دیدار وزیر جنگ تل‌آویو با مقام‌های آمریکایی در نیویورک

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی باوجود دستور نخست‌وزیر این رژیم مبنی بر ممنوعیت دیدار وزرای کابینه با مقام‌های ارشد آمریکا، طی سفر به نیویورک با نمایندگان کاخ سفید دیدار کرد.

به گزارش مشرق، «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم موقت صهیونیستی روز سه شنبه در جریان سفر چراغ‌خاموش به آمریکا، با نمایندگان دولت «جو بایدن» در شهر نیویورک دیدار کرد.

وزارت جنگ تل‌آویو طی بیانیه‌ای اعلام کرد که گالانت با «باربارا لیف» دستیار وزیر آمریکا در امور غرب آسیا دیدار کرده و قرار بود با «برت مک‌گورک» هماهنگ‌کننده امور غرب آسیا در شورای امنیت ملی کاخ سفید نیز دیدار داشته باشد.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، این دیدارها در حالی انجام شده که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم جعلی صهیونیستی، وزیران کابینه را از دیدارهای سطح بالا در واشنگتن - تا زمان دیدار خود با رئیس جمهور آمریکا - منع کرده است.

تصمیم لیف و مک‌گورک برای دیدار با گالانت در نیویورک پس از آن اتخاذ شد که دولت بایدن نگران است آمادگی نظامی رژیم کودک‌کُش صهیونیستی در پی اعتراض نیروهای ذخیره به تغییرات قضایی نتانیاهو آسیب ببیند و همین امر منجر به تضعیف همکاری امنیتی واشنگتن-تل‌آویو شود.

بر اساس این گزارش، وزارت جنگ این رژیم هیچ برنامه دیگری برای دیدار گالانت با مقامات آمریکایی یا برنامه سفر به واشنگتن اعلام نکرد. این در حالی است که او پیش از این با مقامات نظامی آمریکا در فلسطین اشغالی و بلژیک دیدار کرده بود.

از سوی دیگر، «یائیر لاپید» رهبر اپوزیسیون کابینه نتانیاهو هفته آینده برای دیدارهای سطح بالا با مقامات کاخ سفید و وزارت امور خارجه آمریکا به واشنگتن سفر خواهد کرد.

به نوشته رسانه‌های صهیونیستی، گالانت از زمان ورود به آمریکا در روز پنجشنبه هفته قبل در هیچ رویداد عمومی شرکت نکرده و هیچ یک از جلسات او برای ورود اصحاب رسانه آزاد نبوده است.

وزیر جنگ رژیم تروریست صهیونیستی روز دوشنبه در مقر سازمان ملل متحد با «آنتونیو گوترش» دبیرکل این سازمان نشستی غیرعلنی برگزار کرد تا درمورد لبنان و حزب الله، پیش از رای‌گیری درباره تمدید ماموریت نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در این کشور، گفتگو کند.

سخنگوی نمایندگی آمریکا در سازمان ملل نیز اعلام کرد که گالانت روز دوشنبه با «لیندا توماس گرینفیلد» سفیر واشنگتن در این سازمان برای گفتگو در مورد امنیت منطقه‌ای دیدار کرده است.

طبق این گزارش، توماس-گرینفیلد نیز در این دیدار بر تعهد واشنگتن به امنیت تل‌آویو و همچنین راهکار دو دولتی برای حل مناقشه فلسطین تاکید کرد و با گالانت در مورد لزوم تنش‌زدایی در کرانه باختری گفتگو کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس