کد خبر 1521926
تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲
بدگویی وزیر جنگ رژیم موقت از ایران در دیدار با گوترش

«یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم موقت صهیونیستی در دیدار با دبیر کل سازمان ملل در مقر این سازمان در نیویورک، به بدگویی و رایزنی علیه ایران و حزب الله لبنان پرداخت.

به گزارش مشرق، در ادامه لابی‌های رژیم موقت صهیونیستی علیه ایران و حزب الله لبنان، وزیر جنگ رژیم از فرصت دیدار با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل برای پیشبرد مواضع تل‌آویو ضد ایران و جبهه مقاومت استفاده کرد.

منابع رسانه‌ای رژیم صهیونیستی خبر دادند، یوآو گالانت وزیر جنگ و «گیلعاد اردان» نماینده این رژیم در سازمان ملل روز دوشنبه (دیروز) با حضور در مقر سازمان ملل با دبیرکال این سازمان دیدار کردند.

به گزارش روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در دیدار با گوترش علیه ایران و حزب الله لبنان موضع گرفت و مدعی اقدامات تحریک آمیز در مرز شمالی فلسطین اشغالی (مرز لبنان و رژیم صهیونیستی) توسط آنها شد.

یوآو گالانت بدون اشاره به ادامه اقدامات تحریک آمیز رژیم صهیونیستی و اشغالگری اراضی لبنان توسط این رژیم خطاب به گوترش اعلام کرد که سازمان ملل باید علیه تشدید تنش احتمالی در مرز شمالی اسرائیل توسط ایران و حزب الله اقدام کند.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی برای اتهام زدن به حزب الله لبنان، نصب چادرهای حزب الله در مزارع اشغالی شبعا را نمونه‌ای از اقدامات تحریک آمیز خواند در حالی که این منطقه‌ خاک لبنان است که رژیم موقت آن را اشغال کرده است.

این مقام ارشد کابینه بنیامین نتانیاهو در دیدار با گوترش بر ضرورت مداخله سازمان ملل از طریق تقویت «یونیفل» (نیروی حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان) به منظور جلوگیری از تشدید تنش‌ها در منطقه تاکید کرد.

مقام ارشد تنها دارنده سلاح اتمی در منطقه غرب آسیا علیه برنامه هسته‌ای صلح آمیز ایران موضع گرفت و همچنین ادعاهایی علیه «تهدید ناشی از نفوذ ایران در غزه، کرانه باختری، لبنان» مطرح کرد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی جزئیات بیشتری درباره رایزنی‌های وزیر جنگ این رژیم علیه ایران و محور مقاومت در دیدار با گوترش اشاره نکردند.

درخواست این مقام صهیونیست از دبیرکل سازمان ملل برای تقویت یونیفل در شرایطی مطرح شده که سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان دوشنبه شب (دیشب) در یک سخنرانی درباره این نیرو هشدار داد

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: «آمریکایی‌ها می‌خواهند یونیفل را در لبنان تبدیل به جاسوسان اسرائیلی کنند. ما به خاطر مواضع سیاسی رسمی هم مجبوریم که این وضعیت را تحمیل کنیم؛ زیرا برخی حضور یونیفل را منفعتی برای لبنان می‌دانند».

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
    0 0
    اون سرزمین ها که صاحاباشون کشتید حالا بچه هاشون بزرگ شدن زمینهاشون می‌خوان تشنه آن فقط با خون آروم میشن پس دوستانه میگم فرار کنید از اونجا تا دیر نشده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس