کد خبر 152424
تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۶

هشت مجموعه انيميشن سه‌بعدي مركز پويانمايي صبا با پشت سر گذاشتن مراحل توليد،‌ آماده‌ي پخش هستند؛ اغلب اين انيميشن‌ها با داستان‌هاي شيرين و كودكانه سعي در جذب مخاطب كودك و نوجوان دارند.

به گزارش مشرق به نقل از ايسنا، مجموعه‌هاي «داستان‌هاي ايراني براي كودكان»، «شعر براي كودكان»، «قصه‌هاي مزرعه 2»،‌ «پرنده»، «مينا و پلنگ»، «افسانه بازگشت پهلوان» و «داستان‌هاي كودكي‌ام» در كنار انيميشن «آقاي مهربان» مراحل توليد را به پايان رسانده‌اند.

بر اين اساس، مجموعه انیمیشن «شعر برای کودکان» مجموعه‌اي موزیکال در 26 قسمت 10 دقیقه‌ای است كه برای گروه سنی پیش دبستانی تولید شده و با استفاده از تکنیک سه‌بعدی کامپیوتری سبک بصری شاد و کودکانه‌ای را به نمایش می‌گذارد.

اين مجموعه در موسسه فرهنگی حور توليد شده و فرخ يكدانه، كارگردان آن است.

***

«قصه‌هاي مزرعه 2» انيميشن آماده‌ي پخش ديگري است که با تکنيک سه‌بعدي کامپيوتري در 13 قسمت 10 دقيقه‌اي به تهيه‌کنندگي مرکز پويانمايي صبا و کارگرداني علي اشرفي، با پايان مراحل توليد، آماده‌ي پخش است.

«قصه‌هاي مزرعه» داستاني شاد و آموزنده دارد و حيوانات مزرعه شخصيت‌هاي اصلي اين مجموعه طنز و آموزنده را تشکيل مي‌دهند. داستان اين انيميشن درباره‌ي گرگ و روباهي است که در جنگل نزديک مزرعه زندگي مي‌کنند و در کمين حيونات مزرعه هستند. از کشمکش اين حيوانات داستان‌هاي جذاب و آموزنده‌اي براي کودکان به وجود مي‌آيد.

***

«داستان‌هاي کودکي‌»، عنوان انيميشن ديگري است كه با هدف آموزش و سرگرمي براي گروه سني چهار تا شش سال تهيه‌ شده است. در هر قسمت از اين مجموعه ياشار جهت حل کردن مسائل و کسب تجربيات جديد بر مي‌آيد که پدر و مادر با استفاده از امکانات موجود در صدد کمک به پسر بر مي‌آيند.

«داستان‌های کودکی» به کارگردانی مشترک مريم ابوذري و سياوش خدايي در 13 قسمت سه دقیقه‌ای به تهیه‌کنندگی مرکز پویانمایی صبا تولید شده است.

***

در انيميشن «پرنده» نيز داستان دختر بچه‌ای روايت مي‌شود که در تخیل خود به سراغ پرنده‌ای رفته و او را آزاد می‌کند. پرنده به جبهه می‌رود و نقش آزادی پدر از اسارت را ايفا مي‌كند. سیده فاطمه قدرت «پرنده» را كارگرداني كرده و هما درودیان و ابراهیم سلطانی فر فيلمنامه اين انيميشن را نوشته‌اند.

به گزارش ايسنا، انيميشن «آقاي مهربان» كه به زندگي امام رضا (ع) در قالب داستان ضامن آهو مي‌پردازد،‌ محصول جديدي از مركز پويانمايي صباست كه به كارگرداني عليرضا گلپايگاني و بهنام دلداده توليد شده است.

انيميشن «آقاي مهربان» درباره‌ي يك شكارچي است كه براي دريافت پول زياد از حاكم، قصد پيشكش كردن شكاري به او دارد.

مضمون داستان پویانمایی «آقای مهربان»، سیره‌ي عملی امام هشتم حضرت علی بن موسی الرضا (ع) است كه در قالب يك انيميشن 75 دقيقه‌اي، توليد شده است.

***

«افسانه بازگشت پهلوان» نيز در يك قسمت 83 دقيقه‌اي، توليد شده است.

اين انيميشن به داستان‌هاي كهن ايراني مي‌پردازد و داستان سفر كيكاووس به سرزمين ديوان را روايت مي‌كند. در پي گرفتاري كيكاووس، رستم براي نجات او به توران مي‌رود.

***

«مينا و پلنگ» هم يك تله‌فيلم انيميشني 85 دقيقه‌اي با فرمت 3D ساخته شده است و داستان آن درباره‌ي مينا دختري پنج ـ شش ساله است که در روستاي کندلوس به همراه مادربزرگش (ماجان) زندگي مي‌کند. مادر مينا از دنيا رفته و پدرش هم به بيماري دچار شده که در روستاي بالايي در حال درمان شدن است. مادربزرگ هر روز براي جمع‌آوري گياهان دارويي به جنگل مي‌رود. يک روز مينا بودن اطلاع قبلي به دنبال مادربزرگ به جنگل مي‌رود و با توله پلنگي آشنا مي‌شود.

آشنايي او با پلنگ و آمدن پلنگ به روستا مشکلاتي را براي او فراهم مي‌کند. دو شکارچي به نام جبار و برادرش براي شکار او آماده مي‌شوند و پلنگ را شکار مي‌کنند اما مينا به همراه مريم (دختر خاله‌اش) تلاش مي‌کنند او را نجات دهند و در اين مسير با مشکلات فراواني روبه‌رو مي‌شوند.

«مينا و پلنگ» بر اساس يك داستان واقعي نوشته شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس