کد خبر 1522917
تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۹
۴هدف پشت‌پرده خرابکاری‌ها

دشمنان آمریکایی - صهیونیستی ایران در دهه‌های گذشته عرصه‌های مختلفی را برای جلوگیری از دستیابی ما به فناوری‌های پیشرفته آزموده‌اند.

به گزارش مشرق، اسماعیل کوثری‌ نماینده مجلس، طی یادداشتی در روزنامه همشهری نوشت: کشف و خنثی‌سازی بزرگ‌ترین خرابکاری صنعتی در صنایع موشکی ایران که در روزهای اخیر از سوی حفاظت اطلاعات وزارت دفاع انجام شد، برگ درخشان دیگری را در زمینه مقابله هوشیارانه و مؤثر با اقدام‌های ضدامنیتی دشمنان این مرز و بوم رقم زد. این دستاورد ارزشمند، بار دیگر به همگان ثبات کرد دشمنان قسم خورده این ملت که از ۴۵سال قبل، همواره به‌دنبال ضربه زدن به ملت ایران و دستاوردهایش بوده‌اند، همچنان در عرصه‌های مختلف و با شیوه‌های بسیار پیچیده‌تر مشغول کارند و تلاش می‌کنند در مسیر رسیدن ما به قله‌های توسعه و پیشرفت مانع ایجاد کنند؛ رویکردی که امروز دیگر شکست آن بر همه عیان و آشکار است.

دشمنان آمریکایی - صهیونیستی ایران در دهه‌های گذشته عرصه‌های مختلفی را برای جلوگیری از دستیابی ما به فناوری‌های پیشرفته آزموده‌اند؛ روزگاری می‌کوشیدند با جنگ‌ سخت مانعی در مسیر ما ایجاد کنند و با شکست آن راهبرد، اکنون به‌دنبال ایجاد موانع نرم‌افزاری هستند که خرابکاری اخیر هم وجهی از چنین رویکردی است. آنان می‌کوشند با چنین طرح‌ریزی‌های خرابکارانه‌ای، قدرت بازدارندگی راهبردی ما را کاهش دهند یا حداقل جلوی پیشرفت سریع آن را بگیرند، اما همچنان در دستیابی به چنین هدفی ناکام مانده‌اند.

در این میان بررسی اهداف پشت ‌پرده اتخاذ چنین راهبردهای شکست‌خورده‌ای، ضرورتی است که نباید به آن کم توجه بود؛ بنابراین در این زمینه می‌توان به چند هدف اصلی اشاره کرد:

۱-دشمنان غربی- صهیونیستی این آب و خاک در درجه نخست، با طراحی چنین نقشه‌های خرابکارانه‌ای، تلاش دارند توانمندی‌های روزآمد جمهوری‌اسلامی، به‌ویژه در عرصه‌های هسته‌ای و دفاعی را که قدرت بازدارندگی کشور را به شکل قابل‌توجهی ارتقا داده ‌است، خنثی کنند. پیشرفت‌های سریع ایران در چنین حوزه‌هایی طی سال‌های اخیر زمینه‌ساز هراس و نگرانی روزافزون آنان شده ‌است.

۲- دومین هدف پشت ‌پرده، خالی گذاشتن دست ایران، برای عکس‌العمل به‌موقع و سریع به تهدیدهایی است که به ‌ویژه از سوی صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها متوجه کشور می‌شود. آنها به این درک روشن رسیده‌اند که قدرت راهبردی جمهوری ‌اسلامی به اندازه‌ای رسیده ‌است که توان پاسخگویی بلادرنگ به ‌هرگونه تهدیدی را دارد؛ بنابراین تلاش می‌کنند این توانمندی راهبردی را کاهش دهند یا حداقل سرعت پیشرفت آن را کم کنند.

۳-هدف دیگر، بهره‌برداری تبلیغاتی و سیاسی است. صهیونیست‌ها همواره تلاش دارند با موفق نشان دادن چنین اقدام‌هایی، اینگونه جلوه دهند که می‌توانند تا فنی‌ترین و محرمانه‌ترین نقاط ایران نفوذ کنند. صهیونیست‌ها در سال‌های گذشته هزینه بسیاری را برای به‌راه انداختن نمایش‌های تبلیغاتی علیه ایران، به‌ویژه در عرصه دفاعی و هسته‌ای، صرف کرده‌اند؛ هزینه‌هایی که سود چندانی برای آنان نداشته ‌است.

۴- نکته مهم دیگر این است که محور آمریکایی - صهیونیستی می‌کوشد با طراحی چنین نقشه‌هایی و سوار شدن روی موج تبلیغاتی آن، به کشورهای همسایه چنین بقبولاند که حرف اول را در منطقه آنان می‌زنند و ایران از توان نقش‌آفرینی مؤثری در این عرصه برخوردار نیست. بر این اساس تخریب روند همگرایی منطقه‌ای که در ۲ سال اخیر شاهد نتایج مثبت آن بوده‌ایم، از جمله اهداف پشت‌پرده چنین طرح‌ریزی‌های خرابکارانه‌ای است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
    18 9
    مسولین که میگفتن خودکفا هستیم پس این قطعه چیه ؟
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
    6 0
    الان حتماشما سازندگی میکنید بابهره بانکی 40 درصدی ونجومی بگیری ویژه خوری
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
    0 0
    بعید نیست واقعه ای که منجر به شهادت سردار تهرانی مقدم شد هم از این نوع خرابکاری بوده باشد
  • FR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
    0 4
    ضمن اینکه به سرمایه های داخلی خودشان در ایران یعنی همان اصلاح طلبان هم علامت بدهند که هواشون را دارند !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس