کد خبر 1523013
تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳
تنش بی‌سابقه در روابط تل‌آویو و واشنگتن

یک تحلیلگر سیاسی در رژیم صهیونیستی از تنش بی سابقه در کانال‌های ارتباطی میان تل آویو و واشنگتن خبر داد.

به گزارش مشرق، «بن کسبیت» تحلیلگر سیاسی صهیونیست در مقاله خود در سایت آمریکایی «المانیتور» نوشت: ما شاهد یک تنش بی سابقه در کانال‌های ارتباطی میان تل آویو و واشنگتن هستیم چرا که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل مانع سفر اعضای کابینه خود به آمریکا می‌شود.

در این مقاله آمده است: اگر نتانیاهو به این سیاست خود و ممانعت از دیدار یوآو گالانت (وزیر جنگ رژیم صهیونیستی) با همتایان خود در آمریکا ادامه دهد ممکن است روابط میان سرویس‌های (جاسوسی) تل آویو و واشنگتن به صورت گسترده‌ای آسیب ببیند.

در ادامه این مقاله تاکید شده است: کانال‌های ارتباطی میان نتانیاهو و دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا شاهد تنش‌های زیادی است. این مسأله در سفر اخیر گالانت به آمریکا کاملاً مشخص بود چرا که بر اساس دستورات قاطعانه نتانیاهو، گالانت حق دیدار با مسئولان آمریکایی را نداشت. وی با وزیر دفاع آمریکا یا مشاور امنیت ملی این کشور دیدار نکرد.

بن کسبیت در ادامه نوشت: سفر گالانت به آمریکا که به دیدار با آنتونیو گوترش و جمع کردن کمک‌های مالی انجامید تعجب برانگیز بود. دولت بایدن نیز تنها باربارا لیو معاون وزیر خارجه آمریکا و برت مک گورک هماهنگ کننده امور غرب آسیا را برای دیدار با گالانت فرستاد.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد: گالانت به آمریکا سفر کرد و مجبور شد به جای دیدار با آمریکایی‌ها با مسئولان اسرائیلی دیدار کند. این در حالیست که تل آویو در یکی از حساس‌ترین دوره‌های امنیتی خود به سر می‌برد. نتانیاهو به وزرای کابینه خود دستور داده تا زمانیکه به صورت رسمی از وی برای سفر به آمریکا دعوت به عمل نیامده، با هیچیک از مسئولان ارشد این کشور دیدار نکنند. این اقدام نتانیاهو باعث می‌شود از خود سوال کنیم آیا امنیت اسرائیل جزو اولویت‌های وی است؟

بایدن در مارس گذشته در واکنش به تصویب اصلاحات قضائی در رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود که قصد ندارد به زودی از نتانیاهو برای حضور در کاخ سفید دعوت به عمل آورد. رسانه‌های عبری زبان و آمریکایی همزمان به وخیم شدن روابط میان تل آویو و واشنگتن طی دوره اخیر اشاره می‌کنند به طوری که روزنامه فارن پالسی گزارش داد که روابط دو طرف منطقی نیست.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
    0 0
    تو ذهن نتانياهو چي ميگذره!؟
    • IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
      0 0
      مگر کله پوکش ذهن داره که بخواد توش چیزی بگذره!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس