ارمنستان متجاوز بود الان جمهوری اذربایجان در حال تجاوز و ارمنستان با چند موشک وپهپاد می تواند کمر الهام علی اف را بشکند .
    • ناشناس IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
      5 3
      کلا ارمنستان یک نیروگاه اتمی داره یک موشک از آذربایجان بخوره باد ارامنه قاتل شیعیان هم می خوابه ضربتی زدی ضربتی نوش کن
    • مجتبی IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
      2 2
      ارمنستان سد باز کنه باکو زیر اب میره و اگر باکو حماقت کند و موشک به نیروگاه اتمی بزند باتوجه به جبهه بادی باکو و ترکیه و تبریز ارومیه و اردبیل رادیو اکتیو میشند
  • GB ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    20 7
    ایران باید برای حقابه ارس ورود کنه ارس نباشه سرنوشت تبریز به سیستان مختوم میشه
    • IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
      13 5
      ایران برای ما شر درست نکنه، خیرش رو نمی‌خواییم
    • IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
      1 0
      اردوغان پلید سرچشمه رودخانه ارس را در کوهستان غصبی آرارات با زدن سد بسته است و نمی گذارد آب کافی به سمت ایران بیاید.
  • بگیرید بکشید IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    33 12
    نباید پست های مدیریتی دست پانترک ها و خائنین باشه
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    52 8
    مشکل فقط توسط ایران با یک حمله ضربتی حل خواهد شد
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    12 60
    عرامنه و عکراد هی کتک میخورن آدم نمیشن
    • اوئد IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
      6 3
      چرا همه چی رو قومیتی می بینی ایرانی باش بجای مزدوری بیگانه و مرگ ننگین
    • IR ۰۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
      3 0
      ارامنه نه,
  • IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    33 10
    ایران باید به بهانه امنیت جاده ترانزیت وهرد سیونیک بشه اگر مسئولین طبق معمول در خواب باشن باید فردا واسه رفت امد و ترانزیت گدایی کنید و طبق معمول تو سری خور باشید ارمنستان خم باید تقویت نظامی شه ایرا رودربایستی چرا میکنه آذربایحان اشغالی واسه ایرانه باید بیاد به جایگاه مادری
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    17 43
    اسامی محله‌ها در کرکوک نیز به زبان ترکی است، کسانی که مدعی هستند کرکوک یک شهر ترک‌نشین نبوده است، نشان بدهند در این شهر چه قدر نویسنده و شاعر داشته‌اند.
  • IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    13 47
    به شما مربوط نيست كه اذربايجان چي كار مي كنه
  • AE ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    52 18
    نوادگان چنگیز خان مغول ول کن نیستند ، از هشتصد سال پیش که از کوه های آلتای آمدند تا به امروز همچنان در حال تجاوز و کشتار هستند
    • IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
      14 9
      شمابرگردید به افغانستان وهند ، مشکل حل میشه .
    • AE ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
      5 9
      نه عزیزم ما از هند نیومدیم
    • IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
      5 2
      21:57 نیامده اید بیرونتان کرده اند.
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    51 10
    ایران به هیچ عنوان اجازه اشغال مناطق جنوب ارمنستان را نباید بدهد. در این صورت گذرگاه شمال-جنوب به مشکل برخواهد خورد. با هماهنگی با ارمنستان و روسیه میتوان به یک منطقه به عرض چند کیلومتر در جنوب ارمنستان نیرو فرستاد تا مانع از نفوذ ناتو به از طریق آذربایجان گردید یعنی همان کاری که غرب با اوکراین علیه روسیه انجام دادند.
  • IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    5 25
    بنظر میاد خبرگذاری میخواد حوادث کرکوک و سوریه رو تحت الشعاع این خبر اغراق امیز بکنه
  • DE ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    57 10
    هر ناآرامی و هر تشنجی در منطقه زیر سر اسرائیله . افسار رؤسای ترک و کرد دست اسرائیله .
    • IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
      12 7
      اتفاقا عامل همه بحران‌ها خود ایرانه کریدور زنگه زور جزوبندهای توافقنامه صلح ۴۴ روزه است که پاشینییان بعداز تسلیم شبانه سراسیمه امضاکرد
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    2 1
    مسخره اینها یک تاکتیک نظامی هست .استعداد جنگ با چندتا خودرو وتوپخانه نیست جنگی که هوافضا ،نیروی زمینی ودریا درآن نقش نداشته باشه کمترین احتمالش یک محیط محدود امکان زدوخورد درآن باشه که قبلا دولتهای مختلف ممکنه برسر آن توافق کرده باشند
  • IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    23 6
    اتفاقا زمان خوبیه برای ایران که یک بار برای همیشه قدرت خودش رو نشون بده به این صدام علیف
  • IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    15 5
    احتمالا ارمنستان تا چند ماه آینده درخواست عضویت در ناتو بکنه
    • IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
      4 7
      پانترک بیچاره فکر می کنی گول بخوریم؟
  • IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    33 8
    خداکند حمله کند بفرمان رهبری در باکو تجمع خواهیم نمود
  • IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    6 8
    نگران نباشید آمریکا با ارمنستان رزمایش گذاشته
  • IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    11 10
    پانترکهای نفوذی باعث انفعال و سکوت در مقابل خطر بالقوه اردوغان و علی اف اربابشون سگیونیستها شده خطر پانترک از هر خطری واسه وطن چ در داخل یا خارج خطرناک تر مهلک تره
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    5 10
    اگر اجازه چنین غلطی به اون نوکر پست رژیم اسقاطیل یعنی علف اوف افسارپاره کرده و مارموز متوهم پشت صحنه خردوغان پاشای اول از عقب و صحنه گردان اصلیشون عنگلیی و آمریکای گداگشنه داده بشه دیگه باید با کریدور تجارت شمال جنوب و غرب به شرق و راه ابریشم که طبیعتا باید از ایران بگذره و منافعش نسیب ما بشه خداحافظیه ابدی کنیم و چه بسی نقشه بعدیشون تجزیه ایران با تحریک براه انداختن اون جماعت منحرف و فاسد و به شدت بیسواد و خائن به کشور یعنی پان ترکهای رذل برای ایجاد آشوب و جنگ داخلی باشه .
  • یوسف از همدان IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    17 11
    خداوند یار و تگهدار ارتش آزربایجان باد
  • IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    18 24
    آینده جهان متعلق به نرکهاست چون رهبری خوش فکر وخوش ذوق مثل اردوغان دارد
    • IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
      6 5
      درود
    • IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
      2 2
      نژادپرستی هم یک اندازه کوچلو دارد که ازآن بعنوان حربه دیپلماتیک استفاده میکنند تنها ایران با نظام توحیدی خودش که مبتنی براصول اسلام است به نژادپرستی دامن نزده ونخواهد زد وچه بسا همان ترکهایی که برزبان میاوری اسباب سقوط نژادپرستان باشد .
  • وحید IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    21 8
    ایران هم باید حکومت جمهوری جعلی باکو رو ...
  • امیر IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    11 9
    با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران در کلیه زمینه ها تحت شدیدترین تحریم‌های بین‌المللی قرار دارد لذا ارتباط مرزی ارمنستان با ایران وجه امتیاز تاثیر گذاری برای ارمنستان به حساب نمی‌آید و به نوعی ارمنستان در یک بربست ژئوپلیتیکی قرار دارد و چه بسا خود ارمنستان تمایل داشته باشد با امتیاز گیری از اذربایجان و ترکیه مخصوصا در ارتباط با دالان زنگخور و حتی قره باغ کوهستانی خود را از بم بست ژئوپولیتیکی خارج کند و هم کشور خود را یک تیکه کند هم با کشورهای اروپایی ارتباط زمینی داشته و به تخاصم خود با ملل ترک پایان دهد و این در مورد اذربایجان نیز به همان صورت صادق است . وگرنه اذربایجان در پایان جنگ دوم قره باغ ثابت کرده که پایبند به قوانین و مقررات بین‌المللی است و در اوج قدرت نظامی و ضعف ارمنستان با تسلط بر خاک اشغال شده خود دیگر به اراضی ارمنستان تعرض نکرده و ترمز پیشروی نیروی زمینی خود را کشید و در مورد اخیر پیاده کردن نیرو در مرزهای جنوبی خود با ارمنستان به احتمال زیاد توافقاتی با ارمنستان داشته و تفاهم‌های بین‌المللی در این زمینه توسط کشورهای دخیل و بزرگ مانند ترکیه و روسیه صورته گرفته است مخصوصا اینکه طی چند روز اخیر روئسای جمهور روسیه و ترکیه در روسیه دیدارهایی داشته اند
  • سید IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    32 13
    مسیر قدس از بادکوبه و نخجوان می‌گذره
    • IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
      8 8
      پس منتظر جام زهر دوم باشید
    • IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
      8 4
      زنده باد ایران
    • IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
      0 0
      هیچکدام اینها که میگویید نیست یک موضوع منطقه ایی هست اگرتوافقی بشود ترامپ قفقاز خارج میشه وسرنوشت جمهوری آذربایجان بدست مردم آذربایجان رقم خواهد خورد سپیده صبح ظفر نزدیک است
  • Farhad US ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    40 13
    باکو و آن رهبر علفخوارش (علیف) و اردکخوان ترکیه تغییرات ژئوپلتیک در منطقه قفقاز را با خود بگور خواهند برد.
    • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
      3 4
      گل گفتی جان برادر!
  • هامون IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    36 12
    معلم از اردبیل . ایران باید مانع قدرت گرفتن االهام علیف شود . چون سگ قلاده اسراییل است و برای ایران مشکل ساز خواهد شد
    • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
      1 4
      جانم سنه قوربان عزیز ایرانم
    • US ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
      1 0
      🇮🇷🇮🇷🇮🇷
  • هامون IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    43 12
    معلم از اردبیل . ایران باید مانع قدرت گرفتن االهام علیف شود . چون سگ قلاده اسراییل است و برای ایران مشکل ساز خواهد شد
  • رضا از تبریز IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    44 17
    بهترین موقع جهت الحاق نخجوان به ایران است
  • مهدی IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    17 34
    انشاله آذربایجان پیروز هست
  • IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    16 10
    با تمام وجودمان درکنار برادران و خواهران آذربایجانی هستیم
    • IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
      4 8
      مفولبایجانی بگو نه آذربایجانی! آذربایجان مقدس فقط و فقط زیر رود ارس! این را همیشه یادت باشه ای پسر خوب!
  • ش IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    4 5
    سالهاست ایران از خطر پان تورانیسم غافل مانده و ترکیه به مرور این پروژه خطرناک برای ایران را به پیش میبرد و این غفلت مانند شرق و جنوب و غرب ایران نیست که بتوان براحتی آنرا جمع کرد متاسفانه طی چهار دهه دیدگاه مذهبی حاکمیت ایران موجب شده از پتانسیل کردها و تالشیها و آذریهای میهن پرست که برادر فارسها در طول تاریخ بوده اند و با کمک هم توانسته بودند در برابر مغول و روم بایستند بهره ای نبرده و ترکها با سلاحهای مدرنی که از غرب گرفته اند و دوستی مخفیانه با روسیه هم که داشته اند توانسته اند به کمک ناتو امتیاز از جهان بگیرند ایران باید سیاست خود را تغییر دهد و از پتانسیل ارمنیها و کردها و یونانیها و گرجیها ضد تورانیسم استفاده کند پوشیده نیست که راه تورانیسم از تبریز و اورمیه میگذرد پس بسیار باید مراقب بود اتحاد افغانستان و ایران و کردستان تا سوریه به نفع ایران خواهد بود
    • IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
      0 0
      قومیت گرایی اثری دردکترین دفاعی ایران جایی نداره اگر مطالعه قانون اساسی را بکنی همه چیز دستت میاید محوریت ایران براصول توحیدی است که شامل همه خواهد بود وقومیت وزبان را الویت نمیداند اگر سیاستها برمنوال دفاع مشروع قرار بگیره بدانید که میلیونها نفر زیر پرچم قرار میگیرند وجالبتراینکه همه داوطلبانه است حماسه های می آفرینند که دنیا انگشت بدهن شود..ناتو واین کلمات بیشتر دهن پرکن هست اراده ها وسط میدان هستند که سرنوشت ها را تعیین میکنند
  • حسن IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    7 30
    خود ارمنستان مشگل سیاسی داشته و برسر چند راهی قرار گرفته و نمی تواند تصمیم مشخصی را بگیرد .
  • IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    12 6
    آزادی استان باکو نزدیک است
  • بهزاد HR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    3 8
    ایران از آذربایجان و ترکیه امتیاز بگیره چشم پوشی کنه!
  • آذری IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    8 7
    به عنوان یک آذری از الهام و رجب تشکر می کنم که دارن شرایطی فراهم می کنند که نخجوان و بادکوبه به خاک کشورمان ایران برگردد طبیعتا ایران همین جوری نمی تونه به این مناطق لشگرکشی کنه و نیاز به تهدید امنیت ملی اش دارد , به عنوان یک آذری می گم پان ترک ها از مغز ساقطن .
  • IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    5 1
    خود مختار؟؟؟؟!!! از کی تا حالا خان کندی اذربایجان شد (اسپاناکرت) خودمختار؟؟؟؟
    • مجتبی IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
      1 1
      زمان شوروی و حکومت سوسیالیستی باکو خود مختار بوده
  • محمد IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    2 0
    اقای ج.ا کی میخوایی خودی نشون بدی؟
  • IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    8 11
    یاشاسین آذربایجان عسکرلری، ما در کنار آزادی اراضی اشغالی خاک های تاریخی آذریایجان از عرامنه و حامیان داشناکی و روسوفیلی ست
    • IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
      2 0
      ارتش مظفر؟؟؟!
  • ایرانی IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    2 2
    مملکت ما سیاستمدار داره فعلا تا اینجا باذنده نشده کسی نگران نباشه انشااله بحرین را هم پی خواهن گرفت
  • IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    6 6
    سوالی که مطرح هست اینه که چرا ایران نخجوان رو پس نمیگیره؟ ؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!! طی یک قرار دادی به مدت ۱۰۰ سال نخجوان باید از ای ان جدا میشد و بعدش عهد نامه باطل و نخجوان به ایران بر میگشت چرا حکومت ایران الان دنبال پس گرفتن نخجوان نیست؟ تا این قائله هم بخ ابه
    • سهند IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
      0 0
      1-از نظر حقوقی این قرارداد بین دولت ایران و دولت روسیه نبوده و نیست این قرارداد زمانی معتبره که دو دولت علیه قاجار و تزاری روس سر قدرت باشن تا یکی شون بتونه در مورد این قرارداد ادعا یا اقامه دعوا یا حمله نظامی بکنه 2-این قرار داد زمانی معتبره که ما صد سال از مناطق جدا شده به نفع روسیه تزاری صرفنظر کنیم در حالی که این مناطق امروز همه شون با رفراندوم از شوروی جدا شدند و طبق قوانین بین الملل مستقل محسوب میشن و نمیتونیم صرفا چون زمانی جزو ایران بودن بگیم مال ماست ! با این استدلال چون زمانی ایران جزو مغولستان یا یونان اسکندر بوده امروز باید به اونا الحاق بشه !!!! 3-از نظر اقتصادی ایران توان درگیری نظامی با هیچ کشوری رو در حال حاضر نداره چون برای جنگ علاوه بر روحیه سلحشوری و تسلیحات پول هم لازمه 4- درگیری ایران در هر جنگی اعم از طالبان یا آذربایجان یا عربستان و ... ایجاد یک اوکراین جدید برای ایران خواهد بود
  • IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    7 1
    جنگ میشه ایران هم طبق معمول فقط داد میکنه حتما مرتبط با سفر وزیر ترکیه به ایران است احتمالا یه کلاه گشاد سر ایران گذاشتن
  • IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    4 3
    باید با موشک های هایپرسونیک تمام ادوات و اسباب بازی های جمهوری باکو را به آهن قراضه تبدیل کرد و ضایعات جمع کن از مرز خودمان آنها را بیارند بفروشند.
  • IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    1 3
    با توجه به عدم اجرای بند آخر بیانیه ۱۰ نوامبر ۲۰۲۰ مبنی بر توقف عملیات نظامی مشروط بر بازگشایی مسیرهای حمل و نقلی منطقه و نیز با عنایت به تحرکات اخیر در انسداد لاچین از سوی آذری ها، هرگونه اقدام نظامی احتمالی آذربایجان معطوف به اشغال ۴ منطقه مرکزی قره باغ شامل شهرهای خانکندی،خوجاوند، خوجالی و آقدره بوده و با توجه به رفتار سیاست راهبردی باکو در طی جنگ اول قره باغ تاکنون، مبتنی بر رعایت ملاحظات مربوط به اصول حقوق بین الملل، احتمال ماجراجویی جمهوری آذربایجان در جهت نقض تمامیت ارضی رسمی و مورد شناسایی بین المللی ارمنستان از جمله استان سیونیک دور از ذهن می باشد.
  • م IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    6 4
    بنظرم آذربایجان و ارمنستان باید بجنگند و ارمنستان متصرفات اسلامی را واگذار کنه آخر منجر به صلح بشه؛ وایران هم با هر دو کشور رابطه دوستانه واقتصادی داشته باشه بشرط اینکه مسیر ایران با پیروزی آذربایجان محدود و بن بست نشه و بعید هم می‌دونم که جمهوری آذربایجان بعنوان دومین کشور شیعه بخواد علیه منافع ایران بطور مستمر اقدام کنه؛ و اینجا اصلن الهام ملهام مطرح نیست بحث مردم وکشور هستش
  • IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    10 7
    چرا یک‌کشور شیعی باید به دست یک کافر و لائیک اداره بشه؟ و انقدر گستاخ باشه که با اسرائل به راحتی مراوده کنه.
    • IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
      1 4
      نگران نباش هرکاری بوقتش باید وقتش برسه شیعیان درآذربایجان خصوصا درعشق به اهلبیت زبانزد عام وخاص هستند
  • IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    5 7
    کافیه ایران با هماهنگی ارمنستان تعدادی نیرو را به استان سیونیک ببره،اونوقت باکو جرات هیچ کاریو نداره،در واقع اون چیزی که به باکو جرات داده ترکیه ست نه اسرائیل...
  • IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    3 6
    ظاهرا مواضع ایران و تهدیدات و مانورهای نظامی برای دست کشیدن جمهوری باکو و شخص الهام عبری اف از ماجراجویی و تهدید منافع ایران افاقه نکرده است اگر شرایط به سمت قطع ارتباط ایران به اروپا از طریق ارمنستان با اشغال استان سیونیک توسط جمهوری باکو کشیده شود ایران علرغم میل خود برای جلوگیری از این اتفاق خطرناک وارد جنگ خواهد شد که احتمال دارد سرنوشت خاندان الهام عبری اف هم در ادامه بقا در هاله ای از ابهام قرار گیرد
  • IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    3 2
    هدف باکو اشغال سیونیک نیست بلکه درتلاش است خود را به نخجوان وصل کند درنتیجه ایران برای خرید سیونیک باید پاپیش بگذارد چون ارمنستان دوتیکه میشود وباید برای رسیدن به سیونیک عوارض به باکو بپردازد کاریکه الان باکو باید برای ورود به نخجوان به زمین وآسمان ایران ورودمی کند .پس سیونیک ارزش خود را ازدست میدهد وباید با ارمنستان وارد مذاکره شود قبل ازاینکه دردسر دیگری شکل بگیره بعدا ما باید برای ورود به ارمنستان به باکو عوارض بدهیم چون زنگزور را باید قطع کند تا به اروپا برسه .اما روسها نگران کمربند امنیتی ناتو بدور روسیه هستند تاازطریق ترکیه ،جمهوری آذربایجان وخزر به جاهای دیگه ایی وصل بشوندفقط سیونیک بدرد ایران میخوره البته اینهم یک نظره دیگه صرفنظرازهمه اینها امکان داره یه سرگرمی برای ایران توسط آمریکاییها درقفقاز شکل بدهند تا آمریکاییها راحتر مرز بین المللی سوریه وعراق را ببندند چون نفع ترکیه هم درسوریه هم هست ودوگانگی آمریکا درسوریه بخودی خود یک آتش جنگ دیگری را رقم میزنند بیجهت نیست آمریکا شیطان بزرگ نامیده شده است ازجهتی اردوغان چند روز پیش به امپراطوری فارسها هم اشاره کرده بود کم کم این دو مساله داره بهم گره میخوره چون توسوریه هم ایران وروسها وترکها وآمریکاییها حضور دارند وقفقاز هم که مورد مناقشه هست همینها هم حضور دارند پس این دو را باید درکنارهم دید .
  • صداقت IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    6 12
    جنگ خوب نیست ولی اگ سید علی اشاره ای کنند ما مرز نشینان دشت زرخیز مغان بساط علی اف را نه با موشک و پهپاد بلکه با ابزار و ادوات کشاورزی شخم خواهیم زد دشت زر خیز مغان یاشاسین ایران یاشاسین آذربایجان
    • بهزاد IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
      11 3
      شما گوجه فرنگی هایی که رو دستتون باد کرده رو بفروشید بقیه کارها پیش کش
    • حسن IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
      0 6
      یعنی حاضری منافع و مرز بین المللی مشورت از بین برود تا به جاش گورجه فرنگی شما کمبود نداشته باشید ؟؟؟؟؟
    • IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
      2 0
      💪💪💪💪🤣🤣
  • آرش IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    12 3
    در جواب اونیکه گفته واقعا نمی دونم چرا ایران دخالت نمی کنه ! برادرم زیرا نمی تواند ! روسیه با اون عظمتش از لحاظ نظامی و اقتصادی تو باتلاق اوکراین گیر افتاده .
  • صفار IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    1 10
    استانبول و انکارا و ازمیر رو پیش از شروع جنگ با 155 بمبی که می تونیم بسازیم منهدم کنیم
  • IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    6 5
    یه بهایی غلط زیادی کرده بود و نوشته اذرباییجان ایران باید الحاق بشه به جمهوری اذرباییجان،و جزایر سه گانه مال اعرابه، چیه وزارت اطلاعات شبکه قاچاق دارو ی شما بهاییان نجس رو کشف کردید سوختید؟ ثانیا گنده اعراب عربستان ه که هنوز جای داغ ارامکوش میسوزه، ثالثا الهام و رجب اگه مرد ند که نیستن حمله کنن به استان سیونیک تا ببینن چی میشه
    • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
      0 0
      بهائیان فعلا توبی بی سی ومن وتو دارند لایی میدهند وازبس آزار دیدند ازآنجا فرار میکنند اینها خودشون را نمیتونند جمع وجور کنند میدونند هم توایران آفتابی شوند تیکه بزرگه گوششون هست 😂😂
  • حسین ف IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    8 5
    باید با یک تیر چند نشان بزنیم هم استان سیونیک را آاد کنیم و هم نخجوان را به دامان ایران برگردانیم و هم صهیونیستها را ادب کنیم
  • IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    14 9
    سن یاشا آذربایجان 🇦🇿🇦🇿🇦🇿🇦🇿🇦🇿
    • IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
      3 6
      سن یاشا شیفتگان پیامبر واهل بیت رسول الله که درسرنگونی علی اف خودشون میدونند چه باید بکنند
    • IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
      6 5
      یاشاسین عزیز ایرانم یاشاسین جانم تربیزه
    • مریم IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
      2 2
      اولسون حتما پاناتورک فاشیسم🤣
    • مرگ بر آمریکا IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
      0 0
      آفرین عزیزم چقد پول گرفتی بیای اینجا نظر بدی؟؟
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    6 6
    فکر کنم برده صهیونیست بادکوبه داره دم به تله میده تا بکنیمش تو گونی
  • اردبیل IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    10 7
    جان جان آذربایجان
    • IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
      0 5
      جان جان آذربایجان، باکو را به اذربایجان هدیه خواهیم داد و انکارا بعدی است.
  • IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    11 12
    زنده باد تورک
  • IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    10 2
    طبق توافق نامه‌ صلح ..کریدور زنگه زور به آذربایجان داده شده در قبال کریدور لاچین .اما ارمنستان زیربار نمی رود
  • کیوان IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    5 5
    ما با جان و مالمون دنبال آزاد کردن بیت المقدس اولین قبله مسلمینیم از این طرف علیف و باکو تنها امید اسراییل برای نجات از فشار و جانفشانی ایرانیهاست لعنت بر اروغان لعنت برعلیف لعنت برهر چی پان بی دین و بی ایمانه
    • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
      1 0
      خدا حفظ ات کند
  • IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    2 4
    برای خیل عظیم مشتاقان و جاماندگان شهادت پس از جنگ صدام و سپس جنگ داعش حالا یکیار دیگر بای شهادت باز میشه.
  • IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    2 8
    چقدر با این ییرقدار اشغال عده ای رو سرکار گذاشت تا اینکه اخر زلنسکی گفت بیرقدار اشغاله
  • IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    3 9
    ترک های ایران از زیان فارسی برای حاکم شدن بر خاورمیانه استفاده میکنند درست همان کاری که امپراطور ایران امپراطور الپ ارسلان کرد. زبان ایرانی یا همان زبان "به اصطلاح فارسی" کنونی, یک‌اسلحه در دست ترکان ایران است برای سلطه بر خاورمیانه و سلطه بر دیگر ترکان
    • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
      0 2
      گل گفتی بالام جان! آفرین! نقش زبان فارسی در ایران زمین یک زبان بین قومیتی برای اتحاد همه اقوام ایرانی است. مثل نقش زبان انگلیسی در ابر قدرت جهان آمریکا که ایرلندی ها، آلمانی ها، اسپانیایی ها، مجارها، ایتالیایی ها، یونانی ها و همه اقوام را به هم ارتباط می دهد و همگی در این کشور 330 میلیون نفری از زبان انگلیسی استفاده می کنند و هیچکس هم احساس تحقیر نمی کند.
  • IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    3 7
    ایران نماینده سه تمدن ترک و فارس است. زنده باد امپراطوری هخامنشی-سلجوقی ایران
    • IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
      4 1
      سومی کدام است؟ پان پارسه؟؟؟
    • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
      1 1
      درود و سپاس
    • IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
      1 2
      عشق ایران زمین و کینه پان گرگ ها باعث شده امپراتوری صفوی که اظهر من الشمس در ایستادگی در مقابل دشمنان ایران زمین است، از قلم بیفتد. زنده باد امپراتوری فرانژادی هخامنشی- سلجوقی-صفوی ایران زمین
  • IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    2 5
    ما ملت شهادتیم؛ ما ملت امام حسینیم! بپرس؛ ما حوادث سختی را پشت سر گذاشته‌ایم. بیا! ما منتظریم. مرد این میدان ما هستیم برای شما. شما می‌دانید این جنگ یعنی نابودی همه‌ی امکانات شما. این جنگ را شما شروع می‌کنید اما پایانش را ما ترسیم می‌کنیم.
  • ناشناس از اردبیل IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    6 9
    به عنوان یک آذری عرض کنم. ما سربازان سیدعلی خامنه‌ای آماده هرگونه دفاع از اسلام و منافع ملی هستیم . زنده باد رهبرم
  • IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    4 8
    خون به پا خواهد شد و فرزندان آلپ ارسلان دوباره پرچم ایران را بر قفقاز و قسطنننیه برافراشته خواهیم کرد.
  • IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    3 4
    کوریدور شمال-جنوب و کوریدور جاده ابریشم شرق-غرب باعث می شود تا تبریز و اردبیل به قلب جهان و قطب ترانزیت عالم تبدیل شوند. و کوریدور زنگزور باعث میشود تا تبریز و اردبیل برای ابد یک مسیر بن بست و‌ متروک شوند. همه ایران برای تبریزبرای جلوگیری از زنگزور _یاشاسین عزیز ایرانم یاشاسین جانم تربیزه
  • IR ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    5 1
    ما نباید وارد هیچ جنگی بشیم دارن سناریو جنگ جهانی دوم رو اجرا میکنن تا رقبای آمریکا تضعیف بشن
  • IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    2 6
    ایران است فارسستان نیست. اسم های نژادی فقط برازنده ی کشورهای کوتوله‌ی نژادپرست است. ( ایرانی ها سالهاست که از نزادپرستی عبور کرده اند ولی بری کشورها هنوز در کلاس اول تمدن سازی مردود شده اند)
    • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
      1 0
      عالی عالی عالی! خدا شیر مادرت را حلالت کند!
  • ب GB ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    9 2
    ارمنستان در شرف تجزیه است، با کمک و اتحاد با آمریکا به نفع آمریکا، ترکیه، آذربایجان و اسرائیل و برعلیه ایران و روسیه.
  • IR ۰۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    4 3
    هیچ جنگی نمیشود
  • IR ۰۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    2 8
    این علی اف یک صهیونیست بتمام معناست، اونا حتی به شیعیان هم رحم نمیکنن، دین و ایمان مردم رو جرم حساب میکننو عزاداران حسینی رو زندانی میکنن. بنظرم جنگ ایران و آذربایجان یک جهاد هستش، جهاد در راه امام حسین برای همه ی ما شیعیان از واجباته.
  • Ali CH ۰۴:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    16 5
    سن یاشا آذربایجان
  • روح اله IR ۰۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    1 1
    لعنت خداوند بر یهودیان صهیونیسم جهانی تصمیمش بر شیعه کشی است.
  • IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    12 4
    مشخصه که خیلی از کامنت ها از طرف برخی فاشیست های ارمنی هست و الا ما ایرانی ها نه مشکلی با خودمون داریم نه با همسایه هامون هزینه شمارو هم ما نخواهیم داد
    • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
      4 4
      تو سرتون میزنیم و قفقاز را پس میگیریم و فاشیسم ترکی کردی را از بین می بربم
  • IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    4 10
    آلپ ارسلان دیگری خواهیم شد و دوباره آنکارا را به ایران باز می گردانیم
  • IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    2 8
    یکبار و برای همیشه باید علیف را گوشمالی داد تا سر جایش بنشیند
  • IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    2 8
    باید به وقتش با یک حمله گاز انبری استان آران را به ایران بزرگ الحاق کنیم .مسوولین از خواب خرگوشی بیدار شید.
  • به GB ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    8 6
    وقتی ارمنستان هیچ حمایتی از هیچ جانب نمی شود خود را به دهان گرگ می اندازد. ایران و روسیه با از دست دادن سیونیک به خود ضربه بد و جبران ناپذیری می زنند.
    • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
      1 0
      گرگ؟ خخخخخخ
  • مریم IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    2 4
    تو این چند ساله که مدام پیگیر اخبارها هستم،نقاب از چهره ی کثیف و دو روی اردوغان و علیف افتاده و عقده و ایران ستیزی شون کاملا مشخص شده با وجود اینکه کشور ما همیشه مخالف جنگ بوده اما این بار باید عزتمندی و صلابت ایران رو نشون بدیم و دست زیاده خواه ها و متوهم ها را کوتاه کنیم ارمنستان ی کشور مستقل و مرز مهم و مشترکی برای صادرات با ایران داره دلیل سکوت سردمداران رو متوجه نمیشم !!!
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    7 4
    در کامنت ها ؛ ارمنی هایی که تشنه خون مسلمانان هستند و نقش اساسی در تجزیه ایران و جنایات جیلولوق داشتند ؛ طرفدار اسلام و ایران شدند !!! شما حتی جرات نام بردن از نام مقدس آذربایجان را ندارید .
  • فردین FR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    2 6
    مرز مشترک بین ایران و ارمنستان خط قرمز ایران است و خود رژیم جعلی باکو بخوبی میداند که کوچکترین اقدامی در تغییر ژئوپلیتیک مرزها با سیلی برق آسای ایران مقتدر مواجه خواهد شد.ازموده را آزمودن خطاست. بهتر است علیف از سرنوشت صدام که ۱۰۰ برابر او قدرت و مکنت داشت درس عبرت بگیرد. هر که با ایران در افتاد ورافتاد. علیف مغول گوش دراز کوچکتر از این حرفهاست‌.
  • یاسین SE ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    8 3
    دست خدا یه همراه لشکر اسلام. ان شا الله ارتش اسلام پیروز باشد
  • رسول IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    14 8
    من بعنوان یک ترک آذربایجانی وقتی کامنتهایی بامضمون توهین به جمهوری آذربایجان ومسئولینش رامی بینم بیشترازایران وفارسی زبانهامتنفرمیشوم آذربایجان به دنبال برگرداندن سرزمین اشغال شده هست والهام علیف به عنوان یک رئیس جمهورقهرمان وپرکاربه فکرپیشرفت ومنافع کشورش می باشدوتاکنون موفق هم بوده وبرای مردم کشورش عزیزوقهرمان هست من نمی دانم ترکها برای فارسهاچه کرده اندکه این همه نفرت رادرکامنتهامی بینم ولی کسی که ترک باشه مطمئناازمشرق وکسانی که چنین طرز تفکری رادارندخوشش نمی آیدبنده خودم راایرانی می دانستم ولی بادیدن این همه توهین وتحقیر نسبت به ترکهاآرزوی نابودی ایران رادارم چراباهمه مردم دنیا مشکل داریدبریدخودتان رااصلاح کنیدباتمام همسایه هاتون مشکل وادعای ارضی داریدهروقت بحرین امارات و...راگرفتیدباکو راهم میگیرید
    • IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
      6 4
      11:32 کاش فقط به جمهوری آزربایجان و مسوولینشان توهین و بی احترامی میکردند
    • IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
      0 0
      لطفا با درایت بیشتری پیش بروید
  • Mili AM ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    5 8
    متاسفانه دوستان بزرگترین خیانت به کشور در تاریخ معاصر ایران در حال شکلگیری هست ، این از نوع بیان اخبار در ایران مشخص هست ، ایران ظاهراً توافقی با ترکیه کرده و قرار نیست در جنگ احتمالی شرکت کنه و مرزها به زودی تغییر خواهد کرد که واقعا مایه شرمساری برای ایران خواهد بود دلیلش هم این هست که در ایران سعی بر این هست که ارمنستان را جیره خوار آمریکا نشان بدهند در صورتی که اصلا ارمنستان مانوری با آمریکا ندارد صرفا چند مستشار آمریکایی به ارمنستان آمده اند تا به نیروهای ارمنی آموزش بدهند نه مانور برگزار کنند ، مانور نظامی بین دو کشور اگر بود آمریکا هم تجهیزات نظامی خودش را به ارمنستان وارد میکرد ، دلیل دوم اینکه ارمنستان دارد عضو ناتو میشود که خیلی خبر خنده داری هست ، دوستان برای عضویت در ناتو تمام کشورهای عضو باید موافق باشند تا شما عضو ناتو بشوید ، چطور وقتی ترکیه عضو ناتو هست ارمنستان میتواند عضو ناتو بشود ، یعنی ترکیه ارمنستان را عضو ناتو میکند بعد بهش حمله میکند ، دوستان اینها همه اخبار جعلی هست که فردا روزی که ما مرزی با ارمنستان نداشتیم آقایان بیان کنند که ما در دام آمریکا نیافتادیم و در جنگ دخالت نکردیم یادتان باشد این اخبار جعلی در آینده مبنای دخالت نکردن ما در جنگ خواهد بود و متاسفانه ظاهراً مرز با ارمنستان از دست رفته است و فروخته شده است
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    1 1
    این مقامات چسبیده به میز و مقام ما که نه انتقام شهید فخری زاده رو گرفتن و نه انتقام واقعی و در خور سردار سلیمانی رو عرضه هیچ واکنشی به قطع مرزی رو هم ندارند! هارت و پورت شون فقط واسه ملته! یه طالبان زپرتی هم مقامات ایران رو به سخره گرفته!
    • IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
      0 0
      هزارتا لایک
  • ایران IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    0 2
    اولا نصف مرز مال ارمنستان و نصف دیگه از آن ایران .وبادکوبه یا ترکیه (هردو جعلی و ساخته حکومت روس.)توان مخالفت با ایران رو ندارند در هر حال این دو جریمه فساد علیه ایران خواهند بود و ایران بیان یاد بگیره بهتر از اینها با این دو بازی سیاسی کنه..
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    2 4
    دل الهام خانوم هوس موشک کرده خوب بزنید بهش تا با اون لاشخورهای صهیونیستی یکجا مدفون بشن حرومزاده های نابکار رو
  • هومن IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    7 2
    نوشته اید منطقه قره باغ رسما جزء آذربایجان است اما فعلا در کنترل ارمنستان است! چرا در کنترل ارمنستان؟
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    3 1
    ایران رو دست کم نگیرید
  • IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    3 5
    رد پای پان ترکها در رسانه های ما دیده میشود، امار دقیق دارم ....
  • علی IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    4 3
    ایران کشور اقوام است و ترک و فارس و عرب و کرد ندارن عزیزم.اگه پای منافع ملی هم باشیم باید مانع تجزیه ارمنستان شویم.اتفاقا الهام و رجب به همین نفاق و طایفه گری در ایران امید بستن که اینطور گستاخ شدن.مردم شیعه آذربایجان حق کوچکترین مراسم مذهبی ندارن با این دیکتاتور صهیونیست.
  • IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    4 2
    در صورتی که توطئه اردوغان برای اشغال دالان زنگزور-سبونیک عملی شود، شهرهای زیبای اردبیل، تبریز و ارومیه به ویژه تبریز که گل سر سبد و عروس شهرهای ایران است، از محوریت و مرکزیت کریدور شرق به غرب در می آیند و بادکوبه اشغالی و نخجوان جای آنها را می گیرند!
  • حمید DE ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    2 2
    آه به سیونیک حمله کرد نباید درنگ کرد و نخجوان ایران بگیره
  • عباس IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    6 4
    من هم تورک هستم ولی وطن من ایران است ایران باید تجاوزگری الهام قمارباز و اسرائیل پایان دهد
  • IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    7 3
    از نظر حقوق بین المللی که ایران هم قبول داره ارمنستان اشغالگره و باید گوش اشغالگر رو از بیخ برید تا هوس اشغال دوباره نکنه، انشالله گوش ارامنه کثیف رو خواهند برید و اونایی که میسوزن مقداری آب به سوزگاهشون بریزن تا خنک بشن
  • IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    0 0
    باید اسراییل نابود وبهاییانو ریشه برشان کنیم.انروز بحول قوه الهی دور نیست
  • IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    2 4
    الهام خزری جنایتکاز جنگی است در صورت حمله به سینویک وتغییر مرزهای،بین المللی اذربایجان باید توسط سازمان ملل تحریم نفتی شود
  • ازاد IR ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
    5 4
    ایران نباید در جنگ بین آذربایجان و ارمنستان دخالت می کرد،تا امروز شاهد حضور اسراییل در منطقه نبودیم انصافا حق با آذربایجان هست خاکش اشغال شده بود داره پس می گیره،رفقا یکم رعایت کنند هی جنگ جنگ نکنید وسط کشور گرفتید خوابید نه مرزداری می کنید نه چیزی فقط بیانیه پشت بیانیه بدون اینکه از عواقب جنگ اطلاع داشته باشید سپاس باعث دلخوری کسی نشد
    • IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
      1 1
      پشت همه اینها صهیونیستها وآمریکا ییها هستند اهداف دیگه ایی پشت اینهاست . نگران نباش آنکه ساربان است میداند چطور شتر را بخواباند
  • داود IR ۰۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
    0 3
    بعضی ها در خانه نشستند و کارشناسی میکنند الحمدلله مسعولین ما هواسشان جمع است تمام این حرکت‌ها تله است برای ایران و روسیه که درگیر یک جنگ صوری بشوند تا اسراییل و آمریکا و کشورهای مرتجع منطقه بتوانند از نقطه دیگری حمله کنند و خاورمیانه را یک جا سر بکشند علیوف اگر دچار توحم شود و جنگ را آغاز کند بدون شک شکست خواهد خورد باتوجه به رفتاری که با مردمان خودش دارد و اینکه فقط یک مهره است بعد شروع جنگ تنها خواهد ماند یک نگاه به اکراین بیندازید که در دل اروپا است چگونه به خواری افتاده حالا فکر کنید این اروپا میاد به کشوری که مسلمان و جسور است کمک کند امکان ندارد بعدش هم روسیه با آن قدرتش در اکراین مانده چطور باکو میخواهد ارمنستان را شکست دهد
  • IR ۰۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
    2 0
    ای لشکر صاحب زمان آماده باش بهر نبردی بی امان آماده باش
  • IR ۰۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
    1 1
    وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد
  • IR ۰۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
    1 3
    واقعا مسخره نیست؟؟! همه سر کار هستند: الهام کردی و اردوغ گرجی هیچکدام تورک نیستند ولی به دلیل منافع سیاسی مدعی سرسخت پان گرگیسم هستند!!!
  • هادی IR ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
    5 4
    انشالله زنگه زور هم از اشغال آزاد و به خاک مقدس آزربایجان برمیگردد
  • IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
    2 2
    واقعا مسخره نیست؟؟! همه سر کار هستند: الهام کردی و اردوغ گرجی هیچکدام تورک نیستند ولی به دلیل منافع سیاسی مدعی سرسخت پان گرگیسم هستند!!!
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
    0 0
    بهایی دهنت رو ببند
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
    2 1
    امپراطوری عظیم هخامنشی ایرانیان از مرز چین در مشرق تا مصر در مغرب ۴۴ ملیت را زیر سلطه خودش داشت با همه با عدل و مهربانی برخورد می کرد.
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
    2 2
    همه نظراتو نخوندم چاره کار روبه مسئولین ارمنستان میگم به آغوش مادر برگردیداستان خودمختار باشید چاره کاررابه مابسپاریددرامان خواهیدبود نه گرازدماغ نه اردولاغ هیچ غلطی نمیتونن بکنن ازلحاظ امنیتی واقتصادی تامین خواهید شد وقتی ازایران باشید ایرانیها ترکیه آذربایجان چکاردارند برا تعطیلات ایروان جون رودارن
    • IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
      2 1
      تو خونه تون باهم اینطوری حرف می‌زنید؟
  • مهدی IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
    1 1
    بعضی عزیزان میگوند چرا ایران کاری نمی‌کند ایران بار ها ثابت کرده هیچ وقت دنبال جنگی نبوده و فقط برای منافع کشور دست به کار می‌شود اگر وقتش برسد ایران وارد عمل می‌شود نگران نباشید چون هنوز سیونیک آشغال نشده
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
    0 0
    تقصیر هیچکس نیست
  • مسعود دیپلمات IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
    2 1
    بهترین راه حل این معضل ، الحاق کردن نخجوان به مام وطن است و بس. به این ترتیب هم مشکل ارمنستان حل میشود و هم مشکل ترکیه و هم آذربایجان. قره باغ را هم بین ارمنستان و آذربایجان تقسیم می کنیم برود پی کارش!
  • IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
    1 2
    جوابم به اون آدم حمایت کننده بهایی که ایران را توهین کرد و خواستار متحد شدن آذربایجانه. ...بعداز متحد شدنت بیا پشت اطاق ریاست جمهوری ایران یک ساعت دست به سینه ایست کن تا حکم استانداری بهت بده. ..توهین به ایران توهین به خودته چون خاک آذربیجان مال ایرانه بود...همنطور که میخوای ارمنستان خاکتو پس بده قبلش حکم استانداریت بگیر. ...غاصب هم خودتی در ضمن قبل اومدن پشت در دفتر ریاست جمهوریت اون چیزی که دور گردنت آویزیون میکنی عطری که میزنی مارک اسراعییل نباشه. ..چون مارکش یعنی شیطان چون خون میلیون ها نفر ریخت غاصب اونه که دست به سینه اربابت نشسه کنارش. .
  • مسعود دیپلمات IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
    4 1
    بهترین راه حل این معضل ، الحاق کردن نخجوان به مام وطن است و بس. به این ترتیب هم مشکل ارمنستان حل میشود و هم مشکل ترکیه و هم آذربایجان. قره باغ را هم بین ارمنستان و آذربایجان تقسیم می کنیم برود پی کارش!
    • محمد مهدی IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      1 1
      بادکوبه یا همان جمهوری جعلی باکو جزو لاینفک ایران بوده وهست
  • IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
    2 0
    بهایی هم وطن مانیست باید همه رابکشیم
  • ایران IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
    3 1
    انشالله بزودی استان ارمنستان به دامن مادرش ایران بر خواهد گشت و ارمنیان قاتل شیعه بدست سربازان امام زمان تنبیه خواهند شد
  • پیام IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
    2 2
    هر کس و ناکسی چشم چپ به ایران و منافع ایران داشته باشه، به رسول الله قسم، چشماشو از حدقه درمیاریم.هنوز بی غیرت نشدیم که مملکتمون بی دفاع باشه،سربلند ایران با غیرت ایران با صلابت جمهوری اسلامی ایران،جانم فدای رهبر،جانم فدای ایران.
  • سعید IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
    2 4
    پرونده آذربایجان را به شورای امنیت سازمان ملل ببرید و به حرف مدیران تورک داخلی گوش ندهید ، نماینده اسراییل را در نطفه خفه کنید
  • محمدمهدی IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
    2 3
    من که آروزم شهادت و منتظر دستور رهبرعزیزمان جانم فدای ایران پایان زندگی مرگ پس چقدر خوب دراه وطن باش
  • محمد مهدی IR ۰۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    0 0
    بادکوبه یا همان جمهوری جعلی باکو جزو لاینفک ایران عزیزمان هست و مردم آذربایجان خوشونم این موضوع رو میدونند ولی متاسفانه درچنگال کفتار همجنس گرا وبی سرو پایی همچون علیف گیر کردند وتاریخ واسناد رو هم نمیشه کتمان کرد خو حیدر علیف ( پدر الهام خانم ) در زنده بودنش گفت ما با ایران یک پیکر یودیم که یک دست ازاین پیکر جدا شد ۰۰۰ الان بهترین موقع برای پیوندن خوردن این دست قطع شده ازکشور عزیزمون ایرانه ( به یاری خدا وهمت همه مردم ایران خاکمون رو پس میگیریم )
  • محمد مهدی IR ۰۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    2 2
    انشاا۰۰۰ که مردم باکو هرچه زودتر به مام میهن وسرزمین مادریشون ایران عزیز بازمیگردند
  • IR ۰۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    2 0
    خوده ترکیه هم از ایران میترسه در صورت وقوع جنگ در قفقاز، ایران بیکار نمیمونه همانطور که سوریه رو ار چنگال عربستان و قطر و ترکیه و امریکا و اسراییل در آورد ارمنستان هم از چنگال اسراییل و ترکیه بیرون میاره البته جمهوری باکو برای نیروهای نظامی ایران عددی نیست خیلی از مردم باکو ایرانی و حتی تابع رهبر ایران هستند که با کوچکترین اشاره علیه علیف خائن قیام خواهند کرد خیلی از نظامی ها باکو شیعه و با ایران هستند البته همه ی اینها به کنار، منطقه ی خاورمیانه تحت رصد ایرانه کوچکترین حرکتی از دید ایران پنهان نیست حتی اگه ترکیه که همپیمان ناتو هست علیه ایران وارد جنگ بشه کاری از پیش نخواهد برد
  • علی IR ۰۶:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    0 0
    باید و باید به اشتباهاتی که کردیم پایان بدیم. در صورت اشتباه علیف علیرغم تمام هشدارها، حتما باید عقبه این رژیم در باکو و پالایشگاه ها نایود بشن از خاک ارمنستان، ادنوقت صد در صد عقب خواهد نشست این موجود ناشایست جفتک انداز. حمله نکنی بهت حمله می کنن.
  • علی IR ۰۶:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    0 0
    وقت اتحاد داخلی هست.
  • IR ۰۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    0 0
    ارباب اینهاموش صهیونیستی هم هیچ است خدا رحمت کند امیر کبیر که پوست بهایی نجس کند
  • ایران IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    1 2
    من تورکم اما ایرانی. گورپدر علیف ضد اسلام
  • ایران IQ ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    0 0
    ما منتظر فرمان سیدعلی هستیم تا از همین باکو دخل الهام خانم-ترکیه و اسقاطیل و بهایت را یکسره کنیم لبیک یا مهدی عج
  • من غدیریم IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    0 0
    آذربایجانی ها نه ، الهام لائیک اف دنبال گاو اسرائیل می گردد صهیونیستی ها یه تکه نان به دامن الهام خواهند انداختکه هزار باز هم بگوید غلط کردم باز هم التهاب دردش نخواهد شد.
  • علی IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    0 1
    خدا اردوغان و همفکرهاش رو خرد وتحقیر کنه اون لعنتی حتی رود ارس رو بسته تا حتی آب خدا رو از بشر دریغ کنه... تعجب داره حمایت از ترکیه لعنتی
  • ایرانی IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    0 1
    بهایی ها نجس ترین موجودات زمین هستن شما برید مسایل جنسی خودتون رو با اهل خانوادتون حل کنید
  • IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    2 1
    نظری راجب به رزمایش ارمنستان و امریکا ندارند؟
  • GB ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    1 1
    مشخصاً بسیاری از نظر دهندگان ایرانی نیستند.
  • ازاد US ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    0 0
    اشغالگر را باید فراری داد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس