کد خبر 1521296
تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰
لاپید: سال آینده کابینه جدید اسرائیل تشکیل می‌شود

تهران - ایرنا- رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی با حمله دوباره به کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم گفت: سران کابینه در طول هفت ماه زمامداری خود، همه چیز را از بین بردند و ما را از درون نابود می کنند.

به گزارش مشرق، «یائیر لاپید» رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی گفت: «کابینه حمله ای را به اسرائیل در سطح اقتصاد، آموزش، ارتش و افسران به راه انداخته است.»

وی افزود: «کابینه در طول هفت ماه موفق شد که همه چیز را از بین ببرد. آنها از کارایی ارتش می گویند، کارایی خود آنها چه می شود؟ مشکل کارایی ارتش نیست، بلکه کارایی نتانیاهو است. مشکل این است که آنها ما را از درون نابود می کنند.»

در همین راستا، مقامات سازماندهی کننده اعتراضات علیه تصمیمات و برنامه های کابینه نتانیاهو بویژه اصرار کابینه بر تصویب همه مفاد لایحه تغییرات قضایی در کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی گفتند که اعتراضات خود را در هفته آینده بر موضوع «تهاجم دیکتاتوری (کابینه نتانیاهو) به سیستم آموزش عمومی» متمرکز خواهند کرد.

آنها افزودند: تظاهرات کنندگان در هفته آینده برای تظاهرات در هر مکانی که وزیر آموزش حضور داشته باشد، حاضر خواهند شد و انتظار می‌رود که در اول سپتامبر آینده یک سری اقدامات غافلگیرکننده - بدون ایجاد مزاحمت برای خود دانش‌آموزان- صورت گیرد.

کابینه نتانیاهو چندی پیش با حمایت نمایندگان خود در کنست، قانون «لغو برهان معقولیت» را به عنوان بخشی از لایحه تغییرات قضایی در کنست تصویب کرد و در پی آن، بحران و شکاف در سطح سیاسی و در سطح توده صهیونیست‌ها و ارتش رژیم صهیونیستی تشدید شد.

کابینه نتانیاهو قصد دارد که سایر مفاد لایحه تغییرات قضایی را نیز در کنست به تصویب رساند.

با اعتراض مخالفان به این لایحه در طول سی و چهار هفته اخیر، دیوان عالی رژیم صهیونیستی اخیرا تصمیم گرفته که جلسه رسیدگی به دادخواست ها علیه قانون لغو برهان معقولیت را ۱۲ سپتامبر (۲۱ شهریور) برگزار کند. این جلسه قرار است با مشارکت کامل ۱۵ قاضی دیوان عالی و به ریاست «استر حایوت» رئیس دادگاه عالی رژیم صهیونیستی برگزار شود.

نگرانی از احتمال جنگ داخلی، در صورت تبعیت نکردن کابینه حاکم از حکم دیوان عالی سرزمین های اشغالی را فرا گرفته و سران دستگاه های امنیتی و ارتش رژیم صهیونیستی در حال بررسی راه های برون رفت از این بحران، برای جلوگیری از فروپاشی کامل رژیم هستند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس